Hva er ditt yrke? Hva jobber du som?

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
Post Reply
User avatar
_Adler_
Posts: 1153
Joined: 14 Jun 2005 21:46

Hva er ditt yrke? Hva jobber du som?

Post by _Adler_ »

Hei.

Er nysgjerrig på hvilke "aktiviteter" av økonomisk karakter dere holder på med ;) Hva er ditt yrke? Hva jobber du som? Fortell gjerne litt om hva jobben (evt. jobbene) og yrket stort sett dreier seg om. Om du ikke har utdanna deg kan du jo skrive om hvilken skolegang du går? :)

Jeg går VK2, dvs. 3. året, almenne fag ved Molde vgs. Blir godt å bli ferdig for jeg er skolei og angrer på at jeg tok almenn, fremfor f.eks. mekanisk og 1 påbyggingsår med almenne fag :( Får generell studiekompetanse da også. Har planer for å bli noe innen helsevesenet. F.eks. sykepleier. Tenkte først og fremst på psykiatrisk sykepleier. Ambulanse virker også interessant. Da er jobb i alle fall sikret. Er ikke akkurat overflod av folk i disse yrkene. Har også jobb utenom skolen. Jobber på kjøkkenet i norges største kantine. Kantina for anleggsarbeiderene som driver å bygger Ormen Lange gassilandføringsanlegget her på øya. Les mer her:

http://no.wikipedia.org/wiki/Ormen_Lange_(gassfelt)

Gigantisk prosjekt. Jobber bak varmmatbuffeten og sørger for at det alltid er fylt opp med mat. Går store mengder mat, så det er en temmelig stressende og kroppslig slitsom jobb. Maten oppbevares i varmeskap inntil den skal brukes og fylles ut i de såkalte bakkene i buffeten.

Deres tur :)
Yamaha Aerox 2004

Image
Pollti

Post by Pollti »

xxx
Last edited by Pollti on 13 Dec 2006 22:49, edited 1 time in total.
User avatar
Alas
Posts: 1713
Joined: 22 Sep 2006 15:47
MC: 08 Suzuki DR-Z 400 SM, Yoshi fullanlegg, KN filter og oppdyset.
Location: Bergen

Post by Alas »

Tja, jobb, hva er det??

Er student, har en treåring bachelor i maskinteknikk fra UiS, nå går jeg på masterstudier i Offshoresystemer-marin og undervannsteknologi, som det heter på pent. Dette ved UiS også. Er ferdig om halvannet år og det skal bli godt!!

Har jobbet en del ved siden av studiene, kjørte drosje i to og et halvt år. Stort sett helgearbeid, nattestid. Ikke verdens kjekkeste yrke, men det ble da penger ut av det. Men nå får jeg ikke lov å kjøre lengre pga sykdom, kjipt, men sånn er livet. Håper på å få en deltidsjobb over nyttår og jobbe med noe relevant i forhold til utdannelsen min, men vi får nå se. Om noen vet om noe så send meg en PM :wink:


Mvh
User avatar
RH racing
Posts: 4947
Joined: 17 May 2005 00:14
MC: Ninja - Troublemaker
Location: Borgenhaugen

Post by RH racing »

Jobber som mekanikker/tuner på et Porsche verksted i Råde.

http://www.autotuning.no

der er det for det meste mekanikk og trimming av både nye og eldre porsche som går og gjelder.. + styling, totalrenovering og div oppgraderinger. + servicer og alt annet sef....

I helgene jobber jeg for et tysk metal-magazine som Demo anmelder.. men dette er bare for morroskyld ;)
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!

Streetracing is not a crime!!!
User avatar
Jeanette
Administrator
Posts: 7496
Joined: 05 Sep 2006 19:45
MC: 12 Honda VFR
X: 07 Yamaha FZ6-S
Location: Oslo

Post by Jeanette »

Jeg går andre året på kjemiingeniørlinja på HiO. Begynte rett etter vgs i fjor høst, og stortrives! Har alltid vært glad i realfag (men også språk), og ettersom det er kjemien som har vært mitt sterkeste fag så havnet jeg da på denne retningen.

