Trim til Cbr125 R

Prat om lett MC.
Eike_Oak
Posts: 1236
Joined: 27 Apr 2005 20:31

Post by Eike_Oak »

VaraStreet wrote:
Baron von Waffel wrote:
VaraStreet wrote:Hvorfor har da dragbiler/sykler minimalt med eskosanlegg?
De har lite. Men de har ikke intet. Det lille som trengs er rake rør av en viss lengde avhengig av diameteren. Dette må selvfølgelig beregnes for den enkelte motor. Alt mer eller mindre enn det optimale reduserer effekten.
Som det så fint ble sagt i en artikkel jeg har link til:

"Any technician with any dyno experience will tell you that the best mufflers are no mufflers at all!"

http://www.nsxprime.com/FAQ/Miscellaneo ... theory.htm

Men pga. at varmen og eskosen må ledes bort så har man et eksosanlegg. Samtidig er eksosanlegget med på å bestemme effektkurven på kjøretøyet.
De er lange nok til å opprettholde pulsene og generere ett vakuum ved eksosporten, de er så korte for å gi minst mulig "ren" motstand.
- Skyt her -
Ducos
Posts: 154
Joined: 31 Dec 2006 04:24
MC: X - NSR 125 2003(2004reg)
X - Toyota MR2 MKII
Now: Mercedes 190 (rømerca)
Now: Mercedes 190E turboprosjekt

Post by Ducos »

jeg å en kompis skrudde av lyd-dempern hans :p

_FYYYYYYYYYYYYYYY_ for en lyd, værre en harly!!!!!!:D
Honda NSR125 som er sykkelen vettu :)

- Mazda RX7 FD3S. bruksbil
- 190D 3.0 superturbo. prosjekt
- 190D 2.5 turbo. vinterbil
- 190E 2.0 turbo. lakt på is.
Post Reply