Rekruttering til mc treff!

Informasjon om MC relaterte treff og begivenheter.
User avatar
pelsen
Posts: 1119
Joined: 28 Apr 2005 07:53
MC: litt
Location: Oslo

Post by pelsen »

ChristR wrote:Hvis dere trenger flere yngre på treff kan dere se litt på denne video'n..
Dette er moped/125, men det er ikke så forskjell på 16/17åringer og 18åringer.
det er en vesentlig forskjell på mopedtreff og mctreff.
Mctreff er definitivt ikke en gjeng som henger rundt på en parkeringsplass i nabolaget.
Man tar gjerne tidlig fri fredag for å komme avgårde tidlig og kjører kanskje ti-tjue-tredve-førti mil. Mye av hensikten er å dra på tur med motorsykkel til et sted der man vet man treffer likesinnede.
At det er fest dit man skal er slett ikke noe ulempe, en kald bayer eller åtte smaker ikke verst etter en dag på sykkelen.
Wright
Posts: 360
Joined: 07 May 2005 20:39
MC: Ducati 748 Bip 2002 modell Troy Bayliss
Location: Egersund , Rogaland

Post by Wright »

pelsen wrote:
ChristR wrote:Hvis dere trenger flere yngre på treff kan dere se litt på denne video'n..
Dette er moped/125, men det er ikke så forskjell på 16/17åringer og 18åringer.
det er en vesentlig forskjell på mopedtreff og mctreff.
Mctreff er definitivt ikke en gjeng som henger rundt på en parkeringsplass i nabolaget.
Man tar gjerne tidlig fri fredag for å komme avgårde tidlig og kjører kanskje ti-tjue-tredve-førti mil. Mye av hensikten er å dra på tur med motorsykkel til et sted der man vet man treffer likesinnede.
At det er fest dit man skal er slett ikke noe ulempe, en kald bayer eller åtte smaker ikke verst etter en dag på sykkelen.
sant nok , men noe form for opplegg hadde gjort at d frista noe mer.... og at d samles grupper langs veien, hadde ikke kjørt 50 mil helt alene liksom. da måtte d vært noe spessielt, ;) me med en gang d er 3-4-5 ++ ++ sykler så er lysten enda større igjen ;)
User avatar
pelsen
Posts: 1119
Joined: 28 Apr 2005 07:53
MC: litt
Location: Oslo

Post by pelsen »

Wright wrote: sant nok , men noe form for opplegg hadde gjort at d frista noe mer.... og at d samles grupper langs veien, hadde ikke kjørt 50 mil helt alene liksom. da måtte d vært noe spessielt, ;) me med en gang d er 3-4-5 ++ ++ sykler så er lysten enda større igjen ;)
vanligvis drar man sammen med noen kompiser.

noe form for opplegg??? vetafaen jeg, men når arrangøren stiller med matservering, ølservering, rockeband +++ så synes jeg det er innenfor hva man kaller noe form for opplegg.

Er problemet rett og slett at nye motorsyklister ikke vet hva treff er?
User avatar
KØLLA
Posts: 109
Joined: 22 May 2005 23:52
Location: YTRE

Post by KØLLA »

Tror ikke det er så interresant for den yngre garde og sitte og se på en gjeng halvgamle menn sitte og drikke seg stupfull ei hel helg. Har kjørt på treff selv i mange år men har bare kuttet det ut pga. akkurat det. Mrk. jeg er verken religøs eller avholdsmann men klarer ikke se helt meningen i å kjøre land og strand rund bare for å gå på fylla.
User avatar
vega
Posts: 579
Joined: 08 May 2005 19:35
Location: Tr.heim

Post by vega »

kan være en tung tur hjem etter treff på søndag ja. heldigvis er det mange ganger at man kan få testa promillen for en billig penge til dem som arrangerer treffet...... billigere en hvis onkel gjør det :shock:
Do i look like a fucking people person?
HD 1340 softail "custom"
har hørt at passiv røyking er farlig så jeg er sunn å røyker som F...
User avatar
Doofy
Posts: 131
Joined: 24 Feb 2006 03:09
Location: Vestfold
Contact:

Post by Doofy »

