2 takter vs. 4 takter

Prat om lett MC.
User avatar
Dawes
Posts: 299
Joined: 02 Nov 2006 13:28
Location: Forstad til helvete

Post by Dawes »

Eike_Oak wrote:
Mc-sande wrote:DAM, nå ble jeg jaggu usikker på om jeg skal kjøpe cbr siden det er 4-takter.. jeg har følesen av at den går som en dass.. er det noen som har noen forslag til 125cc racing 2-taktere pris rundt 30k... brukt da :P
For å si det sånn, mopeden min flekker CBR, har selv sett det mens en annen person lånte mopeden min.
Fyren på CBRen la seg tom. ned :P
JA toppfart er jo alt! det vet vi jo alle!
(liten anbefaling, en 125 RS er JÆVLIg vanskelig å få tak i deler hvis de må bestilles,
så med mindre du vill ha sykkeln stående i garagen hele sommeren så anbefaler jeg nesten alt annet!)
Nå: Cbr 125R 05
Image
User avatar
Mantis
Posts: 4226
Joined: 30 Jul 2006 02:16
MC: Aprilia RS250 (I wish!)
Location: Ã…lesund

Post by Mantis »

Endre wrote:
Når man kjører forbikjøringer (landevei) har man ikke kjørerlærer bakpå...
Samme det. Var ikke det som var poenget mitt heller :)
Image
- BMW E39 M-tech
- VW polo`97 1.6 [For kjedelig]
- Derbi GPR`05. Blodtrimma Jævel [Solgt]
- Pocketbike 80cc [Død]
hkverdal
Posts: 5
Joined: 25 Apr 2007 17:03

Post by hkverdal »

Mc-sande wrote:DAM, nå ble jeg jaggu usikker på om jeg skal kjøpe cbr siden det er 4-takter.. jeg har følesen av at den går som en dass.. er det noen som har noen forslag til 125cc racing 2-taktere pris rundt 30k... brukt da :P
Du må tenke på at man ikke har lov til å kjøre mer enn 90 i norge.! :smt110
Men poenget er at man må tenke på bruken fremfor hvilken MC man skal ha. Er jo tross alt bare to år før men går over til bil. :? Så hviss ikke du har noe spesielt "rykte" som du må ta vare på, så kan jeg godt anbefale 4-takter! Du kjører jo tross alt fortere enn de fleste mopedene da :wink: hehe

Men det er jo ditt valg!
MC: Yamaha
Status: Ny(mod 2007)
Type: YBR

= Fornøyd MC-fører!
User avatar
Mantis
Posts: 4226
Joined: 30 Jul 2006 02:16
MC: Aprilia RS250 (I wish!)
Location: Ã…lesund

Post by Mantis »

hkverdal wrote:
Mc-sande wrote:DAM, nå ble jeg jaggu usikker på om jeg skal kjøpe cbr siden det er 4-takter.. jeg har følesen av at den går som en dass.. er det noen som har noen forslag til 125cc racing 2-taktere pris rundt 30k... brukt da :P
Du må tenke på at man ikke har lov til å kjøre mer enn 90 i norge.! :smt110
Men poenget er at man må tenke på bruken fremfor hvilken MC man skal ha. Er jo tross alt bare to år før men går over til bil. :? Så hviss ikke du har noe spesielt "rykte" som du må ta vare på, så kan jeg godt anbefale 4-takter! Du kjører jo tross alt fortere enn de fleste mopedene da :wink: hehe

Men det er jo ditt valg!
Så vidt jeg vet er det fartsgrenser opp til 110 her i Norge, på n E6 forbi Gardermoen? Nok om det.

Personlig liker jeg 2-takter uansett hvor mange cc!
Men dere må væl innrømme som meg at dette er noe for spesielt interesserte og for de som har mekanisk innsikt. Tror det skulle bli veldig dyrt om du ikke kunne noe i det hele tatt og hadde en RS250 eller en RGV250
:roll:

Hvorfor 2-takt?
Jeg elsker draget, lyden og hele pakka. Er liksom ikke sånn støvsugerlyd på mindre turtall. Må jo være helt rått å sitte å se ned på turtelleren og vite at nå klikker sykkelen katchup på 8.000rpm :D

Missunner så sinnsykt f.eks Inunf her inne med sin nydelige RS250. Har desverre ikke sett den i aksjon her i området men tro meg, jeg holder øye når jeg er ute å puttrer.

