Page 4 of 7

Re: Drømmesykkel med stor D.

Posted: 21 Oct 2007 13:36
by Rottweiler
Dominator wrote:Drømmesykkel? Selvfølgelig den jeg har nå, fordi jeg drømte om å anskaffe en sånn i 13 år før jeg fikk muligheten... \:D/
Ikkje drømmesykkel lenger nå, siden du har den! Har vel gjerne en ny drømmesykkel nå? 8)

Re: Drømmesykkel med stor D.

Posted: 21 Oct 2007 13:47
by BALLA
Ja, det er viktig å ha en drøm :) Men ingenting er bedre en, en drøm som er gått i oppfyllelse :D

Re: Drømmesykkel med stor D.

Posted: 21 Oct 2007 14:07
by Ulvinnen
BALLA wrote:Ja, det er viktig å ha en drøm :) Men ingenting er bedre en, en drøm som er gått i oppfyllelse :D
Enig med du! :smt023

Det blir litt trist om man aldri kan bli lykkelig over det man har oppnådd/skaffet seg, men hele tiden må jage videre. :-k

Re: Drømmesykkel med stor D.

Posted: 21 Oct 2007 14:16
by Alas
Ulvinnen wrote: Det blir litt trist om man aldri kan bli lykkelig over det man har oppnådd/skaffet seg, men hele tiden må jage videre. :-k
Det ligger i menneskets natur å hige etter noe, ellers hadde vi jo ikke kommet noen vei.

Men å oppfylle noen drømmer på veien er jo utrolig kjekt da!

Re: Drømmesykkel med stor D.

Posted: 21 Oct 2007 16:18
by maelling
Ulvinnen wrote:
BALLA wrote:Ja, det er viktig å ha en drøm :) Men ingenting er bedre en, en drøm som er gått i oppfyllelse :D
Enig med du! :smt023

Det blir litt trist om man aldri kan bli lykkelig over det man har oppnådd/skaffet seg, men hele tiden må jage videre. :-k
Dette med drømmer er en merkelig ting, og drømmene er ikke alltid konstante. Jeg drømte om R1 og 900RR, og tenkte at nå er alt oppnådd den dagen drømmene gikk i oppfyllelse. Med tiden endrer derimot behovene\ønskene seg, slik at det å grise rundt på korte turer med overmotorisert racingsykkel etter hvert fortonte seg som noe ensformig og meningsløst. R1 er noenlunde "single purpose", og ikke akkurat det man bruker som tursykkel(selv om jeg har sett nok av folk som sier det er en flott tursykkel, men jeg dro på ferieturer med 125 cc scooteren i stedet, og det sier noe om hva jeg mener om den saken), og ihvertfall ikke 98 modellen jeg hadde med en sittestilling som kun egner seg for banebruk. I dag er drømmene noe i nærheten av en BMW 1200 GT/GS som jeg kan dra på europaturer med og kjøre med svære aluminiumskofferter på siden. Drømmen er nå å sette seg på sykkelen og "gjøre europa". Kjøre gjennom Tyskland og ned til nord-Italia, samt turer gjennom Frankrike osv. Jeg har bare nådd 24 år, og lurer på hva slags drømmer som er der når 40 års krisen slår inn om en 16 års tid. Det er gjerne da man både har økonomi og lyst til å kjøre heftig r-sykkel.

Videre har også synet på MC endret seg gjennom 8 år på forskjellige tohjulinger. Det er ikke sykkelen i seg selv som lenger er målet, men snarere hva jeg kan bruke den til. Man går lei av å sitte og dyrke MC'en for hva den i seg selv er, selv om det gir tilfredsstillelse det også. Konsekvensen av dette er at jeg nå kunne finne på å kjøpe MC'er jeg tidligere ville ment var uaktuelt, hvis den er fin for turbruk. Det kan gjerne bli en 10 år gammel 1000 cc tursykkel av et slag. Så igjen, drømmer er noe som kan være veldig flukterende :)

Re: Drømmesykkel med stor D.

Posted: 21 Oct 2007 17:15
by Rottweiler


Ingen problem å reise verden rundt på en R1....heller ikke å pakke den opp med koffert og bag! \:D/

Re: Drømmesykkel med stor D.

