Borg -

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
Borg
MC: BMW R 1300 GS
Yamaha Ténéré 700

Re: Borg -

Post by Borg »

I dag har jeg vært litt i garasjen. Sykkelrelatert i den forstand at delene kommer derfra, men hever ikke akkurat nivået på noen sykkel.
Men, har ligget å gjæret litt siden jeg sist byttet kjede/drev på T7’en. Så gikk til verks i dag.
Hva er det, tja :) har nå bestilt et urverk, men om den har livets rett har jeg ikke helt bestemt meg for ennå
IMG_8036.jpeg
Fant i hvertfall ut at sveisemaska var behagelig. Kom ikke på at jeg fortsatt gikk med den før jeg skulle inn :)
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Spiritofwinter
MC: 2022 Husqvarna Norden 901
1979 Honda CX500C, Vinterprosjekt

Post by Spiritofwinter »

Blir spennende å se resultatet, moro med hjemmelaget "pynt" i garasjen :)

Hvilken sveisemaske har du? Har vurdert en ny selv, ikke veldig fantastisk den jeg har.
Borg
Yamaha Ténéré 700

Post by Borg »

Eh, har gått med et epoxy bord i tankene og har litt av hva som skal bli sluttresultatet på plass. Men ting går jo ikke alltid veien første gang, så da tenkte jeg «klokka» kunne bli frisket opp med litt epoxy.
Blandet først epoxy og tenkte at det kunne kanskje vært litt varmere her da den var sånn passe seig. Men men

Hadde så i en god rødfarge som står til fargen på veggen, men tenkte litt sort ville gjøre den litt mørkere, og d ble den jo :shock:
Tanken var en noe gjennomsiktig farge og ikke så mye epoxy(halvparten hadde vært nok). Men…
Resultatet er at nå synes ikke hva som er under å det er kun en fargeklatt :redface

Er nok tilbake på start
IMG_8056.jpeg
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Jompa
MC: Kawasaki GPz 1100, 83
Harley Davidson Electra Glide, 2006
Triumph Sprint GT 1050, 2011

Post by Jompa »

Det skal lite fargepulver til før epoxyen ikke lenger er gjennomsiktig, men det har du jo oppdaget.
Borg
Yamaha Ténéré 700

Post by Borg »

Det var nå en her som byttet batteri på Zumo XT’en sin. Inspirert av dette satte jeg i gang selv.

Batteriet var jo limet fast, så d var en liten operasjon selv å få ut, men da jeg skulle sette inn d nye batteriet? Ja det var rimelig, men kontakten var for slakk så den nektet å klikke på plass. Den gamle gikk greit inn i sporet, så frem med loddebolt og flytte over kontakten.
IMG_8748.jpeg
Var noen supertynne ledninger å gå løs på og loddebolten min er nok litt stor for slik finpresisjon, men man lever jo i håpet.

Så etter mye frustersjon var det på plass og klar til test.

Null respons når jeg forsøkte å sette den på, men med kontakten i livnet den til :shock:
Resultatet… Tja, blir vel å bestille et nytt…
IMG_8749.jpeg
Borg
Yamaha Ténéré 700

Post by Borg »

Har noen Gaerne sko som jeg har vært veldig fornøyd med. Mest fordi de har vært veldig behagelige på foten.
Goretex’en har funket bra og holdt meg tørr i de åra jeg har brukt de, men på HPR ble jeg for første gang fuktig på sokkene. Så tenkte i dag de skulle få litt vel fortjent skopuss. Men, da jeg kom til siste støvel, fant jeg ut av hvorfor jeg var blitt våt.
IMG_8753.jpeg
IMG_8752.jpeg
Da er det bare å innse at det må handles nye støvler
intruder
MC: 1993 Yamaha Virago 750

Post by intruder »

:shock: :smt022
Cowboystøvler a la Festus om du husker ham ? :-#
Spiritofwinter
MC: 2022 Husqvarna Norden 901
1979 Honda CX500C, Vinterprosjekt

Post by Spiritofwinter »

Kan ikke garantere at det blir tørt på Sunnmøre neste helg, så gå for noe som holder vann ute. Evt kan du gjøre som flere andre, kjøre primært i Sidi ADV :)
Post Reply