hkverdal wrote:Mc-sande wrote:DAM, nå ble jeg jaggu usikker på om jeg skal kjøpe cbr siden det er 4-takter.. jeg har følesen av at den går som en dass.. er det noen som har noen forslag til 125cc racing 2-taktere pris rundt 30k... brukt da
Du må tenke på at man ikke har lov til å kjøre mer enn 90 i norge.!
Men poenget er at man må tenke på bruken fremfor hvilken MC man skal ha. Er jo tross alt bare to år før men går over til bil.
Så hviss ikke du har noe spesielt "rykte" som du må ta vare på, så kan jeg godt anbefale 4-takter! Du kjører jo tross alt fortere enn de fleste mopedene da
hehe
Men det er jo ditt valg!
Så vidt jeg vet er det fartsgrenser opp til 110 her i Norge, på n E6 forbi Gardermoen? Nok om det.
Personlig liker jeg 2-takter uansett hvor mange cc!
Men dere må væl innrømme som meg at dette er noe for spesielt interesserte og for de som har mekanisk innsikt. Tror det skulle bli veldig dyrt om du ikke kunne noe i det hele tatt og hadde en RS250 eller en RGV250
Hvorfor 2-takt?
Jeg elsker draget, lyden og hele pakka. Er liksom ikke sånn støvsugerlyd på mindre turtall. Må jo være helt rått å sitte å se ned på turtelleren og vite at nå klikker sykkelen katchup på 8.000rpm
Missunner så sinnsykt f.eks Inunf her inne med sin nydelige RS250. Har desverre ikke sett den i aksjon her i området men tro meg, jeg holder øye når jeg er ute å puttrer.
Ellers må jeg si meg veldig enig i Gixxerman, den Telefonica RGV`n som er bygd om med Ducati front og hele pakka er orgasmisk. Hadde jeg hatt veldig mye penger hadde jeg åpnet lommeboken for den, makan til deilig sykkel skal du lete lenge etter.
Men tror desverre ikke det blir noe 2-takter på meg senere når jeg skal ha tyngere sykkel, rett og slett fordi jeg sikkert ikke har rå til deler.
Service koster jo en del det også, så vidt jeg vet skal en RS250 inn på service vær 8000km. Blir en del utgifter til slutt.
Har jeg do rå kjøper jeg meg pokker meg enten en RGV250 eller en RS250. Kansje jeg ruller rundt på Inunf sin om noen år om han selger og jeg har penger
Digger den!