Arrow effektanlegg

Prat om lett MC.
Post Reply
User avatar
Jonaz
Posts: 78
Joined: 16 Jan 2007 08:05

Arrow effektanlegg

Post by Jonaz »

Kjøpte nsr rett før jul med Arrow effektanlegg
Er det ett bra effektanlegg eller bør jeg bytte...???
Og er det mye forskjell på orginal uplombert potte å effektanlegg???
Honda NSR 1999 (strøken)
User avatar
Dawes
Posts: 299
Joined: 02 Nov 2006 13:28
Location: Forstad til helvete

Post by Dawes »

går an å bruke de andre postene dine til og spørre om slikt, er fult mulig det oxo!

Tror du det er e noen grunn til at det heter effektannlegg? er jo mye mindre sjags for og bli tatt med ubolmbert da,
Nå: Cbr 125R 05
Image
User avatar
BikerBoy
Posts: 107
Joined: 26 Dec 2006 23:34
Location: Helleland

Post by BikerBoy »

Effektanlegg gir, som det ligger i navnet, litt mer effekt (skal vertfall) :)
Du trenger vel heller egentlig ikke bekymre deg for å bli tatt heller, ganske sjelden 125'er blir tatt for trim...
Og å bytte effektanlegg vil btw være penger ut av vinduet. Det skal være forskjell på dem, men det vil bli minimalt med hk-utbytte :wink:
-2006 FP Derbi GPR 125 sølv-
-2002 Honda SFX sølv-
-1992 BMW 318i-
User avatar
Mantis
Posts: 4226
Joined: 30 Jul 2006 02:16
MC: Aprilia RS250 (I wish!)
Location: Ã…lesund

Post by Mantis »

Skal si deg at snuten ikke lar noe ulovlig passere!
Image
- BMW E39 M-tech
- VW polo`97 1.6 [For kjedelig]
- Derbi GPR`05. Blodtrimma Jævel [Solgt]
- Pocketbike 80cc [Død]
User avatar
BikerBoy
Posts: 107
Joined: 26 Dec 2006 23:34
Location: Helleland

Post by BikerBoy »

Jeg har enda til gode å kjenne en 125-eier bli tatt for trimming, og jeg kjenner ganske mange som har trimmet. Vi var 3 mc'er en gang som ble stoppet pga en kjørte feil i en rundkjøring, og vi sto i 3 kvarter og ventet...Han ene hadde selvbygd eksosanlegg med ninja600-lydemper i karbon, en annen hadde dobbelt effektanlegg og en syk lyd. Purken spurte om sykla var originale, og stussa ikke mer på det, men sjekka id på samtlige, inkludert passasjerer osv. Sto forøvrig med blålys på hele veien og. Og fyren som kjørte feil fikk nesten 5tusen i bot. Snakket også en som kjørte rs250 feilregga som 125 (ligget på autodb), ble stoppa 3 ganger og måtte vise vognkort osv, fikk kjøre videre.

Det politiet imidlertid kan gjøre, er å orde deg på visning med sykkelen (de kan ikke måle effekt "på stedet"), og da har du tid til å skru på originalt igjen likevel.
-2006 FP Derbi GPR 125 sølv-
-2002 Honda SFX sølv-
-1992 BMW 318i-
User avatar
Dawes
Posts: 299
Joined: 02 Nov 2006 13:28
Location: Forstad til helvete

Post by Dawes »

1 feil der... Snuten kan kreve hvis de har rette btjenten med rette kurset og få prøve sykkeln på nærmeste landevei, og som regel merker du rimelig fort om den er trimma eller ikke!
Nå: Cbr 125R 05
Image
ErlingSG
Posts: 2424
Joined: 27 Aug 2006 09:48
Location: Bergen

Post by ErlingSG »

Neh, politiet har rimeleg dårleg peiling på lett mc, det dei kan ta deg lettast på er lyden, og det er jo "berre litt frieksos" :roll:

Erling
User avatar
BikerBoy
Posts: 107
Joined: 26 Dec 2006 23:34
Location: Helleland

Post by BikerBoy »

ErlingSG wrote:Neh, politiet har rimeleg dårleg peiling på lett mc, det dei kan ta deg lettast på er lyden, og det er jo "berre litt frieksos" :roll:

Erling
Stemmer svært godt :wink:
-2006 FP Derbi GPR 125 sølv-
-2002 Honda SFX sølv-
-1992 BMW 318i-
User avatar
Mantis
Posts: 4226
Joined: 30 Jul 2006 02:16
MC: Aprilia RS250 (I wish!)
Location: Ã…lesund

Post by Mantis »

Den måten flest blir tatt på er jo i laser!
Si du kjører i 150 i 90 sonen, da skjønner jo de at den er trimmet.

