Noen erfaringer med Living?

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
User avatar
Shortybebeh
Posts: 3456
Joined: 26 Apr 2005 12:13
MC: Rød Ducati Monster, 1998 mod. Gått 29 000 km da den ble kjøpt.
Jeg fikk lappen 06.09.07!
Location: Skjetten
Contact:

Noen erfaringer med Living?

Post by Shortybebeh »

Hva slags erfaringer har du med Living?

Jeg har min sterke mening, men holder den for meg selv i ti minutter til...

:evil:
Death Is The Road To Awe.
User avatar
Magnalf
Posts: 439
Joined: 17 Jan 2006 18:31
MC: 07´ CBR1000RR | Fireblade *solgt*

Lyst på: Ny 1000 :)
Location: Vestfold

Post by Magnalf »

Hva i all verden er det? Når jeg søkte på Google kom jeg til blomster og kjøkkeninnredning og slikt :?
Last edited by Magnalf on 08 Jun 2006 15:00, edited 1 time in total.
Road Rider c" ,)
User avatar
NoName
Posts: 3684
Joined: 23 Apr 2005 10:54
MC: 07 Buell XB12Scg
09 Buell 1125CR

Post by NoName »

Hva er Living? :roll:

Møbler?
User avatar
supermons
Administrator
Posts: 6263
Joined: 18 Nov 2005 17:32
MC: Suzuki GSX750
Location: Hovedstaden

Post by supermons »

Er en Living rett utenfor Oslo ved Karihaugen eller hva nå det heter der.. Har vært der et par ganger, brodern har handla noen møbler og lamper der.. Rimelig fornøyd egentlig..

For de som ikke vet hva det er, er ca samme som Ikea, bare mindre. Så hovedsaklig møbler og andre småting til huset.
User avatar
Shortybebeh
Posts: 3456
Joined: 26 Apr 2005 12:13
MC: Rød Ducati Monster, 1998 mod. Gått 29 000 km da den ble kjøpt.
Jeg fikk lappen 06.09.07!
Location: Skjetten
Contact:

Post by Shortybebeh »

ja, møbel-sjappe..

Jeg har aldri handlet der, før forrige uke..

Da kjøpte vi to recliner-stoler.
De skulle vi hente den 1. juni.

Vi dro for å hente dem, men de hadde ikke kommet!
Vi gikk og klaget, og så hadde visst mannen som bestilte for oss bestilt feil stoler..
og så måtte vi bare dra hjem tomhendte, men vi fikk kjeftet til oss gratis frakt, selv om de var motvillige til det, "når stolene var så billig likevel...".

De skulle komme i dag mellom 11 og 15.
Jeg hadde unngått planer etc, for å være hjemme når de kom, og sto opp til 11, i tilfellet de kom tidlig..

klokken ble 12, 13, 14, halv 3, kvart på tre, ti på tre, fem på tre, TRE, fem over 3, ti over tre, men da kom de jammen meg!

Jeg var begynt å bli litt utålmodig..

De lempet stolene ute foran utgangsdøren, "siden det var så fint vær kunne vi jo bare montere dem ute...)

Tunge som bare det, og digre å løfte inn for en stor kar og ei litta jente..
Men nå er de inne og alt er bare fryd og gammen.

Men Living handler jeg aldri mer hos.
Death Is The Road To Awe.
User avatar
HÃ¥vi
Posts: 405
Joined: 26 Apr 2005 08:00
Location: Sandnes

Post by HÃ¥vi »

Synes Living er helt ok jeg. (i stavanger)

Sofaen vi bestilte kom også forsent. men da ringte de oss god tid i forveien samtidig som de slo av en 1000 lapp
Image
Den Røde Fare
Posts: 968
Joined: 23 Mar 2006 20:45
Location: Bergen

Post by Den Røde Fare »

SKULLE handle der-men da vi fikk vite at det var SEKS ukers leveringstid på en tv-hylle til 3000,- og samme på et salongbord til under tusenlappen, dro vi et annet sted. Og kommer vel neppe tilbake med det første heller....
-86 ugjenkjennelig Sportster
-07 grell XL883R
Quiren
Posts: 1
Joined: 25 Jun 2006 19:09

Post by Quiren »

