Stoppet av purken!

Prat om lett MC.
MatsBS
Posts: 365
Joined: 06 Jun 2007 16:11
MC: Husqvarna SM 00 m/ 06 WRE motor. 30-40 hk ;D
Location: Mosjøen

Stoppet av purken!

Post by MatsBS »

Idag var jeg så heldig å bli stoppet av purken :) Kommer ut ifra en 30-sone og inn i en 50-sone, da gir jeg selfølgelig på og med Husqvarnans aks kan det av og til virke som om den går litt fort, men hadde TOPPEN 55 km/t på det meste!
Ser purken lengre fremme på veien og den ene hopper ut i vegen og da bremser jeg selfølgelig. Og når jeg hadde stoppet sa han at jeg dro ekstremt på der. Jeg sa at det var pga aksen det virkets om jeg hadde stor fart. Så spurte han hvorfor jeg bremset når jeg så dem? Hva fan mener han at jeg skulle gjøre når han plutselig sto midt i veien?
Han spurte om førekort og vognkort, ga ham begge deler. Etterpå ringte han å sjekka nummeret mitt, hva fan skal man med vognkort viss de i tillegg skal ringe å sjekke?
Da jeg gjentok flere ganger at jeg ikke kjørte noe fort og at han ikke hadde noe målinger, sa han at han hadde sett meg i byen før. Da sa jeg at jeg nesten nettopp hadde kjøpt sykkeln, da sa han plutselig at jeg hadde kjørt for fort i byen tidligere på dagen. Var i byen en gang å da kjørte jeg på tomgang gjennom hele byen :lol:
Tilslutt spurte han om det ikke var påbudt med blinklys (noe som det ikke er), skal ikke de vite sånt?
Og så sa han at jeg måtte få skiltet til å henge rett ned ( har ledd-oppheng) og at jeg måtte få nytt skilt for at det var kutta i kantene.
Hele tiden var de arrogante og uhøviske! Tror de er så kule som stopper en motorsykkel :roll:
Han avslutta med å si at han ga meg en advarsel og neste gang kom jeg ikke til å være så heldig, ivertfall ikke fra hans side. IDIOT!!
Ga på ekstra når jeg dro derfra :evil: Politiet var der for å gå inn i et forlatt hus eller noe sånt..
Noen som har lignende erfaringer med idiot-purk som ikke kan oppføre seg som vanlige folk?!
Image

Image
mazor
Posts: 127
Joined: 20 Dec 2006 10:46
Location: Ã…lesund

Re: Stoppet av purken!

Post by mazor »

asdffff
Last edited by mazor on 31 May 2012 23:20, edited 1 time in total.
- [-]KTM SX 125
- [x]Aprilia RS
Eike_Oak
Posts: 1236
Joined: 27 Apr 2005 20:31

Re: Stoppet av purken!

Post by Eike_Oak »

Finnes noen politimenn som er forferdelig på sånt, men jeg må si at i de fleste tilfeller så er det "ungdomen" selv sin feil.

f. eks. så vil jeg tro at lyden i Husqvarnaen din ikke akkuratt er "original", det hjelper på fartsinntrykket.
- Skyt her -
MatsBS
Posts: 365
Joined: 06 Jun 2007 16:11
MC: Husqvarna SM 00 m/ 06 WRE motor. 30-40 hk ;D
Location: Mosjøen

Re: Stoppet av purken!

Post by MatsBS »

Selfølgelig er det lyd i den :lol: Men når han begynner å påstå at jeg har kjørt for fort i byen tidligere på dagen og spør hvorfor jeg bremset osv. Jeg blir så sykt irritert!
Alle UP'ene i byen her er noen forbanna idioter som føler seg stor når de stopper ungdommen :roll:
Image

Image
Pollti

Re: Stoppet av purken!

Post by Pollti »

Det sikreste tegnet på at det er en idiot i nærheten er når alle andre er idioter rundt deg. Men i speilet,hva ser du der ? Antagelig en idiot ? :?
Tore^NSR
Posts: 1467
Joined: 17 May 2005 21:19

Re: Stoppet av purken!

Post by Tore^NSR »

=D>
MatsBS
Posts: 365
Joined: 06 Jun 2007 16:11
MC: Husqvarna SM 00 m/ 06 WRE motor. 30-40 hk ;D
Location: Mosjøen

Re: Stoppet av purken!

Post by MatsBS »

Pollti wrote:Det sikreste tegnet på at det er en idiot i nærheten er når alle andre er idioter rundt deg. Men i speilet,hva ser du der ? Antagelig en idiot ? :?
Flott at vi har noen saklige her da :)
Er faktisk sånn her at politiet er noen som nettopp har kommet ut i yrket og ikke kan oppføre seg som skikkelige folk!
Image

Image
Pollti

Re: Stoppet av purken!

