Bekledning på passasjer

Diskutèr kjøreutstyr her. F.eks: Hjelmer, støvler, dresser, hansker m.m.
Post Reply
User avatar
Jeanette
Administrator
Posts: 7496
Joined: 05 Sep 2006 19:45
MC: 12 Honda VFR
X: 07 Yamaha FZ6-S
Location: Oslo

Bekledning på passasjer

Post by Jeanette »

Jeg har flere venner og bekjente som kan tenke seg å sitte på med meg når jeg får lappen på mc, men de færreste har kjøreutstyr selv. Vet at hjelm er det eneste som faktisk er påbudt, men hva vil dere anbefale passasjeren å ha på seg av utstyr ellers? Hva har dere gjort selv når dere ikke har hatt utstyr å låne bort til venner og andre? Leid fra kjøreskole?

Takker for svar med tips og råd!
User avatar
RH racing
Posts: 4947
Joined: 17 May 2005 00:14
MC: Ninja - Troublemaker
Location: Borgenhaugen

Post by RH racing »

jeg anbefaller fullt utstyr uansett.. jeg har selv en goretex dress liggende.. + en hjelm og hansker.. di som ikke passer i disse får skaffe seg eget ;)
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!

Streetracing is not a crime!!!
User avatar
Weezer
Posts: 407
Joined: 02 Jun 2005 23:41
MC: Monster S2R800 - 07
Location: Fosen

Post by Weezer »

Ikke glem ryggskinna!
A motorbike is an engine you can sit on
User avatar
Desmo-Dude
Posts: 916
Joined: 28 Jun 2005 00:12
MC: Kawasaki ZX-6R 2005
x Ducati 916 SPS 1998 mod.Prod.nr:721

Post by Desmo-Dude »

Det maset med passasjer slipper jeg heldigvis! :twisted:
2006 VW Passat
2005 Kawasaki ZX-6R
x 1998 Ducati 916 SPS
User avatar
orion
Posts: 652
Joined: 26 Apr 2005 17:09
MC: Nå: FZR 1000 Turbo
X: Husaberg FS650 '06
X: Kawasaki z750 '07
X: KTM 525 EXC '06
x: Yamaha YZ125 '02
X: Honda Shadow 125 '02
Location: Nærbø

Post by orion »

me 2... :roll:
Turbo Dream<3
Den Røde Fare
Posts: 968
Joined: 23 Mar 2006 20:45
Location: Bergen

Post by Den Røde Fare »

Jeg hadde en avlagt hjelm (jeg kjøpte ny til meg selv) og det var det da jeg tok lappen og kjøpte MC.

Skal passasjeren gjøre det til en vane å sitte på, burde vedkommende gjerne investere i eget utstyr?

Pr idag kunne jeg kledd opp tre-fire passasjerer samtidig (minus hjelmer), men jeg røsket av passasjerfothvilerne da jeg satte på solosete for et par år siden :lol:

Jeg mener at passasjeren får være ansvarlig for sin egen (manglende?) påkledning, og vi førere får heller ha i tankene at den som sitter bakpå evt ikke er like godt polstret som en selv. Om man ikke heller velger å si nei til passasjer...

Det går gjerne an å låne noe kjøreutstyr i bekjentskapskretsen også?
-86 ugjenkjennelig Sportster
-07 grell XL883R
User avatar
Jeanette
Administrator
Posts: 7496
Joined: 05 Sep 2006 19:45
MC: 12 Honda VFR
X: 07 Yamaha FZ6-S
Location: Oslo

Post by Jeanette »

Jeg nevnte det såvidt det var for kjørelæreren min, og han sa at kjøreskolen kan være behjelpelig med leie av utstyr. Forøvrig er det temmelig få jeg kjenner som har mulighet til å låne utstyr av venner/kjente, så jeg får se.. Selv har jeg kun sittet på med fullt utstyr, og vil da helst at mine passasjerer skal gjøre det også.
Den Røde Fare
Posts: 968
Joined: 23 Mar 2006 20:45
Location: Bergen

Post by Den Røde Fare »

Hva koster det egentlig å leie utstyr om man ikke er elev ved kjøreskolen?

Det finnes nok en del rimelig brukt på finn.no feks.

Og jeg har skapet fullt av utstyr som egentlig er fullt brukendes, men litt redusert. Jeg har bare ikke giddet å legge det ut for salg ;)
-86 ugjenkjennelig Sportster
-07 grell XL883R
User avatar
Jeanette
Administrator
Posts: 7496
Joined: 05 Sep 2006 19:45
MC: 12 Honda VFR
X: 07 Yamaha FZ6-S
Location: Oslo

Post by Jeanette »

Jeg er faktisk ikke sikker på hva de tar for leie av utstyr. Om de har én pris for tidligere elever, og en for andre f.eks.. Men all verden kan det vel ikke være, selv om de skal ha inn penger både her og der.

Får høre litt med de som har sagt sin interesse for å sitte på, om de har noen mulighet til å få lånt/leid. Om de kjenner noen som kjenner noen osv. Om det ikke passer helt, så er det bedre enn å kjøre uten! :)
Den Røde Fare
Posts: 968
Joined: 23 Mar 2006 20:45
Location: Bergen

Post by Den Røde Fare »

Jeg har feks en Yoko Gore-texbukse i str rundtom 42, den duger ikke helt i bergensvær lengre, og det er hull nede på høyrefoten etter eksosanlegget. Fullt brukende for folk som ikke setter seg på sykkelen med fullt overlegg enda det bøtter ned ute ;)

Pluss ymse kjørejakker i både dame og unisexfasong i Gore-Tex o.l. som vi bare er "lei".

Hmm, kanskje ta bilder og legge ut på salgssidene her??
-86 ugjenkjennelig Sportster
-07 grell XL883R
User avatar
Jeanette
Administrator
Posts: 7496
Joined: 05 Sep 2006 19:45
MC: 12 Honda VFR
X: 07 Yamaha FZ6-S
Location: Oslo

Post by Jeanette »

Det blir hvert fall ikke solgt om du ikke legger det ut, så jeg vil tro det er en god idé jeg! :)
Post Reply