Ellers må jeg si meg veldig enig i Gixxerman, den Telefonica RGV`n som er bygd om med Ducati front og hele pakka er orgasmisk. Hadde jeg hatt veldig mye penger hadde jeg åpnet lommeboken for den, makan til deilig sykkel skal du lete lenge etter.

Men tror desverre ikke det blir noe 2-takter på meg senere når jeg skal ha tyngere sykkel, rett og slett fordi jeg sikkert ikke har rå til deler.
Service koster jo en del det også, så vidt jeg vet skal en RS250 inn på service vær 8000km. Blir en del utgifter til slutt.
Har jeg do rå kjøper jeg meg pokker meg enten en RGV250 eller en RS250. Kansje jeg ruller rundt på Inunf sin om noen år om han selger og jeg har penger :D
Digger den!
Image
- BMW E39 M-tech
- VW polo`97 1.6 [For kjedelig]
- Derbi GPR`05. Blodtrimma Jævel [Solgt]
- Pocketbike 80cc [Død]
hkverdal
Posts: 5
Joined: 25 Apr 2007 17:03

Post by hkverdal »

Ja du har helt rett -mathiazz-....Glemte vekk den strekninga! :? :wink:

Selvfølgelig er det smak og behag...Jeg kan godt tenke meg en 2-takter, men eneste forskjellen med dere (virker det som da) er at jeg ville hatt enduro/cross og ikke racing. Men det er også smak og behag.! :D

Skulle jeg hatt 2-takt måtte de blitt Husqarna WRE eller KTM.... :D
Pen lyd og høøøøyyyy fart.... :wink:
MC: Yamaha
Status: Ny(mod 2007)
Type: YBR

= Fornøyd MC-fører!
User avatar
NF
Posts: 173
Joined: 09 Nov 2006 10:54
MC: Nå: Yamaha YZF R6

Yamaha tzr 50
Cagiva mito 125
Gasgas sm 125
Location: Ålesund

Post by NF »

mathiazz wrote:
NF wrote:i 125ccm så er det 2 takt som må være det beste (min Mening).
Kjørte en MZ 125 4 takt på forbikjøringa i dag og noe så treigt og seigt skal men lete lenge etter.

Klarte jo såvidt å holde 90 sona :lol: kunne prestert mye bedre med en nsr plombert :lol:
NSR går jo likefort som din blombert.
Så vidt jeg vet så hadde du en kjørelærer bakpå også?

Skjønner egentlig ikke problemet ditt med NSR, det er ikke mer en 1 måned siden du vurderte NSR og hadde en NSR som wallpapers på PC`n din :lol:
HARD FACTS!

Kjørelæreren var ikke så feit som visse andre her i Ålesund heller,
ettersom det jeg har erfart med 4 takt 125 så går den rævdårlig, syns dem egner seg best til å holde fartsgrensa i 60 sona.

Jeg kan godt innrømme at jeg hadde tenkt å kjøpe meg nsr pga at jeg fikk et godt tilbud, men ærlig syns jeg ikke noe om dem.
Er evig glad for at jeg kjøpte meg Mito framfor nsr, nsr har jo rævdårlige kjøreegenskaper framfor en Mito.
Mito har mye råere deler osv osv.

Etter jeg så hvordan det gikk med kompisane mine sine nsr'a i svinga så var svaret mitt Mito, dem skrapa både det ene og det andre nedi :lol:
Image
User avatar
Mantis
Posts: 4226
Joined: 30 Jul 2006 02:16
MC: Aprilia RS250 (I wish!)
Location: Ã…lesund

Post by Mantis »

NSR går lett nedi ja :lol:
Likefør speila suppanedi ved et lite nedlegg.

Men at den den 4-takteren du kjørte går like bra som en NSR nedblombert blir vel litt feil å si? Så og si alle sykkler som Mito, RS, NSR++ går vel like bra nedblombert og 15HK :wink:
Image
- BMW E39 M-tech
- VW polo`97 1.6 [For kjedelig]
- Derbi GPR`05. Blodtrimma Jævel [Solgt]
- Pocketbike 80cc [Død]
User avatar
NF
Posts: 173
Joined: 09 Nov 2006 10:54
MC: Nå: Yamaha YZF R6

Yamaha tzr 50
Cagiva mito 125
Gasgas sm 125
Location: Ålesund

Post by NF »

Mente ikke at en 4 takt gikk like bra som en nedplombert nsr da :P
Det jeg skulle si var at jeg hadde klart forbikjøringene mye bedre med en nsr plombert
Image
User avatar
Dawes
Posts: 299
Joined: 02 Nov 2006 13:28
Location: Forstad til helvete

Post by Dawes »

først, plz ordne bilde ditt slik at det ikke fucker sideoppsettet!

