Positive/negative erfaringer med nettbutikker

Diskutèr forhandlere/verksteder som har gitt god eller dårlig service. Forhandleren/verkstedet må gjerne svare på innleggene.
User avatar
EvenDeven
Posts: 3180
Joined: 23 Jan 2007 15:03

Post by EvenDeven »

mathiazz wrote:Jeg har veldig god erfaring med http://www.speedoptions.no
Disse sender mest deler til mopeder og lett-MCèr så gidder ikke ramse opp.

MC-deler har jeg sluttet å bruke etter at de sender meg feile deler gang på gang og ikke har peiling på en ting, de er rett og slett amatøriske.
Har ikke bestilt meg noe særlig med deler enda..
Det eneste jeg har bestilt meg er jakke, bukse, hansker og en nøkkelring 8)

Bestilte meg også blinklys som jeg tror er kommet på postkontoret nå ;)
Fikk klærne mine 2 dager etter jeg bestilte tror jeg, så det var bra.

Ellers har jeg ikke særlig erfaring med denne siden desverre :?
Før - Honda NSR 2003
Nå - GasGas 125 SM
Babelfisken
Posts: 570
Joined: 19 Mar 2007 22:32

Re: Positive/negative erfaringer med nettbutikker

Post by Babelfisken »

M & P i england suger big time.
Jeg kjøpte delere der for noen år siden uten problemer. I år har jeg kjøpt deler der 2 ganger og aldri mer.
Begge gangene tok det ca 1 mnd å få delene. Kundeservice på telefon er grei nok problemet er at de ikke følger opp bestillingene. Sist sto bestillingen i en drøy uke å ventet på 4 x £0.5 slangeklemmer når jeg desperat venter på nye skiver. Det hadde gått 1 uke til om jeg ikke selv grep inn og sa ifra. Ingen beskjed. Deretter sto den i en drøy uke og ventet på at kredittkortet skulle gå gjennom. Greit nok at jeg har gjort en tabbe med feil opplysninger, men når man legger inn detaljene burde kortet valideres med en gang og bestillingsbeløpet reserveres. Slik det fungerer i de fleste online butikker.
Her kan du legge inn hva som helst. Hovedproblemet er igjen at du ikke får noe varsel, så da ligger bestillingen i en drøy uke til før jeg får ordnet detaljene, selv.
Forrige gang fikk jeg ikke fratrukket VAT på tross av skriftlige instrukser og mutlige løfter.

Den siste tiden har jeg shoppet en del på eBay. Svært fornøyd så langt.
User avatar
Tekumseh
Posts: 2307
Joined: 03 Aug 2006 01:50
MC: 1980 Yamaha SR500
1958 Tempo Lett Swing
Location: Steinkjer

Re: Positive/negative erfaringer med nettbutikker

Post by Tekumseh »

Skryt til:
http://www.welldonemc.com (skinnbukse (CE) og salvesker)
http://www.cruiser.no (skinn-bandana, skinnjakke (CE), holkefrynser, snørebukse)
http://www.mc-utstyr.no (lyktecaps, skinn-halsvarmer, salveskebøyler)
http://www.bullfighter.no (regndress)
http://www.hotrod.no (Sancho boots, hansker)

Har bare godt å si om disse, og det er de eneste jeg bruker til å kjøpe MC-utstyr fra. Billig er de også, med unntak av HotRod...

Ellers er det mye å finne på http://www.finn.no/torget/ og http://www.qxl.no

EDIT: Cruiser.no er dårlig til å svare på mail, og gjorde det dermed vanskelig for meg å returnere snørebuksa jeg kjøpte.
Den var for stor, og jeg må forsøke å selge den privat med masse tap...
User avatar
cruiser
Posts: 1
Joined: 12 Oct 2007 04:29

Re: Positive/negative erfaringer med nettbutikker

Post by cruiser »

Tekumseh wrote:Skryt til:
http://www.welldonemc.com (skinnbukse (CE) og salvesker)
http://www.cruiser.no (skinn-bandana, skinnjakke (CE), holkefrynser, snørebukse)
http://www.mc-utstyr.no (lyktecaps, skinn-halsvarmer, salveskebøyler)
http://www.bullfighter.no (regndress)
http://www.hotrod.no (Sancho boots, hansker)

Har bare godt å si om disse, og det er de eneste jeg bruker til å kjøpe MC-utstyr fra. Billig er de også, med unntak av HotRod...

