Motorsykkelulykker - samletråd
Re: Motorsykkelulykker 2008
Det var 25 år gamle Marius Fredheim fra Rælingen som omkom i MC-ulykken onsdag.
er dette demons?
Faen kjenner jeg ble dårlig nå!
er dette demons?
Faen kjenner jeg ble dårlig nå!
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
YouTube
MyRoute-app
Re: Motorsykkelulykker 2008
Pokker så tragisk dette er.....
Re: Motorsykkelulykker 2008
Neida, han ga liv fra seg, sjekk bloggen. Sykkelen var ikke helt lik heller.LordShaft wrote:Det var 25 år gamle Marius Fredheim fra Rælingen som omkom i MC-ulykken onsdag.
er dette demons?
Faen kjenner jeg ble dårlig nå!
Re: Motorsykkelulykker 2008
Kjørte forbi stedet der i dag. Får klump i halsen.. grøss og gru.
Lurer på hva granskerne kommer til å si er årsaken til ulykken. Det er ganske oversiktelig der, er 60 kmt grense og en fotgjenger der. Og lokal kjente vet at radarn ofte står i inngangen til 60 sona der.
Uansett utrolig kjedelig. tragisk.
Lurer på hva granskerne kommer til å si er årsaken til ulykken. Det er ganske oversiktelig der, er 60 kmt grense og en fotgjenger der. Og lokal kjente vet at radarn ofte står i inngangen til 60 sona der.
Uansett utrolig kjedelig. tragisk.
Suzuki SV650S
--------
Racing in monaco, is like driving a helicopter in your bedroom. - R. Schumacher
--------
Racing in monaco, is like driving a helicopter in your bedroom. - R. Schumacher
- supermons
- Administrator
- Posts: 6263
- Joined: 18 Nov 2005 17:32
- MC: Suzuki GSX750
- Location: Hovedstaden
Re: Motorsykkelulykker 2008
Like gammel og ganske lik sykkel, men jeg heter Mons, derav nicket
Synd at sånt skjer.. Men jeg klarer ikke helt å se for meg hvordan gixxeren har truffet corsaen bak forhjulet på venstre side.. Skjedde ulykken i et kryss?
Synd at sånt skjer.. Men jeg klarer ikke helt å se for meg hvordan gixxeren har truffet corsaen bak forhjulet på venstre side.. Skjedde ulykken i et kryss?
- Asfaltkongen
- Posts: 318
- Joined: 04 Aug 2006 17:35
Re: Motorsykkelulykker 2008
Bilen lå antageligvis i høyre felt og skulle svinge av til venstre. MC'en kommer i venstre feltet og så smeller det. Ser ut som motorsykkelen har hatt jævlig høy hastighet... slengt over på andre siden av bilen. Fucked up ulykke det der.demons wrote:Like gammel og ganske lik sykkel, men jeg heter Mons, derav nicket
Synd at sånt skjer.. Men jeg klarer ikke helt å se for meg hvordan gixxeren har truffet corsaen bak forhjulet på venstre side.. Skjedde ulykken i et kryss?
FZR 1000 - 1993 - 130BHP - 107NM
Kjære Gud, la veien være tørr og la svingene komme.
Kjære Gud, la veien være tørr og la svingene komme.
Re: Motorsykkelulykker 2008
Kjent sted å gasse på for syklister det der, desverre. Er nok syklisten som har gasset på litt for mye.
- boxer wolf
- Posts: 1686
- Joined: 22 Jun 2007 22:36
- Location: Akershus
Re: Motorsykkelulykker 2008
Sørgelig, men det ser ut fra bildene og omtalen til å være tre viktige faktorer med i bildet.
1. Relativt ung fører, som ikke har vært forutseende nok i forhold til bilisten.
2. Sannsynligvis høy fart på motorsykkelen, store skader på både bil og sykkel, og sykkel kastet over bilen og delt i to.
