Spyke-dress, noe tess?

Diskutèr kjøreutstyr her. F.eks: Hjelmer, støvler, dresser, hansker m.m.
User avatar
Alas
Posts: 1713
Joined: 22 Sep 2006 15:47
MC: 08 Suzuki DR-Z 400 SM, Yoshi fullanlegg, KN filter og oppdyset.
Location: Bergen

Spyke-dress, noe tess?

Post by Alas »

Ja, topic sier det meste. Var og prøvde en Spyke Beetly 2-delt skinndress. Den satt ganske godt på, var fin i lengden på armer og bein. Greie farger og fin pris.

Spørsmålet er om det er en god nok dress?

Eventuelt om noen har erfaringer med Spyke generelt...

Link til dressen

Image

Alternativet er jo og vente til våren, men da er det vel ikke råd og få noe prisavslag. Og da er det jo annet som også skal kostes på. Men pengene går jo ingen vei liksom.

Ikke lett å bli klok på dette.


Mvh
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Post by tshansen »

Sliter selv med valg av skinndress.
Det står mye bra i denne tråden her:
http://www.mc-forumet.no/viewtopic.php?t=4060

Men jeg har hørt mye bra om spyke siste tiden. Sett en del tester osv og de kommer veldig bra ut!

De dyrere og mest kjente merkene har kommet latterlig dårlig ut i forhold til mange billige konkurenter, men de "dyreste" har som oftest en mye bedre komfort enn de "billigere"

Selv syns jeg at Spyke har mye Fete dresser, å den du ser på er ingen untak. Selv om jeg personlig ikke ville gått for en helsvart dress.

Men det virker som at det er få personer her inne som har gode erfaringer med akkurat dette merket.
Skulle det vise seg at noen har det, eller at noen sitter på gode linker til tester eller forumdiskusjoner på andre sider.
Så taes de imot med Takk.

Mvh
-Shaft-
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
RH racing
Posts: 4947
Joined: 17 May 2005 00:14
MC: Ninja - Troublemaker
Location: Borgenhaugen

Post by RH racing »

Dra på mc-messa i lillestrøm i mars ;)
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!

Streetracing is not a crime!!!
User avatar
Alas
Posts: 1713
Joined: 22 Sep 2006 15:47
MC: 08 Suzuki DR-Z 400 SM, Yoshi fullanlegg, KN filter og oppdyset.
Location: Bergen

Post by Alas »

Jeg har sett på tråden din Lordshaft, men ville ikke kuppe den....
Men det var mange råd der.
Helsvart dress er i mine øyne mest praktisk, og det ser ikke så verst ut, men smaken er som baken vettu.

Og å reise til lillestrøm gjør jeg nok ikke. Er ikke et messe-menneske. Dessuten blir det for dyrt å reise til lillestrøm for å kjøpe dress.

Jaja, jeg får se litt mer. Så en annen sjappe her i Bergen som hadde opphørssalg. Så imorgen kommer jeg og lurer på andre dresser også..... :wink:


Men jeg setter fortsatt pris på input.

Mvh
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Post by tshansen »

Hehehe hadde gått helt fint med ett lite "trådkupp" :lol:

Jeg opprettet tråden igrunn for at alle kunne stille spm, men ontopic igjen!

Jeg har lest i det vide og lange om forskjellige dresser! Spyke ser ut til å komme veldig bra ut i flere sammenhenger og de har endelig begynt å merke seg i toppen.

Det er da vel muligheter å få kjøpt 2006 modeller billig i butikk for tiden vel? i å med at 2007 modellene er på trappene til å bli sendt ut!

Jeg skal hvertfall ned på den lokale butikken å høre hva jeg kan få til. Ellers så er jo mcmessa i Lillestrøm ett veldig godt alternativ for de som har muligheten til å komme seg dit! Blir litt vel langt for meg å sitte i bil, selv om jeg er jævlig sugen på å få den med meg.

Det finnes jo sikkert mange "billig" merker som er vel så bra som de mere kjente. Men det er det å finne de da :roll:
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Alas
Posts: 1713
Joined: 22 Sep 2006 15:47
MC: 08 Suzuki DR-Z 400 SM, Yoshi fullanlegg, KN filter og oppdyset.
Location: Bergen

Post by Alas »

Hmm, da hadde jeg vært ute og kikket igjen jeg. Kom over en Spidi-dress som også satt ganske godt på. Den har dyrere veilendendepris enn Spyken, men jeg får den billigere.

