Inunf
Posted: 07 Jun 2006 18:02
Hei!
Da bestemte jeg meg for å lage en blog. Eller arbeidslogg over arbeidet på apriliaen da...
Først litt om meg: jeg er 18 år gammel, bor i Ålesund, når jeg ikke kjører motorsykkel så driver jeg med langrenn. Jeg kjører også slalom og går turer i fjellet både om sommeren og vinteren.
Hvis noen lurer på hvor jeg fikk nicket mitt fra, så er det ganske enkelt: Jeg satt å funderte på hva jeg kunne kalle meg, da tanken slo meg:"Hvorfor ikke bare trykke villt på tastaturet og se om det kommer opp noe fornuftig?". Dermed var inunf født.
Den 15. mai var jeg på tur til Rogne i Oppland for å kjøpe motorsykkel. Sykkelen er en aprilia RS 250 fra 1997 og den virket ganske bra. Turen hjemigjen ble en prøvelse, det verste var da det begynte å snø mellom Grotli og Geiranger. Heldigvis gikk det bra med både meg og sykkelen (bortsett fra forfrossne fingrer og et ødelagt speedometer).
Den har gått helt fint, men nå har den rullet 24 000 km, og det er derfor duket for service. 4, 6, 8 og 12 000 service for å være nøyaktig. Det viser seg også at det ryker mer av den ene potta enn av den andre. Nærmere undersøkelser viser at det sannsynligvis er toppakningen som har tatt kvelden. Deler er bestillt, og jeg har fått en bilmekanmikerkamerat til å hjelpe meg med å skru. Nå har den stått i to uker,jeg fikk ikke gjort noe forrige uke, for jeg hadde eksamen på fredag, og nå er jeg så syk etter å kjøre at det gjør vondt.
Skrudde til klokken var 23.30 i gårkveld, fikk nesten av den bakerste sylinderen (stempelringene og stempelet skal inspiseres).
Har forresten et spørsmål: Er det noen her som har eller har hatt en slik sykkel? Noen som vet hvor plomberingene sitter (den har 34 hk)?
Da bestemte jeg meg for å lage en blog. Eller arbeidslogg over arbeidet på apriliaen da...
Først litt om meg: jeg er 18 år gammel, bor i Ålesund, når jeg ikke kjører motorsykkel så driver jeg med langrenn. Jeg kjører også slalom og går turer i fjellet både om sommeren og vinteren.
Hvis noen lurer på hvor jeg fikk nicket mitt fra, så er det ganske enkelt: Jeg satt å funderte på hva jeg kunne kalle meg, da tanken slo meg:"Hvorfor ikke bare trykke villt på tastaturet og se om det kommer opp noe fornuftig?". Dermed var inunf født.
Den 15. mai var jeg på tur til Rogne i Oppland for å kjøpe motorsykkel. Sykkelen er en aprilia RS 250 fra 1997 og den virket ganske bra. Turen hjemigjen ble en prøvelse, det verste var da det begynte å snø mellom Grotli og Geiranger. Heldigvis gikk det bra med både meg og sykkelen (bortsett fra forfrossne fingrer og et ødelagt speedometer).
Den har gått helt fint, men nå har den rullet 24 000 km, og det er derfor duket for service. 4, 6, 8 og 12 000 service for å være nøyaktig. Det viser seg også at det ryker mer av den ene potta enn av den andre. Nærmere undersøkelser viser at det sannsynligvis er toppakningen som har tatt kvelden. Deler er bestillt, og jeg har fått en bilmekanmikerkamerat til å hjelpe meg med å skru. Nå har den stått i to uker,jeg fikk ikke gjort noe forrige uke, for jeg hadde eksamen på fredag, og nå er jeg så syk etter å kjøre at det gjør vondt.
Skrudde til klokken var 23.30 i gårkveld, fikk nesten av den bakerste sylinderen (stempelringene og stempelet skal inspiseres).
Har forresten et spørsmål: Er det noen her som har eller har hatt en slik sykkel? Noen som vet hvor plomberingene sitter (den har 34 hk)?