Kommer ikke inn, hva galt?

Hvis dere har forslag eller kommentarer vedrørende disse sidene, kan dere skrive dem her.
User avatar
SoloTwin
Posts: 1627
Joined: 29 Apr 2005 19:20
MC: 2004 Moto Guzzi Breva V 750 IE
(X: -98 Suzuki GSXR 600 R - banesykkel, -98 Yamaha DragStar XVS 650 A/Classic)

Kjørte km:
1. ses: ca 12 500 km
2. ses: ca .8 500 km
3. ses: ca .8 500 km
4. ses: ca 11 500 km
5. ses: ca . . . . . 0 km

Årets treff;
Norges treffet - Sortland, Italiensk vårtreff - Verdens Ende, Italiensk høsttreff - Hodalen.
Location: Akershus
Contact:

Kommer ikke inn, hva galt?

Post by SoloTwin »

Av en eller annen merkelig grunn, får jeg ikke opp sidene til mc-forumet på min mac...
Siden vil ikke laste, og får som svar at jeg ikke får kontakt. Har vært slik med en annen side også siden i går.
Ingenting hjelper. Får bare ikke lastet opp siden. Ikke via IE, Opera eller Netscape.
Noen som har vært borti dette eller som har en ide om hvordan og hvorfor?

Ønsker jo selvfølgelig fremdeles å være aktiv her, så her må noen hjelpe meg. ;)
Image
-04 Moto Guzzi Breva V750IE
X: -98 Suzuki GSXR 600R, -98 Yamaha DragStar/XVS 600 Classic/A
Image Ønsker alle en trivelig mc-sesong!!! Image - BLOGGEN - Image
Winalot
Posts: 1777
Joined: 23 Apr 2005 19:31
Location: Stavanger

Post by Winalot »

Heisann, jeg har også mac så jeg kan prøve å hjelpe deg. Skal prøve å skrive raskt slik at vi forhåpentligis slipper noen av de onde, unødvendige og ikke minst totalt barnslige kommentarene fra Mod. Gixxer (Henvisning ikke planlagt) :wink:

Hvis du åpner nettleser safari, så kan du prøve å åpne siden der. Hvis det mot formodning ikke skulle fungere kommer det opp en feilmelding, synes å huske det heter en knapp som det står Nettverksdiagnostikk på. Trykker du på denne kommer det opp et "program" som søker seg frem til hvor problemet ligger (innstillinger, nettverksleverandøren osv). Vil du gi meg svarene fra den?
Image
User avatar
Guido Brasletti
Posts: 108
Joined: 19 May 2005 00:03

Re: Kommer ikke inn, hva galt?

Post by Guido Brasletti »

Tror ikke det har noe med browseren ift forumløsningen...
Jeg har også Mac (OSX 10.3 og 10.4), og åpnet nettopp forumet i Safari, Firefox, Netscape, Opera og IE, alt problemfritt.

Brannmur eller javatrøbbel?
Det er som med øyne, ører, pupper, tommeltotter, kjær'ster etc. - det er mer enn nok med to...
Image
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Kan ta deg med på en "safari" en annen gang jeg Winalot :twisted:
Winalot
Posts: 1777
Joined: 23 Apr 2005 19:31
Location: Stavanger

Post by Winalot »

Gixxerman wrote:Kan ta deg med på en "safari" en annen gang jeg Winalot :twisted:
skal vi være effektive (my ride), eller skal vi ta den hvor vi kan nyte utsikten i påvente av at vi kommer frem (aka your ride) :?:

Ontopic: Kan godt mulig være... Men siden hun sier at hun ikke får kontakt tenkte jeg å eliminere muligheten for en ustabil trådløs router (som jeg hadde en stund med de samme symptomene). Men så fort hun får kontakt med oss igjen kan hun sikkert svare oss :)
Image
Axxeman
Posts: 424
Joined: 30 Apr 2005 17:55
Location: Tromsø

Post by Axxeman »

