ktm, yamaha eller honda

Prat om ATV og Cross
øyvind
Posts: 179
Joined: 23 Jan 2007 22:01
Location: ørje

ktm, yamaha eller honda

Post by øyvind »

hei, skal kjøpe meg crosser nå og lurer på hva som er best av yamaha yz, ktm sx og honda cr... skal ha 125 cc
User avatar
Matape
Posts: 276
Joined: 04 Jan 2007 17:39
MC: Tempo Panter 460 med 6hk 50s sylinder(utvendig helt lik orginalen)
Location: Nesodden, liten halvøy sør for Oslo

Post by Matape »

Jeg ville gått for KTM.

Kraftig sykkel og lett å kjøre :wink:
1981 Tempo Panter 460 :D
Kjøper deler hvis noen har ;)
øyvind
Posts: 179
Joined: 23 Jan 2007 22:01
Location: ørje

Post by øyvind »

Matape wrote:Jeg ville gått for KTM.

Kraftig sykkel og lett å kjøre :wink:
vet du hvem som trenger med vedlikehold og sånt?
og hvem det er best kvalitet på?
User avatar
Matape
Posts: 276
Joined: 04 Jan 2007 17:39
MC: Tempo Panter 460 med 6hk 50s sylinder(utvendig helt lik orginalen)
Location: Nesodden, liten halvøy sør for Oslo

Post by Matape »

Har bare hørt fra venner som kjører motocross, men KTM skal vist ha de kraftigste delene og best kvalitet når det gjelder motocross.

Det er omtrent det samme med vedlikehold på alle sykler.

Jeg har kjørt litt på KTM og Honda og må si at KTM-en likte jeg best :D
1981 Tempo Panter 460 :D
Kjøper deler hvis noen har ;)
øyvind
Posts: 179
Joined: 23 Jan 2007 22:01
Location: ørje

Post by øyvind »

er det dyrt å vedlikeholde en crosser? eller ca hvor mye koster det?
User avatar
Matape
Posts: 276
Joined: 04 Jan 2007 17:39
MC: Tempo Panter 460 med 6hk 50s sylinder(utvendig helt lik orginalen)
Location: Nesodden, liten halvøy sør for Oslo

Post by Matape »

Da må du jo tenke på hva du skal bruke sykkelen til.

Skal du bruke den på vei holder det vel med vanlige servicer som på alle andre sykler.
Kjører du race så må du regne med en miniservice etter hvert race og hver trening samt en litt større service etter hver tiende time kjøring.

har ikke den fjerneste anelse om hva det koster å vedlikeholde.
1981 Tempo Panter 460 :D
Kjøper deler hvis noen har ;)
morra-di@hotmail.com
Posts: 188
Joined: 27 Jun 2006 17:51
Location: Sande

Re: ktm, yamaha eller honda

Post by morra-di@hotmail.com »

Ktm har vertfall IKKE best kvalitet, det er Honda og Yamaha som holder lengst, sjekk finn for hvor mange 2002 modeller og nedover Ktm har i forhold til honda og yamaha. Jeg har vært på star og hørt meg litt (de forhandler både honda og ktm) dem hadde både eid Ktm og Honda og de var ikke i tvil om hva de vertfall ALDRI skulle ha igjen (KTM) :D
Mito 06 og Honda Crf 250 :D
User avatar
TheDuke2
Posts: 642
Joined: 02 May 2005 15:14
Location: Raufoss

Re: ktm, yamaha eller honda

Post by TheDuke2 »

Det at KTM ikke har mange modeller under 2002 på Finn sier lite om kvalitet. Det har noe med at det ikke var noe stort KTM marked i Norge.
Sjekk http://www.thumpertalk.com og hør hva folk sier om KTM der ,de fleste er enige om at Honda og KTM ligger ganske likt i ytelse og kvalitet. Spør aldri en forhandler om hvordan syklene han selger er ,du får nok aldri noe ærlig svar der.
Jeg kjører både Honda og KTM og kan si at det er kvalitet på begge ,selv om min Honda er en 4hjuling men har samme motor som CRF450.
Yamaha er kanskje bra ,men de er ikke så lette å skru på som Honda og KTM.
2004 KTM Duke II *Solgt*
2007 KTM 525 EXC/SM *Solgt*
2008 KTM 690 SMC
morra-di@hotmail.com
Posts: 188
Joined: 27 Jun 2006 17:51
Location: Sande

