Startproblemer

Trenger du hjelp til mekking, tips til deler, spør her.
User avatar
laffen
Posts: 32
Joined: 21 May 2006 13:59
Location: karmøy

Startproblemer

Post by laffen »

Hei har en zxr750rr.
Skulle ha meg en luftetur i dag i finværet, men den bare smalt i potta så eg hoppte der eg satt , ikke talom om den skulle starte .
Før jeg satte den i garasjen var den heller ikke helt på topp ,ved hart gasspådrag ved lavt turtall brølte den mer en den gikk på frem .
Og når den første komm opp i litt turtall som klart denne sykkelen skal ha så kom den med et bykks.
Kan det være blandingsfårhold på luft å bensin her som kan være mitt problem , kondens eller noen som har en ide på mitt problem her.
Tengte eg sko ha meg en service til våren nå men hadde jo vært greit å kunne kjøre den opp :lol:
User avatar
RH racing
Posts: 4947
Joined: 17 May 2005 00:14
MC: Ninja - Troublemaker
Location: Borgenhaugen

Post by RH racing »

tett bensin filter. hadde lik sykkelen din før.. samme problem. byttet da plugger og filter.. gikk som ei kule etterpå...
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!

Streetracing is not a crime!!!
User avatar
laffen
Posts: 32
Joined: 21 May 2006 13:59
Location: karmøy

Post by laffen »

Ok takker takker pluggene er så å si nye de skifta eg nå i høst før eg parkerte sykkelen og sjekka nå med filteret også da men kunne ikke se noe på det . Men kunne jo alltids bytta det da å sett om det kunne vært til hjelp .Er ikke noe kyndig på dette her med å skru , men filter ska eg klare :D
User avatar
RH racing
Posts: 4947
Joined: 17 May 2005 00:14
MC: Ninja - Troublemaker
Location: Borgenhaugen

Post by RH racing »

kan og være veiv føleren som er møkette...
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!

Streetracing is not a crime!!!
User avatar
laffen
Posts: 32
Joined: 21 May 2006 13:59
Location: karmøy

Post by laffen »

hmmm veivføleren ja :oops:
Hvor ligger den , vansklig å komme til eller
User avatar
Keihin
Posts: 827
Joined: 11 Aug 2005 23:19
Location: Lier
Contact:

Post by Keihin »

Først og fremst: Har den blitt slik "av seg selv"? Ingenting har blitt skrudd på?

I så fall; har det sneket seg innpå, eller skjedde det over natta?
99 R1TIC
03 Audi RS6
Image
User avatar
laffen
Posts: 32
Joined: 21 May 2006 13:59
Location: karmøy

Post by laffen »

Det har skjedd over tid og ikke blitt skrudd på .
Byttet plugger i håp om den skulle bli litt bedre her tidligere , men ble ikke så mye bedre av det .Så den har vært litt tregstarta , men den har nå alltid startet etter 5-6 chinninger dA.
Men nå etter den har stått lagra i ca 2-3 måneder i garasjen vil den bare ikke .
User avatar
RH racing
Posts: 4947
Joined: 17 May 2005 00:14
MC: Ninja - Troublemaker
Location: Borgenhaugen

Post by RH racing »

prøv med startgass.. kan være tørr i gassrene og tar tid å suge til seg...
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!

Streetracing is not a crime!!!
User avatar
laffen
Posts: 32
Joined: 21 May 2006 13:59
Location: karmøy

Post by laffen »

Startgass prøvde eg faktisk med i dag , men mulig ikke nok .
Er så vanvittig hva det smeller i potta når eg skal prøve å fyre den opp , så da må den vel dra til seg noe fuel også da vel.
Men får ta den ut av garasjen i morra å prøve der , blir jo ekstra smell der inne når eg prøver , begynner vel å lure naboene nå på ka i svarte så skjer :lol:
User avatar
Keihin
Posts: 827
Joined: 11 Aug 2005 23:19
Location: Lier
Contact:

Post by Keihin »

Mange km siden ventilene ble justert?
99 R1TIC
03 Audi RS6
Image
User avatar
laffen
Posts: 32
Joined: 21 May 2006 13:59
Location: karmøy

Post by laffen »

Har vel ikke overgått 5000 enda etter dette , men var nå meninga eg sko ha meg en service til våren bare får å få en god justering å sjekk , har selv ikke kjørt noe serlig med den siden jeg kjøpte den i sommer.
Men en ting som eg kom på nå så er den profesjonelt trimmet, og leverer 130,9 HK på bakjulet med Akrapovic fulleffekt eksosanlegg.
Den har vært i benk som eg har papirer på .
Andre problemer så kan dukke opp da , etter en slik oppjustering.

Takker så mye får bryderiet fåresten.
Mvh.
Laffen
User avatar
Keihin
Posts: 827
Joined: 11 Aug 2005 23:19
Location: Lier
Contact:

Post by Keihin »

Symptomene du beskriver behøver ikke være mer enn "normalt" på en trimmet forgassersykkel.

Startproblemene kan være at den er litt mager på pilotdysene, og det er helt normalt at de ikke tåler full gass på lave turtall med forgasserkit (Dynojet, Factory etc).

Går den lavt på tomgang? I så fall lønner det seg å legge på en millimeter gass når du forsøker å starte. Men pass på å ikke dra på for mye, da vil choken slutte å fungere.
99 R1TIC
03 Audi RS6
Image
sandman
Posts: 19
Joined: 23 May 2005 21:46
Location: Haugesund

Post by sandman »

heisann, ville tippet ventilene eg :) tipper du klarer å trille den i gang :)
Kjører for tiden en kawa zxr 750, 89 mod.
User avatar
Keihin
Posts: 827
Joined: 11 Aug 2005 23:19
Location: Lier
Contact:

Post by Keihin »

sandman wrote:heisann, ville tippet ventilene eg :) tipper du klarer å trille den i gang :)
Greit at det er en Kawazaki, men de må da ikke justeres hver 5000km? (Sorry, klarte ikke dy meg :smt048 )

Men enig, symptomene samt at den blir gradvis værre stemmer. Tenker du da på skjeve ventiler eller skadde ventilseter kanskje? Kjent problem på disse?
99 R1TIC
03 Audi RS6
Image
sandman
Posts: 19
Joined: 23 May 2005 21:46
Location: Haugesund

Post by sandman »

hmmm sier ikke det er slik på alle, men kjører selv zxr750. har hatt tilsvarende problem på min, så jeg ville begyntå sjekke det først. er en 30 min jobb på de syklene:)
Kjører for tiden en kawa zxr 750, 89 mod.
Post Reply