Worklogs (Post arbeid du har gjort på din sykkel her)
Re: Worklogs (Post arbeid du har gjort på din sykkel her)
Jeg har modifisert litt idag. Ble fjerning av blinkersene foran, satt inn nye plaststykker og byttet parklys med oransje pærer, pluss koblet om slik at jeg nå har blinklys integrert i frontlykta.
Demontering
Tøff uten lyktekåpe også
Ferdig arbeid
Må si meg godt fornøyd med resultatet. Jeg frykta at de ikke skulle passe skikkelig, men må ble veldig overrasket over passformen. Meget bra! Om jeg skal være litt kritisk, så var jeg ikke særlig begeistret over at boltene som fulgte med hadde en litt lysere farge enn selve plastikkstykket. Men det er flisespikkeri.
Demontering
Tøff uten lyktekåpe også
Ferdig arbeid
Må si meg godt fornøyd med resultatet. Jeg frykta at de ikke skulle passe skikkelig, men må ble veldig overrasket over passformen. Meget bra! Om jeg skal være litt kritisk, så var jeg ikke særlig begeistret over at boltene som fulgte med hadde en litt lysere farge enn selve plastikkstykket. Men det er flisespikkeri.
Re: Worklogs (Post arbeid du har gjort på din sykkel her)
blink i frontlampa var litt tøfft... men hvor godt syns detta når du har på nærlys da??
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!
Streetracing is not a crime!!!
Streetracing is not a crime!!!
Re: Worklogs (Post arbeid du har gjort på din sykkel her)
om den ikke synes så bruk gode gamle strekk ut armene i svingeretningen så skjønner folk hvor du skal
1.3.1.2
Re: Worklogs (Post arbeid du har gjort på din sykkel her)
Hehe, trodde ikke du brydde deg så mye om funksjonalitetRH racing wrote:blink i frontlampa var litt tøfft... men hvor godt syns detta når du har på nærlys da??
De fungerer vel greit vil jeg tro, er jo samme effekten på de nye pærene som i de gamle blinklysene, er vel eneste lysvinkelen som blir litt dårligere.
Re: Worklogs (Post arbeid du har gjort på din sykkel her)
ja, er nettop det med effekten i pæra som jeg tenker på. når den står alene så lyser den ok, men med et nærlys i samme lampe vil nærlyset lyse såpass at du får vel bare et glød av den andre pæra? på biler er det jo 21W blinkpære når den står i hovedlampa mens på skjermen har dem 5w evt 6wFV wrote:Hehe, trodde ikke du brydde deg så mye om funksjonalitetRH racing wrote:blink i frontlampa var litt tøfft... men hvor godt syns detta når du har på nærlys da??
De fungerer vel greit vil jeg tro, er jo samme effekten på de nye pærene som i de gamle blinklysene, er vel eneste lysvinkelen som blir litt dårligere.
grunn til jeg bryr meg om dette er at det vrimler av poliser her på østlandet som er kåte på å få oss av veien..inn på visning og alt mulig drit... vil ha noe som fungerer og man slipper å bli stoppet. dem så på baklyktene mine for en stund siden.. det gikk akurat sa han.. men var egentlig ikke lovlig...FV wrote:Hehe, trodde ikke du brydde deg så mye om funksjonalitet
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!
Streetracing is not a crime!!!
Streetracing is not a crime!!!
- haugstad
- Posts: 1
- Joined: 09 Apr 2008 22:05
- MC: SUZUKI GS1100G
Kjøpte sykkelen i 1995 og den har vært en trofast venn gjennom mange år.
Denne vinteren pusser jeg sykkelen helt opp og så original som mulig.
Følg med på nettsiden min. - Location: Mosjøen
- Contact:
Re: Worklogs (Post arbeid du har gjort på din sykkel her)
Driver å pusser opp min Suzuki GS1100G denne vinteren. Følg med på http://haugstad.com/suzuki/
Her er hvordan rammen så ut før den ble levert til lakkering.
Her er hvordan rammen så ut før den ble levert til lakkering.
