yamah yzf.? honda vfr??

Prat om tung MC.
e30 tic
Posts: 38
Joined: 03 Jan 2008 23:10

yamah yzf.? honda vfr??

Post by e30 tic »

hei

driver å leiter etter ny sykkel, siden jeg er under 28 år er det ikke snakk om å finne en sykkel man liker, men å kunne finne noe man liker som kan forsikres til en fornuftig pris.

jeg sjekket forsikring på denne sykkelen http://www.finn.no/finn/mc/object?finnk ... s=8&tot=40

23år,totalkunde, står i garasje, kun ansvarsdekning. 4300kr. synes ikke det var så vldig ille, selv om jeg får kun 20% bonus på sykkel. (har 70% på 2 biler fra før)
finnes det selskaper som ikke har denne bonus unntaket på sykkel?

tilbake til sykklene, hva er forskjellen på yzfr og yzf thundercat og thunderrace? r1 og r6 er jo uaktuelle sykkler. skiller det mye i pris på forsikring av thundercat 600 og 1000??

denne så jo også pen ut http://www.finn.no/finn/mc/object?finnk ... s=5&tot=40

kjekt om dere som har erfaring med slike sykkler kan komme med litt info, for meg ser det ut som en grei sportslig touring som kan brukes til små lang turer og daglig bruk til jobb osv.
Last edited by e30 tic on 26 May 2008 22:55, edited 1 time in total.
User avatar
Jarle
Posts: 2836
Joined: 02 Jul 2006 13:57
MC: Antall km i 2012: 997
Contact:

Re: yamah yzf. hvilke forskjeller? erfaringer?

Post by Jarle »

Snakk om gjensidige her eller?

Når jeg tegnet på mc'n min så fikk jeg automatisk 50% på den...
Hadde 70% på bilen 2. eller 3. året...

Så lenge det er en R i navnet som i r-sykkel så øker nok forsikringen mye...
Honda CB1000R 2015
(x) Yamaha R1 2008
(x) Yamaha R6 2008
(x) Yamaha R6 2002
e30 tic
Posts: 38
Joined: 03 Jan 2008 23:10

Re: yamah yzf. hvilke forskjeller? erfaringer?

Post by e30 tic »

Jarle wrote:Snakk om gjensidige her eller?

Når jeg tegnet på mc'n min så fikk jeg automatisk 50% på den...
Hadde 70% på bilen 2. eller 3. året...

Så lenge det er en R i navnet som i r-sykkel så øker nok forsikringen mye...
er snakk om IF, ver kunde der lenge, tilbudet jeg fikk av gjensidige var 1500 dyrere uten sykkel!

har 2 biler 70% 1år på 2 biler pr idag, og 60% disp bonus på 3 bil. hørte på ninja 600 også, høyrisiko sykkel, under 28år, ikke hatt sykkel i 5 år sammenhengende...blabla uaktuelt.

yzf thundercat er regna som sporttouring vel og er derfor rimelig å forsikre! men er forbannet på at jeg ikke får bonusen
StenR
Posts: 200
Joined: 26 Nov 2006 16:48

Re: yamah yzf. hvilke forskjeller? erfaringer?

Post by StenR »

Fikk 50% startbonus på min første mc da jeg tegnet forsikring i Gjensidige. Ble kjøretøy nr. 2. Men det er nok 5-6 år siden nå.
User avatar
IImilleniumII
Posts: 233
Joined: 03 Nov 2006 17:26

Re: yamah yzf. hvilke forskjeller? erfaringer?

