Mekker du selv?

Prat om lett MC.
Post Reply

Mekker du selv

Ja
12
38%
Ja, noe
13
41%
Nei
4
13%
Ikke mye
3
9%
 
Total votes: 32

Kristoffer
Posts: 269
Joined: 11 Oct 2006 15:38
MC: Cagiva Mito 2006
gått km 12000
Orginal
150 bakdekk gått 2000km

Mekker du selv?

Post by Kristoffer »

Lurer på om folk gjør alt mekk på sykkelen sin selv?
Hvor gammle sykkeler har folk stortsett?

:)
Nå: Cagiva Mito 2006
Kondemnert: Yamaha Dragstar 125 2004

http://www.mitoforum.org
User avatar
marius (aprila rs 125 06)
Posts: 31
Joined: 30 Nov 2006 20:13
Location: stavern/larvik
Contact:

Post by marius (aprila rs 125 06) »

her kjører vi på med rs 125 06 modell
:wink:
aprila rs 125. 06.
User avatar
Olav'en
Posts: 1992
Joined: 06 Jun 2005 20:51
MC: Suzuki DR 125
Nermer seg 50 000 på tellern, 48 600 for øyeblikket.
*vi gasar tils det rasar*
Location: Adrenalin hovudstaden - Voss

Post by Olav'en »

Hadde eg hatt bedre plass, og verktøy so hadde eg nokk skrudd meir.
Er egentlig ikkje so mykje å skru på, kjøpe noke som er pålitelig veit du! :wink:

Køyrer ein Suzuki DR 125 98mod. Pusta å pesa 44500 no, so er vell på tide med ein liten motor overhaling snart tenker eg. :lol:

ps. er vell ingen som veit om ein fint brukt dr 250 / 350 motor som står å støver ned? :-$
Simen H
Posts: 626
Joined: 31 Oct 2006 21:55

Post by Simen H »

jeg mekker ingen ting selv.. men jeg har lyst til å lære meg litt, og den beste måten er vel å prøve seg frem:P
Kristoffer
Posts: 269
Joined: 11 Oct 2006 15:38
MC: Cagiva Mito 2006
gått km 12000
Orginal
150 bakdekk gått 2000km

Post by Kristoffer »

simen h wrote:jeg mekker ingen ting selv.. men jeg har lyst til å lære meg litt, og den beste måten er vel å prøve seg frem:P
Har lurt litt på å kjøpe meg en gammel en til 1000 kr ca, å lære meg litt, yamahaen min drar på mekre verksted vær gang det er noe ;)
Nå: Cagiva Mito 2006
Kondemnert: Yamaha Dragstar 125 2004

http://www.mitoforum.org
Eike_Oak
Posts: 1236
Joined: 27 Apr 2005 20:31

Post by Eike_Oak »

Mekker alt selv, jeg og en kamerat mekker på våre (og andre) sine sykler i garasjen hans, kan si at sykkelen min og en gammel TS som han kjøpte for å overhale har vært prøvekaninene våre

Bruker for det meste verktøyet til foreldrene våre, men har beriket det med blant annet trykklufts-muttertrekker (MUST hvis man skal splitte AM6) og multimeter, for å nevne noe.
- Skyt her -
User avatar
_Adler_
Posts: 1153
Joined: 14 Jun 2005 21:46

Post by _Adler_ »

Eike_Oak wrote:men har beriket det med blant annet trykklufts-muttertrekker (MUST hvis man skal splitte AM6) og multimeter, for å nevne noe.
På hvilken måte er det et must? Løsne og skru hardt nok fast? Har nå klart å løsne alle muttere og slikt på min AM6 (aldri splitta før) uten muttertrekker. Bare ved hjelp av latmannsarm og vanlig skralle.

Jeg mekker stort sett selv. Untatt dekkskift, det lot jeg et verksted ta seg av fordi jeg kjøpte dekka der.
Yamaha Aerox 2004

Image
kanarigutten
Posts: 103
Joined: 14 Sep 2006 22:38
Location: akershus

Post by kanarigutten »

mekker sammen med faren min og prøver å lære så mye som mulig :wink:
Honda nsr 03 mod
Eike_Oak
Posts: 1236
Joined: 27 Apr 2005 20:31

Post by Eike_Oak »

_Adler_ wrote:
Eike_Oak wrote:men har beriket det med blant annet trykklufts-muttertrekker (MUST hvis man skal splitte AM6) og multimeter, for å nevne noe.
På hvilken måte er det et must? Løsne og skru hardt nok fast? Har nå klart å løsne alle muttere og slikt på min AM6 (aldri splitta før) uten muttertrekker. Bare ved hjelp av latmannsarm og vanlig skralle.

Jeg mekker stort sett selv. Untatt dekkskift, det lot jeg et verksted ta seg av fordi jeg kjøpte dekka der.
Finnes 3 muttre: Svinghjulet, clutchuset og clutchdrevet fra veiven.

De fleste kiler veiven for å løsne muttrene som er på clutchdrevet og svinghjulet også bruker de i tillegg ett skrujern for å kile innerste delen av clutchuset.

Har hørt noen andre (og værre) metoder å få løs disse muttrene på, samtlige er etter min mening jallamekk, og dermed uakseptabelt.

Også går det jo 20 ganger raskere med muttertrekker.
- Skyt her -
User avatar
Kawasaki
Posts: 41
Joined: 06 May 2006 21:37

Post by Kawasaki »

Mekker stort sett alt selv, nylig splitta motoren og tatt ut veiv og div:P
Veiva og slindern er nå til cylmo i tr.heim for å få sin gjennomgang(gått rådelager, veivlager og ripete sylinder:(

Har en Kawasaki Kmx 125, 97 modell...
Post Reply