3. Bilisten svinger til venstre og krysser MC-ens kjørebane. Har sannsynlig vis ikke sett motorsykkelen, eller feilberegnet avstand fart.
1. Relativt ung fører, som ikke har vært forutseende nok i forhold til bilisten.
2. Sannsynligvis høy fart på motorsykkelen, store skader på både bil og sykkel, og sykkel kastet over bilen og delt i to.
3. Bilisten svinger til venstre og krysser MC-ens kjørebane. Har sannsynlig vis ikke sett motorsykkelen, eller feilberegnet avstand fart.
Si det du mener, og men det du sier.
- mekkern
- Posts: 5122
- Joined: 22 Jan 2007 11:05
- MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
- Location: Tranby-Lier
Re: Motorsykkelulykker 2008
vi har ingen holdepunkt for å laste mc-føreren, dette er noe som etterforskningen kan gi svar på!
dette er en ulykke vi alle kan komme i-erfaren eller ikke..hvis en bil bare knekker venstre rett foran deg uten blinklys litt i forveien har du 0 tjangs...60 km rett i siden på en bil lager store skader ja...dette har jeg sett live... kompis rett i siden på bil som kjørte på rødt...sykkelen nærmest parkert i baksete...
dette er en ulykke vi alle kan komme i-erfaren eller ikke..hvis en bil bare knekker venstre rett foran deg uten blinklys litt i forveien har du 0 tjangs...60 km rett i siden på en bil lager store skader ja...dette har jeg sett live... kompis rett i siden på bil som kjørte på rødt...sykkelen nærmest parkert i baksete...
Re: Motorsykkelulykker 2008
Er MYYYYE synsing ute å går i denne saken.
Må si meg enig med mekkeren, ingen grunn til legge "skyld" på noen før saken er ferdig etterforsket.
Noen av dere som har sett ei ulykke på mc i 60/80/100 eller høyere?
Noen av dere som faktisk har sett hvor store skader lav fart egentlig kan gjøre med en bil og sykkel!?
Det er mye som kan tyde på høy fart for det utrente øye, men jeg velger å tro mitt til etterforskinga er ferdig. Å ja, jeg har vært alt for mye borti akkurat dette.
Mvh
-Shaft-
Må si meg enig med mekkeren, ingen grunn til legge "skyld" på noen før saken er ferdig etterforsket.
Noen av dere som har sett ei ulykke på mc i 60/80/100 eller høyere?
Noen av dere som faktisk har sett hvor store skader lav fart egentlig kan gjøre med en bil og sykkel!?
Det er mye som kan tyde på høy fart for det utrente øye, men jeg velger å tro mitt til etterforskinga er ferdig. Å ja, jeg har vært alt for mye borti akkurat dette.
Mvh
-Shaft-
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
YouTube
MyRoute-app
- boxer wolf
- Posts: 1686
- Joined: 22 Jun 2007 22:36
- Location: Akershus
Re: Motorsykkelulykker 2008
Det er ikke snakk om å legge skyld på noen. Men i det å være forutseende ligger også å ta høyde for muligheten av at bilen svinger inn veien til venstre, selv om det i så fall kan være minst like naturlig å laste bilfører. Poenget er at en motorsyklist alltid må ta høyde for at andre gjør noe uventet, det er ikke det samme som å laste motorsyklisten dersom noe går galt.
Enig i at etterforskningen må være det som gir svaret.
Enig i at etterforskningen må være det som gir svaret.
Si det du mener, og men det du sier.
Re: Motorsykkelulykker 2008
LordShaft wrote: Noen av dere som har sett ei ulykke på mc i 60/80/100 eller høyere?
Noen av dere som faktisk har sett hvor store skader lav fart egentlig kan gjøre med en bil og sykkel!?