- Lidahl
- Posts: 71
- Joined: 26 Aug 2007 18:45
- MC: Yamaha Drag Star XVS 650 Standard '98
- Location: Trondheim
Re: Worklogs (Post arbeid du har gjort på din sykkel her)
Satt på effektpotte på XVS-en, så fikk endelig litt ordentlig custom-lyd av sykkeln!
Kjøpte anlegget på ebay Cobra 2", heter det, og det kostet meg total 3000, kontra 5-6 tusen her i norge, latterlig.
Brodern som satte det på, siden han er mekaniker. Var vist en gåtur i parken, heldigvis.
Smeller sikkelig når man slipper gassen i høyere turtall
Kjøpte anlegget på ebay Cobra 2", heter det, og det kostet meg total 3000, kontra 5-6 tusen her i norge, latterlig.
Brodern som satte det på, siden han er mekaniker. Var vist en gåtur i parken, heldigvis.
Smeller sikkelig når man slipper gassen i høyere turtall
- Atle ZX9R
- Posts: 113
- Joined: 31 Aug 2007 09:39
- MC: 97-mod Kawasaki ZX9R
86-mod Honda CBX 750 FII
(defekt motor, ny står klar ) - Location: Hornindal, S&Fj
Re: Worklogs (Post arbeid du har gjort på din sykkel her)
Då var eg endelig ferdig å montere sammen sykkelen!
Det er ein Kawasaki ZX-9R 97 modell som eg krasja i 2004 og fiksa opp igjen med å kjøpe lit brukte deler. Sykkelen var derfor ikkje 100% dei siste åra.
Kawa-kjennere vil legge merke til at kåpene foran er frå 1996 og tank og bak-kåper er frå 1997.
Det som er gjort:
-Ny lakk (Mørk orange kåper og svart ramme og felger)
-Svarte dekaler samt ein liten vinyl på tanken
-Skidmarx sota kåpeglas flip-up (Håpar det reduserar litt støy i hjelmen)
-Skidmarx hugger.
-Polert bakdrev
-Miniblink framme og bak
-Trimma hekken og lakka originalt "undertray"
-Nyare type speil
-Symtec varme-håndtak
Før:
No:
Kåpeglaset var litt høgare enn forventa, men viss det blir stillare bak der spelar ikkje det so stor rolle...
Lakken er ikkje 100%, men so lenge ein ikkje stikk nasa heilt bort i sykkelen legg ein ikkje merke til det...
Greidde å ha på ZX-9R merket skeivt...
Alt i alt ganske fornøgd, eg syns hvertfall det var ei forbedringg
Det er ein Kawasaki ZX-9R 97 modell som eg krasja i 2004 og fiksa opp igjen med å kjøpe lit brukte deler. Sykkelen var derfor ikkje 100% dei siste åra.
Kawa-kjennere vil legge merke til at kåpene foran er frå 1996 og tank og bak-kåper er frå 1997.
Det som er gjort:
-Ny lakk (Mørk orange kåper og svart ramme og felger)
-Svarte dekaler samt ein liten vinyl på tanken
-Skidmarx sota kåpeglas flip-up (Håpar det reduserar litt støy i hjelmen)
-Skidmarx hugger.
-Polert bakdrev
-Miniblink framme og bak
-Trimma hekken og lakka originalt "undertray"
-Nyare type speil
-Symtec varme-håndtak
Før:
No:
Kåpeglaset var litt høgare enn forventa, men viss det blir stillare bak der spelar ikkje det so stor rolle...
Lakken er ikkje 100%, men so lenge ein ikkje stikk nasa heilt bort i sykkelen legg ein ikkje merke til det...
Greidde å ha på ZX-9R merket skeivt...
Alt i alt ganske fornøgd, eg syns hvertfall det var ei forbedringg
Min ZX9R Ferdig oppussa! Ny lakk, hugger, kåpeglas m.m.
Har også lagt den inn i Worklog kom gjerne med innspill og kommentarer.
