Yamaha dt 125 cluts problemer og annet.

Verksted for moped, scooter, lett mc og ATV
Post Reply
supermotard125
Posts: 13
Joined: 09 Jun 2008 21:06
MC: ja jøss...

Yamaha dt 125 cluts problemer og annet.

Post by supermotard125 »

Mårn.

Jeg har en Yamaha dt 125 r som er veldig rar når det gjelder clutsen. Det som er, er at jeg har plutselig bra med cluts også har jeg ikke cluts i hele tatt iløpet av noen sekunder. Også veksler det om igjen..? hva er dette for noe rart?

Så lurer jeg på hva som må til for og få denna yamahan te og sprute unna litt grus. Jeg har dep pipes effanlegg, athena 170 cylinder og orginalgasser.
Jeg synes ikke detta går noe bra i hele tatt, i forhold til hva det egentlig skal gjøre.. Noen som har noen ideer om hva jeg kan finne på der..?

og til slutt lurer jeg på hvor jeg finner service manualen til den. Da tenker jeg på hvordan girkassa osv er satt sammen!

mvh marius ;-)
R6-freak
Posts: 1422
Joined: 19 May 2007 20:09
MC: Ingen
Location: Byåsen, Trondheim

Re: Yamaha dt 125 cluts problemer og annet.

Post by R6-freak »

x: 01 Yamaha YZF - R6
x: 03 Honda NSR - 125

Lappen kl. A1 13.06.2007
Lappen kl. A 23.10.2008

Ser etter 06 Suzuki gsx-r 600. Har du noe? Ta kontakt!!!!
supermotard125
Posts: 13
Joined: 09 Jun 2008 21:06
MC: ja jøss...

Re: Yamaha dt 125 cluts problemer og annet.

Post by supermotard125 »

har søkt på google, men fant ikke noe!
AndyNsR
Posts: 306
Joined: 23 Jul 2007 21:50
MC: 02' Honda NSR Svart/sølv.
- Gianelli Effektanlegg
- Fjernet CDI sperra/plomberinga
- Powerfilter
- Fullt åpnet eksosventil
Location: Grimstad (sørlandet)

Re: Yamaha dt 125 cluts problemer og annet.

Post by AndyNsR »

Er ikke Yamaha DT en 4-takt? I så fall så er det lite håp i å få den til å "sprute grus" :p
Honda NSR 125 02'
supermotard125
Posts: 13
Joined: 09 Jun 2008 21:06
MC: ja jøss...

Re: Yamaha dt 125 cluts problemer og annet.

Post by supermotard125 »

Neinei.. det er en 2takter!
supermotard125
Posts: 13
Joined: 09 Jun 2008 21:06
MC: ja jøss...

Re: Yamaha dt 125 cluts problemer og annet.

Post by supermotard125 »

supermotard125 wrote:Mårn.

Jeg har en Yamaha dt 125 r som er veldig rar når det gjelder clutsen. Det som er, er at jeg har plutselig bra med cluts også har jeg ikke cluts i hele tatt iløpet av noen sekunder. Også veksler det om igjen..? hva er dette for noe rart?

Så lurer jeg på hva som må til for og få denna yamahan te og sprute unna litt grus. Jeg har dep pipes effanlegg, athena 170 cylinder og orginalgasser.
Jeg synes ikke detta går noe bra i hele tatt, i forhold til hva det egentlig skal gjøre.. Noen som har noen ideer om hva jeg kan finne på der..?

og til slutt lurer jeg på hvor jeg finner service manualen til den. Da tenker jeg på hvordan girkassa osv er satt sammen!

mvh marius ;-)

Cluts problem løst!:D
AndyNsR
Posts: 306
Joined: 23 Jul 2007 21:50
MC: 02' Honda NSR Svart/sølv.
- Gianelli Effektanlegg
- Fjernet CDI sperra/plomberinga
- Powerfilter
- Fullt åpnet eksosventil
Location: Grimstad (sørlandet)

Re: Yamaha dt 125 cluts problemer og annet.

Post by AndyNsR »

supermotard125 wrote:Neinei.. det er en 2takter!
Da har du et godt utgangspunkt hvertfall :) Om det finnes noen plomberinger noe sted så burde det gå ann å fjerne de hvertfall, effektanlegg er jo selvfølgelig et godt alternativ til å ta en eventuel plombering i eksosanlegget.

Hva var problemet med clutchen da?
Honda NSR 125 02'
supermotard125
Posts: 13
Joined: 09 Jun 2008 21:06
MC: ja jøss...