Ellers er det mye å finne på http://www.finn.no/torget/ og http://www.qxl.no

EDIT: Cruiser.no er dårlig til å svare på mail, og gjorde det dermed vanskelig for meg å returnere snørebuksa jeg kjøpte.
Den var for stor, og jeg må forsøke å selge den privat med masse tap...
Hei Tekumseh!

Leit å høre at du ikke har fått kontakt med oss angående bytte av bukse.

Jeg skal ikke prøve å bortforklare dette, det er rett og slett for dårlig at du ikke har fått svar dersom du har sendt oss en e-mail om saken. Men jeg har lyst til å forklare hvorfor det antagelig har skjedd: Vi har vært 3 medeiere i Cruiser, og vi "mistet" i vår en som var ansatt på fulltid for å drive "sjappa". Jeg selv er ansatt som brannmann på full tid, og har dette mer eller mindre som en hobby/deltidsjobb på si. I en periode var jeg avgårde på brannkurs i flere uker, og det førte dessverre til alt for dårlig kundeservice, noe jeg bare legger meg flat for og beklager.

Vårt hovedmål har alltid vært å selge mc-bekledning og utstyr av god kvalitet til fornuftige priser. Muligens har våre priser vært alt for lave, det er mange som ikke tror at man kan levere god kvalitet til de prisene vi har holdt. Vår service skal være bra, vi skal ta vare på våre kunder på beste måte. Dette siste har dessverre ikke vært tilfelle alltid, noe vi nå har tatt skikkelig tak i, og vi gjør vårt beste for å gi alle kunder best mulig service.

Jeg kan også opplyse om at jeg nettopp har vært på besøk hos vår hovedprodusent og lagt opp løpet for neste års kolleksjon. Det kommer mye spennende nyheter neste sesong!

Vi i Cruiser har nemlig innsett at det er nok av leverandører av "billig-tøy" på markedet, og ønsker derfor å ta steget opp flere hakk og levere bekledning av MEGET høy kvalitet. Jeg hadde selv nettopp et langt opphold i utlandet hos hoved-produsenten vår og vi gikk nøye gjennom alle detaljer for å forbedre alle plagg i fremtiden. Vi velger nå alltid beste kvalitet, enten det er skinn, stoffer, vanntette membraner, glidelåser etc etc. Vi må nok høyne prisene en del, men det tror jeg alle kunder vil forstå og akseptere. På lang sikt er det eneste vi har tro på: nemlig at vi leverer så gode produkter at kundene våre vil anbefale våre produkter videre til andre venner og kjente. Vi skal også yte så god ervice at alle kunder blir fornøyd!

Vi kommer også til å innføre "størrelses garanti" på våre klær, dvs at vi kommer til å legge ut en enkel tabell der kunden kan ta et par vitale mål, for så å finne riktig størrelse. Dette krever god koordinering med vår produsent, og vi har lagt veldig mye arbeid i dette. Det er klart mange er skeptiske til passform og størrelser på nettbutikker!

Dette har vi under arbeid, og skal være klart til neste leveranse av klær fra denne produsenten, som forøvrig har levert produkter til flere kjente skandinaviske merker. Leserne får selv finne ut hvem det kan være. Det har jeg nemlig ikke lov til å si, men jeg har ved selvsyn sett merkene produsert ved "vår" fabrikk! Det er forresten ganske morsomt å se at mange her inne på forumet mener at dersom plaggene bare koster nok, så MÅ det være bra saker?? Jeg vet at vi til og med overgår flere av dem i spesifikasjoner og materialvalg, husk at keiserens nye klær gjelder også i denne bransjen!

