Forsikring R6

Prat om tung MC.
User avatar
Stipa
Posts: 647
Joined: 28 Jul 2006 17:46
Contact:

Forsikring R6

Post by Stipa »

Hei.. Noen som vet åssen det er og forsikre en R6 på f.eks en faren sin? Går det eller blir det en sånn grense at førere må være 30 eller eldre?
Fikk en pris på meg selv 24 år og kun ansvar, 20% bonus på 22.000, hos gjensidige. Lurer siden jeg ikke akkurat synes dette var veldig billig :shock:
User avatar
fighter
Posts: 177
Joined: 04 Jun 2006 11:22
Location: buskerud

Re: Forsikring R6

Post by fighter »

$_p wrote:Hei.. Noen som vet åssen det er og forsikre en R6 på f.eks en faren sin? Går det eller blir det en sånn grense at førere må være 30 eller eldre?
Fikk en pris på meg selv 24 år og kun ansvar, 20% bonus på 22.000, hos gjensidige. Lurer siden jeg ikke akkurat synes dette var veldig billig :shock:
tror det lønner seg og ringe litt rundt og høre;) ...vet att gjensidige er billigere enn 22000 i værtfall :D
Fribbern
Posts: 75
Joined: 11 Jun 2006 18:58
Location: Drøbak

Post by Fribbern »

Jeg har min forsikret på min far. og det er veldig mye billigere.
Din far må si at det hender du kan låne sykkelen, og derfor må ikke forsikringern være over en vis alder.

Men slik jeg har forstått dette med forsikring at førere skal være over xx år. Så blir bare egenandelen høyere vis noen under xx år kjører den.

Men husk at det er ikke lov å forsikre din sykkel på andre. Så vis det skjer noe, kan det by på problemer.
User avatar
Stipa
Posts: 647
Joined: 28 Jul 2006 17:46
Contact:

Post by Stipa »

Ok, får høre litt rundt.. Ja den som forsikringen står på må vel stå som ny eier i salgsmelding..
User avatar
Stipa
Posts: 647
Joined: 28 Jul 2006 17:46
Contact:

Post by Stipa »

Hva er lurt og ha eller skaffe seg for og få ned prisen litt , f.eks skivelås, står i garasje, fullt kjøreutstyr..!?
User avatar
recus
Posts: 11
Joined: 30 Mar 2006 15:32

Post by recus »

$_p wrote:Hva er lurt og ha eller skaffe seg for og få ned prisen litt , f.eks skivelås, står i garasje, fullt kjøreutstyr..!?
Ja.
User avatar
Acehole
Posts: 111
Joined: 22 Mar 2006 16:54
MC: Kawasaki Versys
Location: Asker

Post by Acehole »

$_p wrote:Hva er lurt og ha eller skaffe seg for og få ned prisen litt , f.eks skivelås, står i garasje, fullt kjøreutstyr..!?
Hos Vesta har ikke noe annet enn godkjent lås noe å si ifølge dem selv, hvordan det er hos de andre vet jeg ikke.
Du bør seriøst ringe rundt til andre selskap for 22.000,- for kun ansvar er latterlig dyrt!
Når jeg skulle forsikre min var if.. ikke interesert i å forsikre i det heletatt, gjensidige skulle ha 28.000,-, mens jeg endte opp med 3500,- for full kasko hos Vesta.
User avatar
Borg
Posts: 1710
Joined: 14 Jun 2006 21:12
MC: BMW R 1300 GS
Yamaha Ténéré 700
Location: Larvik

Post by Borg »

Acehole wrote:
$_p wrote:Hva er lurt og ha eller skaffe seg for og få ned prisen litt , f.eks skivelås, står i garasje, fullt kjøreutstyr..!?
Hos Vesta har ikke noe annet enn godkjent lås noe å si ifølge dem selv, hvordan det er hos de andre vet jeg ikke.
Du bør seriøst ringe rundt til andre selskap for 22.000,- for kun ansvar er latterlig dyrt!
Når jeg skulle forsikre min var if.. ikke interesert i å forsikre i det heletatt, gjensidige skulle ha 28.000,-, mens jeg endte opp med 3500,- for full kasko hos Vesta.
Ja det der med forsikring er helt utrolig. Nå er jeg over 30 så jeg er ikke i den minst attraktive kategorien hos selskapene men når det kom til å forsikre sykkel var det ikke mange som var intressert...

Vesta var ikke intressert så lenge jeg ikke hadde noe annet hos dem (de prøvde ikke å få meg til å flytte over til dem en gang) :?

Gjensidige overpriset noe så utrolig at de med dette sa at de ikke var intressert (og jeg har jo ikke akkurat den raskeste kula på to hjul).