Når jeg er ferdig med de 3 årene i bachelorgraden regner jeg med å videreutdanne meg, men jeg vet ennå ikke helt innenfor hvilket felt. Det er mange muligheter med denne utdanningen; bl.a. innenfor legemidler, olje og gass, bioteknologi, kosmetikk.. Selv kan jeg tenke meg å jobbe innenfor rettsmedisin. Har ikke kompetanse til å være på åstedet med denne utdanninga, men kan da analysere DNA-prøver o.l., noe jeg synes virker veldig interessant.

Forøvrig jobber jeg deltid på en Esso OnTheRun stasjon, og har gjort det i noe over 2 år. Jobber stort sett helger ved siden av studiene, men er som oftest heltid om sommeren. Blir en del ellers i andre ferier også :)
KinG^KaoZ
Posts: 214
Joined: 27 Apr 2005 15:51
MC: VFR700F
Location: Haugesund

Post by KinG^KaoZ »

Jobbet som motorsykkelmekaniker, men ble lei av yrket av mange grunner. Er tilbake på skolebenken nå, skal bli cnc-operatør.
User avatar
Hawken
Posts: 2799
Joined: 29 Apr 2005 23:26
MC: Ducati SS 750
Location: Trondheim

Post by Hawken »

Siste året på skole her, altså VK2 allmennfag. Som Adler sa: kunne godt tenkt meg å gått noe annet.

Yrker som frister litt i framtida er Politi og Brannmann :)
Nå: BMW F800R
X: Ducati SS 750 i.e
X: Honda CBR 600F
X: Suzuki Bandit 400
User avatar
Flydude
Posts: 459
Joined: 23 Sep 2005 22:52
MC: Honda CBR 600F

Post by Flydude »

Går VK1 Idrettsfag, som da er 2. året. Hvorfor? Ja, si det :lol: Trengte generell studiekompetanse bare, og da ble det idrett, så jeg samtidig kunne "komme i form"/"få en form" før videre utdanning. Videre utdanning jeg vil satse på er Luftforsvaret og bli pilot. Drømmen er selvfølgelig jagerfly, men uansett pilotutdanning på flermotor eller helikopter er også en stor drøm. Men må nå begynne å trene til 3000m test til sesjonen, eller så vil alt dette gå i dass :cry: (Dårlig på å løpe mellom/lengre distanser i kjapt tempo.) Er ikke så flink til å presse meg selv til å trene på ting jeg misliker. Stor svakhet ved meg selv. :(

Men neste største drøm er å få til et yrke innen fallskjermhopping. Elsker det... Enten ved å hoppe, eller kanskje på annen måte. Er ganske lei av skole, så videreutdanning i form av universitet eller høyskole er ikke prioritert på nåværende tidspunkt.

Politi og brannmann frister også som noen slags backup-planer. Vil ikke ha en jobb hvor hver dag består i det samme og uten særlig morro og spenning. Men har hørt man må ha yrkesutdanning på VGS for å i det hele tatt bli tatt opp til utdanning som brannmann, så da er jo ikke det mulig for meg.

Ved siden av jobber jeg på en Statoil stasjon og har vært ansatt der i snart 3 år. (Ja, det er velidg lenge for en 17 åring :P ). Jobber også som turntrener for barn mellom 4-12 år.
Sykkel selges:
CBR 600F4 -99 (Profilbildet)
User avatar
Hawken
Posts: 2799
Joined: 29 Apr 2005 23:26
MC: Ducati SS 750
Location: Trondheim

Post by Hawken »

Flydude wrote:Men har hørt man må ha yrkesutdanning på VGS for å i det hele tatt bli tatt opp til utdanning som brannmann, så da er jo ikke det mulig for meg.
Ifølge "Lordshaft" som selv er brannmann så trengte man ikke noe yrkesutdanning lengre, det blir kun ansett som en bitteliten fordel. :wink:
Har allerede sjekket :smt024
Nå: BMW F800R
X: Ducati SS 750 i.e
X: Honda CBR 600F
X: Suzuki Bandit 400
User avatar
Mantis
Posts: 4226
Joined: 30 Jul 2006 02:16
MC: Aprilia RS250 (I wish!)
Location: Ã…lesund

Post by Mantis »

Går 1. året på media & kommunikasjon, gikk vel egentlig der for å få sjenerel studiekompetanse på en litt mer spennede måte en allmen ;)

Vurderer å ta skikkelig utdannelse i Forsvaret, noen erfaringer med det?

