Proteiner o.l

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
User avatar
Kriz
Posts: 2305
Joined: 26 Apr 2005 17:03
Location: Gjøvik
Contact:

Post by Kriz »

D-Ribbose er jo det folk kaller transport for kreatin, og anbefales og bruke samtidig, men fungere carbo fuel bra? hvor mye koster det? da jeg skal kjøpe i andre periode som jeg 99% sikkert skal så kanskje jeg prøver det og kjøpoer 3kg proteiner istedenfor 1kg :D
R
Posts: 418
Joined: 23 Apr 2005 19:02

Post by R »

Kriz wrote:D-Ribbose er jo det folk kaller transport for kreatin, og anbefales og bruke samtidig, men fungere carbo fuel bra?
Kjappe karbohydrater etter rett etter trening gjør at hva du ellers måtte tilføre blir raskere tatt opp. Så om du tar kreatin rett etter trening sammen raske karbos så går det "rett i muskla". Ribose gjør vel at kreatinet i tillegg blir mer potent og virknigsfullt? Med den nye kreatin esteren, tviler jeg på at du trenger noe ribbose i det hele tatt.

http://www.iform.no/forum/viewtopic.php ... atin+ester

Kansje endre bestillingen din fra proteinfabrikken?
User avatar
Cartman
Posts: 814
Joined: 23 Apr 2005 14:21
Location: Stavanger

Post by Cartman »

Er 100% enig i alt R sier (SPESIELT dette med å huske på at du fortsatt er ung, å overdrive treningen nå er ikke bra for musklelfester og slikt)... eneste er jo proteininntaket, det ville jeg lagt høyere..men men

Hvor skal du trene? Viktig å sette opp et korrekt treningsprogram som inneholder mye basis øvelser (benkpress, knebøy o.l.) i starten... fokuser SINNSYKT på å gjøre dem riktig den første tiden, det er utrolig viktig å lage et godt grunnlag. Om du trener på helsestudio så utnytt PT (personlig trener), dette er ofte gratis slike plasser, og de sitter på masse kunnskap og kan effektivisere treningen din.. Lykke til Kriz...

(en liten ting til, husk å ta noen bilder av det selv nå... kjekt å ha om du har planer om å trene ordentlig, så kan du se forskjellen etter x antall måneder)..
User avatar
gsxr-(r)
Posts: 318
Joined: 29 Apr 2005 08:17
Location: Oslo

Post by gsxr-(r) »

hørt at creatine er vann...du kan bli fet av vanlig proteindrikk men ikke av creatine..men de anbefalt for å bli virkelig stor skikkelig proteindrikk..i butikken
Ktm exc-r 530Sm. 2008mod.
User avatar
Cartman
Posts: 814
Joined: 23 Apr 2005 14:21
Location: Stavanger

Post by Cartman »

gsxr-(r) wrote:hørt at creatine er vann...du kan bli fet av vanlig proteindrikk men ikke av creatine..men de anbefalt for å bli virkelig stor skikkelig proteindrikk..i butikken
a) ikke tro alt du hører
b) les og du vil forstå
c) kreatin er vann?? Hva i fa***?
d) har en ikke peiling, så er det ofte lurt å ikke uttale seg ;)
User avatar
ChristR
Posts: 1381
Joined: 26 Apr 2005 20:41
Location: Fredrikstad
Contact:

Post by ChristR »

gsxr-(r) wrote:du kan bli fet av vanlig proteindrikk

Hvis du ikke trener ja... Og kjører proteindrikk med høyt carbo innehold.

Husk å ta proteiner 30min etter creatine da.. Da tar kroppen opp mest protein.
2002 Aprilia RS 125 SBK
Snart: Råeste fargekombinasjon ever!! :D

1992 Citrion XM 2.0L
Snart Audi/Vw
Tore^NSR
Posts: 1467
Joined: 17 May 2005 21:19

Post by Tore^NSR »

har selv brukt protein og kreatin,det funket bra :wink:
det er ikke bare hva du får i deg som er viktig,men også hvordan du trener..
ikke gløm det :wink:
http://www.trim.no kan du få eget treningsprogram btw og på http://www.protein fabrikken kan du få et "skjema" over hva du skal spise og hvor mye protein osv du skal ta hver dag
User avatar
Cartman
Posts: 814
Joined: 23 Apr 2005 14:21
Location: Stavanger

Post by Cartman »

Anbefaler ikke trim.no
Tore^NSR
Posts: 1467
Joined: 17 May 2005 21:19

Post by Tore^NSR »

Cartman wrote:Anbefaler ikke trim.no
åååh?
hvorfor ikke? :?
User avatar
Cartman
Posts: 814
Joined: 23 Apr 2005 14:21
Location: Stavanger

Post by Cartman »

Artiklene der inneholder flere feil, selv holder jeg meg borte fra den siden pga admin preker gud i ALT som blir skrevet... nok av andre gode sider.
Et eksempel her
Det har vært diskutert lignende ting en haug med ganger...
Tore^NSR
Posts: 1467
Joined: 17 May 2005 21:19

Post by Tore^NSR »

Cartman wrote:Artiklene der inneholder flere feil, selv holder jeg meg borte fra den siden pga admin preker gud i ALT som blir skrevet... nok av andre gode sider.
Et eksempel her
Det har vært diskutert lignende ting en haug med ganger...
Nå føler jeg meg litt dum her
:oops: det var http://www.trening.no jeg mente,jeg har selv klaget på trim.no,
spesielt på artikkelen om slitasje skader,jeg har selv brukt kortison og vett godt hva slags "bruksområder" den har.
jeg er enig med Cartman der,hold dere borte fra trim.no.
User avatar
Kriz
Posts: 2305
Joined: 26 Apr 2005 17:03
Location: Gjøvik
Contact:

Post by Kriz »

Skal trene overkroppen på helse studio, og kondis ved jogging da.. :P mest fokus på overkroppen :)
ATWindsor
Posts: 1296
Joined: 28 Apr 2005 10:17
MC: Suzuki SV650 2002

Post by ATWindsor »

ChristR wrote:
gsxr-(r) wrote:du kan bli fet av vanlig proteindrikk

Hvis du ikke trener ja... Og kjører proteindrikk med høyt carbo innehold.

Husk å ta proteiner 30min etter creatine da.. Da tar kroppen opp mest protein.
Finnes det proteindrikker med mange karbohydrater? Er ikke poenget at man skal få mye av energien som protein, og ikke andre ting?

AtW
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Post by Desmo »

Kriz wrote:Skal trene overkroppen på helse studio, og kondis ved jogging da.. :P mest fokus på overkroppen :)
Oppfør deg! Ellers kommer Monster'et og TAR deg! :P
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
User avatar
Kriz
Posts: 2305
Joined: 26 Apr 2005 17:03
Location: Gjøvik
Contact:

Post by Kriz »

Hehe :p

er det noen andre her som benker? lurer på hvor mye maks er og hvor mye dere bruker på oppvarming :P kanskje noen kunne remse opp noen av de forskjellige løfte teknikene, har hørt dem en gang men husker bare pumping :P
Locked