Stopper ved 4000rpm

Prat om tung MC.
Post Reply
R
Posts: 418
Joined: 23 Apr 2005 19:02

Stopper ved 4000rpm

Post by R »

Prøvde en tur rundt kvartalet i sted, mc'en vil ikke over 4000 rpm. Skal jo gå til 12 eller 13000. Turtallsnåla blir liksom slengt ned igjen også opp igjen, så blir det sånn drrrrrrr. Så kom det et lite pang fra eksosen i tillegg. Hva er det som skjer?
Er forøvrig exup ventil på den, om det kan ha noe med saken å gjøre?
R
Posts: 418
Joined: 23 Apr 2005 19:02

Post by R »

Den vil fortsatt ikke over 4000rpm, selv om jeg varmer den opp lenge. Det er som om det er en turtallsperre på 4000. Så blir det sånn drrrrrrrr effekt og litt små smell om jeg prøver å gi gass til over 4000rpm.
En tilleggsopplysning: eksosanlegget ble skrapet opp i forrige tryn, kan det være at det har blitt noe slags hull i potta (som jeg ikke kan se ordentlig med det blotte øyet)? Har dette noe å si. Potta er ganske "slipt" for å si det sånn.
User avatar
Guido Brasletti
Posts: 108
Joined: 19 May 2005 00:03

Post by Guido Brasletti »

Sitter luftboksen/luftfilterne ordentlig på? Klarer du å "lirke" turtallet over 4000 ved forsiktig gasspådrag når sykkelen er i fri?

Sånn var en Yamaha jeg hadde når luftboksen hoppa av - et h---vete å få boksen til å passe nedi noen tapper slik at den ikke hoppa opp og løs fra gasserne hele tiden...

Sjekk om du ser wirene til exup'en bevege seg når du gir på gass - burde være enkelt å se om den virker...

Et så lite hull at du ikke kan se det ( eller kjenne det blåser) vil jeg ikke tro har noen påvirkning - i alle fall ikke noen så "dramatisk" som du opplever...
Det er som med øyne, ører, pupper, tommeltotter, kjær'ster etc. - det er mer enn nok med to...
Image
R
Posts: 418
Joined: 23 Apr 2005 19:02

Post by R »

Guido Brasletti wrote:Sjekk om du ser wirene til exup'en bevege seg når du gir på gass - burde være enkelt å se om den virker...
For å se det, må jeg ikke skru opp mass dill og dall på siden for å få innsyn?

Skal sjekke det med luftfilteret nå. Sykkelen har fått seg en karamell, så det kan godt være.
R
Posts: 418
Joined: 23 Apr 2005 19:02

Post by R »

Nei, den vil ikke over 4000. Fikk den litt over 5000 akkurat i det jeg startet den, men den bare stanger mot 4000. Fant ikke noe løst.
User avatar
Guido Brasletti
Posts: 108
Joined: 19 May 2005 00:03

Post by Guido Brasletti »

R wrote:For å se det, må jeg ikke skru opp mass dill og dall på siden for å få innsyn?
Du kan ikke fått sett der hvor wirene dreier på selve ventilen da - nede på eksosanlegget?

Ellers er det av med plastikk som gjelder ja...
Det er som med øyne, ører, pupper, tommeltotter, kjær'ster etc. - det er mer enn nok med to...
Image
Post Reply