Re: ktm, yamaha eller honda

Post by morra-di@hotmail.com »

dem forhandler jo både KTM og Honda, så det har jo ikke noe å si. Og Honda/Yamaha har jo bedre kvalitet enn KTM, det kan du ikke si no på. Men Ktm er kanskje litt mere ready for race med Wp dempere osv.
det har noe å si hvor mange 2002 det er i forhold til hvor mange som er lagt ut, jeg mente ikke i forhold til tallene, det blir jo feil, for jeg veit at det er færre ktm enn honda/yamaha.
Mito 06 og Honda Crf 250 :D
User avatar
TheDuke2
Posts: 642
Joined: 02 May 2005 15:14
Location: Raufoss

Re: ktm, yamaha eller honda

Post by TheDuke2 »

Kan du forklare hvorfor det har noe å si hvor mange pre 2002 KTM som ligger ute på finn.no?
2004 KTM Duke II *Solgt*
2007 KTM 525 EXC/SM *Solgt*
2008 KTM 690 SMC
morra-di@hotmail.com
Posts: 188
Joined: 27 Jun 2006 17:51
Location: Sande

Re: ktm, yamaha eller honda

Post by morra-di@hotmail.com »

det viser jo at de ikke holder like lenge. og det gjør de heller ikke. men smaken er som baken ;)
Mito 06 og Honda Crf 250 :D
User avatar
TheDuke2
Posts: 642
Joined: 02 May 2005 15:14
Location: Raufoss

Re: ktm, yamaha eller honda

Post by TheDuke2 »

Hehe ,du får tro hva du vil ,men jeg tror det har noe med hvor mange sykkler som ble levert av de forskjellige merkene ,tenkt deg godt om på hvor stort marked Honda ,Yamaha ,Suzuki og Kawasaki har i Norge i forhold til KTM. Sulle jeg følge din logikk her så kunne jeg jo si at det ikke finnes KTM der fordi alle er så fornøyd med dem at de ikke selger de.
Men tenk heller på hvem av sykklene som kommer seg igjennom Dakar løpene ,hvem som vinner verdenscup titlene i Enduro ,de tok alle titlene i 2005 .Bare i 2006 vant de 7 produsent titler.
2004 KTM Duke II *Solgt*
2007 KTM 525 EXC/SM *Solgt*
2008 KTM 690 SMC
morra-di@hotmail.com
Posts: 188
Joined: 27 Jun 2006 17:51
Location: Sande

Re: ktm, yamaha eller honda

Post by morra-di@hotmail.com »

hehe
Last edited by morra-di@hotmail.com on 29 May 2007 07:28, edited 1 time in total.
Mito 06 og Honda Crf 250 :D
morra-di@hotmail.com
Posts: 188
Joined: 27 Jun 2006 17:51
Location: Sande

Re: ktm, yamaha eller honda

Post by morra-di@hotmail.com »

det var faktisk like før jeg kjøpte KTM, men blei ny CRF isteden. Du kan ikke si at de har de beste syklene selvom de vinner alt det greiene du sa. Feks, hadde jeg kjørt med honda og Ricky Carmichael hadde kjørt KTM så hadde han fortsatt vinni, det sier ikke hvor god sykkelen er, skjønner du hva jeg mener? Og nå mente jeg hvem som holder best (kvalitet) ikke kjøreegenskaper osv. og etter det jeg har erfart synes jeg at jeg trygt kan si at Honda/Yamaha har bedre kvalitet. Da jeg kjørte min CR 02 modell elsket jeg å se alle ktm folkene som slet med å starte sine 05-06 modeller, mens jeg starta den på et kick :D

PS : Dette blir en evig krangel, jeg står på mitt og du på ditt, og vi kommer sikkert ikke til å skifte mening pga at du kjører KTM og jeg kjører Honda ;)
Mito 06 og Honda Crf 250 :D
øyvind
Posts: 179
Joined: 23 Jan 2007 22:01
Location: ørje

Re: ktm, yamaha eller honda

Post by øyvind »

har kjøpt meg honda cr 125 2003 mod nå, og jeg har ikke hatt noe problemer med den.. jeg kjører hos en som kjører profesjonelt, han har vært norgesmester med honda crf 450, og han anbefalte å kjøpe yamaha, honda eller kawasaki
Aprilia RS 125, 2006
Honda cbr 600rr 2004, banesykkel
Honda VTR 1000 sp1, 2000
Post Reply