Litt info om den

Og bilde
Image

Spyken var kanskje hakket tøffere, men ikke mye synes jeg. Skinnet virket bedre på Spidien synes jeg, litt mykere og sånn. Passform var de god på begge to. Jeg er litt kort i bena, men det er ikke mye det er snakk om. Det går bra, kan ikke bli lengre over natten heller.

Prøvde en Dainese Flanker og, men den blir jo fort en del dyrere enn disse to alterntivene, og vet ikke om den var verdt det. Dessuten hadde den hvitt skinn noen steder, noe som er tøft, men ikke så veldig praktisk.

Jaja, uansett blir det nok kanskje dress på meg før nyttår, hvorfor vente når jeg kan kjøpe NÅ :wink:

Mvh
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Post by tshansen »

Det er ingen tvil om at dette er en veldig kul dress, å spidi er kjent for å være en av de "Dyre" merkene.

Men hvor mye bedre denne dressen er enn f.eks Spyke er jeg veldig usikker på. Det er ingen tvil om at den siste dressen du linket til der er fin å se på, det kan jo faktisk hende at dyrere veiledende pris er bedre i akkurat dette tilfellet.

Selv så tror jeg ikke at kvitt på dressen er noe problem, der finnes masse produkter som fjerner slikt lett. Men det blir jo litt ekstra vaskejobb i tide og utide :roll:

Mvh
-Shaft-
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
NeoN
Posts: 865
Joined: 10 May 2005 18:14
Location: Trondheim

Post by NeoN »

kjøpte en jakke hos spyke en gang, utrolig god passform!

vil påstå at den jakka var noe av det beste kjøpet jeg har gjort.

farsan brukte den i en mc-ulykke, den berga skuldra hannes fra å bli
ødelagt. den ble klipt opp på sykehuset, men den beviste at den fungerte!

ellers har arlen ness en rå todelt skinndress.
Før:
Honda NSR 1998, Svart og rød
Honda NSR 2002, Svart og grå
Husqvarna sm 125 2005, svart og blå
Cagiva Mito 125 2005, svart
Aprilia MX 125 2004, rød
Honda CRF 450 SM 2002, rød
Husqvarna sm 125 2007

nå: BMW 320 E46 M-tech<333
User avatar
Alas
Posts: 1713
Joined: 22 Sep 2006 15:47
MC: 08 Suzuki DR-Z 400 SM, Yoshi fullanlegg, KN filter og oppdyset.
Location: Bergen

Post by Alas »

Hei.

Havnet ned på Spidien jeg. Den var etter litt mer prøving den som jeg mener hadde det beste skinnet og den beste passformen. Spyken var rett og slett en del stivere i skinnet, det hadde nok gått seg til men men. Og Dainesen hadde blitt for dyr.

Prisen var det heller ingenting å utsette på, 5500,- skinnende blanke norske kroner, så da er alle fornøyd. Ihvertfall jeg. Jeg tror det er billig!!

Kjøpte og et par hansker som skulle ha noe kevlar og greier, passer ikke sykkelen min, men for den prisen kunne man ikke være kresen sa selgeren. Kosta 90 kroner, det har jeg råd til å tape. De virker grei nok, men vil ha meg noen som er litt dyrere (og bedre??) og som ikke har det fæle gule som disse har.

Støvlene jeg har passer nok til dressen også, så det er ikke noe problem. Svart hjelm har jeg, så jeg er bare et speilvisir unna å få det jeg mener er et nokså kult kjøreantrekk.

For øvrig var det jo et hav av forskjell på å ha på seg skinndress og det andre kjøreutstyret mitt.

Er jeg happy idag, jepp!!

Bilder kommer i bloggen og kanskje i kjøreutstyrtråden på nyåret da jeg er tilbake i Stavanger på den vanlige pcen min.

Takker for all hjelp!


Mvh
User avatar
RH racing
Posts: 4947
Joined: 17 May 2005 00:14
MC: Ninja - Troublemaker
Location: Borgenhaugen

Post by RH racing »

Alas wrote:Hei.

Havnet ned på Spidien jeg. Den var etter litt mer prøving den som jeg mener hadde det beste skinnet og den beste passformen. Spyken var rett og slett en del stivere i skinnet, det hadde nok gått seg til men men. Og Dainesen hadde blitt for dyr.

