Hyosung GT 125

Prat om lett MC.
User avatar
NSR
Posts: 25
Joined: 14 Jan 2007 17:27
MC: Har en Aprilia RS 125 01' mod
Vurderes solgt, 30000,-....

RS, GT & NSR for life!<3

Hyosung GT 125

Post by NSR »

Vurderer å selge NSR'en min og kjøpe meg en Hyosung GT 125 R.


Ville bare vite om det var noen folk her inne som visste en del om hvordan denne sykkelen egentlig er!

Har prøvesitti den osv, og den er like stor som en 650 R av samme slag, og toppfarten ligger på 120 km/t originalt allikevel. 8)

Hva synes dere? :lol:
Honda NSR 97/98 mod <3
CBR 600 RR
CBR 1100 XX Superblackbird

Hyosung GT, Aprilia RS & Honda NSR <3<3
Pollti

Post by Pollti »

Noen som vet noe om kvalitet på disse to sykkelene ? Har kjørt en Hyosong 650 i våres og den virket OK. Men ?
User avatar
VaraStreet
Posts: 144
Joined: 26 Apr 2005 19:26
Location: Trondheim
Contact:

Post by VaraStreet »

Pollti wrote:Noen som vet noe om kvalitet på disse to sykkelene ? Har kjørt en Hyosong 650 i våres og den virket OK. Men ?
Hyosung er ingen Honda for å si det mildt...
Honda Varadero 125 Streetfighter
Prøv å finne en likedan...:D
Sjekk ut for info og bilder http://www.freewebs.com/hafstad/varastreet.htm
Pollti

Post by Pollti »

Det skjønner til og med jeg :roll:
User avatar
VaraStreet
Posts: 144
Joined: 26 Apr 2005 19:26
Location: Trondheim
Contact:

Post by VaraStreet »

Pollti wrote:Det skjønner til og med jeg :roll:
Far min er mekaniker og har 30 års erfaring med sykler. Han ble skremt av hvor dårlig kvaliteten på Hyosung var.
Honda Varadero 125 Streetfighter
Prøv å finne en likedan...:D
Sjekk ut for info og bilder http://www.freewebs.com/hafstad/varastreet.htm
User avatar
Pille
Posts: 224
Joined: 31 Oct 2006 12:59
Location: Ã…rdal, Sogn og Fjordane

Post by Pille »

VaraStreet wrote:
Pollti wrote:Det skjønner til og med jeg :roll:
Far min er mekaniker og har 30 års erfaring med sykler. Han ble skremt av hvor dårlig kvaliteten på Hyosung var.
hmm, en kompis har den sykkelen og det er ikke så dårlig kvalitet som noen skal ha det til. Motoren er en blueprint av suzukimotor så tviler på at motoren er problemet her. Den er bygd opp av sterkt materiale rundt om i kåper osv. Jeg så ikke eller følte noen som helst dårlig kvalitetsfølelse av sykkelen da jeg prøvde den. Angående motoren så yter den rundt 14.5 hester, og den har en toppfart rundt 121km/t tross sin enorme vekt. Utover dette har den en tosylindret 75-graders V-motor, det er 4-takt, luftkjølt, 2 overliggende kamaksler og 4 ventiler per sylinder, 2 forgassere og har en kompresjon på 11,3:1.

mvh
Pille har peiling 8)
Pollti

Post by Pollti »

Og hva var skremmende dårlig på den da ?
User avatar
Pille
Posts: 224
Joined: 31 Oct 2006 12:59
Location: Ã…rdal, Sogn og Fjordane

Post by Pille »

Pollti wrote:Og hva var skremmende dårlig på den da ?
me venta på svar :P
User avatar
Speedy Gonzales
Posts: 1715
Joined: 24 May 2005 14:08
MC: Z1000 08
Location: Os

Post by Speedy Gonzales »

