Spontan? Impulsiv? Har mulighet? Se her!

Informasjon om MC relaterte treff og begivenheter.
User avatar
Magnalf
Posts: 439
Joined: 17 Jan 2006 18:31
MC: 07´ CBR1000RR | Fireblade *solgt*

Lyst på: Ny 1000 :)
Location: Vestfold

Post by Magnalf »

Noen som blir med fra Tønsberg til Rjukan eller? Kjørte gamleveien over Bolkesjø oppi fjella der på lørdag (SYKT humplete, holdt på sprette av veien, men faen for en utsikt på vei ned til Tinn bl.a. :P ). Tenkte jeg skulle prøve den nyeste veien nå :)
Road Rider c" ,)
Jalmar
Posts: 7988
Joined: 26 Apr 2005 07:53

Post by Jalmar »

dilletanten wrote:
Jeg veit ikke hvor det passer best å kjøre i morgen jeg, på ca 3 timer... Blir kanskje litt langt å kjøre fra Tyrigrava, til Enebakk, Løken, Fetsund, Lillestrøm og tilbake til Tyrigrava? Eller hva med Enebakk, forbi Kirkebygda og Flateby og så til Strømmen (har aldri kjørt innom Strømmen før) og så hjem? ....eller...?
Hmmm... 3-timers runde???

Hva med å kjøre fra Grave ut på E18. Følge E18 til Momarken. Ta av til venstre i lyskrysset ved Momarken inn på rv.22 mot Skjønnhaug. And let the fun begin. Følg rv.22 til Fetsund. Fra Fetsund kjører dere mot Lillestrøm og kjører forbi varemessa og over elva i retning Rælingstunnelen. Har dere fortsatt god tid, tar dere av til venstre i rundkjøringa før tunnelen slik at dere kommer ut på rv.120. Etter en langs stund med kjedelige 60-soner, er det klart for mere sving-moro. Rv.120 krysser E18 ved Elvestad, og her kan dere jo kjøre E18 tilbake til Grava.

Denne runda er en fin kombinasjon av svinger og steder der man kan få seg en kaffekopp. :D
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle Blå" (I deler for øyeblikket)
2015 Kawasaki KLX250S
2023 Citroen e-C4
2004 Suzuki Liana 4WD
1987 Citroen 2CV Dolly
User avatar
dilletanten
Posts: 250
Joined: 01 May 2005 22:52
Location: Oslo

Post by dilletanten »

Å skull'n gjort uten dej Jalmar? :D
Den veien til venstre i bunn av rælingstunellen går jo forbi Flateby og Kirkebygda, og til Elvestad. Jeg lurer nesten på om ikke ruta di kanskje er enda litt lenger enn hva jeg foreslo... men man kommer kanskje langt på 3 timer? Jeg pleier ikke å kjøre med stoppeklokke egentlig, så jeg er litt grønn på å beregne tider osv...
Sølv Suzuki SV650s -03mod

"I feel sorry for people who don't drink. When they wake up in the morning, that's as good as they're going to feel all day. "
~Frank Sinatra
User avatar
Magnalf
Posts: 439
Joined: 17 Jan 2006 18:31
MC: 07´ CBR1000RR | Fireblade *solgt*

Lyst på: Ny 1000 :)
Location: Vestfold

Post by Magnalf »

Magnalf wrote:Noen som blir med fra Tønsberg til Rjukan eller? Kjørte gamleveien over Bolkesjø oppi fjella der på lørdag (SYKT humplete, holdt på sprette av veien, men faen for en utsikt på vei ned til Tinn bl.a. :P ). Tenkte jeg skulle prøve den nyeste veien nå :)
neivel da dro jeg aleine, gidder ikke vente lenger :lol:
Road Rider c" ,)
User avatar
SoloTwin
Posts: 1627
Joined: 29 Apr 2005 19:20
MC: 2004 Moto Guzzi Breva V 750 IE
(X: -98 Suzuki GSXR 600 R - banesykkel, -98 Yamaha DragStar XVS 650 A/Classic)

Kjørte km:
1. ses: ca 12 500 km
2. ses: ca .8 500 km
3. ses: ca .8 500 km
4. ses: ca 11 500 km
5. ses: ca . . . . . 0 km

Årets treff;
Norges treffet - Sortland, Italiensk vårtreff - Verdens Ende, Italiensk høsttreff - Hodalen.
Location: Akershus
Contact:

Post by SoloTwin »

Håper du fikk en fin tur Magnalf?

Takker for flott tur!
33.RPM måtte benytte sjansen å hente og å spille en PlayStation. ;)
Dille og jeg fikk selskap av en annen bekjent, og vi hadde en flott tur! Du verden!
Dille, tror du må forklare hvor ferden gikk, for jeg er helt grønn. Ser bare bakhjulet på han foran meg jeg vet du. :lol:

Ellers er jeg litt begrenset etter en tur jeg hadde for ikke så lenge siden, så nå er jeg litt tilbake at det går litt "smått" med meg. For en liten stund fremover i allefall.

