Kjøpe dekk i Trondheim, hvilke dekk? - Av hvem?

Trenger du hjelp til mekking, tips til deler, spør her.
toriamos
Posts: 139
Joined: 13 May 2005 19:18
MC: Ducati ST2
Location: TRONDHEIM

Kjøpe dekk i Trondheim, hvilke dekk? - Av hvem?

Post by toriamos »

I lønnlig håp om at sykkelen kommer seg ut av verkstedets klamme mørke denne uka, har jeg tenkt å spandere på sykkelen et par nye gummipoter. Uerfaren som jeg egentlig er med å kjøpe mc-dekk, er jeg temmelig utsatt for å ende opp med et par overprisede og lite egnede dekk. Trenger et godt trønderråd her.
Sykkelen er selvfølgelig Honda CBX 750F. Dekkene skal fortrinnsvis benyttes på regnvåt asfalt (kjenner jeg sommeren her i strøket rett) og banekjøring kommer aldri på tale.
Kom med et godt tips og jeg sender deg et skrapelodd i posten (ferdigskrapet selvfølgelig - man er da sørvisinnstilt....)
Pollti

Post by Pollti »

Hvor du skal kjøpe vet ikke jeg. Ta en ringerunde,det kan du spare noen kroner på. Har god erfaring med Metzler dekkene selv om de er litt "stive". Men etter råd fra den lokale dekkspusheren så blir det Bridgestone i dag. Dunlop syntes jeg slites veldig fort.
Mitt kjøremenster er begge hjula på bakken,ikke no spinning,wheelies eller lignende. litt sedat liksom. Og da holder dekkene lenge. :lol:
Tumbleweed

Post by Tumbleweed »

Avon (Azaro, = sport-touring) er rimelige og av høy kvalitet. Fikk et tilbud fra dekkforhandleren ved Biltema (husker ikke navnet, Dekkmann eller noe sånt) som var helt utrolig. Dessuten har de folk som vet hva de holder på med.

Dekkene gir kjempegrep, og har holdt lengre enn bridgestonedekka jeg hadde sist.

Dessuten er Avon engelske......

T'Weed
toriamos
Posts: 139
Joined: 13 May 2005 19:18
MC: Ducati ST2
Location: TRONDHEIM

Post by toriamos »

Har ordna en deal på noen Metzlerdekk, 2500 for begge medregnet omlegging.
Pollti

Post by Pollti »

Dægger`n. Veien ble 10 ganger så humplete med Bridgestone :shock: De er glatte som fy også. Men får vel vente noen dager til de er litt tilkjørt og værste glattheten er kjørt ut av dem før jeg klager.
User avatar
Bånn Gæs
Posts: 98
Joined: 27 Apr 2005 00:19
Location: Bergen

Post by BÃ¥nn Gæs »

Pollti wrote:Dægger`n. Veien ble 10 ganger så humplete med Bridgestone :shock: De er glatte som fy også. Men får vel vente noen dager til de er litt tilkjørt og værste glattheten er kjørt ut av dem før jeg klager.
Hmm, glad for å høre andre som har gjort samme erfaring :? Har BT012 bak og BT014 foran, Var på banen i Bergen forleden og prøvde meg litt. Låste fremhjulet flere ganger på bremsetesten uten at jeg syntes det skrubba noe storveges. Dette var mens jeg enda hadde god fart, skummelt!! Tror ikke bakjulet letta én av gangene heller.
Ellers merker jeg det også v nedlegg at dem føles glatte. Skrev på NMCF om følelsen av "glipp", men da konkluderte jeg med at jeg lå feil i hjulsporene. Nå, med en duggfrisk sesong foran meg konser jeg på å ligge rett, men allikevel er den vel skvetten v nedlegg... Lurer på om det har noe med vekta på sykkelen å gjøre eller no? Er de glattere etter å ha stått over vinteren?
FZR 1000 '91
Pollti

Post by Pollti »

Tror ikke dekk blir glatte av å stå over vinteren men alle nye dekk er glatte. Det pleier å hjelpe etter noen mil. Men i går føltes det nesten som å kjøre på våt,glatt veg.
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Post by Desmo »

Det er en tynn,glatt hinne på alle nye dekk! Den merkes ikke når du har 4 på bakken,men halver antallet,og reduser kontaktflaten. DA merkes den. Tok det veldig pent da jeg prøvekjørte 999 med nytt fordekk.
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
User avatar
Bånn Gæs
Posts: 98
Joined: 27 Apr 2005 00:19
Location: Bergen

Post by BÃ¥nn Gæs »

Til opplysning kan jeg nevne at denne "hinnen" er et stoff som dekkene er satt inn med for at de ikke skal herde på lager. Holder dekkene friske lengre.
Jeg fikk byttet begge dekkene samtidig, og når jeg kom ut fra verkstedet hadde det til alt overmål regnet :shock:
Tok det litt med ro jeg også gitt :wink: Hørt nok av historier om folk som har flata ut direkt etter dekkskift, gidder ikke bli statistikk ennå :?
FZR 1000 '91
Pollti

Post by Pollti »

Nå er 6 mil unnagjort og det har hjulpet betraktelig men fremdeles syntes jeg de er glattere enn Metzeler. Kan jo være det sitter litt mellom øra akkurat der?
User avatar
Bånn Gæs
Posts: 98
Joined: 27 Apr 2005 00:19
Location: Bergen

Post by BÃ¥nn Gæs »

Det som er faen er at dess mer du tør legge ned på de nye dekkene, dess lengre opp på sidene kommer du, og der er det fortsatt glatt... skikkelig skummelt å ta siste biten :roll:
Kanskje du gir en rapport om en uke eller no? Så får vi vite om problemet satt mellom øra eller nærmere bakken :wink:
FZR 1000 '91
User avatar
pelsen
Posts: 1119
Joined: 28 Apr 2005 07:53
MC: litt
Location: Oslo

Post by pelsen »

den glatte hinnen på dekket kan jo vaskes bort, tror aceton funker.
Pollti

Post by Pollti »

Det skal jeg gjøre Bånn Gæs. Og Pelsen,aceton og dekk hører ikke sammen.
User avatar
vega
Posts: 579
Joined: 08 May 2005 19:35
Location: Tr.heim

Post by vega »

Kjøp metzler på hanebo&sortvik "på andre siden av biltilsynet" de er veldig flinke å billig
Do i look like a fucking people person?
HD 1340 softail "custom"
har hørt at passiv røyking er farlig så jeg er sunn å røyker som F...
toriamos
Posts: 139
Joined: 13 May 2005 19:18
MC: Ducati ST2
Location: TRONDHEIM

Post by toriamos »

Heyyyy - det er jo hos Hanebo og Sortvik jeg skal kjøpe dekk jo! Skal til og med kjøpe Metzler :D
Dvs DET om sykkelen noengang blir ferdig på verksted - men den saken tilhører en annen post her.
Post Reply