Pille wrote:
VaraStreet wrote:
Pollti wrote:Det skjønner til og med jeg :roll:
Far min er mekaniker og har 30 års erfaring med sykler. Han ble skremt av hvor dårlig kvaliteten på Hyosung var.
hmm, en kompis har den sykkelen og det er ikke så dårlig kvalitet som noen skal ha det til. Motoren er en blueprint av suzukimotor så tviler på at motoren er problemet her. Den er bygd opp av sterkt materiale rundt om i kåper osv. Jeg så ikke eller følte noen som helst dårlig kvalitetsfølelse av sykkelen da jeg prøvde den. Angående motoren så yter den rundt 14.5 hester, og den har en toppfart rundt 121km/t tross sin enorme vekt. Utover dette har den en tosylindret 75-graders V-motor, det er 4-takt, luftkjølt, 2 overliggende kamaksler og 4 ventiler per sylinder, 2 forgassere og har en kompresjon på 11,3:1.

mvh
Pille har peiling 8)
Speedy Gonzales 2 har også peiling når han bruker Google : http://www.mcjournalen.no/hyosung/hyogt125rkat06.htm :D :wink:
Saab 9-3 SS 03 mod
Kawasaki z1000 08 mod
X: Yamaha R6 00 mod
X: Honda CBR 600 98 mod
X: Honda CBR 600 98 mod
User avatar
Pille
Posts: 224
Joined: 31 Oct 2006 12:59
Location: Ã…rdal, Sogn og Fjordane

Post by Pille »

speedy gonzales 2 wrote:
Pille wrote:
VaraStreet wrote: Far min er mekaniker og har 30 års erfaring med sykler. Han ble skremt av hvor dårlig kvaliteten på Hyosung var.
hmm, en kompis har den sykkelen og det er ikke så dårlig kvalitet som noen skal ha det til. Motoren er en blueprint av suzukimotor så tviler på at motoren er problemet her. Den er bygd opp av sterkt materiale rundt om i kåper osv. Jeg så ikke eller følte noen som helst dårlig kvalitetsfølelse av sykkelen da jeg prøvde den. Angående motoren så yter den rundt 14.5 hester, og den har en toppfart rundt 121km/t tross sin enorme vekt. Utover dette har den en tosylindret 75-graders V-motor, det er 4-takt, luftkjølt, 2 overliggende kamaksler og 4 ventiler per sylinder, 2 forgassere og har en kompresjon på 11,3:1.

mvh
Pille har peiling 8)
Speedy Gonzales 2 har også peiling når han bruker Google : http://www.mcjournalen.no/hyosung/hyogt125rkat06.htm :D :wink:
hihi :smt049
men så sitter ikke jeg å pugger specs på andre sykler enn den jeg har selv da :P de er KAV.. 8)
User avatar
VaraStreet
Posts: 144
Joined: 26 Apr 2005 19:26
Location: Trondheim
Contact:

Post by VaraStreet »

Pille wrote:
Pollti wrote:Og hva var skremmende dårlig på den da ?
me venta på svar :P
Det meste, med untak av utseende som slettes ikke er verst.

Ja, det er Suzuki blueprints, men det er fortsatt Hyosung som skur de sammen.
Sykkeln hadde flere monteringsfeil, blant annet at det var brukt feil skruer, skiver o.l rundt om på sykkeln og motor, itilegg til at skruer og mutrer ikke var skrudd inn skikkelig. Dårlig stål og en motor som hadde problemer med å gå skikkelig.

