Kjøpte meg tankveske + tailbag idag

Diskutèr kjøreutstyr her. F.eks: Hjelmer, støvler, dresser, hansker m.m.
Gixxerman

Kjøpte meg tankveske + tailbag idag

Post by Gixxerman »

Skal jo som nevnt ved et "par" annledninger, kjøpe meg sykkel i Bergen. Jeg skal fly over, og kjøre hjem. Jeg kom til å tenke på at jeg må jo ha kjøreutstyret i et eller annet på vei over, i flyet, óg jeg må få med meg baggene tilbake igjen og helst sykkelen. Jeg fant fort ut at jeg var nødt til å kjøpe noe greier til sykkern gitt. Så jeg kom jo på den oversiktlige og greie katalogen som Ride har. Jeg falt med en gang for de to som er festa på den Kawaen under her, og prisen var jo nesten latterlig lav syntes jeg. Ble veldig fornøyd da jeg fikk ta og kjenne litt på de, for det virker forseggjort og de ser faktisk ganske greie ut også. Ikke noe fancy, men that's the way I like it. Vil anbefale disse om det er noen andre som er på jakt etter slikt nå om dagen. Tankbag på 40 liter + Tailbag på 40 liter til ca. 2 lapper er da ikke så halvgærent ? :)

Noe damen på Ride tipset meg om, er å legge den pølsa bak der, på vertikalen og ikke horisontalen som på bildet. Da kan man feste den ene stroppen under setet f.eks, og i tillegg slipper man å ha noe "problemer" med vind da den pølsa ikke henger utenfor. :)

Image
Tumbleweed

Post by Tumbleweed »

En tankbag som rommer 40 liter? Du er ikke videre interressert i å se hvor du kjører da, skjønner jeg.


T'Weed?
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Du tenkte det samme som jeg gjorde da jeg så den på det bildet der første gang. Den virker mye mindre i virkeligheten. Trust me. Spiller deg et lite puss det bildet der ;) Dessuten er jeg ikke en liten dverg :)
Tumbleweed

Post by Tumbleweed »

Tja...sammenligner bare med min pakksekk som rommer maks 35 liter og kan ikke tenke meg at det er plass til 40 liter på tanken. Det er rett og slett for godt til å være sant.

T'Weed
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Den er jo faktisk 30 men KAN utvides til 40 :smt019 :lol: Gleder meg faktisk til å få brukt den, for da kan jeg hvile på den mens jeg kjører på tur. Så kos atte :D
Last edited by Gixxerman on 28 Jun 2006 23:45, edited 1 time in total.
Tumbleweed

Post by Tumbleweed »

Det finner jeg vanskelig å tro. Se for deg 30 liter melk. Og så ser du for deg 10 ekstra liter melk. På tanken. Lykke til.

T'Weed
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Skal få tatt bilde av den på sykkelen, og med meg lent over, så skal du se at det går veldig fint :wink:
User avatar
Weezer
Posts: 407
Joined: 02 Jun 2005 23:41
MC: Monster S2R800 - 07
Location: Fosen

Post by Weezer »

Gixxerman wrote:Den er jo faktisk 30 men KAN utvides til 40 :smt019 :lol: Gleder meg faktisk til å få brukt den, for da kan jeg hvile på den mens jeg kjører på tur. Så kos atte :D
Hører flere som mener at R-sykkel og tankveske er en behagelig kombinasjon. Gjør sykkelen mere egnet til langkjøring :)
A motorbike is an engine you can sit on
Tumbleweed

Post by Tumbleweed »

Jepp. Men bare hvis du fyller den med melk.

T'Weeeeeeeeed
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Virker nesten som du har stått opp på feil bein idag, så den melken får du nok drikke selv :) Optimist som jeg er, så klarer jeg vel kanskje å komme meg hjem, selv med tankbag :D
Jalmar
Posts: 7988
Joined: 26 Apr 2005 07:53

Post by Jalmar »

Kjøpte meg tankveske i går. Men jeg skal ha Braastad i den.
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle Blå" (I deler for øyeblikket)
2015 Kawasaki KLX250S
2023 Citroen e-C4
2004 Suzuki Liana 4WD
1987 Citroen 2CV Dolly
User avatar
NoName
Posts: 3684
Joined: 23 Apr 2005 10:54
MC: 07 Buell XB12Scg
09 Buell 1125CR

Post by NoName »

tar den 0.70L den da? 8)
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Økonomibag må vel det kalles :lol:
Jalmar
Posts: 7988
Joined: 26 Apr 2005 07:53

Post by Jalmar »

Vet ikke hvor stor den er, men det blei plass til hjelmen oppi der. Så jeg tipper det blir plass til 10 flasker Braastad. Skulle i hvert fall holde til en helgetur.
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle Blå" (I deler for øyeblikket)
2015 Kawasaki KLX250S
2023 Citroen e-C4
2004 Suzuki Liana 4WD
1987 Citroen 2CV Dolly
User avatar
NoName
Posts: 3684
Joined: 23 Apr 2005 10:54
MC: 07 Buell XB12Scg
09 Buell 1125CR

Post by NoName »

Don't drink and drive, you may spel your drink 8)
Post Reply