Kawasaki 250, hvor mye potensiale er det i den?

Prat om mellomtung MC
Post Reply
User avatar
papertiger
Posts: 4
Joined: 03 Aug 2008 15:50
MC: 1997 Suzuki GN125 (solgt)
Tung mc next!

Re: Kawasaki 250, hvor mye potensiale er det i den?

Post by papertiger »

heisann.

jeg er ny på dette forumet - driver og tar tunglappen, og har oppkjøring om et par dager. har fra tidligere 3-4 års erfaring med lettsykkel, og trivdes såpass godt med dette at tung mc blir et must for meg.

i forbindelse med kjøretimer var vi nåværende fredag innom Sigma Motor i Haugesund, Kawasaki-forhandler, og kikka da på den nye Ninja 250R. steike for en fin sykkel! ligna kanskje litt på en 125, men virka samtidig mer gjennomført og voksen. selger mente den gikk bedre enn en 34hk 600ccm, i og med at den var laget med 33 hk som formål, og ikke nedplombert til 34hk uten tanke på motorkarateristikk etc... vekten er vel også lavere.

den stod til 60 000, og var den siste i landet for i år. selger snakka om at Kawa internasjonalt hadde gitt feil pris til importøren, så sannsynligvis kom til å stige flere tusen i pris til neste år. om dette er troverdig info, skal jeg la være å uttale meg om, men det frista vertfall å kjøpe en slik til våren, i stedet for en 10 år gammel Hornet som jeg også har vurdert (de ligger i samme prisleie).!
jeg drar i militæret, derfor har jeg ikke bruk for sykkel nå. neste høst blir det studier i stavanger, og frister da mer med en mc enn bil (brukskostnader).

angående bruktmarked, så tror jeg mange kommer til å kjøpe disse når de får mellomklasselappen, og selge de igjen når den blir oppgradert til tung, så håper og tror at det blir noen til salgs neste sesong!
noen som vet hvordan denne er å kjøre i byen, og ikke minst hva forsikringspremien ligger på? er jo tross alt "ninja" og "R" i navnet...
User avatar
BomBom
Posts: 173
Joined: 18 Mar 2007 15:42
MC: Kawasaki Ninja 250R
Location: Oslo

Re: Kawasaki 250, hvor mye potensiale er det i den?

Post by BomBom »

Har ikke papirene forran meg just nu, men jeg betaler ca 8000 for delkasko, jeg er 21 år, har 30% bonus, 10% NMCU-rabatt.

Den er digg å kjøre i byen, lettmanøvrert,
men hvis man kjører seg vill i Oslo sentrum og kjører ei stunn for å finne veien ut blir motoren ganske varm etterhvert :lol:
User avatar
papertiger
Posts: 4
Joined: 03 Aug 2008 15:50
MC: 1997 Suzuki GN125 (solgt)
Tung mc next!

Re: Kawasaki 250, hvor mye potensiale er det i den?

Post by papertiger »

BomBom wrote:Har ikke papirene forran meg just nu, men jeg betaler ca 8000 for delkasko, jeg er 21 år, har 30% bonus, 10% NMCU-rabatt.

Den er digg å kjøre i byen, lettmanøvrert,
men hvis man kjører seg vill i Oslo sentrum og kjører ei stunn for å finne veien ut blir motoren ganske varm etterhvert :lol:
hehe. er det i Gjensidige da eller? jeg prøvesatt sykkelen hos forhandler, og overrasket meg svært positivt. selvfølgelig noe mindre og "lett-mc-preget" i forhold til BMW GS650'en og Fazer 600'en jeg kjørte da, på kjøreskole, men veldig behagelig sittestilling!
bilen har jeg ødelagt (sovnet bak rattet), så dermed tenkte jeg å kjøpe en sykkel før jeg begynner på studier. tross alt bedre enn å kjøre buss + gratis i bomringer og ikke minst mye mindre drivstoff-forbruk!
sikler dermed litt på denne ninjaen, ettersom den kan kjøpes helt ny, for en utrolig bra pris!
User avatar
BomBom
Posts: 173
Joined: 18 Mar 2007 15:42
MC: Kawasaki Ninja 250R
Location: Oslo

Re: Kawasaki 250, hvor mye potensiale er det i den?

Post by BomBom »

Nei det er hos IF. Gjensidige skulle ha rundt 13000 for delkasko hvis jeg ikke husker feil.
Jeg synes også det er en knall sykkel for pengene :D
Som du sier, mye bedre med en ny 250 enn en nedplombert 10 år gammel 600 :)
User avatar
papertiger
Posts: 4
Joined: 03 Aug 2008 15:50
MC: 1997 Suzuki GN125 (solgt)
Tung mc next!

Re: Kawasaki 250, hvor mye potensiale er det i den?

Post by papertiger »

jess :) men er det noe en kan gjøre for å få et mer "personlig" preg på den?