Re: Yamaha dt 125 cluts problemer og annet.

Post by supermotard125 »

jeg har jo eff anlegg og 170ccm sylider på den. men jeg lurer litt på hvor jeg får taki trimreeds te den? og dyser.. kan nok hende den fløtter seg bedre da!

problemet med clutsen var at "stamminga" på clutspinnen som døtter ut det dekselet som gjør at den står ikke flytter seg. dette løsna av seg selv hele tiden! men fikk det til og har cluts som bare det nå:)
supermotard125
Posts: 13
Joined: 09 Jun 2008 21:06
MC: ja jøss...

Re: Yamaha dt 125 cluts problemer og annet.

Post by supermotard125 »

Ingen som veit hvor jeg får taki reeds eller andre dyser..?

regna egentlig med det.. Er så dårlig at det er lite av de som virkelig kan mc som viser seg her! Og ikke bare sånne som ikke har en dritt peilig og svarer "søk på google". hvorfor har detta forumet blitt laga a? For at folk skal søke på google eller? LOL. Eller så har vi døm som svarer helt borti skaugen på ting døm trur døm veit noe om.

jååå, kanskje vi ska fråga bertil i stede?
JonnaV
Posts: 71
Joined: 22 Jun 2007 09:27

Re: Yamaha dt 125 cluts problemer og annet.

Post by JonnaV »

Jeg vet ingenting om den sykkelen din annet enn at den er to-takt.
Da vet jeg også at du ikke bare kan sette på trimsylinder og potte og tro at det skal bli bedre uten å dyse om eller bytte forgasser.

Om ikke du kan søke på google, så kan jeg gjøre det for deg.

Det ser ut som det er en mikuni gasser på sykkelen din. Dyser til den gasseren finnes på Snellingen på Alnabru. Evt kan du bestille på nettet fra en nettbutikk.

Alt dette kan du finne ut av å lete på google.

Hvilken dyse skal du ha, tenker du..

Igjen: søk her og på google så ser du at du ikke skal ha én dyse, men mange! Du skal ha så mange at du kan dyse deg ned til rett størrelse ved å sjekke pluggen. Det finnes ingen fasit.

Søker du på google finner du også ut at du må regne med og måtte justere både nål, tomgangsdyse og blandingskrue også.


Og om du forklarer hvordan du løste kløtsjproblemet ditt, så kan andre som *søker på google* også ha glede av den løsninga du kom opp med.

j.
supermotard125
Posts: 13
Joined: 09 Jun 2008 21:06
MC: ja jøss...

Re: Yamaha dt 125 cluts problemer og annet.

Post by supermotard125 »

Problemet som var på min med clutsen var at den stanga som gikk fra der du har cluts vaieren på motoren og igjenom hele motoren og fram til det dekselet som frier lamellene. I motoren min var det 2 sånne stenger, en som var inni motoren og en du kunne justere på ved lamellene. denne som man kunne justere på hadde løsnet og skrudd seg ut slik at det ble veldig slakk på clutsen og jeg hadde så si ikke cluts i hele tatt. Den var lei og få gira med og spesielt lei og få i fri. Jeg fikk strammet denne sikkelig igjen og hadde cluts som bare det.

Takk for et bra svar jonnav!

Veit jo selv at jeg må dyse opp forgasseren evntuelt bytte forgasser til større når jeg bytter eksos og sylinder. Har prøvd 34mm gasser og en fra husqvarna 30mm. sykkelen likte ingen av disse forgasserene i hele tatt. Bare gikk og spøtta og bar seg! Jeg hadde planer om og kjøpe større dyser til den jeg har men fant ingen plasser der det ble solgt dyser til min forgasser. ringte crash, mc-deler og speedoptions for og høre om døm hadde riktige dyser til meg, men det hadde døm vist ikke. og snellingen driver ikke med yamaha så vidt jeg veit? Men det finnes jo flere merker enn yamaha som bruker mikuni gassere da! Ringer døm te uka og får bestilt meg et dyse sett.(vis døm har).

Jeg har søkt veldig mye på google etter trimreeds til dtn, men finner ikke noe ta det..? noen som veit om detta faktisk finnes noen plass?
User avatar
NoEvo
Posts: 49
Joined: 09 Jun 2007 22:13
MC: 2000 Yamaha R6
Location: Østfold/Fredrikstad

Re: Yamaha dt 125 cluts problemer og annet.

Post by NoEvo »

ebay har.
2000 Yamaha R6
x2004 Husqvarna WR250 m/skilt
Post Reply