Mens da jeg kom til IF var det jo raka motsettningen. Dama slo meg opp og fant ut at jeg var storkunde (el no lignende) og dermed ga meg 50 % startbonus (hadde noe med skadefri bilkjøring også). Så da var det jo bare å beholde alt der det var... og plusse på sykkelen :D

$_p - vær klar over at tidligere kunne du overføre bonus fra foreldres kjøretøy, til deg selv. Dette ble det slutt på for et par år siden. Men på tross av dette tror jeg det kan være mye å spare på å la far din kjøpe sykkelen å forsikre den for deg. Evntuelt, sjekk opp hvordan det er om du står som deleier og står som navn nummer to på forsikringen (det gjorde jeg med bilen men vet ikke hvordan dette er nå lenger).
User avatar
Stipa
Posts: 647
Joined: 28 Jul 2006 17:46
Contact:

Post by Stipa »

Acehole wrote:
$_p wrote:Hva er lurt og ha eller skaffe seg for og få ned prisen litt , f.eks skivelås, står i garasje, fullt kjøreutstyr..!?
Hos Vesta har ikke noe annet enn godkjent lås noe å si ifølge dem selv, hvordan det er hos de andre vet jeg ikke.
Du bør seriøst ringe rundt til andre selskap for 22.000,- for kun ansvar er latterlig dyrt!
Når jeg skulle forsikre min var if.. ikke interesert i å forsikre i det heletatt, gjensidige skulle ha 28.000,-, mens jeg endte opp med 3500,- for full kasko hos Vesta.
Det var litt forskjell ja :) Ja skal høre rundt, 22,000 er ikke aktuelt for bare ansvar..
User avatar
Stipa
Posts: 647
Joined: 28 Jul 2006 17:46
Contact:

Post by Stipa »

Borg wrote:
Acehole wrote:
$_p wrote: Mens da jeg kom til IF var det jo raka motsettningen. Dama slo meg opp og fant ut at jeg var storkunde (el no lignende) og dermed ga meg 50 % startbonus (hadde noe med skadefri bilkjøring også). Så da var det jo bare å beholde alt der det var... og plusse på sykkelen :D

$_p - vær klar over at tidligere kunne du overføre bonus fra foreldres kjøretøy, til deg selv. Dette ble det slutt på for et par år siden. Men på tross av dette tror jeg det kan være mye å spare på å la far din kjøpe sykkelen å forsikre den for deg. Evntuelt, sjekk opp hvordan det er om du står som deleier og står som navn nummer to på forsikringen (det gjorde jeg med bilen men vet ikke hvordan dette er nå lenger).
Hehe :) Ja skal ta en ringe rundt til diverse selskap og høre om det der, og sjekke priser når den står på han..!
User avatar
$tine
Posts: 29
Joined: 05 Aug 2006 23:09
Location: Oslo

Post by $tine »

Du fikk iallefall forsikre den på deg selv da.. Jeg ringte if i dag og som 25 åring, hatt sykkel en halv sesong og 20 % i bonus fikk jeg ikke lov å forsikre den sykkelen hos de... :o
$$- Super Stine :D
Winalot
Posts: 1777
Joined: 23 Apr 2005 19:31
Location: Stavanger

Post by Winalot »

har du prøvd gjensidige enda Stine? Jeg trodde igrunn at if var rimelig greie på mc-forsikringer, men der tok jeg visst feil :roll:
Image
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Post by tshansen »

Mitt inntrykk er at IF ikke har særlig interesse for motorsykkelister!

20% startbonus er jo helt latterlig, spes hvis du har litt forsikringer fra før!
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
RH racing
Posts: 4947
Joined: 17 May 2005 00:14
MC: Ninja - Troublemaker
Location: Borgenhaugen

Post by RH racing »

jeg har hatt If på alt jeg har hatt til nå. hadde i fjor en Kawa ZXR750, men i år som jeg skulle ha forsikring på ninjan sa dem blankt nei, jeg var for ung til å ha R sykkel reg på meg.. da spurte jeg om hva med i fjor? da hadde jeg en R sykkel, men det gjalt ikke sa ho.. da byttet jeg til Gjensidige.. fikk da både Bil, mc og Inbo til samme prisen som kun bilen hos If.. ring rundt til alle føre dere tar forsikring..
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!

Streetracing is not a crime!!!
User avatar
Stipa
Posts: 647
Joined: 28 Jul 2006 17:46
Contact:

Post by Stipa »

$tine wrote:Du fikk iallefall forsikre den på deg selv da.. Jeg ringte if i dag og som 25 åring, hatt sykkel en halv sesong og 20 % i bonus fikk jeg ikke lov å forsikre den sykkelen hos de... :o
Det var rart, ikke hvis du kun tok ansvar heller?
Post Reply