Hei jeg ser på meg selv som ganske ung. Fuller 25 år nå i Mars. Blir jo en milepæl det også, men uanset så er dette det jeg har å si: Jeg har i alle år drømt om å ta mc-lappen, og var egentlig av den typen som skulle gå rett ifra moped til mc, jeg syntes egentlig at dette bil greinet var noe oversiktlige stort makkverk, men akk så ble det ikke da. Etter jeg tok lappen på klasse B, så ble det C1, så ble det C ... nå har jeg endelig tatt til vettet igjen og har bestemt meg for å ta klasse A .. :) stort sykkel er en fin ting. Jeg hadde vel tatt Klasse A mye før hvis ikke min far hadde solgt sin Harley Davidson Heritage 1350cc custom 2000 mod. Nå skal en venninne av meg ta lappen på stor sykkel og det var akkurat det jeg trengte av spark i ræva for å si det på godt norsk til å suse meg til et teori kurs og slå denne ballen igang igjen. Nå skal jeg ta for meg litt dette med treff osv. Jeg kan ikke forstå det at yngre ikke vil være med på treff??!?!!?!?!? Jeg ser gutta er rundt om kring, koser seg, snakker med andre, blir kjent med like sinnede som elsker akkurat det samme som deg, og det er jo seff friheten, rekreasjonen og kosen med nettopp denne sykkelen og alt det som kommer rundt det. Mitt inntrykk av mc-miljøet er at det er et hyggelig miljø med mennesker som er glad for å slå av en prat. De fleste av mine venner er over 30 år og dette har kanskje påvirket meg i en eller annen retning, men uansett så vil jeg bare si at jeg gleder meg til jeg er ferdig med MC-lappen for da å være med på treff, kanskje jeg møter noen av dere her inne og da må jeg bare få si at det hadde vært en fryd. Dere er nok alle spennende mennesker med hver deres historie som skal fortelles og jeg kan da egentlig ikke se noe negativt i det å bli kjent med nye mennesker som kan gi det positive impulser her i verden, hvem vet.... kanskje min neste beste venn er på et av disse treffene??? DET er ihvertfall noe ikke jeg kan la gå fra meg.

:)
Doofy
DUCATI "The closest ting to an orgasm"
<<JUST>> Ducati 900SS
User avatar
SoloTwin
Posts: 1627
Joined: 29 Apr 2005 19:20
MC: 2004 Moto Guzzi Breva V 750 IE
(X: -98 Suzuki GSXR 600 R - banesykkel, -98 Yamaha DragStar XVS 650 A/Classic)

Kjørte km:
1. ses: ca 12 500 km
2. ses: ca .8 500 km
3. ses: ca .8 500 km
4. ses: ca 11 500 km
5. ses: ca . . . . . 0 km

Årets treff;
Norges treffet - Sortland, Italiensk vårtreff - Verdens Ende, Italiensk høsttreff - Hodalen.
Location: Akershus
Contact:

Post by SoloTwin »

Flott innlegg!
Ser deg på veien i sommer da?
Du får hilse om du ser en grå Guzzi Breva 750 på din vei. ;)
Lykke til med lappen og evt sykkelkjøp! Image
Image
-04 Moto Guzzi Breva V750IE
X: -98 Suzuki GSXR 600R, -98 Yamaha DragStar/XVS 600 Classic/A
Image Ønsker alle en trivelig mc-sesong!!! Image - BLOGGEN - Image
User avatar
Doofy
Posts: 131
Joined: 24 Feb 2006 03:09
Location: Vestfold
Contact:

Post by Doofy »

ser at det ble en del skrivefeil i det forrige innlegget mitt, men haaper paa forstaaelse. Har ikke norsk tastatur oppsett akkura naa saa dere faar oververe det akkurat naa... Skal uansett holde utkikk etter deg hvis jeg ser deg i sommer jeg.. :)
Doofy
DUCATI "The closest ting to an orgasm"
<<JUST>> Ducati 900SS
User avatar
SoloTwin
Posts: 1627
Joined: 29 Apr 2005 19:20
MC: 2004 Moto Guzzi Breva V 750 IE
(X: -98 Suzuki GSXR 600 R - banesykkel, -98 Yamaha DragStar XVS 650 A/Classic)