Dette ble mye, men du får bære over med det. Jeg vil til slutt tilby deg en ny bukse i riktig størrelse, ring meg gjerne på mobil så ordner vi det, du finner mitt nr på http://www.cruiser.no. Har du solgt den, så sender jeg en ny helt gratis! -roy-
Bra og rimelig eller bra og dyrt, valget er ditt!
User avatar
Pop
Posts: 17
Joined: 08 Aug 2007 13:59
MC: 03 Honda VFR 800 vtec
Leo Vince slip-on
Location: Ã…lesund

Re: Positive/negative erfaringer med nettbutikker

Post by Pop »

Styr langt unna http://www.onlineparts.com
Bestilte meg deler derfra sommer -07, til VFRen min. Delene skulle være på lager i følge oversikten for bestilling. Det var de ikke. Ble ikke tilbudt andre tilsvarende varer heller, men beløpet ble selvsagt trukket fra konto.
Nå nettopp fikk jeg utrolig nok pengene igjen. Jeg klaget til banken, som igjen gikk til Teller for å få oppklaring. Noe som tydeligvis førte frem til slutt.
FV
Posts: 2332
Joined: 27 Feb 2007 19:05
Location: Karmøy

Re: Positive/negative erfaringer med nettbutikker

Post by FV »

http://www.snellingen.no gav meg en dårlig erfaring rett før nyttår. Jeg bestilte noen deler til crosseren min. Skulle ha et sett med hendler og en girsjalter. Fikk beskjed om at det var inne på lager, og at det kom til å ta 3-4 dager. Fikk pakke i posten, men der var kun hendlene komt. Det lå ingen vedlegg i pakken som tilsa at sjalteren skulle komme senere eller noe. Jeg sendte da en mail og forklarte situasjonen, og fikk til svar "du får den når vi får den". Venta et par uker før jeg sendte mail om at jeg følte meg litt urettferdig behandla av dem, da jeg ikke fikk noe skikkelig svar på når jeg kunne få sjalteren, og at hadde jeg visst dette på forhånd så hadde jeg bestilt et annet sted. Fikk da svar: "Ordren din er kansellert, bestill hos Alf Grårud heller".

Ok, de henviste meg iallefall til en annen leverandør, den skal de ha.
Den Røde Fare
Posts: 968
Joined: 23 Mar 2006 20:45
Location: Bergen

Re: Positive/negative erfaringer med nettbutikker

Post by Den Røde Fare »

http://www.tntharley.com
TNT Action Sports has a great selection of new and used Harley-Davidson® and Buell® motorcycles and a huge inventory of Harley-Davidson® Genuine Parts and Accessories! Looking for some excitement off-road? Don't forget to check out our full line of Honda motorcycles and ATVs where you can find fun for all ages. To complete the package, we also have a full line of Fox riding gear and casual wear.
Har bestilt mye Harleydeler og klær herfra. Regner med at kundeservicen på Honda osv ikke er noe dårligere! Ligger en del kataloger for off road/street ute osv.
-86 ugjenkjennelig Sportster
-07 grell XL883R
User avatar
Svolp
Posts: 184
Joined: 11 Mar 2008 19:01
MC: Snart :-)
Location: Stavanger

Re: Positive/negative erfaringer med nettbutikker

Post by Svolp »

Etter og ha lest igjennom denne litt eldre posten slenger jeg meg på ved og nevne
http://www.hoypuls.no

Dette er en kjøreskole men har også nettbutikk tilgjengelig.

ROS:
- Kjempeservice, trivlige mennesker og tar alltid tlf.
- Knalltilbud på senåret(Høstsalg o.l.)
- Tar for seg noen av de beste merkene med svært godt utvalg.
- gode priser i forhold til mange andre på nett.
- fagdyktige som anbefaler og forklarer om alt du spørr om, henviser til tester/egene erfaringer.
- Kjapp levering, 3dager.

RIS:
- ikke stort og nevne, eneste var at jeg bestillte bukse str 52, fikk 48. Dette kan skje den beste.
Ringe inn, ikke noe problem, retunerte samme dag og fikk med en halvarsson hals verdi 250kr som plaster på såret.

Et godt og trygt sted og handle fra etter min mening, \:D/
Thumbs UP :smt023

mvh Kenneth og fornøyd kunde.
Motorsykkel

nå: Snart
ex: `05 Suzuki GSF 650 S
ex: `03 Yamaha Virago 125

Kilometer kjørt i 2011 : 0
Kilometer kjørt i 2010 : 9000km
Kilometer kjørt i 2009 : 7040km

Mottasen er pdd på vinterlagring!
sindren
Posts: 150
Joined: 02 Sep 2008 16:23
MC: <(^^)>
Location: Førde, Sogn og Fjordane

Re: Positive/negative erfaringer med nettbutikker

Post by sindren »

Eg kom over ein nettbutikk no nettopp og fant masse eg likte der.
noken som har nokre erfaringar fra denne nettbutikken: http://www.fc-moto.de/epages/fcm.sf/en_ ... s/10207048 ??

