Bagster/tanktrekk
- Desmo-Dude
- Posts: 916
- Joined: 28 Jun 2005 00:12
- MC: Kawasaki ZX-6R 2005
x Ducati 916 SPS 1998 mod.Prod.nr:721
Bagster/tanktrekk
Skal ha meg bagster og tanktrekk til min 916.Noen som vet om et "smart" sted å handle?Skal på tur neste onsdag,så netshop er vel neppe aktuelt.
2006 VW Passat
2005 Kawasaki ZX-6R
x 1998 Ducati 916 SPS
2005 Kawasaki ZX-6R
x 1998 Ducati 916 SPS
-
- Posts: 968
- Joined: 23 Mar 2006 20:45
- Location: Bergen
- Speedy Gonzales
- Posts: 1715
- Joined: 24 May 2005 14:08
- MC: Z1000 08
- Location: Os
Magnet væske greiene bør du styre unna skal du bevare lakken din.. før eg kjøpte meg bagster brukte eg en slik en... Og etter 13 dager på tur så ikkje tanken ut.. så isåfall, legg noe under der!
Saab 9-3 SS 03 mod
Kawasaki z1000 08 mod
X: Yamaha R6 00 mod
X: Honda CBR 600 98 mod
X: Honda CBR 600 98 mod
Kawasaki z1000 08 mod
X: Yamaha R6 00 mod
X: Honda CBR 600 98 mod
X: Honda CBR 600 98 mod
-
- Posts: 968
- Joined: 23 Mar 2006 20:45
- Location: Bergen
Jeg hadde bagster og tankveske på NSR'en min, og jeg kan bare si at det skal jeg ALDRI ha igjen! Fukten samler seg under bagsteren og blir liggende. Tanken ruster etter relativt kort tid. Jeg vil nok heller prøve magnettankveske og lakkbeskytterplastbelegg (mener at motrax har noe sånt), og gjerne noen lag med klarlakk først. Dessuten er jo ikke bagstere spesiellt pene. Skal du absolutt ha bagster, ta den av mellom hver gang du bruker tankvesken. Ducati 916 er en altfor pen sykkel til å ødelegge
- Speedy Gonzales
- Posts: 1715
- Joined: 24 May 2005 14:08
- MC: Z1000 08
- Location: Os
Smiler alltid like mye når eg ser sånne lure innlegg, som f.eks å ta av bagsteren hver gang.inunf wrote:Jeg hadde bagster og tankveske på NSR'en min, og jeg kan bare si at det skal jeg ALDRI ha igjen! Fukten samler seg under bagsteren og blir liggende. Tanken ruster etter relativt kort tid. Jeg vil nok heller prøve magnettankveske og lakkbeskytterplastbelegg (mener at motrax har noe sånt), og gjerne noen lag med klarlakk først. Dessuten er jo ikke bagstere spesiellt pene. Skal du absolutt ha bagster, ta den av mellom hver gang du bruker tankvesken. Ducati 916 er en altfor pen sykkel til å ødelegge
Vet ikkje om du hadde det så fint men det er nok ikkje alle som bare kan ta det av fort som faen.
Eg må av med sete for å ta den av, og får å kunne ta av sete må eg av med plastik.
Så for meg er det uaktuellt å ta det av hver gang.
Og det med fukten tviler eg veldig på pga så snart det blir varmt i været så vil dette tørke.
Saab 9-3 SS 03 mod
Kawasaki z1000 08 mod
X: Yamaha R6 00 mod
X: Honda CBR 600 98 mod
X: Honda CBR 600 98 mod
Kawasaki z1000 08 mod
X: Yamaha R6 00 mod
X: Honda CBR 600 98 mod
X: Honda CBR 600 98 mod
- Speedy Gonzales
- Posts: 1715
- Joined: 24 May 2005 14:08
- MC: Z1000 08
- Location: Os
- Speedy Gonzales
- Posts: 1715
- Joined: 24 May 2005 14:08
- MC: Z1000 08
- Location: Os
Hehe, det finnes jo ganger det blir tatt av til rengjøring da, og da er det no godt å se hovr fin sykkelen erGixxerman wrote:Til alle nye magnetvesker/bag'er så bør det følge med en slik antifriksjonsmatte. Har sett det følge med til ganske mange hvertfall. Uansett, når du har bagster så får du jo aldri sett lakken på tanken uansett, så hvorfor bevare den ? Snakk om selvmotsigende opplegg
Saab 9-3 SS 03 mod
Kawasaki z1000 08 mod
X: Yamaha R6 00 mod
X: Honda CBR 600 98 mod
X: Honda CBR 600 98 mod
Kawasaki z1000 08 mod
X: Yamaha R6 00 mod
X: Honda CBR 600 98 mod
X: Honda CBR 600 98 mod
På NSR'en er det ganske enkelt å ta av tanken. Man må jo det for å fylle på totaktsolje. Og det er faktisk enda enklere på apriliaen. Hvordan det er på Ducati 916 eller Honda CBR 600 vet jeg ikke. Når det gjelder fukten, kan du tvile så mye du vil, tanken min var nesten alltid fuktig etter at jeg tok av bagsteren, og den begynnte å få rustbobler i lakken. Men for all del, det er ikke MIN tank, så du får gjøre som du vil...speedy gonzales 2 wrote:Smiler alltid like mye når eg ser sånne lure innlegg, som f.eks å ta av bagsteren hver gang.inunf wrote:Jeg hadde bagster og tankveske på NSR'en min, og jeg kan bare si at det skal jeg ALDRI ha igjen! Fukten samler seg under bagsteren og blir liggende. Tanken ruster etter relativt kort tid. Jeg vil nok heller prøve magnettankveske og lakkbeskytterplastbelegg (mener at motrax har noe sånt), og gjerne noen lag med klarlakk først. Dessuten er jo ikke bagstere spesiellt pene. Skal du absolutt ha bagster, ta den av mellom hver gang du bruker tankvesken. Ducati 916 er en altfor pen sykkel til å ødelegge
Vet ikkje om du hadde det så fint men det er nok ikkje alle som bare kan ta det av fort som faen.
