Page 1 of 1

400 mil, litt mye på 2 månder =s

Posted: 01 Jul 2005 17:40
by Trulso
Hei, jess nå er seongen godt i gang, og jeg har kjørt litt.. eller mye i siste,
400 mil ca, og 300 av dem den siste månden. SÅ nå lurer jeg er dette litt mye? er det ikke så at sylinder/stempel på rs skall byttes etter 1400? med denne hastigheter er jeg jo godt på vei dit innen sesong slutt :?

Re: 400 mil, litt mye på 2 månder =s

Posted: 01 Jul 2005 17:52
by ChristR
Trulso wrote:er det ikke så at sylinder/stempel på rs skall byttes etter 1400? med denne hastigheter er jeg jo godt på vei dit innen sesong slutt :?
Stempel; ca 13000km

Posted: 01 Jul 2005 22:20
by Trulso
koster nytt stempel mye da?

Posted: 01 Jul 2005 22:22
by ChristR
ca 1600 inkl kryssbolt, kryssboltlager, kryssboltfjærer, ringer og bunnpakning.

Wertex stemplene koster 900ca

Posted: 02 Jul 2005 21:07
by MuV
Stempel skal jo ikke byttes før 16000km. Kan vel være lurt før, men er ikke nødvendig.

Posted: 02 Jul 2005 21:17
by _Adler_
Hva skjer om ikke stempelet skiftes? Kan det skade noe på noen måte?

Har en Honda Wallaroo PK50 (plombert og utrimmet) , som har gått 12000 km. Bør kanskje tenke på og skifte snart, eller?

Posted: 02 Jul 2005 23:54
by ATWindsor
MuV wrote:Stempel skal jo ikke byttes før 16000km. Kan vel være lurt før, men er ikke nødvendig.
16000? Står ikke noe om det i min service-bok, scooteren har også gått i 20000, å bytte stempel hver 16000 høres veldig mye ut.

AtW

Posted: 03 Jul 2005 03:12
by ChristR
ATWindsor wrote:
MuV wrote:Stempel skal jo ikke byttes før 16000km. Kan vel være lurt før, men er ikke nødvendig.
16000? Står ikke noe om det i min service-bok, scooteren har også gått i 20000, å bytte stempel hver 16000 høres veldig mye ut.

AtW
Hvis du syns det er ille har du nok ikke sett service intervallene på EXC, der er det 4000km.

Posted: 03 Jul 2005 14:06
by _Adler_
ATWindsor wrote:scooteren har også gått i 20000, å bytte stempel hver 16000 høres veldig mye ut.
AtW
Har du kjørt 20000 km og aldri byttet stempel? Hva kan skje om det ikke byttes og mopeden, eller scooteren for del, er pent kjørt?

Posted: 03 Jul 2005 14:21
by NeoNxiX
_Adler_ wrote:
ATWindsor wrote:scooteren har også gått i 20000, å bytte stempel hver 16000 høres veldig mye ut.
AtW
Har du kjørt 20000 km og aldri byttet stempel? Hva kan skje om det ikke byttes og mopeden, eller scooteren for del, er pent kjørt?
Akkurat det samme som kan skje på lettsykkel: du kan ende opp med ødelagt stempel :wink:
alle mopeder med minarelli-motor bør bytte ved 6000 km.

Posted: 04 Jul 2005 16:59
by ATWindsor
NeoNxiX wrote:
_Adler_ wrote:
ATWindsor wrote:scooteren har også gått i 20000, å bytte stempel hver 16000 høres veldig mye ut.
AtW
Har du kjørt 20000 km og aldri byttet stempel? Hva kan skje om det ikke byttes og mopeden, eller scooteren for del, er pent kjørt?
Akkurat det samme som kan skje på lettsykkel: du kan ende opp med ødelagt stempel :wink:
alle mopeder med minarelli-motor bør bytte ved 6000 km.
Å nei ødelagt stempel? Da må jeg jo bytte? Høres ikke akkurat ut som en krise å bytte for sent. Service-intervaller for motorer som er beregnet på har kjøring ser jeg på som lite relevant for en normal scooter (eksemplet med 4000 km)

AtW

Posted: 04 Jul 2005 21:50
by TheDuke2
Jeg har kjørt 100 mil på 12 dager :)