MANTIS ! *Har funnet gamle sykkelen og tar fremdeles bilder*

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
FZ1Fazer
Posts: 407
Joined: 31 Mar 2007 00:20
MC: Yamaha FZ1-S
Location: Karmøy

Re: MANTIS ! *Sykkelen selges i morgen tidlig!*

Post by FZ1Fazer »

Mantis wrote: Off. Håååååper ikke MC går i glemmeboken som det gjør med de fleste "unger, stasjonsvogn og styr"
Tja..det er vel akkurat der jeg har vært/er nå det :D Men det var ikke glemmeboka, men lommeboka som satte en stopper for de drømmene. Men nå er vi alle blitt litt eldre, så da tør vi å prioritere litt mer \:D/
Tidligere kjent som FZ6Fazer...
User avatar
EvenDeven
Posts: 3180
Joined: 23 Jan 2007 15:03

Re: MANTIS ! *Sykkelen selges i morgen tidlig!*

Post by EvenDeven »

Kyssa sykkeln min på tanken før jeg ga den ifra meg jeg :lol:

Blir liksom glad i saken, meeeeen... Den måtte bare av sted 8)

Kommer vel til å se den masse, med tanke på at jeg går på skole på Stjørdal, og det er der sykkelen holder til ;)
Før - Honda NSR 2003
Nå - GasGas 125 SM
User avatar
Mantis
Posts: 4226
Joined: 30 Jul 2006 02:16
MC: Aprilia RS250 (I wish!)
Location: Ã…lesund

Re: MANTIS ! *Sykkelen selges i morgen tidlig!*

Post by Mantis »

Hehe.
I dag røyk den faktisk :( Vemodige greier. Skrudde på den i hele dag, pusset og styrte på.
Tror desverre ikke den blir så godt tatt vare på der den er havnet nå :( Virket ikke som ting var så nøye bare det gikk frammover. Men men, jeg kan jo også ta feil.

For de som lurer er den nå havnet i Ørsta til en kar.
Var hyggelig fyr, men tror ikke han hadde samme målet med den som en 16-åring ville hatt, ting var ikke så nøye liksom.
Håååper ikke jeg ser den på søppeldynga om 1 år, da blir jeg lei meg. :?

Er faktisk ikke noe glad over å ha solgt den nå. Begynner å savne den.
Hva eier jeg nå? Noen truser og en sparkesykkel? Nei huff og huff. Pengene gleder faktisk ikke så mye nå.

Mulig jeg kjøper meg en ny ped :lol: Er så gøy :D
Image
- BMW E39 M-tech
- VW polo`97 1.6 [For kjedelig]
- Derbi GPR`05. Blodtrimma Jævel [Solgt]
- Pocketbike 80cc [Død]
FV
Posts: 2332
Joined: 27 Feb 2007 19:05
Location: Karmøy

Re: MANTIS ! *Sykkelen selges i morgen tidlig!*

Post by FV »

Du er jo snart en voksen kar, er du ikke? Du får spare pengene til bil, så får du heller satse på å kjøpe deg en sykkel når du begynner i fast arbeid. Det er lenge og vente, men absolutt verdt det ;)
User avatar
Mantis
Posts: 4226
Joined: 30 Jul 2006 02:16
MC: Aprilia RS250 (I wish!)
Location: Ã…lesund

Re: MANTIS ! *Sykkelen selges i morgen tidlig!*

Post by Mantis »

Snart 18 år ja.
5 mai blir jeg 18 år :D
Image
- BMW E39 M-tech
- VW polo`97 1.6 [For kjedelig]
- Derbi GPR`05. Blodtrimma Jævel [Solgt]
- Pocketbike 80cc [Død]
User avatar
EvenDeven
Posts: 3180
Joined: 23 Jan 2007 15:03

Re: MANTIS ! *Sykkelen selges i morgen tidlig!*

Post by EvenDeven »

Jaja, gratulerer med salget da ;)

Sitter her og ser på en KTM EXC 125, og en Husqvarna WR 125 ..
Klarer absolutt ikke å bestemme meg :?
Før - Honda NSR 2003
Nå - GasGas 125 SM
User avatar
Baron von Waffel
Posts: 3477
Joined: 15 Feb 2007 19:21
MC: Veslederoen -Honda Varadero 125, Paragrafen - §uzuki DL 1000 V-strom
Location: Oslo, Dal

