Styling tips til Honda nsr?

Prat om lett MC.
User avatar
Flydude
Posts: 459
Joined: 23 Sep 2005 22:52
MC: Honda CBR 600F

Re: Styling tips til Honda nsr?

Post by Flydude »

Jeg skjønner virkelig ikke de som soter frontlyktene sine.. Er det noe man ikke vil gjøre er det å dempe frontlyset sitt, som er det aller første en annen trafikant ser forfra. For ikke å snakke om i mørket! (Kan de, og blir de, tatt av i mørket, så er det noe. Men det gjør det fortsatt ikke forsvarlig om dagen heller.)

Soting av frontlykter passer på utstillinger, hvor utseende går foran sikkerhet. På veien er det derimot motsatt..
Sykkel selges:
CBR 600F4 -99 (Profilbildet)
ErlingSG
Posts: 2424
Joined: 27 Aug 2006 09:48
Location: Bergen

Re: Styling tips til Honda nsr?

Post by ErlingSG »

Jeg vil tro (Håper i alle fall) at det der er sota lyktedeksler, og at han ikke har vært sum nok til å sote lyktene sine :lol: Lyset på NSR er elendig fra før av, og lyktedekslene er ikke forsvarlige med å kjøre med i skumring en gang. Ellers er det veldig tøfft, kjenner to som har sånne deksler, men ingen av de kjører med dem i mørket.
User avatar
Flydude
Posts: 459
Joined: 23 Sep 2005 22:52
MC: Honda CBR 600F

Re: Styling tips til Honda nsr?

Post by Flydude »

Ser jo at det er deksler og ikke selve lykta som er sotet. Men det er et fett for meg. Det er uforsvarlig og farlig selv i dagslys. Det er fortsatt frontlyktene som blir først sett!

Du sier lysene er dårlige fra før. Vet ikke da om du tenker på opplysning av veien for fører, eller om de rett og slett ses dårlige. Når jeg kritiserer sotingen er det av den grunn at andre bruker lengre tid på å se deg, kanskje for sent til og med, og dermed setter deg selv i fare.
Sykkel selges:
CBR 600F4 -99 (Profilbildet)
Tony
Posts: 87
Joined: 19 Aug 2006 00:18
MC: KTM EXC 125 <3
Location: Furnes
Contact:

Re: Styling tips til Honda nsr?

Post by Tony »

ErlingSG wrote:Jeg vil tro (Håper i alle fall) at det der er sota lyktedeksler, og at han ikke har vært sum nok til å sote lyktene sine :lol: Lyset på NSR er elendig fra før av, og lyktedekslene er ikke forsvarlige med å kjøre med i skumring en gang. Ellers er det veldig tøfft, kjenner to som har sånne deksler, men ingen av de kjører med dem i mørket.
Tar dem av når det begynner å bli mørkt jeg også :) Eller så ser man dårlig ;p hehe
Honda NSR og Storhamar Dragons < 33
ErlingSG
Posts: 2424
Joined: 27 Aug 2006 09:48
Location: Bergen

Re: Styling tips til Honda nsr?

Post by ErlingSG »

Flydude wrote:Ser jo at det er deksler og ikke selve lykta som er sotet. Men det er et fett for meg. Det er uforsvarlig og farlig selv i dagslys. Det er fortsatt frontlyktene som blir først sett!

Du sier lysene er dårlige fra før. Vet ikke da om du tenker på opplysning av veien for fører, eller om de rett og slett ses dårlige. Når jeg kritiserer sotingen er det av den grunn at andre bruker lengre tid på å se deg, kanskje for sent til og med, og dermed setter deg selv i fare.
Ja, du har vel rett i det, lysene er foresten dårlige både for fører og møtende trafikk, er ikke fornøyd med mine i det hele tatt, og jeg trenger igrunn ikke blende ned fjernlysene når jeg møter andre, men jeg har nå engang vent meg til å gjøre det.
nsrfan
Posts: 66
Joined: 04 Sep 2007 17:26
MC: Honda Nsr 1999!

Re: Styling tips til Honda nsr?