Post by Pollti »

Jeg har notert meg bak øret at du drar sakligheten til nye høyder med denne kommentaren : Alle UP'ene i byen her er noen forbanna idioter som føler seg stor når de stopper ungdommen . Det begynner å ane meg hvorfor politimannen gikk i kvervulerings mode med deg =D>
MatsBS
Posts: 365
Joined: 06 Jun 2007 16:11
MC: Husqvarna SM 00 m/ 06 WRE motor. 30-40 hk ;D
Location: Mosjøen

Re: Stoppet av purken!

Post by MatsBS »

Flott at du vet hva som er fakta her i byen, er faktisk ikke bare meg som har den oppfatningen. Andre på min alder har samme oppfattning, det har også mine foreldre og andres foreldre, og mine besteforeldre og andres besteforeldre. Enkelte turister som har blitt stoppet her og sier at det er stor forskjell her i forhold på andre steder.
Alle UP'ene er tross alt unggutter som ble ferdig på politiskolen for ett par dager siden, virker det som. =D>
Image

Image
Pollti

Re: Stoppet av purken!

Post by Pollti »

Såvidt jeg vet går en nyuteksaminert politiskole elev ikke rett til UP. Er det UP du sliter med eller er det politiaspiranter ?
MatsBS
Posts: 365
Joined: 06 Jun 2007 16:11
MC: Husqvarna SM 00 m/ 06 WRE motor. 30-40 hk ;D
Location: Mosjøen

Re: Stoppet av purken!

Post by MatsBS »

Politiaspiranter sikkert, men er ivertfall noen som er så sykt unge at de har enda ikke lært seg å å omgås sosialt og folkelig:roll:
Og de elsker å stoppe ungdommen å være hoven og føle seg ovenpå. Da jeg ble stoppet fikk jeg ikke tatt av meg hjelmen før han sa: Førerkort?!
Ikke et hei engang :roll:
Image

Image
Banditbiker
Posts: 3853
Joined: 26 Apr 2005 19:41
MC: HD FLSTCI Softail Heritage Classic

Re: Stoppet av purken!

Post by Banditbiker »

.
Last edited by Banditbiker on 08 Nov 2008 10:22, edited 1 time in total.
Pollti

Re: Stoppet av purken!

Post by Pollti »

Men det er helt sant det Banditbiker ! Tenk over det,se i speilet. Da ser du det samme som meg nemlig en idiot :shock: =D>
MatsBS
Posts: 365
Joined: 06 Jun 2007 16:11
MC: Husqvarna SM 00 m/ 06 WRE motor. 30-40 hk ;D
Location: Mosjøen

Re: Stoppet av purken!

Post by MatsBS »

Banditbiker wrote:
Pollti wrote:Det sikreste tegnet på at det er en idiot i nærheten er når alle andre er idioter rundt deg.
Den har jeg aldri hørt før, men den var så god at den skal pinadø få lov til å komme inn i min bok over gode sitater.

*ler*
Den var faktisk god. :) Men det er fakta, her i byen oppfører de seg som idioter :? Og det har de gjort ei stund..
Image

Image
Ducos
Posts: 154
Joined: 31 Dec 2006 04:24
MC: X - NSR 125 2003(2004reg)
X - Toyota MR2 MKII
Now: Mercedes 190 (rømerca)
Now: Mercedes 190E turboprosjekt

Re: Stoppet av purken!

Post by Ducos »

ble stoppa en gang i fjor. hadde ikke på sidekåper(en idiot hadde stjelt dem) så hun damen trodde jeg hadde moped, spurte om vognkort å førerkort, så så hun jeg hadde lettsykel å sa: hehe åååja du har lettsykkel! neimen da så. så kom en gretten gammel mann... Hm... gikk rundt sykkelen min.. skulle tro han var ute etter å finne noe som var "Gale"

så sa han: HM!! du har slitte dekk, hva skal du gjøre med det? "jeg har plan om å skifte de i morgen. Tja, du får 3dager. hvis ikke blir den avskiltet. da må du kjøre ned på biltilsynet på henger å vise nye dekk for så å få skiltet ditt tilbaket.

Ha en god dag. (han snudde ryggen til å "CARE'a" meg ultimat.


Hun damen var hyggelig å smilte, noen politier er faktisk veldig koslige...

en kompis av meg kjrøte i 130km/t +++ på Dobbel sperrelinje i 50sone mellom biler med motgående trafikk, FULL trimm sett.. osv osv osv.
han fikk 4200kr i bot å fikk beholde lappen, de klippte skiltet hans... det var alt

Enda en gang er _"__"_noen_"__"_ politifolk veldig greie med ungdom. Mens noen bare er ute etter faenskap.
Honda NSR125 som er sykkelen vettu :)

- Mazda RX7 FD3S. bruksbil
- 190D 3.0 superturbo. prosjekt
- 190D 2.5 turbo. vinterbil
- 190E 2.0 turbo. lakt på is.
Post Reply