Beste "mc-type" i forhold til pris og avgifter?

Prat om tung MC.
User avatar
_Adler_
Posts: 1153
Joined: 14 Jun 2005 21:46

Post by _Adler_ »

ChristR wrote:
_Adler_ wrote:Er det rett og slett bra nok med f.eks. 250 eller 400 kubikk? For man trenger vell ikke så enormt mange kubikk i starten.
Hva med en Aprilia RS 250? Eller?
Bare 45000kr i året i forsikring.. Så det er jo ikke så værst... :roll:
Var jo bare et eksempel, for fant i ettertid ut at den var dyrere enn jeg trodde :P
Men dere skjønner sikkert poenget, er det bra nok med f.eks. 250 eller 400 kubikk eller noe rundt der? Altså prisgunstiige.
Yamaha Aerox 2004

Image
User avatar
Speedy Gonzales
Posts: 1715
Joined: 24 May 2005 14:08
MC: Z1000 08
Location: Os

Post by Speedy Gonzales »

R wrote:Ja, fohastet meg. Supra er jo ikke stort vassere enn en BMW 325i, ligger på rundt 200hk +-.
Om forsikringselskapene går så mye ut i fra crashprosent, så må det være ekstremt billig å eie vasse biler det bare er en eller to av i landet.
Kan jo alltids skrive en mail til de forskjellige forsikringselskapene og spørre om hva de legger til grunn for pristilbudene, om noen gidder?

Så koster som oftest de en del penger de bilene som det er mindre tall av da.
Ta f.eks en supra, twin turbo 94-95 i bra stand..må ut med oppunder en halv mill..
Men poenget mitt var at kræsjprosenten hadde noe å si..
Men selvfølgelig, årsmodell og hk/vekt har også en del å si..
R
Posts: 418
Joined: 23 Apr 2005 19:02

Post by R »

Hvor mye tror du det koster for deg å forsikre en "supra twin turbo 94-95 i bra stand"?
User avatar
Speedy Gonzales
Posts: 1715
Joined: 24 May 2005 14:08
MC: Z1000 08
Location: Os

Post by Speedy Gonzales »

da eg sendte inn sånn beregning til gjensidige fikk eg tilbake 12500..
Post Reply