Mvh
kommer ann på hva man mener med best skinn det da.. det stive litt tykkere eller det myke og tynne skinnet ;) jo tykkere jo mere slitte flate føre hull...
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!

Streetracing is not a crime!!!
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Post by tshansen »

Gratulere med Ny dress. Må si at det hørtes veldig billig ut for en spidi dress!

Dette er i utgangspunktet en veldig dyr dress.

Jeg har registrert at de fleste skinndresser har skinntykkelse på 1.1 - 1.4 mm så jeg skjønner igrunn litt utsagnet ditt Racing, jo tykkere jo mere sliteflate før hull.

Men tynt godt skinn kan vel være bedre enn dårlig tjukt skinn. Kommer vel veldig an på hva det er av kvalitet osv. Men no skal det sies at Spidi, Spyke, Dainese, Alpinestar, Arlen Ness, Hideout, HSS, Frank Thomas osv er regnet for å være mer enn godt nok. Selv om enkelte modeller kommer dårligere ut enn andre. (i tester)

At skinnet er stivt til å begynne med er vel ingen uting? Alt må jo "gåes" inn? tar litt tid før det strekker seg etter din kropp og blir helt tåit og fint.

Etter å ha sett en god del bilder på internett så virker det som de fleste kjøper dressen sin for stor! Ser ut som at mange kjører med litt "posete" dress og har mye klær under.
Etter hva noen har forklart her inne så skal jo dressen sitte som malt på? eller har jeg igjen missforstått?
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Alas
Posts: 1713
Joined: 22 Sep 2006 15:47
MC: 08 Suzuki DR-Z 400 SM, Yoshi fullanlegg, KN filter og oppdyset.
Location: Bergen

Post by Alas »

Hei

Spyken var oppgitt til å være mellom 1,1 og 1,2 mm tykk, mens Spidien var oppgitt til å være 1,2mm tykk, blir litt hipp som happ. Tror ikke det spiller så stor rolle i de hastighetene jeg beveger meg i. Jo fortere man kjører jo lengre sklir man jo, i teorien ihvertfall.

Den lave prisen skyldes nok at butikken hadde opphørssalg, var mye annet der jeg også hadde lyst på, men det var det med pengene da.

Størrelsesmessig så kunne jeg nok presset meg inn i en størrelse mindre, men da hadde jeg aldri i livet fått på meg en ryggskinne, sånn som den er nå så må jeg ned i vekt for å få en slik på meg. Skinn strekker seg litt, men ikke SÅ mye. Så til våren håper jeg det blir gode greier.

I allefall er jeg ganske happy, og håper jeg aldri får "bruk" for den, men man vet aldri.

Mvh
Joda
Posts: 143
Joined: 22 May 2006 16:42

Post by Joda »

Jeg har faktisk samme dressen.

Uten at jeg har kræsjtestet så virker den ikke like solid som min forrige Dainese, som dog var en betydelig dyrere modell. Litt simplere sømmer, muligens litt stivere skinn (bare brukt va 2000 km så blir nok mykere), litt trangere i skrittet, simplere for innvendig som klistrer seg til huden når jeg bli svært svett. Det klør noe så inn i gampræva i knehasene når jeg kjører aktivt og er svett. Det fenomenet har jeg aldri opplevd noen gang uavhengig av type bekledning...

Dette er vel en ganske rimelig modell sett i forhold til mye annet på markedet. Prisen tatt i betraktning 8/10 poeng. Hvis man ikke ser på pris 6/10.
03 GSX-R 1000
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Post by tshansen »

Joda wrote:Jeg har faktisk samme dressen.
Som hvem? ehe :roll:
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Desmo-Dude
Posts: 916
Joined: 28 Jun 2005 00:12
MC: Kawasaki ZX-6R 2005
x Ducati 916 SPS 1998 mod.Prod.nr:721

Post by Desmo-Dude »

[quote="Joda"].....simplere for innvendig som klistrer seg til huden når jeg bli svært svett. Det klør noe så inn i gampræva i knehasene når jeg kjører aktivt og er svett. Det fenomenet har jeg aldri opplevd noen gang uavhengig av type bekledning...quote]

Bruker man superundertøy under,så slipper man det problemet.Selv kjører jeg alltid med det.
2006 VW Passat
2005 Kawasaki ZX-6R
x 1998 Ducati 916 SPS
Post Reply