Medlem i Storpurlelaje MC - Hornindal
Har også lagt den inn i Worklog kom gjerne med innspill og kommentarer.
Medlem i Storpurlelaje MC - Hornindal
-
- Posts: 222
- Joined: 24 Apr 2008 09:48
- MC: *Selges*
KTM 690 DUKE III 2008
*Selges*
Prosjekt:
Triumph Tiger Cub 200 1957
Kjørt i 1985-2008- 0km
Re: Worklogs (Post arbeid du har gjort på din sykkel her)
Fikk gjort litt små pirk på sykkelen min igår, nappet av blinklys og monterte 10 dioder på hver side av skiltet.
Her kommer litt bilder ifra arbeidet.
Beklager dårlig bilder, har desverre ikke kamera så må bruke mobilen.
Her er 5 av totalt 20 dioder. Alt ble kjøpt ifra dioder.no
Her koblet til et bilbatteri for å se hvordan lys det ble, ikke helt fornøyd med fargen, men gadd ikke bytte.
Her blir kåpedeler skrudd av for boring
Prøveboring så jeg ikke fikk for store hull så diodene skulle dette ut. 6,5mm var riktig hull dim.
10 hull med ca 12mm senteravstand. Ekkel magefølelse å bore i noe så nytt og fint.
Skru plassen min
40 ledninger, tar litt plass gitt. Dette er før lengden ble tilpasset på lengden.
Sinnsykt mye ledninger som satt på diodene før jeg fikk klipt, settet heter startkit og kostet ca. 350kr per stk. 10 dioder, ledninger, strips og teip.
Ferdig. Tok ca 6 timer.
Her kommer litt bilder ifra arbeidet.
Beklager dårlig bilder, har desverre ikke kamera så må bruke mobilen.
Her er 5 av totalt 20 dioder. Alt ble kjøpt ifra dioder.no
Her koblet til et bilbatteri for å se hvordan lys det ble, ikke helt fornøyd med fargen, men gadd ikke bytte.
Her blir kåpedeler skrudd av for boring
Prøveboring så jeg ikke fikk for store hull så diodene skulle dette ut. 6,5mm var riktig hull dim.
10 hull med ca 12mm senteravstand. Ekkel magefølelse å bore i noe så nytt og fint.
Skru plassen min
40 ledninger, tar litt plass gitt. Dette er før lengden ble tilpasset på lengden.
Sinnsykt mye ledninger som satt på diodene før jeg fikk klipt, settet heter startkit og kostet ca. 350kr per stk. 10 dioder, ledninger, strips og teip.
Ferdig. Tok ca 6 timer.
-
- Posts: 222
- Joined: 24 Apr 2008 09:48
- MC: *Selges*
KTM 690 DUKE III 2008
*Selges*
Prosjekt:
Triumph Tiger Cub 200 1957
Kjørt i 1985-2008- 0km
Re: Worklogs (Post arbeid du har gjort på din sykkel her)
Ble litt jobbing idag også, dagens prosjekt var å lage et "vippeskilt", ettersom dette var en impuls handling ble det ikke noe fint, men jeg har en helt klar idè på hvordan jeg skal gjøre det, skal også gjøre det mekanisk med en bryter som enten går på tenninga eller som jeg styrer med en egen bryter. Om noen har en god idè hvordan selve vippe funksjonen kan automatiserers blir jeg glad.
Her er noen bilder av hvordan dagens jobbing har hvert:
Dette er selve ledet, det kan beveges 180 grader, det er festet i en Pom bit som igjen er festet til sykkelen.
Ca sä der skal det bli når skiltet er kjørt i "home"
Det kan også tilltes andre vegen, men dette kommer ikke til å bli en funksjon som skal brukes.
Og slik blir det når man kjører.
Ha en fin helg!
Her er noen bilder av hvordan dagens jobbing har hvert:
Dette er selve ledet, det kan beveges 180 grader, det er festet i en Pom bit som igjen er festet til sykkelen.
