Startproblemer
Startproblemer
Hei har en zxr750rr.
Skulle ha meg en luftetur i dag i finværet, men den bare smalt i potta så eg hoppte der eg satt , ikke talom om den skulle starte .
Før jeg satte den i garasjen var den heller ikke helt på topp ,ved hart gasspådrag ved lavt turtall brølte den mer en den gikk på frem .
Og når den første komm opp i litt turtall som klart denne sykkelen skal ha så kom den med et bykks.
Kan det være blandingsfårhold på luft å bensin her som kan være mitt problem , kondens eller noen som har en ide på mitt problem her.
Tengte eg sko ha meg en service til våren nå men hadde jo vært greit å kunne kjøre den opp
Skulle ha meg en luftetur i dag i finværet, men den bare smalt i potta så eg hoppte der eg satt , ikke talom om den skulle starte .
Før jeg satte den i garasjen var den heller ikke helt på topp ,ved hart gasspådrag ved lavt turtall brølte den mer en den gikk på frem .
Og når den første komm opp i litt turtall som klart denne sykkelen skal ha så kom den med et bykks.
Kan det være blandingsfårhold på luft å bensin her som kan være mitt problem , kondens eller noen som har en ide på mitt problem her.
Tengte eg sko ha meg en service til våren nå men hadde jo vært greit å kunne kjøre den opp
Det har skjedd over tid og ikke blitt skrudd på .
Byttet plugger i håp om den skulle bli litt bedre her tidligere , men ble ikke så mye bedre av det .Så den har vært litt tregstarta , men den har nå alltid startet etter 5-6 chinninger dA.
Men nå etter den har stått lagra i ca 2-3 måneder i garasjen vil den bare ikke .
Byttet plugger i håp om den skulle bli litt bedre her tidligere , men ble ikke så mye bedre av det .Så den har vært litt tregstarta , men den har nå alltid startet etter 5-6 chinninger dA.
Men nå etter den har stått lagra i ca 2-3 måneder i garasjen vil den bare ikke .
Startgass prøvde eg faktisk med i dag , men mulig ikke nok .
Er så vanvittig hva det smeller i potta når eg skal prøve å fyre den opp , så da må den vel dra til seg noe fuel også da vel.
Men får ta den ut av garasjen i morra å prøve der , blir jo ekstra smell der inne når eg prøver , begynner vel å lure naboene nå på ka i svarte så skjer
Er så vanvittig hva det smeller i potta når eg skal prøve å fyre den opp , så da må den vel dra til seg noe fuel også da vel.
Men får ta den ut av garasjen i morra å prøve der , blir jo ekstra smell der inne når eg prøver , begynner vel å lure naboene nå på ka i svarte så skjer
Har vel ikke overgått 5000 enda etter dette , men var nå meninga eg sko ha meg en service til våren bare får å få en god justering å sjekk , har selv ikke kjørt noe serlig med den siden jeg kjøpte den i sommer.
Men en ting som eg kom på nå så er den profesjonelt trimmet, og leverer 130,9 HK på bakjulet med Akrapovic fulleffekt eksosanlegg.
Den har vært i benk som eg har papirer på .
Andre problemer så kan dukke opp da , etter en slik oppjustering.
Takker så mye får bryderiet fåresten.
Mvh.
Laffen
Men en ting som eg kom på nå så er den profesjonelt trimmet, og leverer 130,9 HK på bakjulet med Akrapovic fulleffekt eksosanlegg.
Den har vært i benk som eg har papirer på .
Andre problemer så kan dukke opp da , etter en slik oppjustering.
Takker så mye får bryderiet fåresten.
Mvh.
Laffen
Symptomene du beskriver behøver ikke være mer enn "normalt" på en trimmet forgassersykkel.
Startproblemene kan være at den er litt mager på pilotdysene, og det er helt normalt at de ikke tåler full gass på lave turtall med forgasserkit (Dynojet, Factory etc).
Går den lavt på tomgang? I så fall lønner det seg å legge på en millimeter gass når du forsøker å starte. Men pass på å ikke dra på for mye, da vil choken slutte å fungere.
Startproblemene kan være at den er litt mager på pilotdysene, og det er helt normalt at de ikke tåler full gass på lave turtall med forgasserkit (Dynojet, Factory etc).
Går den lavt på tomgang? I så fall lønner det seg å legge på en millimeter gass når du forsøker å starte. Men pass på å ikke dra på for mye, da vil choken slutte å fungere.
Greit at det er en Kawazaki, men de må da ikke justeres hver 5000km? (Sorry, klarte ikke dy meg )sandman wrote:heisann, ville tippet ventilene eg tipper du klarer å trille den i gang
Men enig, symptomene samt at den blir gradvis værre stemmer. Tenker du da på skjeve ventiler eller skadde ventilseter kanskje? Kjent problem på disse?