Re: Jeanette sin blogg
Posted: 20 Sep 2007 15:23
Som dere kanskje husker, så sendte jeg en mail til Jeco for over en måned siden der jeg spurte om vinterlagring og effektøkinga. Dette fikk jeg aldri noe svar på, men da jeg gikk inn på hjemmesidene deres i går så jeg at de nå reklamerer med vinterlagring. Sendte dermed en ny mail (akkurat den samme), og i dag hadde jeg faktisk fått svar:
Men; det som virker litt merkelig er det om effektøkinga. De skriver at det ikke går å få den opp til mer enn 78 hk, men samtidig at det ikke er umulig. Og at det vil være en stor kostnad for jobben.. Selve avgiftsforskjellen er jeg jo klar over, den blir på rundt 20' mot de drøye 13' det blir nå, men er det virkelig så stor forskjell på prisen på selve verkstedjobben? Nå er ikke jeg noen teknisk ekspert, men jeg vet jo at sykkelen min er strupet på gassen, og at det er en justering på den som må til for å få den opp til 78 hk. Kanskje en/noen del(er) som må byttes for å få den opp til 98? Hmm.. Blir litt skeptisk jeg altså.
Det hadde selvfølgelig vært moro å ha 98 hk, savner det etter kjøreskolen, men om det er så mye styr som det virker som, så tviler jeg på at jeg gidder. Har jo lest trådene her på forumet der flere har spurt om 78-98 hk-'problematikken', men jeg er veldig klar på at jeg vil ha alt gjort lovlig..
Høres jo greit nok ut dette, jeg har nemlig bestemt meg for å ta effektøkinga i vinter. Vil mye heller kjøre og kose meg den tiden som er igjen, enn å ha sykkelen inn på verksted, for så å få en liten periode med fulleffekt i høst. Da blir det bedre å starte med 'ny' sykkel til våren.Jeco wrote: Vi kan begynne å ta inn sykler til lagring allerede nå hvis det er ønskelig.. Da blir sykkel din stående inne i varmt lokale, batteriet blir tatt ut og vedlikeholdt gjennom vinteren og vi vasker sykkelen din før vi setter den bort og før du får den tilbake så det bare er å tute og kjøre.
Ang effektøkning er det mulig å få din opp til 78 Hk, men desverre ikke mer... Sier ikke at det er umulig, men kosnaden for den jobben vil være STOR. Avgift vil da tilkomme fra 34 Hk til 78 Hk og det er ca 13600,- + visningsgebyr og div hos biltilsynet. Alt dette kan vi ordne for deg når du har sykkelen din her på lagring i vinter.
Men; det som virker litt merkelig er det om effektøkinga. De skriver at det ikke går å få den opp til mer enn 78 hk, men samtidig at det ikke er umulig. Og at det vil være en stor kostnad for jobben.. Selve avgiftsforskjellen er jeg jo klar over, den blir på rundt 20' mot de drøye 13' det blir nå, men er det virkelig så stor forskjell på prisen på selve verkstedjobben? Nå er ikke jeg noen teknisk ekspert, men jeg vet jo at sykkelen min er strupet på gassen, og at det er en justering på den som må til for å få den opp til 78 hk. Kanskje en/noen del(er) som må byttes for å få den opp til 98? Hmm.. Blir litt skeptisk jeg altså.
Det hadde selvfølgelig vært moro å ha 98 hk, savner det etter kjøreskolen, men om det er så mye styr som det virker som, så tviler jeg på at jeg gidder. Har jo lest trådene her på forumet der flere har spurt om 78-98 hk-'problematikken', men jeg er veldig klar på at jeg vil ha alt gjort lovlig..