MC boots - Holdbarhet og funksjoner

Diskutèr kjøreutstyr her. F.eks: Hjelmer, støvler, dresser, hansker m.m.
Post Reply
Gixxerman

MC boots - Holdbarhet og funksjoner

Post by Gixxerman »

Tenker mest på racing/sport støvler. Har selv et par Gaerne GR-S fra ifjor som var no forbanna drit. De ser helt kurante ut og kosta 2300kr så jeg skulle jo tro de holdt litte grann, men den gang ei. Slik ser de ut etter en sesong:

Image

Sak nummer 1 er feste "mekanismen" til de man strammer til med. Det er bare syltynn plastikkdrit som knekker for et godt ord. Dette kan ikke fikses på noe vis tilbake til originalstand, og jeg gidder ikke prøve meg på noe jalla himemekk. Så da er festene long gone og de løsner veldig lett nå etter kun en sesong da man jo beveger beina "fra tid til annen" :roll:

Image

Her snakker vi "hightec" :shock: :roll:

Så er det til stoffet foran som går fra nederst på leggen til oversiden av foten. Dette er jo bare noe som ser ut som skinn men er noe et eller annet søppel. Overdelen av støvelen er bevegelig og den gnisser jo selvsagt på dette da jeg går og da skjer det som må skje, og utfallet blir dette:

Image

Så har vi jo det at disse er leddet, og det knirker som faen, og joa, kan vel smøre de til tider, men det finnes da grenser. Jeg skal gå med disse skoa fra tid til annen, og å måtte smøre hengslene er for meg noe som jeg ser som total waste ettersom de bare kunne ha laget støvlene uten ledd.
I tillegg har litt skruer og slikt bare falt av. Jeg har brukt disse støvlene som en hver kar i gata ville gjort, og at støvler til 2300kr ikke varer mer enn en sesong syntes jeg er ganske på tryne.

DERFOR.... vil jeg gjerne ha tips om et par støvler i samme sjanger, gjerne mer racing boots også, og pris er inget tema i første omgang. Er kun interessert i å se boots som ser greie/bra ut og ikke har masse jalla/billige løsninger. Med dette vil jeg da ha meg et par boots som har glidelås midt på bak på støvelen som går helt opp. Ser ofte at enkelte har borrelås på siden, men det som er litt tullete med dette, er jo at støvelen beveger seg frem og tilbake når man går, og da løsner jo dette etterhvert. Helst vil jeg slippe masse spenner og dill dall også, helst enklest mulig. Én spenne helt øverst går ann, OM ! det er et gjennomtenkt design som er laget for å vare litt.

HJÆLP :wink:

Ser dog at de har utbedret festene til hengslene noe, men fortsatt i plast. De er bare litt bredere så det hjelper jo "litt" men fortsatt ikke godkjent. Ser jo kule ut med det blåtte øyet men, kan garantere at det ikke er laget for å vare :roll:

Image
Last edited by Gixxerman on 16 Mar 2007 21:58, edited 2 times in total.
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Post by Desmo »

Sånn kan det gå, når men kjøper GÆRNE støvler......Nei, GAERNE var det. #-o
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
User avatar
SW20
Posts: 77
Joined: 17 Nov 2006 23:38
Location: Bærum

Post by SW20 »

Desmo wrote:Sånn kan det gå, når men kjøper GÆRNE støvler......Nei, GAERNE var det. #-o
Hehe, det ligger i navnet! :)

Selv har jeg Vendramini touringstøvler i skinn/gummi, og de er veldig fornøyd med. Har kjørt med dem så og si hver dag nå i 6 måneder ca, samt at jeg går med dem når jeg er på skolen. Og de er fortsatt helt vanntette, og ikke noe GÆRNT noe sted :lol:
1999 Honda CBR 600 F4
Bike-profil
Image
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Post by tshansen »

XPD sine støvler har jeg hørt skal være veldig bra. De ligger omtrent i samme prissjikt.

http://www.norsafe.net fører disse.

Ellers så er vel Alpinestar og Oxstar merker som er veldig gode i forhold til pris (hvertfall det jeg har hørt)

Mvh
-Shaft-
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Funnet ut nå at Alpinestars virker meget gjennomført når jeg får studert dem litt nøyere i sømmene :wink: Toppmodellen deres Supertech virker veldig forseggjort hvertfall. Litt dyre men :roll: Da blir det hvertfall rett og ikke Gaerent :roll:
User avatar
Desmo-Dude
Posts: 916
Joined: 28 Jun 2005 00:12
MC: Kawasaki ZX-6R 2005
x Ducati 916 SPS 1998 mod.Prod.nr:721

Post by Desmo-Dude »

Kjører selv med Oxtar,og er veldig fornøyd.Det knirker litt i plasten på de også,men litt symaskinolje ordner den biffen :) De kostet vel rundt 2500,- om jeg ikke husker helt feil.
2006 VW Passat
2005 Kawasaki ZX-6R
x 1998 Ducati 916 SPS
User avatar
Kjitta8648
Posts: 662
Joined: 09 Feb 2007 23:27
MC: Kawazaki ZRX 1200 R, grønn som seg hør og bør.
Location: Bergen

Post by Kjitta8648 »

alpinestars sm-x 3 her. :)
Last edited by Kjitta8648 on 16 Mar 2007 22:44, edited 2 times in total.
http://www.zrxocboard.com/board/index.php

"In order to attain the impossible one must attempt the absurd."
- Miguel de Unamuno
Give a man a fire he's warm for a day,set a man on fire and he's warm for the rest of his life.
User avatar
Gorgeous
Posts: 1772
Joined: 06 Feb 2007 20:54
MC: Suzuki DR-Z 400 SM
Location: Her

Post by Gorgeous »

Gixxerman wrote:Funnet ut nå at Alpinestars virker meget gjennomført når jeg får studert dem litt nøyere i sømmene :wink: Toppmodellen deres Supertech virker veldig forseggjort hvertfall. Litt dyre men :roll: Da blir det hvertfall rett og ikke Gaerent :roll:

Hadde (har fortsatt) Alpinestars og jeg var fornøyd med dem!
Team PINK
Image
Jeg liker bare ting hvis de er rooooosaaa <3
Joda
Posts: 143
Joined: 22 May 2006 16:42

Post by Joda »

Har kjørt 4 sesonger med Alpinestars SMX, den rimeligeste sportsmodellen. Med unntak av en svært slitt borrelås (fikk sydd på ny "filt-del") er de egentlig like gode som den dagen jeg kjøpte den. Svært behagelige å gå i.

Grunnet banekjøring og stor fot er de dessverre utslitt på sidene etter subbing, så jeg har kjøpt toppmodellen Supertech. På sykkelen og under aktiv kjøring føles de alldeles utmerket. Problemet er derimot at de blir for stive og ubehagelige til å gå rundt i.
03 GSX-R 1000
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Kan tildels leve med at de er litt stive å gå i, bare jeg slipper den billige knirkelyden. Går meg på nervene !

Forøvrig, kan du ikke bytte subbeklossene da, eller er det mer av støvelen som er slitt av de gamle SMX støvlene :wink:
Post Reply