Post by IImilleniumII »

e30 tic wrote:hei

driver å leiter etter ny sykkel, siden jeg er under 28 år er det ikke snakk om å finne en sykkel man liker, men å kunne finne noe man liker som kan forsikres til en fornuftig pris.

jeg sjekket forsikring på denne sykkelen http://www.finn.no/finn/mc/object?finnk ... s=8&tot=40

23år,totalkunde, står i garasje, kun ansvarsdekning. 4300kr. synes ikke det var så vldig ille, selv om jeg får kun 20% bonus på sykkel. (har 70% på 2 biler fra før)
finnes det selskaper som ikke har denne bonus unntaket på sykkel?

tilbake til sykklene, hva er forskjellen på yzfr og yzf thundercat og thunderrace? r1 og r6 er jo uaktuelle sykkler. skiller det mye i pris på forsikring av thundercat 600 og 1000??

denne så jo også pen ut http://www.finn.no/finn/mc/object?finnk ... s=5&tot=40

kjekt om dere som har erfaring med slike sykkler kan komme med litt info, for meg ser det ut som en grei sportslig touring som kan brukes til små lang turer og daglig bruk til jobb osv.
yzfr = yamaha yzf r1/r6
yzf thunderace = samme som thundercat, bare 1000 ccm
Hvor mye det skiller i pris får du vite om du sjekker hos forsikringsselskapet, forsikringsspremier kan varirere fra sted til sted, og hvilket selskap du snakker med, hvilket tilbud du vil få.
Jeg brukte thundercat til litt lengre turer (20-30 mil) og til og fra jobb. Syns den var perfekt til alt dette. Eneste minuset med den er at den er tyngre enn de letteste 600ccm. Neste gang jeg skal ha sykkel skal den veie under 170 kg, men nærmere 160.
e30 tic
Posts: 38
Joined: 03 Jan 2008 23:10

Re: yamah yzf. hvilke forskjeller? erfaringer?

Post by e30 tic »

ok flott da har jeg styr på modellene.. andre som har erfaringer å dele? er ikke så liten å lett selv, så en litt voksen mc som man greitt kan kjøre 2 stk på er å foretrekke.
User avatar
stian
Posts: 290
Joined: 15 Nov 2005 00:54
Location: Trondheim
Contact:

Re: yamah yzf. hvilke forskjeller? erfaringer?

Post by stian »

Da blir det thunderrace (1000cc), en thundercat (600cc) er en utmerket begynner sykkel men sliter fort når du skal ha passasjer, spesielt med tanke på turkjøring / lange etapper.. en thunderrace er noget tyngre i kg og i håndtering, men absolutt en lettkjørt sykkel, med masse fres.. stikk å prøv!
e30 tic
Posts: 38
Joined: 03 Jan 2008 23:10

Re: yamah yzf. hvilke forskjeller? erfaringer?

Post by e30 tic »

stian wrote:Da blir det thunderrace (1000cc), en thundercat (600cc) er en utmerket begynner sykkel men sliter fort når du skal ha passasjer, spesielt med tanke på turkjøring / lange etapper.. en thunderrace er noget tyngre i kg og i håndtering, men absolutt en lettkjørt sykkel, med masse fres.. stikk å prøv!
skulle gjerne ha prøvd en slik sykkel vis det dukker opp noe for salg i nærheten. har tro på at det blir en slik sykkel. di ser bra ut, er rimelige å forsikre og mulige å kjøre tur på . kjempe sykkel ser jeg for meg.
takk for gode tips.
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: yamah yzf. hvilke forskjeller? erfaringer?

Post by tshansen »

Hvordan i alle dager kan di gi deg 20% i start bonus? Det er jo helt på trynet! Alle får 50%.

Da hadde jeg hørt med gjensidige. Tatt den forsikringa også heller byttet igjen etter en måned! Da får du med deg bonusen!
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
stian
Posts: 290
Joined: 15 Nov 2005 00:54
Location: Trondheim
Contact:

Re: yamah yzf. hvilke forskjeller? erfaringer?

Post by stian »

Startbonus for alle under 25år er vel 20% som standard, men over 25år blir det automatisk 50%, skal gå an å krangle seg til 50% uansett alder, såpass til konkuranse i forsikringsmarkedet at det er bare å kjøre på..
Darth MToffy
Posts: 104
Joined: 20 Feb 2008 20:10
MC: Yamaha FZ6S 2004mod

Re: yamah yzf. hvilke forskjeller? erfaringer?

