Worklogs - For moped, scooter, lett mc og atv.
Worklogs - For moped, scooter, lett mc og atv.
Her kan du skrive om/legge ut bilder av den nye potta du har montert, sylinderen du har borret opp, det nye styret du har montert osv..
For å holde litt orden først som sist så kan jeg si at det er å foretrekke å slenge opp bilder med maks 800x600 format. Om du ikke fikser det så kan du spørre folk om de kan være behjelpelige eller rett og slett bare legge ut linken til siden. Her er én side hvor du kan laste opp bilder gratis om det skulle være ønskelig.
Det har jo nå vært vinterstid så vi får håpe at folk rundt omkring har jobba litt. Alltid artig å lese om andres arbeid og se bilder av det.
Bruk tråden nå da folkens
For å holde litt orden først som sist så kan jeg si at det er å foretrekke å slenge opp bilder med maks 800x600 format. Om du ikke fikser det så kan du spørre folk om de kan være behjelpelige eller rett og slett bare legge ut linken til siden. Her er én side hvor du kan laste opp bilder gratis om det skulle være ønskelig.
Det har jo nå vært vinterstid så vi får håpe at folk rundt omkring har jobba litt. Alltid artig å lese om andres arbeid og se bilder av det.
Bruk tråden nå da folkens
-
- Posts: 31
- Joined: 26 Jun 2006 12:34
- ScooterRider
- Posts: 26
- Joined: 26 Dec 2006 05:49
Driver å bytter variatorreim på scooteren før den skal selges.
Her er noen bilder av hvordan det ser ut bak variatordekselet på scooteren min værtfall
Her har jeg da tatt av deksel og variatoren. Reima er også fjernet.
Her er da baksiden av clutchen. Hvor det er to "skiver" som klemmer reima sammen og holder den på plass. Ser også den fjæra som klemmer de sammen bak der. Når man skal ha inn ei ny reim må man trekke den skiva til høyre på bildet tilbake, slik at det blir en stor nok åpning til ei ny reim der inne
Her er noen bilder av hvordan det ser ut bak variatordekselet på scooteren min værtfall
Her har jeg da tatt av deksel og variatoren. Reima er også fjernet.
Her er da baksiden av clutchen. Hvor det er to "skiver" som klemmer reima sammen og holder den på plass. Ser også den fjæra som klemmer de sammen bak der. Når man skal ha inn ei ny reim må man trekke den skiva til høyre på bildet tilbake, slik at det blir en stor nok åpning til ei ny reim der inne
Nå: BMW F800R
X: Ducati SS 750 i.e
X: Honda CBR 600F
X: Suzuki Bandit 400
X: Ducati SS 750 i.e
X: Honda CBR 600F
X: Suzuki Bandit 400
- Memo
- Posts: 357
- Joined: 26 Mar 2007 12:49
- MC: RS50 2003mod
"Shabby Edition" - Location: Sofiemyr/kolbotn/oslo
Re: Worklogs - For moped, scooter, lett mc og atv.
Kjøpte en rs her forleden som var en eneste stor feil
Alle skruer var løse, Tanklokket hadde falt NEDI tanken , Sveisekjøtet til lydemperen hadde ryki ++++++++++
Har fiksa alt og nå funker den som bare det
Alle skruer var løse, Tanklokket hadde falt NEDI tanken , Sveisekjøtet til lydemperen hadde ryki ++++++++++
Har fiksa alt og nå funker den som bare det
Re: Worklogs - For moped, scooter, lett mc og atv.
Tro meg, ikke for å drepe gleden totalt men. Du vil nok kunne komme til å skru i evigheter på den Er en mutter først skrudd av, ja da må den skrues på for resten av livet.
- BMW E39 M-tech
- VW polo`97 1.6 [For kjedelig]
- Derbi GPR`05. Blodtrimma Jævel [Solgt]
- Pocketbike 80cc [Død]
Re: Worklogs - For moped, scooter, lett mc og atv.
Etterhvert som du lærer deg sakene og får det skrudd sammen igjen ordentlig og tar deg så god tid som du trenger blir det ordentlig, skal du se
- Skyt her -
- Lasseleeten
- Posts: 445
- Joined: 31 Aug 2006 10:01
- MC: Husaberg FS 650
m/ Leo-V X3 - Location: Tønsberg
Re: Worklogs - For moped, scooter, lett mc og atv.
Trimsylindere har jo en tendens til å la syklene hvile i garasjen en stund
- crab
- Posts: 1224
- Joined: 25 Dec 2006 22:32
- MC: Aprilia RS50
-Kundo 48mm
-Kundo veiv
-Kundo reed
-Kundo effanlegg
-14mm Delorto x) - Location: Sula;D
Re: Worklogs - For moped, scooter, lett mc og atv.
jaLasseleeten wrote:Trimsylindere har jo en tendens til å la syklene hvile i garasjen en stund
Aprilia RS50 Kundo Edition
Beating a Honda is like banging a fat chick. Everyone can do it but who wants to brag about it?
Beating a Honda is like banging a fat chick. Everyone can do it but who wants to brag about it?
Re: Worklogs - For moped, scooter, lett mc og atv.
Lasseleeten wrote:Trimsylindere har jo en tendens til å la syklene hvile i garasjen en stund
- BMW E39 M-tech
- VW polo`97 1.6 [For kjedelig]
- Derbi GPR`05. Blodtrimma Jævel [Solgt]
- Pocketbike 80cc [Død]
Re: Worklogs - For moped, scooter, lett mc og atv.
Riktig vedlikehold og montering så holder trimsylindre minst like lenge som original, trimsylindre er veldig ofte av langt bedre kvalitet enn originalsylinder, til f. eks. AM6
- Skyt her -
Re: Worklogs - For moped, scooter, lett mc og atv.
Indeed Eike_Oak, Bare du gir den riktig med bensin og riktig me kjøling da holder trimsylindern minst like godt som orginale + du får litt mer spenning ut av moppedulla
- [-]KTM SX 125
- [x]Aprilia RS
- [x]Aprilia RS