Page 69 of 264

Re: Jeanette sin blogg

Posted: 20 Sep 2007 15:23
by Jeanette
Som dere kanskje husker, så sendte jeg en mail til Jeco for over en måned siden der jeg spurte om vinterlagring og effektøkinga. Dette fikk jeg aldri noe svar på, men da jeg gikk inn på hjemmesidene deres i går så jeg at de nå reklamerer med vinterlagring. Sendte dermed en ny mail (akkurat den samme), og i dag hadde jeg faktisk fått svar:
Jeco wrote: Vi kan begynne å ta inn sykler til lagring allerede nå hvis det er ønskelig.. Da blir sykkel din stående inne i varmt lokale, batteriet blir tatt ut og vedlikeholdt gjennom vinteren og vi vasker sykkelen din før vi setter den bort og før du får den tilbake så det bare er å tute og kjøre.
Ang effektøkning er det mulig å få din opp til 78 Hk, men desverre ikke mer... Sier ikke at det er umulig, men kosnaden for den jobben vil være STOR. Avgift vil da tilkomme fra 34 Hk til 78 Hk og det er ca 13600,- + visningsgebyr og div hos biltilsynet. Alt dette kan vi ordne for deg når du har sykkelen din her på lagring i vinter.
Høres jo greit nok ut dette, jeg har nemlig bestemt meg for å ta effektøkinga i vinter. Vil mye heller kjøre og kose meg den tiden som er igjen, enn å ha sykkelen inn på verksted, for så å få en liten periode med fulleffekt i høst. Da blir det bedre å starte med 'ny' sykkel til våren.
Men; det som virker litt merkelig er det om effektøkinga. De skriver at det ikke går å få den opp til mer enn 78 hk, men samtidig at det ikke er umulig. Og at det vil være en stor kostnad for jobben.. Selve avgiftsforskjellen er jeg jo klar over, den blir på rundt 20' mot de drøye 13' det blir nå, men er det virkelig så stor forskjell på prisen på selve verkstedjobben? Nå er ikke jeg noen teknisk ekspert, men jeg vet jo at sykkelen min er strupet på gassen, og at det er en justering på den som må til for å få den opp til 78 hk. Kanskje en/noen del(er) som må byttes for å få den opp til 98? Hmm.. Blir litt skeptisk jeg altså.

Det hadde selvfølgelig vært moro å ha 98 hk, savner det etter kjøreskolen, men om det er så mye styr som det virker som, så tviler jeg på at jeg gidder. Har jo lest trådene her på forumet der flere har spurt om 78-98 hk-'problematikken', men jeg er veldig klar på at jeg vil ha alt gjort lovlig..

Re: Jeanette sin blogg

Posted: 20 Sep 2007 15:51
by supermons
Var det ikke bare en restriktor på hendelen som gassvaieren var festet i? Også omprogrammering av hjernen?

Hmm.. Du får dobbeltsjekke med dem hva de sier når du setter den inn for vintern.. Også sørge for at de registrerer effektøkningen etter årsskiftet selvsagt :)

Re: Jeanette sin blogg

Posted: 20 Sep 2007 16:17
by boxer wolf
demons wrote:Også omprogrammering av hjernen?
Hvilken hjerne? Jeanettes? :-s

Re: Jeanette sin blogg

Posted: 20 Sep 2007 16:41
by Jeanette
demons wrote:Også sørge for at de registrerer effektøkningen etter årsskiftet selvsagt :)
Selvfølgelig, her skal det være papirer på alt!
boxer wolf wrote:Hvilken hjerne? Jeanettes? :-s
Hihi, klart det! Får mer enn en dobling av effekten, så det krever sitt av hjernen min også ;-)

Re: Jeanette sin blogg

Posted: 20 Sep 2007 16:52
by supermons
ECUen da.. Regner med det ikke er forgasser på den her..

Ang årsskiftet, så tenkte jeg mer på at avgiften går ned til neste år..

Re: Jeanette sin blogg

Posted: 20 Sep 2007 23:00
by Jeanette
Er hjerne på sykkelen ja, men jeg bare måtte fleipe litt med boxer!
Og ja, når du sier det, så er det klart jeg får få dem til å ordne det etter jul. Jo mindre jeg må betale, jo bedre =)

Re: Jeanette sin blogg

Posted: 20 Sep 2007 23:07
by Baron von Waffel
I din situasjon ville jeg latt verkstedet oppgradere til 78 HK. Så ville jeg tatt meg tid til å finne ut av dette med ytterligere oppgradering på privaten. Hvis du finner sikkert svar på hvordan det skal gjøres har du antakelig samme sted også funnet noen som kan bistå. Og først da tar du stilling til om du virkelig trenger dette. Det kan jo hende at du ender med å oppleve at 78 HK holder med denne sykkelen. Og at du senere kjøper noe annet.