Eg må av med sete for å ta den av, og får å kunne ta av sete må eg av med plastik.
Så for meg er det uaktuellt å ta det av hver gang.
Og det med fukten tviler eg veldig på pga så snart det blir varmt i været så vil dette tørke.
- Speedy Gonzales
- Posts: 1715
- Joined: 24 May 2005 14:08
- MC: Z1000 08
- Location: Os
Da må no du ha kun kjørt i regn med den, så snart det kommer varme så vil det bli varme imellom og da vil det tørke. eg har no kjørt med bagster i 2 år no og aldrig opplevd noe problematisk fukt.inunf wrote:På NSR'en er det ganske enkelt å ta av tanken. Man må jo det for å fylle på totaktsolje. Og det er faktisk enda enklere på apriliaen. Hvordan det er på Ducati 916 eller Honda CBR 600 vet jeg ikke. Når det gjelder fukten, kan du tvile så mye du vil, tanken min var nesten alltid fuktig etter at jeg tok av bagsteren, og den begynnte å få rustbobler i lakken. Men for all del, det er ikke MIN tank, så du får gjøre som du vil...speedy gonzales 2 wrote:Smiler alltid like mye når eg ser sånne lure innlegg, som f.eks å ta av bagsteren hver gang.inunf wrote:Jeg hadde bagster og tankveske på NSR'en min, og jeg kan bare si at det skal jeg ALDRI ha igjen! Fukten samler seg under bagsteren og blir liggende. Tanken ruster etter relativt kort tid. Jeg vil nok heller prøve magnettankveske og lakkbeskytterplastbelegg (mener at motrax har noe sånt), og gjerne noen lag med klarlakk først. Dessuten er jo ikke bagstere spesiellt pene. Skal du absolutt ha bagster, ta den av mellom hver gang du bruker tankvesken. Ducati 916 er en altfor pen sykkel til å ødelegge
Vet ikkje om du hadde det så fint men det er nok ikkje alle som bare kan ta det av fort som faen.
Eg må av med sete for å ta den av, og får å kunne ta av sete må eg av med plastik.
Så for meg er det uaktuellt å ta det av hver gang.
Og det med fukten tviler eg veldig på pga så snart det blir varmt i været så vil dette tørke.
Men så står min under tak og da, vet ikkje om din gjør det.
Saab 9-3 SS 03 mod
Kawasaki z1000 08 mod
X: Yamaha R6 00 mod
X: Honda CBR 600 98 mod
X: Honda CBR 600 98 mod
Kawasaki z1000 08 mod
X: Yamaha R6 00 mod
X: Honda CBR 600 98 mod
X: Honda CBR 600 98 mod
Den sto i lukket garasje. Men det var den forrige eieren som hadde kjøpt bagsteren og tankvesken, og for alt jeg vet kan bagsteren ha vært på i 2 år sammenhengende. I mangel på bil så ble NSR'en kjørt i all slags vær, men det var sjelden jeg brukte bagsteren. Men lakken fikk rustbobler. Nå er det godt mulig at lakken var dårlig, for selv om Honda er kjent for god kvalitet, så har jeg et intrykk av at det ikke gjelder for NSR (ramma brakk jo rett av uten grunn!). Mulig at det funker bedre på andre sykkler.
- Speedy Gonzales
- Posts: 1715
- Joined: 24 May 2005 14:08
- MC: Z1000 08
- Location: Os
Mulig det var fukt i garasjen da?inunf wrote:Den sto i lukket garasje. Men det var den forrige eieren som hadde kjøpt bagsteren og tankvesken, og for alt jeg vet kan bagsteren ha vært på i 2 år sammenhengende. I mangel på bil så ble NSR'en kjørt i all slags vær, men det var sjelden jeg brukte bagsteren. Men lakken fikk rustbobler. Nå er det godt mulig at lakken var dårlig, for selv om Honda er kjent for god kvalitet, så har jeg et intrykk av at det ikke gjelder for NSR (ramma brakk jo rett av uten grunn!). Mulig at det funker bedre på andre sykkler.
Noen andre som har noen formeninger om dette?
Saab 9-3 SS 03 mod
Kawasaki z1000 08 mod
X: Yamaha R6 00 mod
X: Honda CBR 600 98 mod
X: Honda CBR 600 98 mod
Kawasaki z1000 08 mod
X: Yamaha R6 00 mod
X: Honda CBR 600 98 mod
X: Honda CBR 600 98 mod