Trenger virkelig hjelp med teoriprøva til Lett mc

Prat om lett MC.
carboy
Posts: 1288
Joined: 16 Feb 2008 16:07
Location: Hokksund

Trenger virkelig hjelp med teoriprøva til Lett mc

Post by carboy »

Jeg har vært å tatt teoriprøva i dag og strøk :( jeg har øvd og øvd og øvd og klart prøva på teoritentamen.no uten feil flere ganger, har lest hele boka flere ganger og klarer den utenatt (veien til førerkortet MC) men klarte alikevell ikke det jeg hadde mest lyst til i HELE verden, å bestå prøva, og derfor har jeg tenkt til å spørre dere som har klart den om dere kan hjelpe meg litt :roll:
Antall tillatte feil: 6
Antall feil på denne prøven: 8
Fremkommelighet og samhandling: 0
Førers og eiers ansvar: 1
Kjøretøybehandling: 3
Kjøring under spesielle forhold: 1
mennesket i trafikken: 0
Plassering av kjøretøy: 0
Regulering av trafikk: 0
Teknisk om kjøretøy herunder lasting: 1
Trafikkulykker, uhell og miljø: 1
Vikeplikt: 1
Jeg Takker kjempe masse for all hjelp :)
-Carboy-
alexanderyi
Posts: 1136
Joined: 13 Jul 2007 23:27
MC: 98' Kawasaki Ninja ZX6R
Location: Valdres/Bærum
Contact:

Re: Trenger virkelig hjelp med teoriprøva til Lett mc

Post by alexanderyi »

Om det er 1 gang du tok den(?) så kan du jo bare se over hva du gjorde feil og pugge på det?
User avatar
EvenDeven
Posts: 3180
Joined: 23 Jan 2007 15:03

Re: Trenger virkelig hjelp med teoriprøva til Lett mc

Post by EvenDeven »

Bare les så du forstår det stoffet du gjorde feil på, så går det lett som en plett!

Lykke til neste gang :)
Før - Honda NSR 2003
Nå - GasGas 125 SM
carboy
Posts: 1288
Joined: 16 Feb 2008 16:07
Location: Hokksund

Re: Trenger virkelig hjelp med teoriprøva til Lett mc

Post by carboy »

Jeg skal prøve å kunne det jeg hadde feil utenatt :roll:
-Carboy-
User avatar
O_o
Posts: 950
Joined: 26 Aug 2007 12:17

Re: Trenger virkelig hjelp med teoriprøva til Lett mc

Post by O_o »

Så det var 3 feil på "Kjøretøybehandling". Er det tekniske greiene om hvordan man styrer, svinger aks, brems mm? Ville i så fall øvd på det, siden det var mest feil der. Ellers kan det være lurt å gå gjennom studieteknikken, om du tenker gjennom praktiske eksempel på det du leser, setter deg inn i situasjonen, men også ser om du forstår HVORFOR ting er sånn og sånn. Bare tips altså, kan være noe helt annet som fungerer bedre for deg :smt048
carboy
Posts: 1288
Joined: 16 Feb 2008 16:07
Location: Hokksund

Re: Trenger virkelig hjelp med teoriprøva til Lett mc

Post by carboy »

skal prøve det meste jeg vettu :D
-Carboy-
User avatar
Baron von Waffel
Posts: 3477
Joined: 15 Feb 2007 19:21
MC: Veslederoen -Honda Varadero 125, Paragrafen - §uzuki DL 1000 V-strom
Location: Oslo, Dal

Re: Trenger virkelig hjelp med teoriprøva til Lett mc

Post by Baron von Waffel »

Det høres ut som du har satset på pugging uten forståelse. Du bør nok gå gjennom alt med tanke på å skjønne hvorfor reglene er som de er.
På hjul med
Min stolte Gnager: Suzuki DL 1000 V-strom
Smågnageren: Honda XL125 Varadero
Honda FR-V
Merida Twentynine
Merida Miami m/piggdekk
Ungdomssynder: Suzuki AC 50, Suzuki A100, Honda Camino
Husky05
Posts: 9
Joined: 26 Sep 2008 20:42
MC: Husqvarna WR 2005

Re: Trenger virkelig hjelp med teoriprøva til Lett mc

Post by Husky05 »

hadde 13 feil når jeg strøk, 2 uker senere hadde jeg 2 feil...leste ikke mc boka i det hele tatt, har du tilgang til bilboka, så bruk den! står mye bedre forklart om generelle trafifikk regler der!
XT125R (Kim Vegard)
Posts: 5
Joined: 25 Oct 2008 23:27
MC: XT125R 08 modell Blå.
Location: Bardufoss/skibotn

Re: Trenger virkelig hjelp med teoriprøva til Lett mc

Post by XT125R (Kim Vegard) »

Eg tok den prøven 4gang før eg greide den, det har vell nokka med viljestyrke og gjøre ;-) men greide den etter det med 0 feil, det e bare å pugge mye så klare du dt lett.
User avatar
Samiro
Posts: 82
Joined: 30 Jun 2008 23:08
MC: Yamaha Yzf R-125 2008 <3
- Leovince Eksosanlegg
- Nytt Skiltoppheng
- Sølv ventilhetter
- Tankpad
Location: Fredrikstad

Re: Trenger virkelig hjelp med teoriprøva til Lett mc

Post by Samiro »