Re: Jeanette sin blogg

Posted: 20 Sep 2007 23:43
by Jeanette
Veldig fornuftig forslag, herr Waffel! Er igrunn noe sånt jeg har tenkt på selv også. Jeg har jo klart meg fint med 34 hk denne sesongen (sånn stort sett hvert fall), og å gå opp til 78 blir jo uansett himmelsk. Jeg hadde ikke klaget over å ha 98 hk, men det er det S2-modellen som har, og det er ikke den sykkelen jeg har kjøpt. I tillegg er det som du skriver, jeg vurderer ny sykkel etter hvert. Kommer selvfølgelig til å ha Fazeren neste sesong, men hvem vet hva jeg kjører i 2009-sesongen.

Re: Jeanette sin blogg

Posted: 20 Sep 2007 23:47
by Baron von Waffel
Utrolig så fort man mener andre kommer med fornuftige forslag når man er enig.

Ellers må jeg innrømme at jeg ikke vet hvor sterk min kjøreskolefazer var. Den var i hvert fall sterk nok til skolekjøring, også i situasjoner hvor jeg kunne dra på litt.

Re: Jeanette sin blogg

Posted: 20 Sep 2007 23:51
by Jeanette
Baron von Waffel wrote:Utrolig så fort man mener andre kommer med fornuftige forslag når man er enig.
Hihi, godt poeng O:)

Re: Jeanette sin blogg

Posted: 20 Sep 2007 23:55
by Kjitta8648
Baron von Waffel wrote:Utrolig så fort man mener andre kommer med fornuftige forslag når man er enig.

Ellers må jeg innrømme at jeg ikke vet hvor sterk min kjøreskolefazer var. Den var i hvert fall sterk nok til skolekjøring, også i situasjoner hvor jeg kunne dra på litt.
Sikkert fulleffekt. Skal jo kunne brukes av alle som skal ta lappen. :)

Re: Jeanette sin blogg

Posted: 20 Sep 2007 23:59
by Jeanette
Jepp, fulleffekt var den garantert. Og jeg tror ikke Fazeren hadde 78 hk-modellen før i år, så den var nok 98 hk, slik Fazeren jeg kjørte på kjøreskolen var.

Re: Jeanette sin blogg

Posted: 23 Sep 2007 04:35
by Jeanette
Trøtt og sliten ja.. Var oppe rundt 8 i går for å dra på mc-tur med forumfolk; ble en kjempefin tur på 37 mil. Hjemme kl 18, og dermed hadde jeg kun 45 minutter til jeg skulle være ute av døra igjen. Inn i dusjen og på med festklær. Middag på Alexandros og deretter drikking på Sir Winston med forumjentene (kjempekoselig), og så en eviglang tur med nattbussen hjem. Bilder fra både tur og bytur kommer nok senere i dag/i morgen (mandag).

Planen var jo igrunn Tyrigrava i formiddag, men det er meldt regn så.. Og ikke har vi avtalt noe tidspunkt, så jeg sover vel uten vekkerklokke tenker jeg. Får se hva det blir til.

Nå skal det uansett lalles, og soves godt!

Re: Jeanette sin blogg

Posted: 23 Sep 2007 12:49
by SoloTwin
Takk for i går, Jeanette! Og alle dere andre jenter! :D
Og takk for følge "hjem". ;)
Var ikke hjemme før ved 04.30 tiden.

Dette må vi gjøre flere ganger!!! \:D/
Kult!
Det er jenter med godt humør! :D

Gleder meg til bildene jeg. :lol:

Re: Jeanette sin blogg

Posted: 23 Sep 2007 14:39
by Jeanette
Selv takk Gruzzi, koselig å ha følge med deg på nattbussen - selv om jeg ikke var i det mest snakkesalige humøret. Det var derimot du, og samtidig veldig filosofisk ;)

Jeg kom meg i seng i 5-tiden, og uten vekkerklokke våknet jeg først 1230, men sov videre til litt over kl 13. Har litt dårlig samvittighet nå, får så lite ut av dagen, men samtidig var det deilig å sove ut. Kan ikke huske sist jeg hadde en søndag uten planer som gjør at jeg må tidlig opp, mens jeg før sov så lenge som dette hver helg. Har fått på meg daffeklær, spist 'frokost' og oppdatert meg litt på nett, og har ca 2,5 timer til jeg skal ut av døra. Får meg en liten mc-tur i dag også, ettersom bilen vår er opptatt og jeg må til Alnabru for å kjøre gokart. Kan ikke si det frister nå, er skikkelig slappings, men det får gå. Skrive labrapport burde jeg også gjøre. Hmm..

Og bilder - de kommer! Må bare få 'roen' over meg til å skrive om både langturen i går og jentekvelden =)