Men det koseligste var kanskje kaffestoppene vi hadde. Flott vei, men enda bedre selskap! :D

Så tre-timers turene blir redusert til halvannen/to timer, men oppgradert til kjempekoselig sosial omgang med kjempehyggelige folk! :D

Takker for turen!

Blir ikke noe kjøring på onsdag for mitt vedkommende.
Kommer tilbake hit om jeg finner ut å ta meg en tur en formiddag.
Tar antagelig en harry-tur til Sverige en formiddag denne uken.
Hadde også vært koselig med selskap på den turen også.
Image
-04 Moto Guzzi Breva V750IE
X: -98 Suzuki GSXR 600R, -98 Yamaha DragStar/XVS 600 Classic/A
Image Ønsker alle en trivelig mc-sesong!!! Image - BLOGGEN - Image
User avatar
Einar
Posts: 650
Joined: 26 Apr 2005 15:03
Location: Tofte

Post by Einar »

True Crime :!:

Bra at dere fikk en fin tur..

Takker for hyggelig prat på Grava...

Jeg blir med en annen gang.. hvis dere lover å kjøre saaaakte... :D
Du trenger bare 1
User avatar
dilletanten
Posts: 250
Joined: 01 May 2005 22:52
Location: Oslo

Post by dilletanten »

Ja tusen takk for kjempetrivelig tur Gruzzi! As always :wink:

I dag kjørte vi kjip transportetappe på motorvei til Lillestrøm, tok av mot Fetsund og kjørte etterhvert innover mot Mysen.
Et sted på veien hvor det begynte å gå ganske radig i et par svinger, blei det et par missforståelser :). Gruzzi trodde vi andre to hadde kjørt av veien, og vi trodde Gruzzi hadde kjørt av veien. Gruzzi snudde for å se etter oss, og vi snudde for å se etter Gruzzi. Vi møttes til slutt, men jeg skal ærlig inrømme at pulsen sted mer og mer, etter jo lenger tilbake jeg måtte kjøre før jeg fant henne. Heldigvis var det bare missforståelser!!!

Like før Mysen stoppa vi for noe leskende og Gruzzi spanderte fyrstekake faktisk! Vi satt vel der en god stund, og prata om løst og fast, og forskjellige mc-turer nedover i europa.

Så bar det straka veien til Spydeberg og så innom en siste kaffestopp i Kråkstad. (Som forøvrig var utrolig koselig! Takk igjen Gruzzi! :wink: )

Vi må ikke la det bli for lenge til neste tur sammen, da blir det forhåpentligvis flere fra forumet som henger seg på også.
Dumt ingen henger seg på snart, det er jo så morsomt. :D

-Dille
Sølv Suzuki SV650s -03mod

"I feel sorry for people who don't drink. When they wake up in the morning, that's as good as they're going to feel all day. "
~Frank Sinatra
User avatar
Magnalf
Posts: 439
Joined: 17 Jan 2006 18:31
MC: 07´ CBR1000RR | Fireblade *solgt*

Lyst på: Ny 1000 :)
Location: Vestfold

Post by Magnalf »

Gruzzi wrote:Håper du fikk en fin tur Magnalf?
Japp! :D Kjørte E134 forbi notodden for så å ta til høyre mot Rjukan, og Jalmar hadde rett, den veien der er til å ronke etter..hehe. Kjørte opp på fjellet i Rjukan og kikka litt før jeg satte kursen hjem igjen samme vei, men tok opp mot kongsberg over en sidevei nede ved Tinnoset, som førte meg opp på den gamle veien som over de syke fjellene og ned til Tinn -> Rjukan som jeg prøvde sist gang. Så da har jeg prøvd de fleste veiene dit :P

Utsikten oppe på fjellet der over Bolkesjø og utover er helt sinnsyk! Ser alt av fjell i nesten 180 grader rundt deg, Haukeli, Gaustatoppen osv.

Grunnen til at jeg ville kjøre til Rjukan er at det er en sånn kneik her hjemme som jeg bor som jeg faktisk kan se Gaustatoppen fra, så jeg satte det som et bra "mål" :) Etterhvert som jeg nærmer meg Rjukan skimter jeg Gausta nærmere og nærmere en sjelden gang...synes det er fett :) Dessuten er Rjukan et sjukt merkelig sted da...høl i bakken liksom...hehe...også den syke kraftstasjonen de har plassert i reine helvetesgropa da..