Yoshimura har både slip-on og komplett effektanlegg, dyno viser en smule bedre effekt. andre annenhåndsleverandører som selger effektanlegg til denne? og kan det evt. kjøpes gjennom Kawa-forhandler?
Kawasaki har vel sånn sete-cap til å ha på passasjersetet?
kan den bestilles med breiere dekk? de orginale er vel noget smale, så har det blitt kritisert for å være harde?
tja... dett var vel dett... litt unødvendig at jeg driver å spør og graver nå kanskje, ettersom sykkel ikke er aktuelt før til neste år... men men, klarer ikke la være :lol:
FV
Posts: 2332
Joined: 27 Feb 2007 19:05
Location: Karmøy

Re: Kawasaki 250, hvor mye potensiale er det i den?

Post by FV »

Om du bor på Haugalandet, så er det bare å ta seg en tur opp på PitStop, han kan nok vise deg hva som er å oppdrive til Kawaen, både plastikk og eksos.
Jeg ville ikke begynt å klusse med størrelsen på dekkene, da de som står på originalt ofte er det som passer sykkelen best.
inunf
Posts: 4916
Joined: 24 Mar 2006 19:33
MC: Ymse
Location: Ålesund

Re: Kawasaki 250, hvor mye potensiale er det i den?

Post by inunf »

BomBom wrote:Har ikke papirene forran meg just nu, men jeg betaler ca 8000 for delkasko, jeg er 21 år, har 30% bonus, 10% NMCU-rabatt.

Den er digg å kjøre i byen, lettmanøvrert,
men hvis man kjører seg vill i Oslo sentrum og kjører ei stunn for å finne veien ut blir motoren ganske varm etterhvert :lol:
:shock: Dyrere å forsikre enn RS 250. Det hadde jeg ikke trodd!
User avatar
wind_up_bird
Posts: 134
Joined: 25 Apr 2008 12:22
MC: 08 Kawasaki Ninja 250R
Lappen i boks 25/7-08 :)
Location: Bergen

Re: Kawasaki 250, hvor mye potensiale er det i den?

Post by wind_up_bird »

Jeg betaler ca 6k for delkasko, 20% bonus, 24 år. Har forsikring hos sparebank1 SR-bank.
Sparrrowhawk
Posts: 15
Joined: 06 Aug 2008 00:27
Location: Bærum

Re: Kawasaki 250, hvor mye potensiale er det i den?

Post by Sparrrowhawk »

Altså .. Jeg vurderer selv å kjøpe en sånn til neste år ..

Men en ting jeg funderer over ..

Ninja 250 som lages for det Amerikanske markedet leveres i mange forskjellige farger men til gjengjeld så har den forgasser mot den Europeiske som har Injection .

Hvis det ikke er tilfelle så kan man jo bestille Effektanlegg uten å måte tenke på lambasonden som trolig sitter i eksospotta på injection modellen?

Forøvrig en kjempesykkel som jeg trolig kommer til å kjøpe neste år -
User avatar
Furre
Posts: 518
Joined: 26 Apr 2005 12:40
MC: MV Agusta F4
Location: Oslo

Re: Kawasaki 250, hvor mye potensiale er det i den?

Post by Furre »

Sparrrowhawk wrote:Altså .. Jeg vurderer selv å kjøpe en sånn til neste år ..

Men en ting jeg funderer over ..

Ninja 250 som lages for det Amerikanske markedet leveres i mange forskjellige farger men til gjengjeld så har den forgasser mot den Europeiske som har Injection .

Hvis det ikke er tilfelle så kan man jo bestille Effektanlegg uten å måte tenke på lambasonden som trolig sitter i eksospotta på injection modellen?

Forøvrig en kjempesykkel som jeg trolig kommer til å kjøpe neste år -
En slipon potte går greit, men ett fulltanlegg hadde jeg dobbeltsjekket om den har skruehull til sensoren.
Sparrrowhawk
Posts: 15
Joined: 06 Aug 2008 00:27
Location: Bærum

Re: Kawasaki 250, hvor mye potensiale er det i den?

Post by Sparrrowhawk »

Siden jeg skal kjøpe 250n til neste år ..Så har jeg selvsagt gjort en god del research på forhånd.

http://www.kawiforums.com/forumdisplay.php?f=32

Her er det mange poster , og gjør-det-selv guider .. Siden Ninjaen er rimelig i innkjøp så kan det være greit å foreta noe av vedlikeholdet selv.

http://www.newninja.com/

Ikke fult så bra som Kawiforum, men dem vokser .

http://www.babbittsonline.com/pages/par ... fault.aspx

Alt av deler til Ninjaen og de fleste andre sykler. Deleprisene i norge kan være avskrekkende og det kan være greit å sjekke internett før man kaster penger ut av vinduet..


Et par spørsmål til Ninja-eiere ; Dere har jo hatt syklene en stund nå. Og det kan være greit med en oppdatering.