:wink:
Image
- BMW E39 M-tech
- VW polo`97 1.6 [For kjedelig]
- Derbi GPR`05. Blodtrimma Jævel [Solgt]
- Pocketbike 80cc [Død]
User avatar
Speedy Gonzales
Posts: 1715
Joined: 24 May 2005 14:08
MC: Z1000 08
Location: Os

Post by Speedy Gonzales »

Ja, får vel slenge inn noen ord her eg også.

Eg er heldigvis ferdig på skolen da, ble ferdig no i sommer.
Hadde da gått Teknisk fagskole Skipteknisk drift, og får de av dere som ikkje vet hva det er så er det utdanningen som gjør at eg en eller annen gang i fretiden kan bli Maskinsjef på skip.

No foreløpig er eg maskin kadett i rederiet Sea trans og trives godt der, eg er ombord i en båt som kalles Emerald og er en kjemikalie båt.

Forhåpentligvis så får eg fyllt ut kadett boken så fort som overhodet mulig så det er mulig å få inn noen gode kroner, men slik det ser ut no så kan det ta sin tid
:(
Saab 9-3 SS 03 mod
Kawasaki z1000 08 mod
X: Yamaha R6 00 mod
X: Honda CBR 600 98 mod
X: Honda CBR 600 98 mod
User avatar
Scotch
Posts: 1170
Joined: 30 Apr 2005 11:42
Location: Stavanger

Post by Scotch »

Jeg går VG1 Bygg & Anleggsteknikk og skal gå tømmer neste år. På fritiden jobber jeg deltid på Tasta Byggsenter, en liten og koselig trelast hvor alle kjenner alle.

Jobben går ut på å legge på plass varer :wink: Men til våren skal jeg få kundeopplæring slik at jeg kan hjelpe kunder også :)
Image

Kawasaki Eliminator 99mod 125ccm
User avatar
Mantis
Posts: 4226
Joined: 30 Jul 2006 02:16
MC: Aprilia RS250 (I wish!)
Location: Ã…lesund

Post by Mantis »

nei huff og huff, går vist ikke så bra med meg på media & kommunikasjon.
Det var slett ikke sånn jeg hadde sett for meg linjen :?
Skolen er også rimelig fucked up for å si det mildt, privat skole i firmaet Akademiet.

Vurderer veldig å gå Tømmrer linje neste år, synnes det høres gøy ut og jeg er rimlig lei av benken og boken, har lyst å komme meg ut å gjøre noe i praksis :D
Vet ikke hva det skal bli av meg, føler jeg bare går på skole får å gå der...

Tror jeg sattser på tømmrer neste år ja, et skoleår bortkastet, greit nokk men jeg har lært mye :wink:
Image
- BMW E39 M-tech
- VW polo`97 1.6 [For kjedelig]
- Derbi GPR`05. Blodtrimma Jævel [Solgt]
- Pocketbike 80cc [Død]
User avatar
Mantis
Posts: 4226
Joined: 30 Jul 2006 02:16
MC: Aprilia RS250 (I wish!)
Location: Ã…lesund

Post by Mantis »

jasså Scotch?

Skal vi starte firma sammen da? Kansje LordShaft finner frem hammeren igjen også å hopper på lasset :lol:
Image
- BMW E39 M-tech
- VW polo`97 1.6 [For kjedelig]
- Derbi GPR`05. Blodtrimma Jævel [Solgt]
- Pocketbike 80cc [Død]
User avatar
Scotch
Posts: 1170
Joined: 30 Apr 2005 11:42
Location: Stavanger

Post by Scotch »

Skal tenke på det :lol:
Image

Kawasaki Eliminator 99mod 125ccm
Post Reply