Re: MANTIS ! *Sykkelen selges i morgen tidlig!*

Post by Baron von Waffel »

Du bør vel egentlig sørge for å ta lappen på tung sykkel mens du ennå har det hele litt i kroppen?
På hjul med
Min stolte Gnager: Suzuki DL 1000 V-strom
Smågnageren: Honda XL125 Varadero
Honda FR-V
Merida Twentynine
Merida Miami m/piggdekk
Ungdomssynder: Suzuki AC 50, Suzuki A100, Honda Camino
User avatar
Mantis
Posts: 4226
Joined: 30 Jul 2006 02:16
MC: Aprilia RS250 (I wish!)
Location: Ã…lesund

Re: MANTIS ! *Sykkelen solgt*

Post by Mantis »

Penger vet du.
Hadde jeg hatt masse penger hadde det alt stått en splitter ny MV agusta på tunet og en feit BMW. Ikke sant, det handler litt om prioriteringer. Man får ta nytte-ting først, så kan man ta kose-ting. Bil er mer praktisk en MC når man bor på Sunnmøre.

Jeg har nå et budsjett som dekker billappen og en sydentur med kompiser i sommer. Jeg har rett og slett ikke nok kapital til å begynne på noe A lapp eller kjøpe meg sykkel, selv om jeg så gjærne skulle.
Egentlig har jeg fått et litt skrekkent møte med den voksne økonomien. Fatter ikke hvordan unge folk her klarer å sitte med leilighet, feit sykkel og en OK bil jeg. Banken sier mange, men banken låner da ikke ut med mindre de er sikkre på at du kan betale tilbake? Regner med ikke alle slike eiere her og sykklene står på citibank.

Blir svimmel når jeg setter meg ned og regner over billappen, sykkellappen og en OK sykkel (bil har jeg)
Har jo ikke mulighet til noe slikt jeg på enda en god stund :?
Har verken en rik onkel i Sandefjord, en OK jobb eller en skikkelig utdannelse.
Image
- BMW E39 M-tech
- VW polo`97 1.6 [For kjedelig]
- Derbi GPR`05. Blodtrimma Jævel [Solgt]
- Pocketbike 80cc [Død]
FV
Posts: 2332
Joined: 27 Feb 2007 19:05
Location: Karmøy

Re: MANTIS ! *Sykkelen solgt*

Post by FV »

MC-lappen er jo et engansbeløp (forhåpentligvis :lol: ), så denne blir du jo ferdig med om du endrer prioriteringene dine litt. En deltidsjobb er jo en god måte å tjene noen kroner på når man er student. Er du uten jobb og ikke har penger så kan du heller ikke klage ;)
inunf
Posts: 4916
Joined: 24 Mar 2006 19:33
MC: Ymse
Location: Ålesund

Re: MANTIS ! *Sykkelen solgt*

Post by inunf »

Det handler om prioriteringer. Jeg bor billig og spiser billig mat for å kunne bruker mer på sykkelen. Ikke er jeg på fylla så ofte (det er dyyyyrt) og ikke drar jeg på sydentur. Du kan jo f. eks. smøre matpakke i stedet for å kjøpe lunch? Er mange måter å spare penger på.

Begynn å føre regnskap over utgiftene dine. Når du ser hva du bruker penger på så er det lettere å se hvor du kan spare.
User avatar
Mantis
Posts: 4226
Joined: 30 Jul 2006 02:16
MC: Aprilia RS250 (I wish!)
Location: Ã…lesund

Re: MANTIS ! *Sykkelen solgt*

Post by Mantis »

Hehe. Morsomt at du nevner det med lunsj inunf. I dag i kantinen kjøpte jeg meg en is-te og en liten Baguette med noe skinke og ost på, 42,- kroner ble det. Da gikk det egentlig opp for meg hvor mye penger det går på slikt tull!
Sikker på det går mellom 100,- og 200,- kroner i smådill med meg i løpet av en dag.