Mvh Sindre 8)
Winner Winner Chicken Dinner

Yamaha Yzf forum: http://www.yamahar125.com/forum/viewforum.php?f=5
User avatar
Jarle
Posts: 2836
Joined: 02 Jul 2006 13:57
MC: Antall km i 2012: 997
Contact:

Re: Positive/negative erfaringer med nettbutikker

Post by Jarle »

http://www.Pitstopmcimport.no

Rask svar på mail, rask sending og null problem ved eventuell retur.
Billig frakt også ved forskuddsbetaling.
Handlet en del der, og handler der igjen...
Honda CB1000R 2015
(x) Yamaha R1 2008
(x) Yamaha R6 2008
(x) Yamaha R6 2002
FV
Posts: 2332
Joined: 27 Feb 2007 19:05
Location: Karmøy

Re: Positive/negative erfaringer med nettbutikker

Post by FV »

Jarle wrote:http://www.Pitstopmcimport.no

Rask svar på mail, rask sending og null problem ved eventuell retur.
Billig frakt også ved forskuddsbetaling.
Handlet en del der, og handler der igjen...
Han er helt topp på alt. Spesielt med tanke på at han har fulltidsjobb i tillegg. Har han det ikke inne så skaffer han det.
User avatar
Sladd
Posts: 415
Joined: 03 Dec 2008 16:32
MC: Husqvarna Cr 125
Daelim Roadwin 125

Re: Positive/negative erfaringer med nettbutikker

Post by Sladd »

oemparts.com annbefales! Han skaffer mye deler til bra priser, og man trenger aldri vente lenge før man får svar på henvendelsen!
Powered by:
-Husqvarna Cr 125
-Daelim Roadwin 125
++
Jeg kjører med sota visir, så hils hvis du ser meg!
User avatar
jaantoore
Posts: 117
Joined: 25 Feb 2010 21:59
MC: Aprilia RS 125, 03 SBK
Location: Eide på Nordmøre

Re: Positive/negative erfaringer med nettbutikker

Post by jaantoore »

http://www.oemparts.no kanskje ja Sladd? :)
Jeg har også gode erfaringer med oemparts. Noe lang leveringstid av og til, men det er vel fordi han ikke har alt på lager ;-)

Jeg har handlet hos http://www.pjme.co.uk et par ganger nå og ingenting negativt å si om de, kjapp levering, kvalitets deler og svarer fort på mail, selv i helgene =D> De leverer kun deler og tjenester til 2-taktere.
User avatar
Svolp
Posts: 184
Joined: 11 Mar 2008 19:01
MC: Snart :-)
Location: Stavanger

Re: Positive/negative erfaringer med nettbutikker

Post by Svolp »

Slenger inn http://bikerman.no/

ROS:
- Utrolig service innstilt og trivlig kar
- Vanvittig utvalg(mye er bestillingsvare, men varene kommer kjapt)
- Greie priser
- Alltid varm kaffe og få.

RIS:

Ingen ting og nevne!

mvh Kenneth
Motorsykkel

nå: Snart
ex: `05 Suzuki GSF 650 S
ex: `03 Yamaha Virago 125

Kilometer kjørt i 2011 : 0
Kilometer kjørt i 2010 : 9000km
Kilometer kjørt i 2009 : 7040km

Mottasen er pdd på vinterlagring!
ZeEven
Posts: 46
Joined: 16 Feb 2009 18:14
MC: Nå: Ducati 748S '00
x Honda CBR600F '97 (avgått ved døden)
x Suzuki GSX400E '84
Location: Trondheim

Re: Positive/negative erfaringer med nettbutikker

Post by ZeEven »

Svolp wrote:Slenger inn http://bikerman.no/

ROS:
- Utrolig service innstilt og trivlig kar
- Vanvittig utvalg(mye er bestillingsvare, men varene kommer kjapt)
- Greie priser
- Alltid varm kaffe og få.

RIS:

Ingen ting og nevne!
Utenom at nettsidene ikke fungerer; det er jo ingen nettbutikk i drift. Ei heller produktside som fungerer :(
Never underestimate the predictability of stupidity.
Post Reply