Kjørte km:
1. ses: ca 12 500 km
2. ses: ca .8 500 km
3. ses: ca .8 500 km
4. ses: ca 11 500 km
5. ses: ca . . . . . 0 km

Årets treff;
Norges treffet - Sortland, Italiensk vårtreff - Verdens Ende, Italiensk høsttreff - Hodalen.
Location: Akershus
Contact:

Post by SoloTwin »

Doofy wrote:ser at det ble en del skrivefeil i det forrige innlegget mitt, men haaper paa forstaaelse. Har ikke norsk tastatur oppsett akkura naa saa dere faar oververe det akkurat naa... Skal uansett holde utkikk etter deg hvis jeg ser deg i sommer jeg.. :)
Jeg bryr jeg ikke så mye om skriveleifer. Har en del av dem selv da jeg skriver fort og utålmodig. Sikkert en del som irriterer seg over slikt, men jeg har et mer avslappet forhold til det. Det som er det viktigste for meg er å skjønne hva andre mener og diskutere ut fra det. ;)
Image
-04 Moto Guzzi Breva V750IE
X: -98 Suzuki GSXR 600R, -98 Yamaha DragStar/XVS 600 Classic/A
Image Ønsker alle en trivelig mc-sesong!!! Image - BLOGGEN - Image
User avatar
Doofy
Posts: 131
Joined: 24 Feb 2006 03:09
Location: Vestfold
Contact:

Post by Doofy »

Ja du sier noe der. Det kan fort blir noe feil når man er veldig inne i det man skriver osv... Jeg har ca 6 tegn i sekundet og jeg skriver rundt om kring 98% riktig ... ihvertfall når jeg er i toppform når det gjelder slikt, men uansett det er godt å høre at det er tolmodige mennesker her om kring. :) Har nå meldt meg på et teori kurs, men det begynner ikke før i April... tenkte jeg skulle få lurt meg til et Mars kurs.. orker ikke å vente så lenge på å få det håpløse teori kurset.. skjønner egentlig ikke greie med det der jeg da.. obligatorisk kurs?!?!?... det er vel bare å lese seg til det man skal kunne også ta prøven vel? ... jeg mener nå at dette bare er ei MELKEKU for staten jeg da.. ihvertfall mange av disse tingene som er obligatoriske.. uansett så håper jeg det ikke blir enda dyrere i fremtiden.. vi bør jo tenke på de som skal ta mc-lappen etter oss en gang også.. kunne jo hende at de var interissert i å ta lappen uten å måtte legge ut en formue på dette...
Doofy
DUCATI "The closest ting to an orgasm"
<<JUST>> Ducati 900SS
Fidel
Posts: 415
Joined: 23 May 2005 22:56
MC: Moto Guzzi 1000 SP3, Moto Guzzi V65TT, Moto Guzzi EV1100 California (snart) m/sidevogn, Moto Guzzi 750 Breva, KTM 690 Enduro m/ rallykit,

Post by Fidel »

De har jo begynt et nytt føreropplæringsopplegg der du faktisk lærer å kjøre MC, ikke bare lærer å ta lappen. Jeg tror det er vel anvendte penger å følge den nye føreropplæringsplanen. Du får noen runder på bane og alt mulig får du slippes løs i trafikken. Gode greier!
User avatar
SoloTwin
Posts: 1627
Joined: 29 Apr 2005 19:20
MC: 2004 Moto Guzzi Breva V 750 IE
(X: -98 Suzuki GSXR 600 R - banesykkel, -98 Yamaha DragStar XVS 650 A/Classic)

Kjørte km:
1. ses: ca 12 500 km
2. ses: ca .8 500 km
3. ses: ca .8 500 km
4. ses: ca 11 500 km
5. ses: ca . . . . . 0 km

Årets treff;
Norges treffet - Sortland, Italiensk vårtreff - Verdens Ende, Italiensk høsttreff - Hodalen.
Location: Akershus
Contact:

Post by SoloTwin »