Sjekket faktisk kontoen min i dag, og den lå 300,- kronet over det beløpet jeg fikk for sykkelen. Så nå er besatt på å ikke bruke av de pengene. Droppet å stikke innom Spar på veg hjem i dag for å kjøpe meg en grandis, jeg tok heller å laget meg to toaster i hjærnet hjemme. Det kostet meg ingenting!
Håper denne trender forsetter, da sparer jeg mye i det lange løp.

Får meg en jobb også må jeg. Spare litt her og der så har jeg fort sykkellappen. Men hva da med sykkel? Koster jo en del om man vil ha en OK sykkel. Slik som jeg har sett litt rundt om nå så går jeg enten for en Aprilia RS250 for rundt 30.000,- til 50.000,- eller så blir det en supermotard eller noe lignende for rundt 50.000,-. Det er i alle fall det jeg har sett for meg. :)
Har sinnsykt lyst på GSX-R 1000 osv også, men det blir for stort for meg til å begynne med og litt for dyrt :)
Image
- BMW E39 M-tech
- VW polo`97 1.6 [For kjedelig]
- Derbi GPR`05. Blodtrimma Jævel [Solgt]
- Pocketbike 80cc [Død]
FV
Posts: 2332
Joined: 27 Feb 2007 19:05
Location: Karmøy

Re: MANTIS ! *Sykkelen solgt*

Post by FV »

Jeg råder deg til å sette over de pengene du fikk for sykkelen til en sparekonto, pronto!
User avatar
Hawken
Posts: 2799
Joined: 29 Apr 2005 23:26
MC: Ducati SS 750
Location: Trondheim

Re: MANTIS ! *Sykkelen solgt*

Post by Hawken »

Hvis du virkelig vil ha mc-lappen så klarer du å spare til den :) Det er bare å legge bort de uvanene du har med å gå de små turene på butikken, samt tenke 2 ganger før du kjøper noe nytt (f.eks klær)

Og skaff en sparebøsse! Sleng ut alle småpengene du har i lommeboken hver dag så får du fort en liten slant i løpet av noen måneder :)
Nå: BMW F800R
X: Ducati SS 750 i.e
X: Honda CBR 600F
X: Suzuki Bandit 400
User avatar
Mantis
Posts: 4226
Joined: 30 Jul 2006 02:16
MC: Aprilia RS250 (I wish!)
Location: Ã…lesund

Re: MANTIS ! *Sykkelen solgt*

Post by Mantis »

Prøvd på det i 17 år nå. Blir som å si til en narkoman "men så slutt da"
Er pengoman deluxe, får helt nåja om jeg ikke har penger tilgengelig. Men satt inn alle pengene jeg fikk for sykkel, bortsett fra tusen kroner, på sparekontoen min. Sto faktisk noe der fra før jeg ikke viste om, noen tusenlapper :D

Ellers.. Prøver å overtale muttern til å øvelsekjøre litt bil med meg, men hun sier hun ikke tørr pga alle bilfilmene osv hun har sett meg se :roll: Prøver jo å forklare henne at jeg selfølgelig tar det pent. Så jeg må nok øvelsekjøre med pappa enda, men det som er er at jeg ikke er med fattern så ofte. Men deilig å øvelsekjøre med XC90 da! Sitter som kongen på haugen.

Fikk pakke fra SAS i dag! Ja du hørte riktig, SAS.
Fikk to flotte store plakater av en Boeing 737-683 i solnedgangen. Står bøyd over flyet "Verden er en bok, og de som ikke reiser, leser bare en side"
Tar seg praktfult ut på rommet her :D
Image
- BMW E39 M-tech
- VW polo`97 1.6 [For kjedelig]
- Derbi GPR`05. Blodtrimma Jævel [Solgt]
- Pocketbike 80cc [Død]
User avatar
Hawken
Posts: 2799
Joined: 29 Apr 2005 23:26
MC: Ducati SS 750
Location: Trondheim

Re: MANTIS ! *Sykkelen solgt*

Post by Hawken »

Til meg var det motsatt: mamma ble med ut og øvelseskjørte, imens pappa nektet :P Han ville heller ikke blir med å øvelseskjøre når jeg tok mc-lappen, mystisk :lol:
Nå: BMW F800R
X: Ducati SS 750 i.e
X: Honda CBR 600F
X: Suzuki Bandit 400
Post Reply