Må logge meg inn på nytt

Hvis dere har forslag eller kommentarer vedrørende disse sidene, kan dere skrive dem her.
User avatar
Kriz
Posts: 2305
Joined: 26 Apr 2005 17:03
Location: Gjøvik
Contact:

Må logge meg inn på nytt

Post by Kriz »

Hver jævla gang jeg kommer innom... jeg krysser av ruten der det står "Logg meg på automatisk"
User avatar
NoName
Posts: 3684
Joined: 23 Apr 2005 10:54
MC: 07 Buell XB12Scg
09 Buell 1125CR

Post by NoName »

Flere som har det slik?
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Hvilken nettleser bruker du, og har du på valget "Tillat cookies eller tredje parti programmer"

Nettleseren din må tillate cookies, og når den er på så vil det bli lagret en liten fil på maskinen din, som da serveren gjenkjenner hver gang du laster sidene her.
User avatar
Hawken
Posts: 2799
Joined: 29 Apr 2005 23:26
MC: Ducati SS 750
Location: Trondheim

Post by Hawken »

Jeg har fått dette problemet nå!
Bruker Explorer, noen som kan hjelpe? :?
Nå: BMW F800R
X: Ducati SS 750 i.e
X: Honda CBR 600F
X: Suzuki Bandit 400
User avatar
Hawken
Posts: 2799
Joined: 29 Apr 2005 23:26
MC: Ducati SS 750
Location: Trondheim

Post by Hawken »

Ingen? :( Så kjipt å måtte logge inn vær gang..
Nå: BMW F800R
X: Ducati SS 750 i.e
X: Honda CBR 600F
X: Suzuki Bandit 400
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Kan du lese det jeg skrev, og kan du svare på det først kanskje :twisted:
User avatar
Hawken
Posts: 2799
Joined: 29 Apr 2005 23:26
MC: Ducati SS 750
Location: Trondheim

Post by Hawken »

Hvor finner jeg cookies da? .. og IKKE svar butikken :P
Nå: BMW F800R
X: Ducati SS 750 i.e
X: Honda CBR 600F
X: Suzuki Bandit 400
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Post by Desmo »

Hawken wrote:Hvor finner jeg cookies da? .. og IKKE svar butikken :P
De er som uadressert reklame! De kommer av seg selv,hvis du ikke "reserverer" deg. Tillater du nettleseren din å motta cookies,eller "informasjonskapsler" som de heter på norsk, så kommer de.
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Cookies, eller informasjonskapsel på norsk, er en bitteliten fil som lagres med dine data på din maskin. Neste gang du kontakter denne serveren så vil serveren godkjenne deg gjennom denne filen. Se på det som et adgangskort. Har du ikke kortet så kommer du ikke inn altså. Om nettleseren din er innstilt slik at den ikke skal lagre cookies, så hjelper det altså svært lite om denne serveren vet at du skal bli innlogget automatisk, for den vet jo ikke hvem du er når den ikke kan lese "adgangskortet" ditt fordi det ikke ligger på harddisken. Skjønner :wink:

Om jeg fattet det riktig så bruker du Internet Explorer. Da vil jeg be deg om å se opp på menylinjen og gjøre som følger: Trykk på Tools, velg Internet Options, gå til arkfanen Privacy og her velger du Advanced. I det lille vinduet som åpner seg huker du av for override automatic cookie handling. Så velger du Accept på first og third-party cookies, og allways allow session cookies kan du bare la være. Fjern haken om den er huket av. Så trykker du ok der og ok i det første vinduet, og lukker så nettleseren. Neste gang du åpner nettleseren igjen nå så går du hit til mc-forumet.no og logger deg inn, og velger så at du skal bli automatisk innlogget ved hvert besøk. For å gjøre en test så lukker du bare vinduet igjen, og så åpner du det på nytt og går til siden her.

Funket det ? :)
Æ'ndalitten
Posts: 1209
Joined: 25 Apr 2005 23:24
Location: Æ'ndal

Post by Æ'ndalitten »

Disse kakene forsvinner også når du scanner med diverse sikkerhetsprogrammer.
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Æ'ndalitten wrote:Disse kakene forsvinner også når du scanner med diverse sikkerhetsprogrammer.
Det der blir bare litt for vagt. De forsvinner ikke helt uten videre. Scanner man gjennom maskinen etter spy/adware med f.eks det kjente programmet Ad-Aware, så kommer den opp med et forslag til hva den anser som ugjestmilde filer. Som oftest er det bare helt ufarlige cookies, og det viktige her er jo at det til syvende og sist er du som velger og fjerne dem eller ikke. Du ber programmet fjerne dem, og da gjør den jo selvsagt det. Kan jo nevne først som sist at jeg bruker dette programmet veldig ofte, og kaken min her fra forumet har ikke kommet opp i listen over ugjestmilde filer/cookies.
Slike programmer må brukes med skjønn, enkelt og greit.
User avatar
Hawken
Posts: 2799
Joined: 29 Apr 2005 23:26
MC: Ducati SS 750
Location: Trondheim

Post by Hawken »

Gixxerman wrote:Funket det ? :)
Nope :cry:
Nå: BMW F800R
X: Ducati SS 750 i.e
X: Honda CBR 600F
X: Suzuki Bandit 400
Gixxerman

Post by Gixxerman »

åh faen... tilbake til tenkeboksen :-k
User avatar
Hawken
Posts: 2799
Joined: 29 Apr 2005 23:26
MC: Ducati SS 750
Location: Trondheim

Post by Hawken »

Tenk kjapt da :P Så kjedelig å måtte logge inn så ofte..
Nå: BMW F800R
X: Ducati SS 750 i.e
X: Honda CBR 600F
X: Suzuki Bandit 400
Winalot
Posts: 1777
Joined: 23 Apr 2005 19:31
Location: Stavanger

Post by Winalot »

Propaganda til gixxers irritasjon og frustrasjon:

Image

:lol:
Image
Post Reply