Post by Darth MToffy »

stian wrote:Startbonus for alle under 25år er vel 20% som standard, men over 25år blir det automatisk 50%, skal gå an å krangle seg til 50% uansett alder, såpass til konkuranse i forsikringsmarkedet at det er bare å kjøre på..
Slikt gjør meg seiøst gretten.. Jeg var 25år når jeg fikk min første forsikring i Gjensidige og begynte med 20% bonus... Aldri hørt om denne "regelen" her før jeg :evil:

Har vel kastet bort masse penger jeg nå da, menmen man lærer så lenge man lever er det jo noen som sier...
Fizzeren er her! Me happy, me very happy!
e30 tic
Posts: 38
Joined: 03 Jan 2008 23:10

Re: yamah yzf.? honda vfr??

Post by e30 tic »

har begynt å titte på sykkler litt dyrere enn planlagt.. la oss si ca 70 lapper, honda vfr 800 kontra yzf som jeg har vurdert lenge? er di i samme klassen når det gjelder forsikring.? altså rimelig pga sport/youring navnet
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: yamah yzf.? honda vfr??

Post by tshansen »

Jeg var under 25 og fikk 50 eller 60 prosent på min første sykkel. Noe nytt de har begynt med dette da?

Jeg betalte 4400 full kasko på min vfr 800 og var kjempe fornøyd med den.

Fantastisk å kjøre langt med. Men alikevell en sykkel som oppfordret til sportslig kjøring! Topp førstesykkel spør du meg! Akkurat passe med motor og effekt! Pluss at den går godt med to personer på!
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
e30 tic
Posts: 38
Joined: 03 Jan 2008 23:10

Re: yamah yzf.? honda vfr??

Post by e30 tic »

LordShaft wrote:Jeg var under 25 og fikk 50 eller 60 prosent på min første sykkel. Noe nytt de har begynt med dette da?

Jeg betalte 4400 full kasko på min vfr 800 og var kjempe fornøyd med den.

Fantastisk å kjøre langt med. Men alikevell en sykkel som oppfordret til sportslig kjøring! Topp førstesykkel spør du meg! Akkurat passe med motor og effekt! Pluss at den går godt med to personer på!

usikker på hva di har fått for seg egentli... er jo veldig rart med tanke på at jeg har en jevn gammel kammerat med r1 som har full bonus. jeg har jo også 60% ledig bonus som er klar til bruk :roll:

leste nettopp brukt testen av vfr 98+ i BIKE, mye skryt der,
skal sjekke forsikring. vfr eller yzf blir det nok :D
User avatar
Borg
Posts: 1706
Joined: 14 Jun 2006 21:12
MC: BMW R 1300 GS
Yamaha Ténéré 700
Location: Larvik

Re: yamah yzf. hvilke forskjeller? erfaringer?

Post by Borg »

e30 tic wrote:
Jarle wrote:Snakk om gjensidige her eller?

Når jeg tegnet på mc'n min så fikk jeg automatisk 50% på den...
Hadde 70% på bilen 2. eller 3. året...

Så lenge det er en R i navnet som i r-sykkel så øker nok forsikringen mye...
er snakk om IF, ver kunde der lenge, tilbudet jeg fikk av gjensidige var 1500 dyrere uten sykkel!

har 2 biler 70% 1år på 2 biler pr idag, og 60% disp bonus på 3 bil. hørte på ninja 600 også, høyrisiko sykkel, under 28år, ikke hatt sykkel i 5 år sammenhengende...blabla uaktuelt.

yzf thundercat er regna som sporttouring vel og er derfor rimelig å forsikre! men er forbannet på at jeg ikke får bonusen
Forsikring er en herlig buisnisse =D>

Tror du skal ta en ny runde med IF her. Jeg brukte dem tidligere og fikk 50 % i startbonus siden jeg hadde bil der med 75 % bonus fra før og var totalkunde. Det var heller ikke noe problem å bytte 75 % til sykkelen og 50 % til bilen. På bakgrunn av min erfaring, burde du kunne kunne bruke den ledige bonusen du har liggenede til bil nummer 3 på ny sykkel.
Post Reply