Verksted for moped, scooter, lett mc og ATV
Mantis
Posts: 4226 Joined: 30 Jul 2006 02:16
MC: Aprilia RS250 (I wish!)
Location: Ã…lesund
Post
by Mantis » 06 Mar 2007 16:33
Etter at jeg fylte på Castrol 2-takts fullsyntetisk olje på sykkelen føler jeg den er på nippet til å skjære seg
Den skjærte seg faktisk akurat da jeg fylte på. Ikke det jeg tror at det er noe gale med den oljen, men jeg hadde 1/4 igjen med vanlig shell 2-takts olje igjen. Altså blandet!
Gå dette helt fint eller?
- BMW E39 M-tech
- VW polo`97 1.6 [For kjedelig]
- Derbi GPR`05. Blodtrimma Jævel [Solgt]
- Pocketbike 80cc [Død]
inunf
Posts: 4916 Joined: 24 Mar 2006 19:33
MC: Ymse
Location: Ålesund
Post
by inunf » 06 Mar 2007 17:35
Nei. Du hver gang du bytter oljemerke/typer bør du prøve å blande i et kar først. De kan reagere med hverandre og du kan få felling. Eller du kan bare tømme oljetanken helt og fylle på med ny. Har aldri hørt noe positivt om totaktsolje fra Shell, personlig har jeg aldri brukt bensinstasjonolje på noe jeg har eigd. Castrol er bra, personlig bruker jeg Motul 710...
Matape
Posts: 276 Joined: 04 Jan 2007 17:39
MC: Tempo Panter 460 med 6hk 50s sylinder(utvendig helt lik orginalen)
Location: Nesodden, liten halvøy sør for Oslo
Post
by Matape » 06 Mar 2007 19:28
Bruk skikkelig olje.
Syntetisk er det så jævlig mye tull med har jeg erfart.
1981 Tempo Panter 460
Kjøper deler hvis noen har
viper
Posts: 144 Joined: 29 Apr 2005 19:23
MC: husaberg fs650c
Location: brandbu
Post
by viper » 06 Mar 2007 21:31
Matape wrote: Bruk skikkelig olje.
Syntetisk er det så jævlig mye tull med har jeg erfart.
skikkelig olje vil si mineral olje for deg da?
har aldri hat problemer med syntetisk olje.
brukes på de fleste nyere kjøretøy,og smører som oftest bedere en mineral olje
sett borti fra gammle firtaktere og totaktere som har gåt på mineral hele sitt liv
04 mod fs650 motard sykkel
inunf
Posts: 4916 Joined: 24 Mar 2006 19:33
MC: Ymse
Location: Ålesund
Post
by inunf » 06 Mar 2007 22:22
Matape wrote: Bruk skikkelig olje.
Syntetisk er det så jævlig mye tull med har jeg erfart.
Etter mine erfaringer så er det vel syntetisk som er skikkelig olje. Aldri i livet om jeg hadde fylt mineralolje på apriliaen!
Mantis
Posts: 4226 Joined: 30 Jul 2006 02:16
MC: Aprilia RS250 (I wish!)
Location: Ã…lesund
Post
by Mantis » 06 Mar 2007 23:32
Siden min sykkelen er så inni H**** trimmet blander jeg nå litt i tanken i tillegg til olje pumpa
- BMW E39 M-tech
- VW polo`97 1.6 [For kjedelig]
- Derbi GPR`05. Blodtrimma Jævel [Solgt]
- Pocketbike 80cc [Død]
Eike_Oak
Posts: 1236 Joined: 27 Apr 2005 20:31
Post
by Eike_Oak » 07 Mar 2007 01:17
mathiazz wrote: Siden min sykkelen er så inni H**** trimmet blander jeg nå litt i tanken i tillegg til olje pumpa
Helt og holdent unødvendig.
De fleste veiver og hyper-racing sylindre klarer seg best på rundt 1,2% har jeg hørt, noe som faktisk er mindre enn det oljepumpen leverer.
- Skyt her -
Evje
Posts: 355 Joined: 04 Dec 2006 18:10
Location: Kristiansand
Post
by Evje » 07 Mar 2007 09:13
Eike_Oak wrote: mathiazz wrote: Siden min sykkelen er så inni H**** trimmet blander jeg nå litt i tanken i tillegg til olje pumpa
Helt og holdent unødvendig.
De fleste veiver og hyper-racing sylindre klarer seg best på rundt 1,2% har jeg hørt, noe som faktisk er mindre enn det oljepumpen leverer.
Bare ut å kjøre med det så kan vi jo teste om personen du hørte det av har rett.
Hei
Eike_Oak
Posts: 1236 Joined: 27 Apr 2005 20:31
Post
by Eike_Oak » 09 Mar 2007 23:53
Evje wrote: Bare ut å kjøre med det så kan vi jo teste om personen du hørte det av har rett.
Kjørte med 1,2% rett i bensinen på RS50en uten problemer.
Bruker oljepumpen på RSFen
- Skyt her -