Eksosanlegg og fjæren
Eksosanlegg og fjæren
Skulle ta av eksosanlegget i dag, men sleit skikkelig med en sånn fjærdings som stod i spenn. Fikk etterhvert bikka den av, men ikke f.. om jeg får den på igjen. Hvordan er det meningen at man skal få dem av/på, er det no spesiell teknikk?
Tang og skrujern funker bra, spesielt om du har en tang som du kan stille "klemmestyrken" på... stiller da slik at du akkurat klarer å klemme sammen tanga helt over det du skal holde fast, da slipper du etterpå å "holde stramt", og kan bare konsentrere om å dra
Bruker som regel bare rå makt og skrujern, men kan fort komme skraper om det glipper
Bruker som regel bare rå makt og skrujern, men kan fort komme skraper om det glipper
vicegrip heter det (i tilfelle du skal kjøpe en)Cartman wrote:Tang og skrujern funker bra, spesielt om du har en tang som du kan stille "klemmestyrken" på... stiller da slik at du akkurat klarer å klemme sammen tanga helt over det du skal holde fast, da slipper du etterpå å "holde stramt", og kan bare konsentrere om å dra
- Desmo
- Posts: 9112
- Joined: 22 May 2005 08:52
- MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900 - Location: Lena
De koster en del,men er umistelige når du har anskaffet en.Tore^NSR wrote:vicegrip heter det (i tilfelle du skal kjøpe en)Cartman wrote:Tang og skrujern funker bra, spesielt om du har en tang som du kan stille "klemmestyrken" på... stiller da slik at du akkurat klarer å klemme sammen tanga helt over det du skal holde fast, da slipper du etterpå å "holde stramt", og kan bare konsentrere om å dra
Dette er en type.
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
-Pogo
Et uunværlig verktøy når man har begynt å bruke det.
Men fall ikke for fristelsen å kjøpe en billig utgave. De kan ryke mitt i fjeset på deg, og da blir de billige tengene dyre. Har erfaring der. :oops: Billig-vicegrip som ga seg sideveis og røyk når den holdt sammen en kickstart-returfjær på Jawan. Kosta et sett med briller og en 6-års jeksel. Kunne kjøpt mange skikkelige tenger for den tannlegeregninga.
Men fall ikke for fristelsen å kjøpe en billig utgave. De kan ryke mitt i fjeset på deg, og da blir de billige tengene dyre. Har erfaring der. :oops: Billig-vicegrip som ga seg sideveis og røyk når den holdt sammen en kickstart-returfjær på Jawan. Kosta et sett med briller og en 6-års jeksel. Kunne kjøpt mange skikkelige tenger for den tannlegeregninga.
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle Blå" (I deler for øyeblikket)
2015 Kawasaki KLX250S
2023 Citroen e-C4
2004 Suzuki Liana 4WD
1987 Citroen 2CV Dolly
2015 Kawasaki KLX250S
2023 Citroen e-C4
2004 Suzuki Liana 4WD
1987 Citroen 2CV Dolly
Slik har jeg også lyst på å kjøpe meg. Kjekt å ha
Hvor dyr bør en slik tang være for at den er av bra kvalitet? Det ble nevnt at man ikke bør kjøpe billige varianter for de er for dårlige, men vet ikke hvor billig de dårlige er.
Kanskje noen kan anbefale en bra butikk eller et bra merke som produserer slike tenger?
Takk.
Hvor dyr bør en slik tang være for at den er av bra kvalitet? Det ble nevnt at man ikke bør kjøpe billige varianter for de er for dårlige, men vet ikke hvor billig de dårlige er.
Kanskje noen kan anbefale en bra butikk eller et bra merke som produserer slike tenger?
Takk.
Yamaha Aerox 2004
Hvor uflaks går det ann å ha?Jalmar wrote:Et uunværlig verktøy når man har begynt å bruke det.
Men fall ikke for fristelsen å kjøpe en billig utgave. De kan ryke mitt i fjeset på deg, og da blir de billige tengene dyre. Har erfaring der. :oops: Billig-vicegrip som ga seg sideveis og røyk når den holdt sammen en kickstart-returfjær på Jawan. Kosta et sett med briller og en 6-års jeksel. Kunne kjøpt mange skikkelige tenger for den tannlegeregninga.
Når det gjelder verktøy som jeg kun skal bruke selv og som ikke under noen omstendighet skal ut av garasjen, fruker jeg Stahlwille, Witte og Kamasa. Min erfaring er at det er bra kvalitet , men pris der etter selvfølgelig. Kjøpte ei 28 mm Kamasa pipe og den betalte jeg 148 kroner for. Kunne nesten fått et pipesett for det i en billig butikk.
Jeg handler også mye på Biltema. Er stort sett fornøyd, men stoler ikke på billigverktøy generelt. Tenger, fastnøkler og slike ting blir fort slitt i kjeften og passformen er ikke allverden. Men for å ha i verktøykassa som står baki bilen er det helt greit.
Verktøy som kan skape ulykker hvis kvaliteten er for dårlig bør kjøpes der de har greie på verktøy. Fjørklemmer, vicegrip-tenger, tvinger, avdragere o.l. er eksempler på slikt verktøy.
Likeledes syns jeg at måleverktøy som mikrometere, skyvelær o.l. bør handles av fagfolk.
Jeg handler også mye på Biltema. Er stort sett fornøyd, men stoler ikke på billigverktøy generelt. Tenger, fastnøkler og slike ting blir fort slitt i kjeften og passformen er ikke allverden. Men for å ha i verktøykassa som står baki bilen er det helt greit.
Verktøy som kan skape ulykker hvis kvaliteten er for dårlig bør kjøpes der de har greie på verktøy. Fjørklemmer, vicegrip-tenger, tvinger, avdragere o.l. er eksempler på slikt verktøy.
Likeledes syns jeg at måleverktøy som mikrometere, skyvelær o.l. bør handles av fagfolk.
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle Blå" (I deler for øyeblikket)
2015 Kawasaki KLX250S
2023 Citroen e-C4
2004 Suzuki Liana 4WD
1987 Citroen 2CV Dolly
2015 Kawasaki KLX250S
2023 Citroen e-C4
2004 Suzuki Liana 4WD
1987 Citroen 2CV Dolly