1- Hvor mye bruker den på mila ?
2- Hvordan er den generelle kvaliteten , har det vært noen problemer?
3- Har hørt at setet er dårlig ..Hvordan er det å tilbringe flere timer på den?
4- Hvor mye kostet førstegangs-servicen (1000 km service) ?
User avatar
BomBom
Posts: 173
Joined: 18 Mar 2007 15:42
MC: Kawasaki Ninja 250R
Location: Oslo

Re: Kawasaki 250, hvor mye potensiale er det i den?

Post by BomBom »

Sparrrowhawk wrote:Siden jeg skal kjøpe 250n til neste år ..Så har jeg selvsagt gjort en god del research på forhånd.

http://www.kawiforums.com/forumdisplay.php?f=32

Her er det mange poster , og gjør-det-selv guider .. Siden Ninjaen er rimelig i innkjøp så kan det være greit å foreta noe av vedlikeholdet selv.

http://www.newninja.com/

Ikke fult så bra som Kawiforum, men dem vokser .

http://www.babbittsonline.com/pages/par ... fault.aspx

Alt av deler til Ninjaen og de fleste andre sykler. Deleprisene i norge kan være avskrekkende og det kan være greit å sjekke internett før man kaster penger ut av vinduet..


Et par spørsmål til Ninja-eiere ; Dere har jo hatt syklene en stund nå. Og det kan være greit med en oppdatering.

1- Hvor mye bruker den på mila ?
2- Hvordan er den generelle kvaliteten , har det vært noen problemer?
3- Har hørt at setet er dårlig ..Hvordan er det å tilbringe flere timer på den?
4- Hvor mye kostet førstegangs-servicen (1000 km service) ?
1. Leste i Bike at de hadde målt den til ca 0.5, men jeg har hatt et forbruk på 0.35-0.4.
Da er det en del langturkjøring og litt bykjøring. Så vil tippe ca 0.35 på langtur og ca 0.5 i by.

2. Jeg har ikke hatt noe problemer så langt, men så har jeg bare hatt sykkelen i en mnd og kjørt 200 mil med den. Men er verfall ikke noen "barnesykdommer"

3. Jeg synes ikke det er dårlig, men det spørs jo hva du forventer.
Jeg kjørte strekningen Lillehammer - Oslo idag i ett strekk,
og da skal jeg innrømme at jeg hadde litt tresmak i rævva når jeg gikk av sykkelen,
men de andre gangene jeg har kjørt og tatt litt pauser innimellom har jeg ikke kjent no ubehag.

4. Jeg betalte mellom 1400 og 1500, har ikke papirene forran meg nå men var 1400-og-noe.
TholoRacing
Posts: 51
Joined: 02 Oct 2008 19:56
MC: Har nylig solgt min kjære CBR - neste sesong : YZF-R6.

Re: Kawasaki 250, hvor mye potensiale er det i den?

Post by TholoRacing »

Min søster har en slik, og den er faktisk veldig kvikk til og være 33HK. MYE bedre med en slik, enn en plombert 600ccm.. Downsiden er at du må kjøpe ny sykkel om 2 år.



Eirik
Wilson
Posts: 170
Joined: 19 Jul 2008 02:45
MC: Yamaha YZF 125 R Midnight Black 09!
Location: Sandnes

Re: Kawasaki 250, hvor mye potensiale er det i den?

Post by Wilson »

TholoRacing wrote:Min søster har en slik, og den er faktisk veldig kvikk til og være 33HK. MYE bedre med en slik, enn en plombert 600ccm.. Downsiden er at du må kjøpe ny sykkel om 2 år.
Får vi som går fra lett mc til mellomtung så er vell kawa veldig grei, den koster ikke så mye og det er jo greit ettersom vi ikke har så mye penger når vi er 18 men om 2 år derimot har vi kanskje fått en skikkelig jobb med god betaling og har råd til en dyr fin 600ccm og av den nyere utgaven :D andre ting er vell att der er billigere å forsikre og alt! så vis en tenker på økonomi her så er ninja topp valg !
User avatar
IImilleniumII
Posts: 233
Joined: 03 Nov 2006 17:26

Re: Kawasaki 250, hvor mye potensiale er det i den?

Post by IImilleniumII »

Wilson wrote:
TholoRacing wrote:Min søster har en slik, og den er faktisk veldig kvikk til og være 33HK. MYE bedre med en slik, enn en plombert 600ccm.. Downsiden er at du må kjøpe ny sykkel om 2 år.
Får vi som går fra lett mc til mellomtung så er vell kawa veldig grei, den koster ikke så mye og det er jo greit ettersom vi ikke har så mye penger når vi er 18 men om 2 år derimot har vi kanskje fått en skikkelig jobb med god betaling og har råd til en dyr fin 600ccm og av den nyere utgaven :D andre ting er vell att der er billigere å forsikre og alt! så vis en tenker på økonomi her så er ninja topp valg !
I mine øyne vil det alltid være bedre å kjøpe en kawa 250 i stedet for å kjøre en nedplombert 600, men vær klar over at det finnes andre 250'er der ute som er like billig og forsikre og som går bedre.
Post Reply