Problemer med ny trimsylinder

Verksted for moped, scooter, lett mc og ATV
Post Reply
Jokka
Posts: 10
Joined: 10 Jun 2008 15:44
MC: Derbi senda x-race 2008

Problemer med ny trimsylinder

Post by Jokka »

Har akkuart såtte på en arsinal T6. Den starter prikkfritt, men når jeg begynner og kjøre så fusker den etter et vist turtall. Fusker så mye at det ikke går an å kjøre med den. Jeg har prøvd mange forskjellige dyser. Men ikke noe lykke. Noen som har peiling på ka som kan være gale?
R6-freak
Posts: 1422
Joined: 19 May 2007 20:09
MC: Ingen
Location: Byåsen, Trondheim

Re: Problemer med ny trimsylinder

Post by R6-freak »

Blandingsskruen da?
x: 01 Yamaha YZF - R6
x: 03 Honda NSR - 125

Lappen kl. A1 13.06.2007
Lappen kl. A 23.10.2008

Ser etter 06 Suzuki gsx-r 600. Har du noe? Ta kontakt!!!!
supermotard125
Posts: 13
Joined: 09 Jun 2008 21:06
MC: ja jøss...

Re: Problemer med ny trimsylinder

Post by supermotard125 »

Eksosen din kanskje..? vis du har orginal eksos så ta ut plomber om det sitter der! også er det sånn at det ikke er alle effanlegg som passer til den og den cylinderen. passer det ikke, så går den ikke som den skal i hele tatt.
Jokka
Posts: 10
Joined: 10 Jun 2008 15:44
MC: Derbi senda x-race 2008

Re: Problemer med ny trimsylinder

Post by Jokka »

R6-freak wrote:Blandingsskruen da?
Prøvd den;)
Jokka
Posts: 10
Joined: 10 Jun 2008 15:44
MC: Derbi senda x-race 2008

Re: Problemer med ny trimsylinder

Post by Jokka »

supermotard125 wrote:Eksosen din kanskje..? vis du har orginal eksos så ta ut plomber om det sitter der! også er det sånn at det ikke er alle effanlegg som passer til den og den cylinderen. passer det ikke, så går den ikke som den skal i hele tatt.
Hmm:P Jeg har effektanlegg. Og vet om 1 fyr som har akkuart det samme som jeg. funker den xD
supermotard125
Posts: 13
Joined: 09 Jun 2008 21:06
MC: ja jøss...

Re: Problemer med ny trimsylinder

Post by supermotard125 »

OK.. vis noen har det samme så er det iallefall ikke det. hva med tennspoler og sånt da? jeg har opplevd at hele plata som tennspolene sitter på løsna! og da gikk det ikke serlig bra skal jeg si deg.. men lite sansynelig at det er det.. prøv deg fram med det elektriske, coil osv.. sjekk at det går den strømmen det skal ha!
JonnaV
Posts: 71
Joined: 22 Jun 2007 09:27

Re: Problemer med ny trimsylinder

Post by JonnaV »

Har du flytta på nåla?
User avatar
Matape
Posts: 276
Joined: 04 Jan 2007 17:39
MC: Tempo Panter 460 med 6hk 50s sylinder(utvendig helt lik orginalen)
Location: Nesodden, liten halvøy sør for Oslo

Re: Problemer med ny trimsylinder

Post by Matape »

Du må kanskje justere tenninga...trimsylindre skal ha mer fortenning enn orginale.
1981 Tempo Panter 460 :D
Kjøper deler hvis noen har ;)
JonnaV
Posts: 71
Joined: 22 Jun 2007 09:27

Re: Problemer med ny trimsylinder

Post by JonnaV »

De skal ha mindre fortenning, ikke mer! (i hvertfall om det er to takter)

Ellers så kommer det jo helt an på hvor aggressivt porta og hvor mye komp det er sylinderen. Det kan godt hende at du ikke trenger å justere tenning i det hele tatt.

Hvis du får tenningsbank (knitring fra sylinderen) så har du sannsynligvis for mye fortenning. Men det kan også være tegn på mager blanding.
Evje
Posts: 355
Joined: 04 Dec 2006 18:10
Location: Kristiansand

Re: Problemer med ny trimsylinder

Post by Evje »

Jokka wrote:Har akkuart såtte på en arsinal T6. Den starter prikkfritt, men når jeg begynner og kjøre så fusker den etter et vist turtall. Fusker så mye at det ikke går an å kjøre med den. Jeg har prøvd mange forskjellige dyser. Men ikke noe lykke. Noen som har peiling på ka som kan være gale?
Kan være så mangt. Det lureste med dyser er å kjøre noen km før man bytter. Ofte merker man ikke dyse-byttet før etter et par km. I tilegg bør du også justere blandingskrue og nåla. Det jeg tror kanskje er problemet er at du har for stor dyse. Altså at du har byttet til anbefalt dyse, men at du ikke har fjernet plomberingen oppå luftfilterboksen. Den skal fjernes når du trimmer mopeden, hvis ikke får ikke motoren nok luft. Det er viktig å få nok luft siden da får du mer effekt og bedre kjøling av motoren.
Hei
User avatar
Villsvin
Posts: 29
Joined: 13 May 2008 21:33
MC: `01 Husqvarna SMR 570

Re: Problemer med ny trimsylinder

Post by Villsvin »

Blandeskruen er vanligvis det siste du fikler med hvis du er usikker på dysevalg. Som regel justerer du kun blanding på tomgang med denne. Hvor stor forgasser har du? Har du sjekket insug og luftveier for plomberinger? I og med at du har effektanlegg fra før så regner jeg med at du har byttet dyse fra den originale og tennplugg? Hvilken dyse har du montert nå, og hvilken hadde du med kun eff.anlegg?
Post Reply