Dette var en sykkel som nettopp hadde blitt solgt og skulle inn til service. Og det var ikke den eneste de fant feil med. Har selv sett nøye på Hyosung GT og ordet "plast-leke" dukket opp i hodet.
Honda Varadero 125 Streetfighter
Prøv å finne en likedan...:D
Sjekk ut for info og bilder http://www.freewebs.com/hafstad/varastreet.htm
Pollti

Post by Pollti »

Vel,muligens du har sett det, men er det representativt ? Idag møtte jeg han med Hyosung 650 . Han har ikke hatt problemer av noe slag på 2 år. Iflg ham er det ikke Suzuki motorer men en egen konstruksjon. Diskusjoner pågår visst mellom Hyosung og Suzuki fremdeles. Sykklene produseres under QM fra Suzuki og med japanere i nøkkelroller på fabrikken. Hyosung er en av de største underleverandørene til Suzuki.
Denne gangen kjørte jeg den ikke men vi studerte den litt sammen og det du sier om 125 stemmer ihvertfall ikke for 650.
Den var "korrekt" skrudd sammen. Alle viktige komponenter var lett tilgjengelig,inkludert vifta til radiatoren og koblinger til den. Etter en vinter på Oslo veier var det ikke synlige rustangrep eller misfarging av lakk og aluminum. Det som er eloksert ser også ut til å holde seg godt etter salt angrep på veien. Dobble skiver foran og enkel skive bak av koreansk fabrikat. 2 sylindret V motor. Den ser veldig grei ut for vedlikehold og finishen er bra.
Hvor mange hk den har det har jeg ikke spurt om. Skal ta med kamera så tar jeg bilde neste gang den er parkert foran kontoret vårt.

Som eieren sa, 25% billigere enn japanske sykkeler og bra kvalitet.
Grunn nok til å ha et åpent sinn for denne sykkelen for meg.
Pollti

Post by Pollti »

Dobbelposting.
User avatar
VaraStreet
Posts: 144
Joined: 26 Apr 2005 19:26
Location: Trondheim
Contact:

Post by VaraStreet »

Pollti wrote:Vel,muligens du har sett det, men er det representativt ? Idag møtte jeg han med Hyosung 650 . Han har ikke hatt problemer av noe slag på 2 år. Iflg ham er det ikke Suzuki motorer men en egen konstruksjon. Diskusjoner pågår visst mellom Hyosung og Suzuki fremdeles. Sykklene produseres under QM fra Suzuki og med japanere i nøkkelroller på fabrikken. Hyosung er en av de største underleverandørene til Suzuki.
Denne gangen kjørte jeg den ikke men vi studerte den litt sammen og det du sier om 125 stemmer ihvertfall ikke for 650.
Den var "korrekt" skrudd sammen. Alle viktige komponenter var lett tilgjengelig,inkludert vifta til radiatoren og koblinger til den. Etter en vinter på Oslo veier var det ikke synlige rustangrep eller misfarging av lakk og aluminum. Det som er eloksert ser også ut til å holde seg godt etter salt angrep på veien. Dobble skiver foran og enkel skive bak av koreansk fabrikat. 2 sylindret V motor. Den ser veldig grei ut for vedlikehold og finishen er bra.
Hvor mange hk den har det har jeg ikke spurt om. Skal ta med kamera så tar jeg bilde neste gang den er parkert foran kontoret vårt.

Som eieren sa, 25% billigere enn japanske sykkeler og bra kvalitet.
Grunn nok til å ha et åpent sinn for denne sykkelen for meg.
Har bare erfaring ifra 125 modellen. Og der er jeg nesten 100% sikker på at det er "Suzuki" motor. Velger å stole på min far og en mekaniker kompis som selv har skrudd på Hyosung og Suzuki. De sa at motorene var i overkant like :P
Honda Varadero 125 Streetfighter
Prøv å finne en likedan...:D
Sjekk ut for info og bilder http://www.freewebs.com/hafstad/varastreet.htm
Pollti

Post by Pollti »

Siden Hyusong og Suzuki ikke har kommet til enighet så har nok Hyosong forandret på noe i motorens oppbygging nok til at Suzuki ikke kan anklage dem for å holde på med ulisensiert kopiering. Skilt det er blitt gjort av Jugoturbina som har modifisert BBC turbinerslik at de ikke lenger kan sies å være BBC. Da blir det heller ikke royalties å betale.
Post Reply