Møtte sykt mange sykler også 8)
Road Rider c" ,)
User avatar
SoloTwin
Posts: 1627
Joined: 29 Apr 2005 19:20
MC: 2004 Moto Guzzi Breva V 750 IE
(X: -98 Suzuki GSXR 600 R - banesykkel, -98 Yamaha DragStar XVS 650 A/Classic)

Kjørte km:
1. ses: ca 12 500 km
2. ses: ca .8 500 km
3. ses: ca .8 500 km
4. ses: ca 11 500 km
5. ses: ca . . . . . 0 km

Årets treff;
Norges treffet - Sortland, Italiensk vårtreff - Verdens Ende, Italiensk høsttreff - Hodalen.
Location: Akershus
Contact:

Post by SoloTwin »

Dillatanten:
Jeg visste at DU ikke hadde kjørt av veien, selv om du satte hjertet mitt i halsen ved et par anledninger, men av en eller annen grunn, så måtte jeg ha sittet i helt egne tanker, og slo sammen to forbikjøringer til en oppe i hodet mitt, og da manglet det plustelig en bak meg. Så jeg kjørte saaaakte for å se om han siste ikke kom, og det gjorde han ikke. Da jeg gasset på for å forsøke å nå deg igjen, for å si fra at vi manglet en, så klarte jeg naturlig nok ikke det. Jeg stoppet og ventet. Ingen syklist. Jeg kjørte så tilbake og lette/så i åker og kratt, men ingen motorsyklist. Så kom jeg til det punktet hvor jeg mistet han av syne, og tenkte å forsøke mobilen.
Da kom dere og var like redd for meg som jeg var for han andre.
Snakk om misforståelse! :lol:
Ja,ja. Så fikk vi tatt den hersens 30-svingen et par ganger ekstra da. ;)
Den er morsommere den ene veien enn den andre veien, for å si det sånn.

Bli med dere andre også, neste gang.
Så skal jeg servere kaffe jeg. (Kan ikke love at det blir fyrstekake i pausen neste gang, men kaffe kan jeg by på. ;) )
Kjempekjekt med besøk. :D

Magnalf:
"og Jalmar hadde rett, den veien der er til å ronke etter.."
????? :shock:
Du har vel ikke for vane å ronke etter veien?
(Jeg blir IKKE med deg på tur, i allefall! :lol: )

Flott å høre at du hadde en super tur likevel, selv om det ble i eget selskap. :)
Image
-04 Moto Guzzi Breva V750IE
X: -98 Suzuki GSXR 600R, -98 Yamaha DragStar/XVS 600 Classic/A
Image Ønsker alle en trivelig mc-sesong!!! Image - BLOGGEN - Image
User avatar
dilletanten
Posts: 250
Joined: 01 May 2005 22:52
Location: Oslo

Post by dilletanten »

Det er ihvertfall trivligst å ronke i eget selskap! :lol:
Men å ronke etter veien har jeg ingen erfaring med! :?
Last edited by dilletanten on 05 Jun 2006 22:35, edited 1 time in total.
Sølv Suzuki SV650s -03mod

"I feel sorry for people who don't drink. When they wake up in the morning, that's as good as they're going to feel all day. "
~Frank Sinatra
Jalmar
Posts: 7988
Joined: 26 Apr 2005 07:53

Post by Jalmar »

For ordens skyld: Jeg har ikke sagt at veien er til å ronke etter. Jeg har sagt at veien er suveren mc-vei. :lol:
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle Blå" (I deler for øyeblikket)
2015 Kawasaki KLX250S
2023 Citroen e-C4
2004 Suzuki Liana 4WD
1987 Citroen 2CV Dolly
User avatar
dilletanten
Posts: 250
Joined: 01 May 2005 22:52
Location: Oslo

Post by dilletanten »

Flott Jalmar! :)

Neste gang får du ta oss med på noen skikkelig mc-pærler du veit om!

8)
Sølv Suzuki SV650s -03mod

"I feel sorry for people who don't drink. When they wake up in the morning, that's as good as they're going to feel all day. "
~Frank Sinatra
User avatar
Shortybebeh
Posts: 3456
Joined: 26 Apr 2005 12:13
MC: Rød Ducati Monster, 1998 mod. Gått 29 000 km da den ble kjøpt.
Jeg fikk lappen 06.09.07!
Location: Skjetten
Contact:

Post by Shortybebeh »

*sååå misunnelig...*
Death Is The Road To Awe.
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Post by tshansen »

argh! jeg også vil!!! :(

Er ikke like lett alltid å bo i utkant norge ;)
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
SoloTwin
Posts: 1627
Joined: 29 Apr 2005 19:20
MC: 2004 Moto Guzzi Breva V 750 IE
(X: -98 Suzuki GSXR 600 R - banesykkel, -98 Yamaha DragStar XVS 650 A/Classic)

Kjørte km:
1. ses: ca 12 500 km
2. ses: ca .8 500 km
3. ses: ca .8 500 km
4. ses: ca 11 500 km
5. ses: ca . . . . . 0 km

Årets treff;
Norges treffet - Sortland, Italiensk vårtreff - Verdens Ende, Italiensk høsttreff - Hodalen.
Location: Akershus
Contact:

Post by SoloTwin »

Høres ut som det er en del singelkjørere.
Derfor er så kjekt med forum. ;)

Jo, det er kanskje enklere i "sentral"Norge. :wink:
Image
-04 Moto Guzzi Breva V750IE
X: -98 Suzuki GSXR 600R, -98 Yamaha DragStar/XVS 600 Classic/A
Image Ønsker alle en trivelig mc-sesong!!! Image - BLOGGEN - Image
Post Reply