Re: Ros Motorcenteret Billingstad/ Ris Motoport Oslo
Posted: 01 Feb 2009 20:18
Så så....Pust rolig inn og rolig ut!
Norges hyggeligste MC-forum
https://www.mc-forumet.no/
Ja, enda mer synd at du ikke tåler en typisk kunde.MvAgustaRider wrote:Du er en typisk kunde.
...da jeg kom dit kunne de ikke hjelpe meg da de SNART skulle hjem fordi det var så innmari fint vær... og Fortvilelsen bar i meg...Guinss wrote:Min oppfatning av saken er at trådstarter ikke er sur på dem som nekter service etter stengetid, men imponert av de som hjalp ham 1 1/2 time etter at sjappa var stengt.
Og nok en gang må du lese på nytt. Jeg sier aldri at det er kunden som skal gjøre alt arbeidet, det er jo helt helt feil. Jeg sier kun at kunden bør jobbe mer for å få det han ønsker. Det er et forhold, det er et kunde/selger forhold, og det innebærer ikke bare å være en nonsjalant dritt og kreve kreve kreve. Det er viktig at butikken liker deg også, om du vil fortsette å handle der.Guinss wrote:Er man i service-bransjen, må man ha en annen innstilling enn du har. Du kan ikke forvente at kunden skal gjøre alt arbeidet for deg. I en butikk står kunden for pengene, og de pengene betaler for vare + service. At kunder ikke svarer på spørsmål, skjønner jeg at er et problem. Men hvor ofte skjer det?
Er helt enig med han over her(Prookie), som sier han er skuffet over å ha gått rundt i en butikk i 30min uten at noen i butikken tilbyr seg å hjelpe. Vil de ikke selge noe? Er jo bare idiotisk å drive butikk på den måten!
Mange butikker som ikke skjønner sånt, de burde ikke drive med det de gjør, god service = fornøyde kunder, som forteller til andre (som ble gjort her på forumet). Litt ekstra service, selvom det betyr ekstra arbeid, gir gode resultater. Dessverre altfor lite av slikt innen mc-bransjen. Man må legge litt arbeid i å finne en seriøs butikk, og det virker det som om trådstarter her har gjort.
MvAgustaRider wrote:Vet ikke hva du leser, men du bør jaggu lese på nytt. Ordet fortvilelse kan aldri misforståes. Det betyr at man er misfornøyd, det betyr at trådstarter var misfornøyd med avgjørelsen til motoport, punktum.
her ser du selv hva han skriver, og det må være noe du ikke får med deg her MvAgustaRider. han er ikke forbanna på de andre butikkene, men han er ikke kjempeglad heller, og det er jo forståelig om man står der med pungtert dekk. Derimot er han veldig imponert over motorcenteret Billingstad. De er jo tydelig mange hakk over mc-oslo og motorsport oslo når det gjelder service. Åpner butikken lenge etter stengetid for å hjelpe han.Så mitt andre møte med Motorcentert Billingstad.
Jeg punkterte på min VFR i Oslo en Lørdag med knall sol, var hos en kompis så vi tok av hjulet og dro til Motoport, da jeg kom dit kunne de ikke hjelpe meg da de SNART skulle hjem fordi det var så innmari fint vær
Fortvilelsen bar i meg og jeg ringte div andre forh i Oslo og fikk til svar at de ikke kunne eller du må ta det en annen dag. Og der står jeg med LØST fordekk men ingen hjelp å få.
På tur hjem ( i lånt bil )svinger jeg innom Motorcenteret og der møter jeg den samme ekspeditøren som hadde låst døra til butikken og satt i bilen, han kom ut og sa at det desverre var stengt klokka 14.00 ( klokka var nå 15.30) Jeg forklarte problemet og han låste opp døra og skiftet dekket mitt!!!
Mens han gjorde jobben var han koselig og grei og ikke en slik " du er til bry " holdning.
sorry..service er det butikken som skal yte, ikke kunden...MvAgustaRider wrote:Og nok en gang må du lese på nytt. Jeg sier aldri at det er kunden som skal gjøre alt arbeidet, det er jo helt helt feil. Jeg sier kun at kunden bør jobbe mer for å få det han ønsker. Det er et forhold, det er et kunde/selger forhold, og det innebærer ikke bare å være en nonsjalant dritt og kreve kreve kreve. Det er viktig at butikken liker deg også, om du vil fortsette å handle der.
Dette er dog vanskelig å skjønne for en kunde. Den vanlige kunde ser på seg selv som Gud. Dette er feil...