Ca sä der skal det bli når skiltet er kjørt i "home"
Det kan også tilltes andre vegen, men dette kommer ikke til å bli en funksjon som skal brukes.
Og slik blir det når man kjører.
Ha en fin helg!
-
- Posts: 222
- Joined: 24 Apr 2008 09:48
- MC: *Selges*
KTM 690 DUKE III 2008
*Selges*
Prosjekt:
Triumph Tiger Cub 200 1957
Kjørt i 1985-2008- 0km
Re: Worklogs (Post arbeid du har gjort på din sykkel her)
Nå har jeg fått alarm på sykkelen min, men ettersom dette er arbeid som ble gjort på verksted så føler jeg ikke noe trang for å laste opp bilde, fikser kanskje en film senere.
Skilt prosjektet står litt stille om dagen pga. det utrolig deilige været ute.
Skilt prosjektet står litt stille om dagen pga. det utrolig deilige været ute.
Re: Worklogs (Post arbeid du har gjort på din sykkel her)
Nice!
x: 01 Yamaha YZF - R6
x: 03 Honda NSR - 125
Lappen kl. A1 13.06.2007
Lappen kl. A 23.10.2008
Ser etter 06 Suzuki gsx-r 600. Har du noe? Ta kontakt!!!!
x: 03 Honda NSR - 125
Lappen kl. A1 13.06.2007
Lappen kl. A 23.10.2008
Ser etter 06 Suzuki gsx-r 600. Har du noe? Ta kontakt!!!!
Re: Worklogs (Post arbeid du har gjort på din sykkel her)
Kommer stort sett alle undertrayer i glassfiber?
Skeptisk til at det vil bli hvitt oppunder der etter en stund??
Skeptisk til at det vil bli hvitt oppunder der etter en stund??
Honda CB1000R 2015
(x) Yamaha R1 2008
(x) Yamaha R6 2008
(x) Yamaha R6 2002
(x) Yamaha R1 2008
(x) Yamaha R6 2008
(x) Yamaha R6 2002
-
- Posts: 784
- Joined: 07 Apr 2008 23:24
- MC: 23' BMW F750GS
20' Honda CB650R
18' Suzuki SV 650
12' Yamaha FZ8-S
15' Yamaha MT-07
07' Yamaha FZ6
01' Suzuki Bandit 600
Re: Worklogs (Post arbeid du har gjort på din sykkel her)
Dreiv å bytta o-ring på bensinkrana for en tid tilbake, samt luft og bensinfilter når jeg først hadde av tanken.
Var en simpel operasjon i grunn. Tøm tanken. (lettere å jobbe med da)
Skru av hendel på bensinkran. Løsne 2 skruer i bakkant av tank. Dra tanken bakover, og vips, så er den frigjort fra sykkelen
Bilder av hvordan det ser ut under der:
Luftfilteret er en grei sak å byte. Bare passe på at man før rett filter. Jeg klarte å få feil type av ene skruzukiforhandleren i byn
Bensinfilteret var moden for utskiftning
Tanken med nymontert o.ring på krana Anbefales forresten også å ligge litt loctite no577 gjengetetting på gjengepartiet til skruene som holder krana på plass. Det viste seg at det var rundt gjengene på skruene det faktisk var lekkasje. Ikke rundt o-ringen som først antatt.
Var en simpel operasjon i grunn. Tøm tanken. (lettere å jobbe med da)
Skru av hendel på bensinkran. Løsne 2 skruer i bakkant av tank. Dra tanken bakover, og vips, så er den frigjort fra sykkelen
Bilder av hvordan det ser ut under der:
Luftfilteret er en grei sak å byte. Bare passe på at man før rett filter. Jeg klarte å få feil type av ene skruzukiforhandleren i byn
Bensinfilteret var moden for utskiftning
Tanken med nymontert o.ring på krana Anbefales forresten også å ligge litt loctite no577 gjengetetting på gjengepartiet til skruene som holder krana på plass. Det viste seg at det var rundt gjengene på skruene det faktisk var lekkasje. Ikke rundt o-ringen som først antatt.