Posted: 21 Oct 2007 17:52
by maelling
Den der har jeg sett :) Er faktisk ganske morsom. Det der ser ut som en 99 modell eller kanskje 2000 modell ? De har en mye mer behagelig sittestilling såvidt jeg husker, men for all del: kan være jeg har svake håndledd. 20 mil på 98 modell R1 var nok, og da måtte håndleddene hvile til neste dag :) Skulle like å vite den som tar 80 mils dagsetapper på denne, og da gjerne med en sekk på ryggen :P R1 kan sikkert brukes på tur om man greier å laste så mye opp bak som han her gjør. Men man kan også bruke tollekniv til å felle trær, men det er langt greiere med en øks, eller enda bedre med en motorsag ;) Det er poenget mitt.

Re: Drømmesykkel med stor D.

Posted: 21 Oct 2007 18:24
by Gixxerman
Om det går utover håndleddene dine så kjører du feil. Du skal ikke ligge å hvile på dem.
Der jeg merker det er i beina ettersom de har en veldig bøy når man kjører slik redskap. Kjenner det også litt i korsryggen etter lange etapper, men ikke mer enn at jeg overlever.

Re: Drømmesykkel med stor D.

Posted: 21 Oct 2007 18:36
by maelling
Hvis man setter seg på en 98 mod R1, sitter man i praksis i en vinkel som gjør at man enten må henge på ryggen eller henge på håndleddene. Man kan ikke akkurat ligge på tanken heller. Jeg trener jevnlig(og er 1.84 høy), og lider ikke av dårlig rygg. Jeg tok et par turer fra Asker - Lillehammer - Asker, og siste mila var en lidelse uansett hva jeg gjorde. Jeg prøvde å sitte så rett jeg kunne, men da rakk jeg ikke ned til gassen, og brukte fingerspissene til å holde gassen. Setter man seg derimot på en 07 R1, er saken en HELT annen. Den tror jeg nesten jeg skulle kunne ta en tur rundt kloden med. Beina var det aldri noe problem med, men jeg kjenner andre som sliter med den typen problemer.

Til banekjøring derimot, er en 98 modell R1 midt i blinken. Jeg kjørte en del pass rundt Rudskogen, og kan ikke tenke meg en bedre sykkel :) Det bunner vel ut i at visse MC'er passer fint for noen, mens det går dårligere for andre. Kan være at 98 mod R1 er glimrende på langtur med en annen fører, men jeg fant aldri harmonien på 20 mils+ turer.

PS: Sorry for eventuell off-topic :)

Re: Drømmesykkel med stor D.

Posted: 21 Oct 2007 18:47
by rerell
indianeren wrote:Det er ikke lett å begrense seg til kun en...!!!
Något för dig kanske: http://finn.no/finn/mc/object?finnkode=10940537

Re: Drømmesykkel med stor D.

Posted: 21 Oct 2007 18:47
by Gixxerman
Klem beina inn mot tanken(forankre seg i sykkelen), og bruk mage rygg til å holde deg oppe.

Kjørte du med rake armer også ? Ikke gjør det heller. Ved første (harde) innbremsing burde det ringe en bjelle.

Re: Drømmesykkel med stor D.

Posted: 21 Oct 2007 18:51
by Petterjacobsen
Gixxerman wrote:Om det går utover håndleddene dine så kjører du feil. Du skal ikke ligge å hvile på dem.
Der jeg merker det er i beina ettersom de har en veldig bøy når man kjører slik redskap. Kjenner det også litt i korsryggen etter lange etapper, men ikke mer enn at jeg overlever.
Jeg "må" lene meg på håndleddene. Jeg var 186cm sist jeg sjekka og sitter godt foroverlent på min 2003 GSXR 750. Prøver å holde meg oppe med magen og ryggen, men det går ikke over lengre tid.

Har ikke problem med beina, annet enn litt dårlig blodsirkulasjon på lengre turer.

Liker sittestillingen, innbyr til aktiv kjøring. Føler sykkelen og jeg spurter av sted 8)

Re: Drømmesykkel med stor D.

Posted: 21 Oct 2007 20:18
by Gixxerman
Har hatt samme sykkel og er bare 2cm lavere, og jeg klarte det fint.

Re: Drømmesykkel med stor D.

Posted: 22 Oct 2007 17:39
by Tekumseh
Drømmen min er en Indian Spirit Roadmaster. Mener disse kun ble produsert i 2003.
Helst da med alt av Indian-stash over hele sykkelen.
Image
Ellers nr 2 på lista står Harley Heritage Classic, sånn en som Banditbiker har...
Image
De ligger noenlunde likt i pris, så vi får se hva som skjer i løpet av noen år....
Mye skrik og lite ull vil mange si, men det veies opp av masse stil! :)

Re: Drømmesykkel med stor D.

Posted: 22 Oct 2007 17:45
by FV
Mye lakk, lær og nagler ville jeg sagt :)