Bruk bilboka ;) Jg besto 1 gang med 5 feil, brukte 15 min også da :o bruk 333 spm til førerprøva også, ganske bra spørsmål og sånn i dn.. jeg klarte isåfall alle spm i den boka med 0 feil før jeg tok prøva ;-)
Teoriprøve A1: Bestått !
Oppkjøring A1: Bestått !
Robinm93
Posts: 82
Joined: 30 Sep 2008 14:43
MC: Har en Dealim Roadwin. Fin sykkel god å kjøre og veldig behagelig å sitte på. Har ikke gått så mye når eg kjøpte den. Har ikke fått lappen ennå.
Location: bergen

Re: Trenger virkelig hjelp med teoriprøva til Lett mc

Post by Robinm93 »

carboy wrote:Jeg har vært å tatt teoriprøva i dag og strøk :( jeg har øvd og øvd og øvd og klart prøva på teoritentamen.no uten feil flere ganger, har lest hele boka flere ganger og klarer den utenatt (veien til førerkortet MC) men klarte alikevell ikke det jeg hadde mest lyst til i HELE verden, å bestå prøva, og derfor har jeg tenkt til å spørre dere som har klart den om dere kan hjelpe meg litt :roll:
Antall tillatte feil: 6
Antall feil på denne prøven: 8
Fremkommelighet og samhandling: 0
Førers og eiers ansvar: 1
Kjøretøybehandling: 3
Kjøring under spesielle forhold: 1
mennesket i trafikken: 0
Plassering av kjøretøy: 0
Regulering av trafikk: 0
Teknisk om kjøretøy herunder lasting: 1
Trafikkulykker, uhell og miljø: 1
Vikeplikt: 1
Jeg Takker kjempe masse for all hjelp :)
Det holder ikke bare med: Veien til førerprøven. Eg har lest den også, men skjønner at eg også må ha bil boken. Det står det om de tingene. i mcboken står det ganske lite sånt.
carboy
Posts: 1288
Joined: 16 Feb 2008 16:07
Location: Hokksund

Re: Trenger virkelig hjelp med teoriprøva til Lett mc

Post by carboy »

Jeg klarte den på forsøk nom 2 og jeg leste mc boken kjøpte 333 spørsmål om mc og tokk Prøven A1 på http://www.teoritentamen.no helt til jeg klarte den med 0 feil, det holdt til at jeg klarte prøven Fint, om jeg bare hadde gjort det første gangen :roll: til alle dere som skal ta lett lappen, så lykke til, det er virkelig værdt og jobbe for :D
-Carboy-
Robinm93
Posts: 82
Joined: 30 Sep 2008 14:43
MC: Har en Dealim Roadwin. Fin sykkel god å kjøre og veldig behagelig å sitte på. Har ikke gått så mye når eg kjøpte den. Har ikke fått lappen ennå.
Location: bergen

Re: Trenger virkelig hjelp med teoriprøva til Lett mc

Post by Robinm93 »

carboy wrote:Jeg klarte den på forsøk nom 2 og jeg leste mc boken kjøpte 333 spørsmål om mc og tokk Prøven A1 på http://www.teoritentamen.no helt til jeg klarte den med 0 feil, det holdt til at jeg klarte prøven Fint, om jeg bare hadde gjort det første gangen :roll: til alle dere som skal ta lett lappen, så lykke til, det er virkelig værdt og jobbe for :D
Det er også en prøve på http://www.prove.no men hvet ikke hvor god det en.
Robinm93
Posts: 82
Joined: 30 Sep 2008 14:43
MC: Har en Dealim Roadwin. Fin sykkel god å kjøre og veldig behagelig å sitte på. Har ikke gått så mye når eg kjøpte den. Har ikke fått lappen ennå.
Location: bergen

Re: Trenger virkelig hjelp med teoriprøva til Lett mc

Post by Robinm93 »

Robinm93 wrote:
carboy wrote:Jeg klarte den på forsøk nom 2 og jeg leste mc boken kjøpte 333 spørsmål om mc og tokk Prøven A1 på http://www.teoritentamen.no helt til jeg klarte den med 0 feil, det holdt til at jeg klarte prøven Fint, om jeg bare hadde gjort det første gangen :roll: til alle dere som skal ta lett lappen, så lykke til, det er virkelig værdt og jobbe for :D
Det er også en prøve på http://www.prove.no men hvet ikke hvor god det en.
Også tror eg at det koster penger på teoritentamen.no.
carboy
Posts: 1288
Joined: 16 Feb 2008 16:07
Location: Hokksund

Re: Trenger virkelig hjelp med teoriprøva til Lett mc

Post by carboy »

Robinm93 wrote:
Robinm93 wrote:
carboy wrote:Jeg klarte den på forsøk nom 2 og jeg leste mc boken kjøpte 333 spørsmål om mc og tokk Prøven A1 på http://www.teoritentamen.no helt til jeg klarte den med 0 feil, det holdt til at jeg klarte prøven Fint, om jeg bare hadde gjort det første gangen :roll: til alle dere som skal ta lett lappen, så lykke til, det er virkelig værdt og jobbe for :D
Det er også en prøve på http://www.prove.no men hvet ikke hvor god det en.
Også tror eg at det koster penger på teoritentamen.no.
Det koster 30kr på teoritentamen.no da kan du sitte og ta så mange prøver du vill i 24t, er virkelig verdt det, du betaler med mobilen :D
-Carboy-
Post Reply