Hadde samme problemet!
For et par uker siden så kom ikke jeg inn på en uke :shock: Sendte mail til NN og fikk svar men da hadde det løst seg!
Kunne ikke åpne i verken IE eller opera :roll:
Het Porsche på NMCF
Medlem nr. 100
User avatar
SoloTwin
Posts: 1627
Joined: 29 Apr 2005 19:20
MC: 2004 Moto Guzzi Breva V 750 IE
(X: -98 Suzuki GSXR 600 R - banesykkel, -98 Yamaha DragStar XVS 650 A/Classic)

Kjørte km:
1. ses: ca 12 500 km
2. ses: ca .8 500 km
3. ses: ca .8 500 km
4. ses: ca 11 500 km
5. ses: ca . . . . . 0 km

Årets treff;
Norges treffet - Sortland, Italiensk vårtreff - Verdens Ende, Italiensk høsttreff - Hodalen.
Location: Akershus
Contact:

Post by SoloTwin »

Winalot wrote:Heisann, jeg har også mac så jeg kan prøve å hjelpe deg. Skal prøve å skrive raskt slik at vi forhåpentligis slipper noen av de onde, unødvendige og ikke minst totalt barnslige kommentarene fra Mod. Gixxer (Henvisning ikke planlagt) :wink:

Hvis du åpner nettleser safari, så kan du prøve å åpne siden der. Hvis det mot formodning ikke skulle fungere kommer det opp en feilmelding, synes å huske det heter en knapp som det står Nettverksdiagnostikk på. Trykker du på denne kommer det opp et "program" som søker seg frem til hvor problemet ligger (innstillinger, nettverksleverandøren osv). Vil du gi meg svarene fra den?
Oj, det hørtes bra ut.
Problemet er bare at jeg har en eldre mac med OS 8.6 så noe safari får jeg ikke.... :(

Fler forslag?
Takker SÅ mye for hjelp. :D
(kan jo ikke være dette forumet for uten, vettø. ;) )
Image
-04 Moto Guzzi Breva V750IE
X: -98 Suzuki GSXR 600R, -98 Yamaha DragStar/XVS 600 Classic/A
Image Ønsker alle en trivelig mc-sesong!!! Image - BLOGGEN - Image
User avatar
SoloTwin
Posts: 1627
Joined: 29 Apr 2005 19:20
MC: 2004 Moto Guzzi Breva V 750 IE
(X: -98 Suzuki GSXR 600 R - banesykkel, -98 Yamaha DragStar XVS 650 A/Classic)

Kjørte km:
1. ses: ca 12 500 km
2. ses: ca .8 500 km
3. ses: ca .8 500 km
4. ses: ca 11 500 km
5. ses: ca . . . . . 0 km

Årets treff;
Norges treffet - Sortland, Italiensk vårtreff - Verdens Ende, Italiensk høsttreff - Hodalen.
Location: Akershus
Contact:

Re: Kommer ikke inn, hva galt?

Post by SoloTwin »

Guido Brasletti wrote:Tror ikke det har noe med browseren ift forumløsningen...
Jeg har også Mac (OSX 10.3 og 10.4), og åpnet nettopp forumet i Safari, Firefox, Netscape, Opera og IE, alt problemfritt.

Brannmur eller javatrøbbel?
Har også hatt det problemfritt inntil for noen dager siden. Kan det være etter at barna forsøkte å komme inn på tull.no?
Eller er jeg bare paranoid?

Har problemer med noen sider til. Tull.no får jeg ikke opp i det hele tatt, andre sider hopper og spretter og vil ikke laste skikkelig.
Har en mistanke om at det er noe feil med IE jeg har...
Det er bare det at jeg heller ikke får mc-forumet opp i Opera (eldre versjon).
Image
-04 Moto Guzzi Breva V750IE
X: -98 Suzuki GSXR 600R, -98 Yamaha DragStar/XVS 600 Classic/A
Image Ønsker alle en trivelig mc-sesong!!! Image - BLOGGEN - Image
User avatar
SoloTwin
Posts: 1627
Joined: 29 Apr 2005 19:20
MC: 2004 Moto Guzzi Breva V 750 IE
(X: -98 Suzuki GSXR 600 R - banesykkel, -98 Yamaha DragStar XVS 650 A/Classic)

