Kommunikasjon

Diskutèr kjøreutstyr her. F.eks: Hjelmer, støvler, dresser, hansker m.m.
Post Reply
User avatar
Cartman
Posts: 814
Joined: 23 Apr 2005 14:21
Location: Stavanger

Kommunikasjon

Post by Cartman »

Noen som har erfaring med denne: link

Skal på langtur i sommer, og må ha noen bedre kommunikasjon enn den vi brukte i fjor.. Usikker på kvaliteten på denne, så tar gjerne imot andre gode (utprøvde) forslag også. Krav: fra bike til bike..
-- Honda VFR (04) --
User avatar
rerell
Posts: 1321
Joined: 26 Apr 2005 08:02

Post by rerell »

150 meter bike to bike, är inte det lite kort?
User avatar
bandit
Posts: 1039
Joined: 24 Oct 2005 14:11
MC: Honda CBR 1100 XX Super Blackbird
Location: Bergen

Post by bandit »

Gjør deg selv en stooor tjeneste, og kjøp deg et Autocom sett. Høytalerne plasseres innimellom polstringen, og du merker ikke at de er der en gang. Mikrofonen er rett foran munnen. Jeg hører på mp3-spilleren min på vei til jobb. Bruker ørepropper av skum, noe som demper vindstøy og motorlyd, uten at du mister mye av detaljene i lydbildet fra Autocom anlegget. Suverene høytalere - krystallklar lyd. Innimellom er det noen som ringer meg på mobilen mens jeg er på kjøretur. Musikken muter automatisk ned, og telefonen besvares automatisk. Jeg hører samtalepartneren krystallklart, selv i hastigheter godt over 100. Personen i andre enden kan ikke engang høre at jeg sitter på sykkelen, og vedkommende hører meg like tydelig som om jeg satt i sofaen og snakket i mobilen.

Har ikke prøvd å koble walkie-talkie til anlegget (ettersom de jeg kjører med ikke har anskaffet seg komm.utstyr), men jeg er overbevist om at lyden er så bra som det er mulig å få til. Det blir lydkvaliteten på walkie-talkien som blir "flaskehalsen" i så måte.

Betalte 2195,- for et Autocom Active Rider kit i vår, og har ikke angret et sekund.. 8)
'05 Honda CBR 1000RR

X: '97 Honda CBR1100 XX SuperBlackbird
X: '86 Kawasaki GPZ 900 R
X: '92 Suzuki Bandit 400
X: '94 Suzuki GN125
User avatar
Cartman
Posts: 814
Joined: 23 Apr 2005 14:21
Location: Stavanger

Post by Cartman »

Rerell: kunne godt vært lengre ja, men når vi kjører på tur så går det greit tipper jeg. Blir ikke konstant jabbing anyway..

Bandit: takker for tips. Jeg er på jakt etter noe som er utprøvd og som folk kan skryte av. Kjøpte tidligere noe billigsett som ikke var noe særlig.. derfor er jeg på jakt noe "ordentlig" til en rimelig penge (legger ikke ut 6-5 tusen for 2-3 uker på hjul)..
har du link til sted du har handlet ifra?


edit:
Lesestoff

Leverandør
-- Honda VFR (04) --
User avatar
bandit
Posts: 1039
Joined: 24 Oct 2005 14:11
MC: Honda CBR 1100 XX Super Blackbird
Location: Bergen

Post by bandit »

Jeg handlet det fra MC Marine i Bergen, men du finner listen over forhandlere på http://www.mcbibelen.no eller hvis du kontakter SPS. Vet blant annet at Bikerman (http://www.bikerman.no) forhandler Autocom.

Hvis du legger ut ca 1500 for en skikkelig walkie, lander du på rundt 3500 totalt, og da har du veldig bra utstyr.. 8)
'05 Honda CBR 1000RR

X: '97 Honda CBR1100 XX SuperBlackbird
X: '86 Kawasaki GPZ 900 R
X: '92 Suzuki Bandit 400
X: '94 Suzuki GN125
Post Reply