Otp: Egentlig så er det ikke så nøye hva du kjører så lenge det er gøy og kjøre!
Nå: Cbr 125R 05
Image
Eike_Oak
Posts: 1236
Joined: 27 Apr 2005 20:31

Post by Eike_Oak »

Dawes wrote:
Eike_Oak wrote:
Mc-sande wrote:DAM, nå ble jeg jaggu usikker på om jeg skal kjøpe cbr siden det er 4-takter.. jeg har følesen av at den går som en dass.. er det noen som har noen forslag til 125cc racing 2-taktere pris rundt 30k... brukt da :P
For å si det sånn, mopeden min flekker CBR, har selv sett det mens en annen person lånte mopeden min.
Fyren på CBRen la seg tom. ned :P
JA toppfart er jo alt! det vet vi jo alle!
(liten anbefaling, en 125 RS er JÆVLIg vanskelig å få tak i deler hvis de må bestilles,
så med mindre du vill ha sykkeln stående i garagen hele sommeren så anbefaler jeg nesten alt annet!)
Deler til RS125 er absolutt ikke vanskelig å få tak i, handler kun om å ha de riktige kontaktene.

Og den flekket CBRen på både aks og toppfart
- Skyt her -
User avatar
Mantis
Posts: 4226
Joined: 30 Jul 2006 02:16
MC: Aprilia RS250 (I wish!)
Location: Ã…lesund

Post by Mantis »

Orginal deler til en RS er vanskelig å få tak i, men du må regne med kansje 4 måneder i ventetid. Italienere flest jobber når de vil.

Ellers så har du jo en stoooor Aprilia deleforhandler http://www.pm-salg.com :wink:
Har mye uorginalt på http://www.mc-deler.no også.
Image
- BMW E39 M-tech
- VW polo`97 1.6 [For kjedelig]
- Derbi GPR`05. Blodtrimma Jævel [Solgt]
- Pocketbike 80cc [Død]
Eike_Oak
Posts: 1236
Joined: 27 Apr 2005 20:31

Post by Eike_Oak »

mathiazz wrote:Orginal deler til en RS er vanskelig å få tak i, men du må regne med kansje 4 måneder i ventetid. Italienere flest jobber når de vil.

Ellers så har du jo en stoooor Aprilia deleforhandler http://www.pm-salg.com :wink:
Har mye uorginalt på http://www.mc-deler.no også.
4 måneder? Haha!

Har man de riktig kontaktene kan man få tak i tilnærmet hvilke som helst del (bortsett fra ferdig lakkerte i riktig farge og tenningslås) innen en uke.

Forskjellige forhandlere og bedrifter har forskjellige ting på lager, og kjører på veldig forskjellige priser.

Dessuten tar det UANSETT ikke 4 måneder å få deler fra Aprilia, har vanligvis måtte vente en måned hvis det må bestilles fra Italia eller ett par uker hvis det var på lager i Oslo, dette var hos Aprilia forhandleren i Bergen.
- Skyt her -
User avatar
Dawes
Posts: 299
Joined: 02 Nov 2006 13:28
Location: Forstad til helvete

Post by Dawes »

en kompis hadde en Rs å hn skulle ha ny sylinder å hele pakka, tok nesten to måneder i venting op delene fra italia!
så to måneder er vell nesten hele sommeren
Nå: Cbr 125R 05
Image
User avatar
NeoN
Posts: 865
Joined: 10 May 2005 18:14
Location: Trondheim

Post by NeoN »

hadde tatt en uke her i trondheim :wink:
Før:
Honda NSR 1998, Svart og rød
Honda NSR 2002, Svart og grå
Husqvarna sm 125 2005, svart og blå
Cagiva Mito 125 2005, svart
Aprilia MX 125 2004, rød
Honda CRF 450 SM 2002, rød
Husqvarna sm 125 2007

nå: BMW 320 E46 M-tech<333
User avatar
Dawes
Posts: 299
Joined: 02 Nov 2006 13:28
Location: Forstad til helvete

Post by Dawes »

åjå, så det går fortere å bestille fra trondheim liksom!
Jaja, når ingen har på lager så tviler jeg serkt på det!
Nå: Cbr 125R 05
Image
Post Reply