Kjørte km:
1. ses: ca 12 500 km
2. ses: ca .8 500 km
3. ses: ca .8 500 km
4. ses: ca 11 500 km
5. ses: ca . . . . . 0 km

Årets treff;
Norges treffet - Sortland, Italiensk vårtreff - Verdens Ende, Italiensk høsttreff - Hodalen.
Location: Akershus
Contact:

Post by SoloTwin »

Winalot wrote:
Gixxerman wrote:Kan ta deg med på en "safari" en annen gang jeg Winalot :twisted:
skal vi være effektive (my ride), eller skal vi ta den hvor vi kan nyte utsikten i påvente av at vi kommer frem (aka your ride) :?:

Ontopic: Kan godt mulig være... Men siden hun sier at hun ikke får kontakt tenkte jeg å eliminere muligheten for en ustabil trådløs router (som jeg hadde en stund med de samme symptomene). Men så fort hun får kontakt med oss igjen kan hun sikkert svare oss :)
Jo, jeg har en trådløs router, det funket de første dagene, men så plutselig.
Men bruker ikke trådløst på mac, men kabel.
Kan det være routeren?
Image
-04 Moto Guzzi Breva V750IE
X: -98 Suzuki GSXR 600R, -98 Yamaha DragStar/XVS 600 Classic/A
Image Ønsker alle en trivelig mc-sesong!!! Image - BLOGGEN - Image
User avatar
SoloTwin
Posts: 1627
Joined: 29 Apr 2005 19:20
MC: 2004 Moto Guzzi Breva V 750 IE
(X: -98 Suzuki GSXR 600 R - banesykkel, -98 Yamaha DragStar XVS 650 A/Classic)

Kjørte km:
1. ses: ca 12 500 km
2. ses: ca .8 500 km
3. ses: ca .8 500 km
4. ses: ca 11 500 km
5. ses: ca . . . . . 0 km

Årets treff;
Norges treffet - Sortland, Italiensk vårtreff - Verdens Ende, Italiensk høsttreff - Hodalen.
Location: Akershus
Contact:

Post by SoloTwin »

Axxeman wrote:Hadde samme problemet!
For et par uker siden så kom ikke jeg inn på en uke :shock: Sendte mail til NN og fikk svar men da hadde det løst seg!
Kunne ikke åpne i verken IE eller opera :roll:
Gjaldt det bare enkelte sider?
Forstår ikke dette jeg...
Image
-04 Moto Guzzi Breva V750IE
X: -98 Suzuki GSXR 600R, -98 Yamaha DragStar/XVS 600 Classic/A
Image Ønsker alle en trivelig mc-sesong!!! Image - BLOGGEN - Image
Winalot
Posts: 1777
Joined: 23 Apr 2005 19:31
Location: Stavanger

Post by Winalot »

nå har jeg rent lite erfaring med et så gammelt OS, men jeg skal selvfølgelig prøve å hjelpe deg :wink: Anbefaler deg å oppgradere både maskin og OS, du vil få et lite sjokk hvor brukervennlig, pent design osv det har blitt i det siste...

Men er det kun bestemte sider den ikke virker på, eller virker det tilfeldig? Virker det som alt forsvinner (eventuelt msn, mailprogram osv), eller er det bare den siden som ikke vil laste?
Image
User avatar
SoloTwin
Posts: 1627
Joined: 29 Apr 2005 19:20
MC: 2004 Moto Guzzi Breva V 750 IE
(X: -98 Suzuki GSXR 600 R - banesykkel, -98 Yamaha DragStar XVS 650 A/Classic)

Kjørte km:
1. ses: ca 12 500 km
2. ses: ca .8 500 km
3. ses: ca .8 500 km
4. ses: ca 11 500 km
5. ses: ca . . . . . 0 km

Årets treff;
Norges treffet - Sortland, Italiensk vårtreff - Verdens Ende, Italiensk høsttreff - Hodalen.
Location: Akershus
Contact:

Post by SoloTwin »

Det er bare bestemte sider jeg ikke får lastet lenger. Den surrer og går men ingenting skjer. Det kommer ikke engang frem på adresselinjen. Spiller ingen rolle om jeg bruker favoritter, eller skriver url. Ingenting skjer. Men det kan se ut som jeg likevel -av en eller annen grunn - blir registrert.

