RHolmen (blitt bleieskift arbeider på nytt)

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Snufs, nå ble jeg nesten rørt :lol: Liker å se ryddige verktøyskap. I militæret da jeg skrudde på småfly så hadde vi hvert vårt verktøyskap. Hvert skap ble sjekket etter at vi var ferdige med flyene. Om noe manglet så måtte vi lete til vi fant verktøyet, ellers ble flyet vi hadde holdt på med, såkalt "groundet" (LES: Engelsk) Syntes det var en veldig god prosedyre. Ikke bare vet man til enhver tid hvor man kan hente sitt verktøy, men man lærer også at verktøy ikke skal ligge å slenge. I den hangarn hadde vi alt mulig av verktøy. Er så digg å bare strekke ut hånda og hente det man trenger. Har allerede eget syn av hvordan min fremtidige garasje skal se ut. :)

Forøvrig, de som ser på OCC på Discovery så er Senior veldig strikt med akkurat dette. Jeg skjønner han jævla godt jeg, for det blir fort rotete på et verksted, og da finner man ikke det man trenger rett og slett.
User avatar
RH racing
Posts: 4947
Joined: 17 May 2005 00:14
MC: Ninja - Troublemaker
Location: Borgenhaugen

Post by RH racing »

en ting er å miste en biltema fastnøkkel til 19,- men når det er snakk om Snap on eller Facom så koster brått den samme strl 100,- + mva. men til gjengjeld har du livstids garanti og gode servicer ;)
Last edited by RH racing on 09 Oct 2006 21:16, edited 1 time in total.
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!

Streetracing is not a crime!!!
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Penger er likegyldig hva dette angår. Jajo, det er jo dyrt med verktøy, men man skal ikke glemme igjen verktøy i motorrommet til en kunde f.eks. Det er amatørmessig. Man gjør det enklere for seg selv rett og slett, that's it. Og om man ser i verktøyskapet sitt at noe mangler, så vet man hva man skal lete etter også :)
User avatar
RH racing
Posts: 4947
Joined: 17 May 2005 00:14
MC: Ninja - Troublemaker
Location: Borgenhaugen

Post by RH racing »

joda.. er enig med deg der.. men til stadighet på ett bilverksted så er det så stressende at alt verktøyet ligger oppe på skapet da du slipper ut bilen.. man får gjerne 15 min rådighet til en 30 min jobb ... ;) har selv ikke mistet mye verktøy.. blir altids noe borte.. men det er ting jeg vet at andre på verkstedet har lånt av meg, og dem påstår har lagt tilbake..
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!

Streetracing is not a crime!!!
User avatar
Alas
Posts: 1713
Joined: 22 Sep 2006 15:47
MC: 08 Suzuki DR-Z 400 SM, Yoshi fullanlegg, KN filter og oppdyset.
Location: Bergen

Post by Alas »

VIL HA!!

Sånt skal jeg ha i garasjen når jeg blir stor. Det og trykkluft, og sveiseapparat, og dreiebenk, og og og.....

Men det der med gode rutiner angående verktøy og plassering er nok ikke så dumt nei.

Men hva koster en sånn herlighet som det der da? En grei bruktbil? Eller en ny 600ccm sykkel?

Mvh Alas
User avatar
RH racing
Posts: 4947
Joined: 17 May 2005 00:14
MC: Ninja - Troublemaker
Location: Borgenhaugen

Post by RH racing »

vel, for skapet mitt med alt verktøy + div luftverktøy så er butikk pris på dette ca 45000kr.. er faktisk mere luftverktøy en det som er på bildene da jeg har en stor roteskuff til med slikt. jeg har og en skuff til med enda flere duppeditter og dattedupper som feks: kuwrejern, radiostikkere av alle varianter, Xeneonpære verktøy, og dekklappesett til bil.
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!

Streetracing is not a crime!!!
User avatar
RH racing
Posts: 4947
Joined: 17 May 2005 00:14
MC: Ninja - Troublemaker
Location: Borgenhaugen

Post by RH racing »

Brrrrr.... kjørte sykkel til jobben i dag (oslo - råde) når jeg kom til sånn ca Vestby merket jeg at fingertuppene var helt frosne/numne. bare gledet meg til å komme til jobben å få drekki kakao og varmet henda (og ja, er tøff, så jeg kjører fortsat med sommerhansker) 8)
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!

Streetracing is not a crime!!!
User avatar
pegaso
Posts: 67
Joined: 28 Sep 2006 20:18
Location: Vang Hedmark

Post by pegaso »

Hadde tenkt å kjøre sykkel i dag jeg og,men måtte skrape is av bilen i stede :evil:
User avatar
RH racing
Posts: 4947
Joined: 17 May 2005 00:14
MC: Ninja - Troublemaker
Location: Borgenhaugen

Post by RH racing »

da hadde nok jeg og holdt sykkelen hjemme ;) men her så var det 4 grader og sol ;)
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!

Streetracing is not a crime!!!
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Post by Desmo »

pegaso wrote:Hadde tenkt å kjøre sykkel i dag jeg og,men måtte skrape is av bilen i stede :evil:
Det var nå bare +2 her. Dere hadde nattefrost på "andre si'a"? :shock:
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
User avatar
pegaso
Posts: 67
Joined: 28 Sep 2006 20:18
Location: Vang Hedmark

Post by pegaso »

Jaggu. Klipte plen på Søndag skrapet is på Manndag,Men i dag var alt meget bedre. :D
User avatar
RH racing
Posts: 4947
Joined: 17 May 2005 00:14
MC: Ninja - Troublemaker
Location: Borgenhaugen

Post by RH racing »

sånn... da var sykkelen min parkert på verkstedet mitt. Vel, er da bare å ta den ut om det brått er pent vær. men men ;) vinteren er her...
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!

Streetracing is not a crime!!!
User avatar
RH racing
Posts: 4947
Joined: 17 May 2005 00:14
MC: Ninja - Troublemaker
Location: Borgenhaugen

Post by RH racing »

....gleder meg til våren alt jeg :( *sutre* er kjipt å se den stå der.. så trist og ensom... ser ut som at den gråter når jeg tar ut bilen i stede...
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!

Streetracing is not a crime!!!
User avatar
RH racing
Posts: 4947
Joined: 17 May 2005 00:14
MC: Ninja - Troublemaker
Location: Borgenhaugen

Post by RH racing »

skal nå selge bilen min.. se bilder i bloggen. dere som er int kan bare sende PM eller no. legger ut link når jeg legger den på finn.no
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!

Streetracing is not a crime!!!
User avatar
RH racing
Posts: 4947
Joined: 17 May 2005 00:14
MC: Ninja - Troublemaker
Location: Borgenhaugen

Post by RH racing »

Sånn da har man bestilt seg en ny bil... dette blir en Sportec A4 2003 mod. Dvs: en Audi A4 tdi som er trimmet av Sveitsiske Sportec.. ca 200hk, quattro og alt av utstyr.. denne står nå bare å venter til jeg får solgt den andre bilen min og sendt over penger ;) *glede seg*
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!

Streetracing is not a crime!!!
Post Reply