En jeg snakket med i går kjørte i 140 i 60 sonen, der stod jaggu purken.
Men han bare kjørte videre og holdt 140 :wink:
Image
- BMW E39 M-tech
- VW polo`97 1.6 [For kjedelig]
- Derbi GPR`05. Blodtrimma Jævel [Solgt]
- Pocketbike 80cc [Død]
User avatar
viper
Posts: 144
Joined: 29 Apr 2005 19:23
MC: husaberg fs650c
Location: brandbu

Post by viper »

er bare det at lett mc har ingen hastighets begrensing : P kun effekt,så da kan du bare si at du har drevet den for fart da du kjører mye på baner med høy snitt hastighet.hadde funka fett på de treskallene av noen purker det er her på hadeland :P

du hadde jo selfølgelig mista lappen i de hastighetene.
04 mod fs650 motard sykkel
User avatar
BikerBoy
Posts: 107
Joined: 26 Dec 2006 23:34
Location: Helleland

Post by BikerBoy »

mathiazz wrote:Den måten flest blir tatt på er jo i laser!
Si du kjører i 150 i 90 sonen, da skjønner jo de at den er trimmet.
Som viper sier, lett mc har ikke fartsbegrensning! Ergo, må politiet BEVISE at sykkelen er trimmet, og da må de inkalle deg til visning.
Og da kan du sette på originalanlegg enn så lenge. (blir du tatt i fartskontroll, er det likevel liten sjangs vil jeg tro, til at de kaller deg inn - to kompiser av meg ble tatt i fartskontroll, han ene mista lappen, begge på trimma rs'er. Politiet sa: ja, vi hørte dere kom... (KN-filter og uplombert anlegg)

Så det som skjer ved quote'de situasjon er at du mister lappen, men beholder sykkelen :wink: FORTSATT.
-2006 FP Derbi GPR 125 sølv-
-2002 Honda SFX sølv-
-1992 BMW 318i-
User avatar
NSR
Posts: 25
Joined: 14 Jan 2007 17:27
MC: Har en Aprilia RS 125 01' mod
Vurderes solgt, 30000,-....

RS, GT & NSR for life!<3

Post by NSR »

BikerBoy wrote:Jeg har enda til gode å kjenne en 125-eier bli tatt for trimming, og jeg kjenner ganske mange som har trimmet. Vi var 3 mc'er en gang som ble stoppet pga en kjørte feil i en rundkjøring, og vi sto i 3 kvarter og ventet...Han ene hadde selvbygd eksosanlegg med ninja600-lydemper i karbon, en annen hadde dobbelt effektanlegg og en syk lyd. Purken spurte om sykla var originale, og stussa ikke mer på det, men sjekka id på samtlige, inkludert passasjerer osv. Sto forøvrig med blålys på hele veien og. Og fyren som kjørte feil fikk nesten 5tusen i bot. Snakket også en som kjørte rs250 feilregga som 125 (ligget på autodb), ble stoppa 3 ganger og måtte vise vognkort osv, fikk kjøre videre.

Det politiet imidlertid kan gjøre, er å orde deg på visning med sykkelen (de kan ikke måle effekt "på stedet"), og da har du tid til å skru på originalt igjen likevel.



Husk at poltiet ikke har lov til å prøvesitte sykkelen din en gang, uten din egen tillatelse 8) :lol:
Honda NSR 97/98 mod <3
CBR 600 RR
CBR 1100 XX Superblackbird

Hyosung GT, Aprilia RS & Honda NSR <3<3
User avatar
Dawes
Posts: 299
Joined: 02 Nov 2006 13:28
Location: Forstad til helvete

Post by Dawes »

men hvis de ikke får prøve sykkelen har de rett til og følge det til nermeste vegsation/verksted for og se etter trim deler!
Nå: Cbr 125R 05
Image
User avatar
ByteCrow
Posts: 6
Joined: 25 Dec 2006 22:46
Location: Drangedal

NSR

Post by ByteCrow »

Etter det jeg har lest i mitt vogn kort, så er det heller ikke lov å dreve-om en 125cc for økning av topphastihet elr aks :wink: (står i vognkortet til min Honda NSR i hvertfall) Men ifølge loven så har ikke en 125cc noen farts begrensning så lenge det er godkjent og originalt fra fabrikk, men maks hk er 15 :( Du kan faktisk være så uheldig å møte snut som er ute etter å "ta deg", da kan du få problemer bare for å ha endret profilen på dekket :? Noen som har et NSR250 Innsug til salgs? :D
Før: KTM 80MX 1987
Opel Rekord 2.0

Nå: Vraket Honda NSR 125R 2000 </3
Yamaha DT 50mxII(i deler)
Honda PX-R 50
User avatar
Dawes
Posts: 299
Joined: 02 Nov 2006 13:28
Location: Forstad til helvete

Post by Dawes »

et 250 innsug er VANSKELIG å få tak i,, enkleste er og lage et selv,,, en kompis gjore det! men har hørt de som har funnet på Ebay! så bare se der om der er noe
Nå: Cbr 125R 05
Image
Post Reply