Ja, og det var ikke pent ! Satt i grøfta og spydde som en gris og kjørte ikke på flere år etter det synet. Rett og slett horribelt å se 3 mennesker drept i løpet av sekunder. 4. mann ble grønnsak og er idag på institusjon og mentalt sett på 10 års stadiet. Vi var 3 sykkeler som klarte å unngå kjempesmellen og vi er nok alle preget av hva vi så enda.
Og når du snakker om lav fart. En kamerat ble drept i kollisjon med bil i lyskryss. Farten på begge var veldig lav og vi trodde kameraten tullet da han lå livløs på panseret. Han tullet ikke men var stein død. Landet forkjært og knakk nakken .
For 35 år siden så var det mange dødsulykker med motorsykkel i omgangskretsen og det var skremmende å lese og høre om ulykker i distriktet. Og det var deprimerende å være regelmessig i kirken og å hilse på foreldrene ved grava etterpå. De fleste foreldrene klarte å unngå moralprekener men det må ha holdt hardt for dem ?
-
- Posts: 1
- Joined: 25 Jul 2008 17:04
Re: Motorsykkelulykker 2008
Hei
Jeg vil først si at jeg er venn av føreren i denne tragiske ulykken som debatteres.
La det være med det det er.
Han er død..
Han traff i høyre side på en bil som krysset veien (bilen kom imot, og skulle inn på en sidevei)
Det spiller ingen rolle hvem som har skylden her, det var en ung fører av bilen også, en ung fører på hans egen alder.. En fører som har fått ødelagt sitt liv som følge av ulykken.
Vær så snill, dropp spekulasjonene.. La oss sørge, og komme videre.
Om han holdt 60 eller 260 er ikke så nøye.. Han er ikke lenger blant oss.
Håper dere kan respektere mitt ønske om å la det være med dette..
PS: Jeg kommer ikke til å svare på eventuelle svar på denne melding, jeg logger av forumet igjen og kommer nok ikke tilbake.
Jeg vil først si at jeg er venn av føreren i denne tragiske ulykken som debatteres.
La det være med det det er.
Han er død..
Han traff i høyre side på en bil som krysset veien (bilen kom imot, og skulle inn på en sidevei)
Det spiller ingen rolle hvem som har skylden her, det var en ung fører av bilen også, en ung fører på hans egen alder.. En fører som har fått ødelagt sitt liv som følge av ulykken.
Vær så snill, dropp spekulasjonene.. La oss sørge, og komme videre.
Om han holdt 60 eller 260 er ikke så nøye.. Han er ikke lenger blant oss.
Håper dere kan respektere mitt ønske om å la det være med dette..
PS: Jeg kommer ikke til å svare på eventuelle svar på denne melding, jeg logger av forumet igjen og kommer nok ikke tilbake.
- mekkern
- Posts: 5122
- Joined: 22 Jan 2007 11:05
- MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
- Location: Tranby-Lier
Re: Motorsykkelulykker 2008
ulykker er noe som skremmer og engasjerer oss motorsyklister....
dette er noe som blir diskutert og som man prøver å dra lærdom ut av..
her var det ikke snakk om å være dømmende men å prøve å finne ut hva skjedde og hva en skal være på vakt ovenfor i trafikken.
og jo- er forskjell på 60 og 260....i ei 60 sone...
dette er noe som blir diskutert og som man prøver å dra lærdom ut av..
her var det ikke snakk om å være dømmende men å prøve å finne ut hva skjedde og hva en skal være på vakt ovenfor i trafikken.
og jo- er forskjell på 60 og 260....i ei 60 sone...
- Bizcocho
- Posts: 503
- Joined: 11 Jul 2006 18:53
- MC: 2012 Ducati 848 EVO, Termignoni slipon og sotet vindskjerm
- Location: Oslo
Re: Motorsykkelulykker 2008
Dødsulykke i Bergen ... http://www.nettavisen.no/innenriks/article2094531.ece
v Ducati 848 Evo 2012
x Kawasaki ZX636R 2005
x Suzuki SV650S 2003
x Kawasaki ZX636R 2005
x Suzuki SV650S 2003