Ja, jeg er enig her. Det er å investere i sin egen og andres sikkerhet.
En annen ting jeg synes kan være fint med "dyr" lapp (har ikke fett med penger selv nei.. ;)) er at terskelen for å ta sykkellappen derfor er høyere. Det resulterer kanskje i færre som tar lappen og de som gjør det er kanskje mer seriøse og villige til å lære "bedre"? Å slippe til alle her tror jeg ikke hadde vært særlig bra.
Men for å holde meg til temaet: Det hadde vært fint å få flere unge mennesker til turer og treff og inn i gode mc-klubber/miljøer. :)

Til alle "unge" førere:
Kjører du feks 125cc/lett mc så hør med klubbene i nærheten om de også har tilbud til dere. ;)

(Fidel: Om jeg ser fronten/avataren din opp ned, så ser jeg fantomet, eller en alien. ;) Morsomt. )
Image
-04 Moto Guzzi Breva V750IE
X: -98 Suzuki GSXR 600R, -98 Yamaha DragStar/XVS 600 Classic/A
Image Ønsker alle en trivelig mc-sesong!!! Image - BLOGGEN - Image
Fidel
Posts: 415
Joined: 23 May 2005 22:56
MC: Moto Guzzi 1000 SP3, Moto Guzzi V65TT, Moto Guzzi EV1100 California (snart) m/sidevogn, Moto Guzzi 750 Breva, KTM 690 Enduro m/ rallykit,

Post by Fidel »

Vel, hensikten er jo ikke å få FÆRRE til å ta lappen - snarere tvert om. MC-miljøet er i ferd med å forgubbes. Vi trenger flere MCere inn, og det fort. Derfor trenger vi lettelser i reglene for å ta lappen og kjøpe sykkel - den sykkelen man vil (dvs uten HK-begrensninger). Det EU er i ferd med å gjøre, er å vurdere 26-årsgrense på lappen. Effektiv dreping av miljøet på sikt. Derfor er svaret fra MC-kollektivet at vi lager en bedre føreropplæring og fjerner rare førerkortdirektiver og HK-begrensninger. Norges MC-opplæring, som stort sett er ført i pennen av NMCU, er nå modell for flere europeiske land. Les mer på http://www.nmcu.org.

Og meld deg inn i NMCU hvis du ikke allerede er medlem.

(Nå går jeg ned fra såpekassa...)
User avatar
SoloTwin
Posts: 1627
Joined: 29 Apr 2005 19:20
MC: 2004 Moto Guzzi Breva V 750 IE
(X: -98 Suzuki GSXR 600 R - banesykkel, -98 Yamaha DragStar XVS 650 A/Classic)

Kjørte km:
1. ses: ca 12 500 km
2. ses: ca .8 500 km
3. ses: ca .8 500 km
4. ses: ca 11 500 km
5. ses: ca . . . . . 0 km

Årets treff;
Norges treffet - Sortland, Italiensk vårtreff - Verdens Ende, Italiensk høsttreff - Hodalen.
Location: Akershus
Contact:

Post by SoloTwin »

Jo, men man får ikke fler til å ta lappen før det blir så billig at "alle" kan gjøre det (få råd til det. Les; "allemannseie"). Om det er hensikten må prisen være så lav at det går ut over kvaliteten på opplæringen. Dernest følger antagelig en meget høy ulykkesstatistikk.
Mener ikke at enda færre skal ta lappen, men tror det er trygt og sunt å holde det på en noen lunde moderat nivå. Tror nemlig ikke at det blir særlig trygt om "alle" skulle få lett tilgang til mc og lappen. Da hadde det bare resultert i skyhøye forsikringer og en hel gjeng med lappen, som ikke får kjørt sykkel likvel for ingen har råd til å skaffe en.
- satt på spissen da, vel å merke.
Image
-04 Moto Guzzi Breva V750IE
X: -98 Suzuki GSXR 600R, -98 Yamaha DragStar/XVS 600 Classic/A
Image Ønsker alle en trivelig mc-sesong!!! Image - BLOGGEN - Image
User avatar
Kriss
Posts: 78
Joined: 31 May 2005 11:28
Location: Skien
Contact:

Post by Kriss »

Stemmer at det er alt for få unge mc-førere. jeg har bare 1 kamerat som kjører sykkel, og han har flyttet til bergen.

Må se om jeg finner noen andre å kjøre med i sommer, er kjedelig å kjøre på tur aleine!
Ride the winds of change.
06 GSXR 1000
Post Reply