http://www.bikerman.no/HIDE/digi_pop/digi_pop.html
vil det si at eg ikke kan bruke denne typen p min cbr600 98 altså ??
Noen som vet om det finnes en type der du ikkje trenger digitalt ?
Moderator
Endret emnetittelen din, "så denne linken" sier lite om hva tråden handler om. Bedre lykke neste gang
-Cartman
Digital gir-nummer-viser, funker den på min cbr?
- Speedy Gonzales
- Posts: 1715
- Joined: 24 May 2005 14:08
- MC: Z1000 08
- Location: Os
- Speedy Gonzales
- Posts: 1715
- Joined: 24 May 2005 14:08
- MC: Z1000 08
- Location: Os
Så hvis du holder inne clutchen og ruser motoren så går girene ned?Kriz wrote:da du ligger på 10k rpm og farta er 35km/h også girer du går ned på rpm men farta forsetter og øke.. da girer du og dette merker jo denne tingen er rpm - ned fart -opp = giring
Kjekt...
Og hva skjer når man burner?
2002 Aprilia RS 125 SBK
Snart: Råeste fargekombinasjon ever!!
1992 Citrion XM 2.0L
Snart Audi/Vw
Snart: Råeste fargekombinasjon ever!!
1992 Citrion XM 2.0L
Snart Audi/Vw
Girtellerne er som oftest laget slik at dem er "smart" og "lærer" etter hvert som du kjører. Disse må gjerne "kjøres inn". Det er egentlig bare rundt nøytral indikatoren det kommer advarsler på at disse ikke nødvendigvis alltid er riktige, og kan oppfatte Nøytral, når sykkelen egentlig står i 1. eller 2.ChristR wrote:Så hvis du holder inne clutchen og ruser motoren så går girene ned?Kriz wrote:da du ligger på 10k rpm og farta er 35km/h også girer du går ned på rpm men farta forsetter og øke.. da girer du og dette merker jo denne tingen er rpm - ned fart -opp = giring
Kjekt...
Og hva skjer når man burner?
Men dem fleste har vel nøytral lys, det skal brukes foran alt.
Men uansett. Det er nok rett dette med turtall og gir som Kriz sier.
Dersom du da skulle trykke inn clutchen mens du kjører, har trolig forhandleren laget den slik at den går utifra at du fremdeles ligger i samme gir, inntil du slipper clutchen, hvor den uansett greier å rette seg etter et eventuelt nytt gir. Så jeg ser ikke problemet her