Jeg oppgraderer ikke med mindre jeg har tilgjengelig alle programmene jeg har nå, til det nye OS. Noe jeg ikke har tilgang til. Det blir kjempedyrt å kjøpe 8 oppgraderinger til programmene. Noe jeg ikke har råd til...
Med mindre noen kan hjelpe meg her? ;)
Jeg er vant til det nyeste av OS (X) og programmer generelt, men har ikke dette selv. Har oppgraderingen til 9.2 som antagelig vil fungere med de programmene jeg har, men mangler selve 9.0, så jeg står fast på 8.6.
Image
-04 Moto Guzzi Breva V750IE
X: -98 Suzuki GSXR 600R, -98 Yamaha DragStar/XVS 600 Classic/A
Image Ønsker alle en trivelig mc-sesong!!! Image - BLOGGEN - Image
Winalot
Posts: 1777
Joined: 23 Apr 2005 19:31
Location: Stavanger

Post by Winalot »

Det er da noe som heter classic i osx da :wink:
Image
User avatar
SoloTwin
Posts: 1627
Joined: 29 Apr 2005 19:20
MC: 2004 Moto Guzzi Breva V 750 IE
(X: -98 Suzuki GSXR 600 R - banesykkel, -98 Yamaha DragStar XVS 650 A/Classic)

Kjørte km:
1. ses: ca 12 500 km
2. ses: ca .8 500 km
3. ses: ca .8 500 km
4. ses: ca 11 500 km
5. ses: ca . . . . . 0 km

Årets treff;
Norges treffet - Sortland, Italiensk vårtreff - Verdens Ende, Italiensk høsttreff - Hodalen.
Location: Akershus
Contact:

Post by SoloTwin »

Du har helt rett!
At jeg ikke har tenkt på DET! :oops:
Har hørt at det er mye tull der da. At maskinen blir treg osv (som om den ikke er treg nok fra før.)
Hva sier dere mac'ere her inne?
Hva slags erfaring har dere med å kjøre OS classic på maskinen?
Hva bør jeg være obs på osv?
Vil den være kompatibel med mine versjoner av Adobe og Macromedia (som er de mest prekære programmene jeg bruker)???
Image
-04 Moto Guzzi Breva V750IE
X: -98 Suzuki GSXR 600R, -98 Yamaha DragStar/XVS 600 Classic/A
Image Ønsker alle en trivelig mc-sesong!!! Image - BLOGGEN - Image
Winalot
Posts: 1777
Joined: 23 Apr 2005 19:31
Location: Stavanger

Post by Winalot »

Hehe, problemet med classic er at den liker mye RAM (vet ikke hvor "inne" du er i denne verdenen da menmen). OSX "Tiger" liker også mye ram, så det er egentlig litt obligatorisk hvis du skal kjøre tiger... :wink: Det er dette som ofte kan foresake en viss treghet i responsen/systemet :) Photoshop er et veldig tungt program å kjøre da, men heldigvis har du en eldre versjon som sikkert er litt lettere for maskinen å takle.

Ellers anbefaler jeg et forum som heter http://www.mac1.no som det er noen veldig flinke brukere på (jeg heter macmania btw hvis du lurer), så der er det bare å spørre pent :wink:

Det kunne forresten vært en ide, hvis du vurderer å skifte os, å samtidlig bytte maskin (eller?). I et slikt tilfelle kan jeg trygt anbefale Mac Mini , en snedig liten boks :wink:

Lykke til!
Image
Post Reply