Jeg jobber faktisk på Living (Haugesund) og må si at det virker rart at du ikke klarte å finne mer enn 1 hylle og 1 sofabord som du likte i butikkene våre. De fleste varene har vi på lager i Stavanger til vanlig, så det er 2 dagers leveringstid på dem. Vi skiftet datasystem for et par år siden og selvfølgelig gikk alt til helvete. Derfor hadde vi for litt siden en måned hvor alle tidligere registrerte kunder fikk 25% avslag på ALT de kjøpte i butikken (så lenge de hadde med seg brevet som ble tilsendt). Jeg vil også like å tro at vi har bedre orden på logistikken på lageret i motsetning til andre varehus som opererer med 1 stk lagerlokasjon (som betyr alt ligger i en haug og at det ikke er oppmerkede områder for hvor ting ligger). Nå er jeg også av den oppfatning at vi leier inn andre firmaer til å kjøre tingene ut for oss og at vi som regel bare havner som mellommenn før levering. (Personlig ville jeg aldri pakke opp et møbel før det var på plassen sin med mindre det var nødvendig for å få det inn.)
User avatar
Scotch
Posts: 1170
Joined: 30 Apr 2005 11:42
Location: Stavanger

Post by Scotch »

Jeg liker ikea=)
Image

Kawasaki Eliminator 99mod 125ccm
Den Røde Fare
Posts: 968
Joined: 23 Mar 2006 20:45
Location: Bergen

Post by Den Røde Fare »

må si at det virker rart at du ikke klarte å finne mer enn 1 hylle og 1 sofabord som du likte i butikkene våre
Jeg er sær!

Vi snakker om familien med syklene overvintrende i stuen, og som hater alt som har et snev av bonderomantikk og lut og hytte og sånt ;)[/quote]
-86 ugjenkjennelig Sportster
-07 grell XL883R
User avatar
Shortybebeh
Posts: 3456
Joined: 26 Apr 2005 12:13
MC: Rød Ducati Monster, 1998 mod. Gått 29 000 km da den ble kjøpt.
Jeg fikk lappen 06.09.07!
Location: Skjetten
Contact:

Post by Shortybebeh »

Beklager, jeg kommer ikke til å anbefale Living, og heller ikke handle ting jeg må bestille der...

Det trenger ikke ha noe med logistikk og lager-beholdning å gjøre, jeg synes ikke de som arbeider i butikkene er kyndige nok!!
De yter ikke god service, de er ikke hjelpsomme, og de slurver med datasystemet og det er KAOS i kassa, 4 kunder etterhverandre måtte fortelle dama i kassa at hun ikke hadde fått riktig pris på varene.

Alt dette synes jeg er dårlig!

Men jeg er fullt klar over at andre kanskje har helt motsatt erfaring, og det er flott for dem!

Happy Shopping!

:)
Death Is The Road To Awe.
User avatar
Keihin
Posts: 827
Joined: 11 Aug 2005 23:19
Location: Lier
Contact:

Post by Keihin »

Hentet 2 stoler der i forrige uke. Riktignok småtterier, men feil på begge 2. På tlf. fikk vi beskjed om at reklamasjonsansvarlig ikke var tilgjengelig, men at de skulle ringe tilbake. Har vi hørt noe? Næææææææ
99 R1TIC
03 Audi RS6
Image
User avatar
Shortybebeh
Posts: 3456
Joined: 26 Apr 2005 12:13
MC: Rød Ducati Monster, 1998 mod. Gått 29 000 km da den ble kjøpt.
Jeg fikk lappen 06.09.07!
Location: Skjetten
Contact:

Post by Shortybebeh »

Etterhvert som vi satt i stolene våre begynte det å dette ut skruer! :shock:

Datt ut tre skruer med korte mellomrom.
Ryggen løsnet, og på festene til ryggen manglet det 4 skruer, 1 satt igjen, 3 lå på gulvet...!
Festet var boret i hjel omtrent.
Fikk da festet dem igjen, men synes jo det er merkelig da...

Men stolene er gode, tro det eller ei.. :lol:
Death Is The Road To Awe.
User avatar
Dominator
Posts: 1057
Joined: 26 Apr 2005 22:46
MC: -93 Kawasaki ZZR1100 D1
Location: Bærum

Post by Dominator »

Jeg liker Ikea jeg også. Og de har billig middag der. Kjøpte forresten støpsel med fjernkontroll og innebygd dimmer der i forrige uke. Griselekkert å styre lampene fra sofaen... :smt033
ATWindsor
Posts: 1296
Joined: 28 Apr 2005 10:17
MC: Suzuki SV650 2002

Post by ATWindsor »

Dominator wrote:Jeg liker Ikea jeg også. Og de har billig middag der. Kjøpte forresten støpsel med fjernkontroll og innebygd dimmer der i forrige uke. Griselekkert å styre lampene fra sofaen... :smt033
Ja, det er kult det,men som på mye annet så er ikke IKEAs billig-utstyr topp kvalitet, er ikke den mest solide løsningen av denne typen jeg har vært borti (disse dimmerene altså).

AtW
Post Reply