Post by nsrfan »

er det lovlig med sota lykt deksel?
2 fast
4 snuten
grundess
Posts: 3
Joined: 23 Mar 2008 21:27
MC: Honda NSR 125- 2001
Helt orginal

Re: Styling tips til Honda nsr?

Post by grundess »

Hvit dekkpenn!
Barends syns jeg at man bør bytte ut, er så kjedelig når de er svarte! :P \:D/

Men ikke overdriv, da blir det stygt! :-k
ErlingSG
Posts: 2424
Joined: 27 Aug 2006 09:48
Location: Bergen

Re: Styling tips til Honda nsr?

Post by ErlingSG »

nsrfan wrote:er det lovlig med sota lykt deksel?
Nei, det er ulovlig med sota lyktedeksler, og om det ikke står noe spesifikt om det i reglene politiet rir på kan du ta deg faen på at de kicker på det om du blir stoppet (Det gjør de forøvrig rett i.).
Vurderer å lage sota lyktedeksler til min, men de blir ikke gjennomsiktige, så det blir bare for show :)
grundess wrote:Hvit dekkpenn!
Barends syns jeg at man bør bytte ut, er så kjedelig når de er svarte! :P \:D/

Men ikke overdriv, da blir det stygt! :-k
Istedenfor å bytte styrelodd, siden det er mye mindre pent på markedet. (Hebo har noen fine elokserte noen.) så ta og puss ned og polèr de originale! Det blir pent! Må huske å legge klarlakk på etterpå da. ;)

Har mange idèer til min egen NSR som kommer når jeg er ferdig med min. :)
nsrmartin
Posts: 13
Joined: 06 Mar 2008 15:20
MC: 2000 Honda Nsr

Re: Styling tips til Honda nsr?

Post by nsrmartin »

Noken som vait kor eg kan kjøpa carbon hendlar til min 2000mod nsr?????
ErlingSG
Posts: 2424
Joined: 27 Aug 2006 09:48
Location: Bergen

Re: Styling tips til Honda nsr?

Post by ErlingSG »

http://www.mc-deler.no har de i alle fall hatt det en gang i tiden mener jeg, men jeg ville ikke gjort det. Er mindre pent etter min mening, men det er jo opp til deg.
User avatar
magnora
Posts: 202
Joined: 09 Jun 2007 23:54
MC: -Honda NSR 99 mod! helt original:)
-kinroad chopper 50 07 mod! selges.
-yamaha DT 50 84 mod! seig den.hehe

Re: Styling tips til Honda nsr?

Post by magnora »

hei, hvor får jeg kjøpt R6 hekk?
A1 teoriprøva:BESTÅTT16/25 feil:D
Image
A1 oppkjøring BESTÅTT :D :D
inunf
Posts: 4909
Joined: 24 Mar 2006 19:33
MC: Ymse
Location: Ålesund

Re: Styling tips til Honda nsr?

Post by inunf »

Ebay eller en Yamahaforhandler. Ellers så er http://www.justfuckinggoogleit.com en ganske fin side for å finne slikt ;-)
nsrmartin
Posts: 13
Joined: 06 Mar 2008 15:20
MC: 2000 Honda Nsr

Re: Styling tips til Honda nsr?

Post by nsrmartin »

ok;) vilken farge rim tape skal eg ha? dette er då min http://static.nettby.no/users/h/a/l/hal ... IM1232.JPG
nsrmartin
Posts: 13
Joined: 06 Mar 2008 15:20
MC: 2000 Honda Nsr

Re: Styling tips til Honda nsr?

Post by nsrmartin »

Image
R6-freak
Posts: 1422
Joined: 19 May 2007 20:09
MC: Ingen
Location: Byåsen, Trondheim

Re: Styling tips til Honda nsr?

Post by R6-freak »

Gidder ikke starte en ny trå for dette.. Men, tanken på nsren er den metallic?
x: 01 Yamaha YZF - R6
x: 03 Honda NSR - 125

Lappen kl. A1 13.06.2007
Lappen kl. A 23.10.2008

Ser etter 06 Suzuki gsx-r 600. Har du noe? Ta kontakt!!!!
Post Reply