Crosser 125 - 250 cc
-
- Posts: 188
- Joined: 27 Jun 2006 17:51
- Location: Sande
Re: Crosser 125 - 250 cc
4 takter kan skjære seg den å serru
På en 4t må man feks bytte shims, noen ganger ventiler, bytte motorolje og stempel skal jo også byttes, etter boka skal det være 15 timer på Crf'en!!
grunnen til at den går dårligere etterhvert er ikke begrunn av stempelet, det er begrunn av ventiler som har fått feil klaring etter hvert!
På en 4t må man feks bytte shims, noen ganger ventiler, bytte motorolje og stempel skal jo også byttes, etter boka skal det være 15 timer på Crf'en!!
grunnen til at den går dårligere etterhvert er ikke begrunn av stempelet, det er begrunn av ventiler som har fått feil klaring etter hvert!
Mito 06 og Honda Crf 250
-
- Posts: 462
- Joined: 26 May 2007 08:28
- MC: KTM 250 cross 03 mod
Honda NSR 99 mod - Location: Hokksund
Re: Crosser 125 - 250 cc
Ok. Da gir jeg meg
Du har vel sikkert rett da, kos deg med det!
Du har vel sikkert rett da, kos deg med det!
-
- Posts: 188
- Joined: 27 Jun 2006 17:51
- Location: Sande
Re: Crosser 125 - 250 cc
Motorolje etter 15 timer ja ,ikke stempel!
2004 KTM Duke II *Solgt*
2007 KTM 525 EXC/SM *Solgt*
2008 KTM 690 SMC
2007 KTM 525 EXC/SM *Solgt*
2008 KTM 690 SMC
-
- Posts: 188
- Joined: 27 Jun 2006 17:51
- Location: Sande
Re: Crosser 125 - 250 cc
jo, stempelet skal byttes på 15 timer etter bokaTheDuke2 wrote:Motorolje etter 15 timer ja ,ikke stempel!
Mito 06 og Honda Crf 250
Re: Crosser 125 - 250 cc
Høres merkelig ut. Ville tro det lå på mer 50 timer som er normalt for andre 4takt cross.
2004 KTM Duke II *Solgt*
2007 KTM 525 EXC/SM *Solgt*
2008 KTM 690 SMC
2007 KTM 525 EXC/SM *Solgt*
2008 KTM 690 SMC
-
- Posts: 188
- Joined: 27 Jun 2006 17:51
- Location: Sande
Re: Crosser 125 - 250 cc
15 timer er etter boka, men svært få som gjør det.
Mito 06 og Honda Crf 250
Re: Crosser 125 - 250 cc
Suzuki RMZ 450 skal ha stempel bytte vær 12 time står det i boka ^^
Re: Crosser 125 - 250 cc
Er jo 60 timer på min Honda TRX450R ATV som har samme motor som CRF450 ,rart man skal skifte oftere på sykkler med mindre effekt. Står også 60 timer i boka på Kawasaki 250'en til en kamerat. Husk at det er 4takt jeg mener ,ikke 2takt.
2004 KTM Duke II *Solgt*
2007 KTM 525 EXC/SM *Solgt*
2008 KTM 690 SMC
2007 KTM 525 EXC/SM *Solgt*
2008 KTM 690 SMC
-
- Posts: 234
- Joined: 25 Dec 2006 21:28
- MC: Husaberg FE600 00mod. digitalt speedo,sm-felger.
pissepåKTMedition! - Location: ærendal
- Contact:
Re: Crosser 125 - 250 cc
jo mindrem otor det er jo mere turtall, er noe med det tror jeg. men er vel ikke stempel som blir byttta? er vel bare stempelringeneTheDuke2 wrote:Er jo 60 timer på min Honda TRX450R ATV som har samme motor som CRF450 ,rart man skal skifte oftere på sykkler med mindre effekt. Står også 60 timer i boka på Kawasaki 250'en til en kamerat. Husk at det er 4takt jeg mener ,ikke 2takt.
Husaberg FE 600 00 mod med sm-felger og litt annet snackshttp://www.finn.no/finn/mc/object?finnk ... =22&tot=26
2xBMW 535 IA E-34
X bikez:02 NSR uplombert potte, og fp cdi. 98 TSX masse trim, 97 KX80, 90 KX 125. gammel haug av en dt
2xBMW 535 IA E-34
X bikez:02 NSR uplombert potte, og fp cdi. 98 TSX masse trim, 97 KX80, 90 KX 125. gammel haug av en dt
-
- Posts: 188
- Joined: 27 Jun 2006 17:51
- Location: Sande
Re: Crosser 125 - 250 cc
er hele stempelet som blir bytta jo, stempel og alt som hører til stempelet.
Grunnen til at det skal byttes så ofte som 15 timer på min (etter boka) og 60 timer på din aner jeg ikke.
Men skal jo byttes oftere på 250 4t enn 450 4t da.
Grunnen til at det skal byttes så ofte som 15 timer på min (etter boka) og 60 timer på din aner jeg ikke.
Men skal jo byttes oftere på 250 4t enn 450 4t da.
Mito 06 og Honda Crf 250
Re: Crosser 125 - 250 cc
er jo ikke noe problem og bytte stempel på 250 og 450 firetaktere.om man bare leke kjører sykkelen trenger man heller ikke bytte så ofte.
vær glad dere ikke kjører husaberg dere som syter over stempel skifter,der må man dele motoren får og få bytta stempel
er heller ikke shims på alle fire taktere morra di.er vel kun de som kjører med dobble kammer som har shims,selv om de fleste har gåt over til dobble nå har jo ktm før 06 er det vel enklel kam,samma har husaberg,der er det simpel skru justering slik at det tar 20-30 min max og justere ventilene.
de motorene med shims trenger også ikke justeres så ofte,holder som oftest bare og skjekke klaringene der.
vær glad dere ikke kjører husaberg dere som syter over stempel skifter,der må man dele motoren får og få bytta stempel
er heller ikke shims på alle fire taktere morra di.er vel kun de som kjører med dobble kammer som har shims,selv om de fleste har gåt over til dobble nå har jo ktm før 06 er det vel enklel kam,samma har husaberg,der er det simpel skru justering slik at det tar 20-30 min max og justere ventilene.
de motorene med shims trenger også ikke justeres så ofte,holder som oftest bare og skjekke klaringene der.
04 mod fs650 motard sykkel
Re: Crosser 125 - 250 cc
Honda CRF er Unicam med shims
2004 KTM Duke II *Solgt*
2007 KTM 525 EXC/SM *Solgt*
2008 KTM 690 SMC
2007 KTM 525 EXC/SM *Solgt*
2008 KTM 690 SMC
Re: Crosser 125 - 250 cc
jeg har vel heller aldri sakt at crf ikke har shims om det var meg du snakket til
04 mod fs650 motard sykkel
Re: Crosser 125 - 250 cc
Nei ,men du sa at det var kun de med dobble kammer som har shims
2004 KTM Duke II *Solgt*
2007 KTM 525 EXC/SM *Solgt*
2008 KTM 690 SMC
2007 KTM 525 EXC/SM *Solgt*
2008 KTM 690 SMC