Page 1 of 1

Honda`en bakfyrer ved gassreduksjon.

Posted: 05 Nov 2006 12:06
by bmh
Har hatt ett problem med Shadow`en siden jeg tok den ut i vår, den går å bakfyrer ved gassreduksjon, dvs. når du kjører i nedoverbakke osv.

Har skiftet pakningen på eksosanlegget (den pakningen som går inn på sylinderen), ble bedre da, men bakfyrer fortsatt, skjeldnere men høyere.

Noen som har noen tips om løsning på dette, hva jeg skal gjøre med det?

Har studert pluggene, og de virker som de er mer sotete enn før. Og det virker som om det er en mye hardere gange på motoren, virker som det er mer vibrasjon i den.

Kjører på 95 oktan, hadde det vært verdt ett forsøk å prøve 98?

Posted: 05 Nov 2006 14:28
by Speedy Gonzales
Da eg skulle ta ut sykkelen etter vinteren fyrte min og. Smallt hele tiden.
Det som da var gale var sotete plugger etter all den små startingen i løpet av vinteren.

Eg byttet da plugger og luftfilter og da var alt ok..

Posted: 05 Nov 2006 20:59
by Borg
Plagsomt det der. Min smalt også når jeg slapp gassen. Typisk når jeg kom inn mot et kryss å sakket av på motoren.

Gikk også en tanke urent men ble helt fin etter at forgasseren var justert. Den fikk nok litt mer inn enn den klarte å forbrenne i mitt tilfelle.

Posted: 05 Nov 2006 21:04
by RH racing
hørs ut som fet blanding detta ja

Posted: 10 Nov 2006 23:56
by gunder
Jeg har en shadow 1100. selv og den har skutt slik siden den ble kjøpt, jeg trodde nesten det skulle være slik det har jeg fått forståelse av.

Posted: 11 Nov 2006 08:17
by Borg
RH racing wrote:hørs ut som fet blanding detta ja
Det er vel ikke mange motorer, sykkel el annet, som skal bakfyre. Det betyr jo at den får inn mer i sylinderen enn den klarer å forbrenne og dermed sender ut anntennbar væske i stede for eksos.

Posted: 11 Nov 2006 16:21
by RH racing
Borg wrote:
RH racing wrote:hørs ut som fet blanding detta ja
Det er vel ikke mange motorer, sykkel el annet, som skal bakfyre. Det betyr jo at den får inn mer i sylinderen enn den klarer å forbrenne og dermed sender ut anntennbar væske i stede for eksos.
ja..er det som kalles fet blanding da...

Posted: 13 Nov 2006 16:43
by orion
når sykkelen bakfyrer skyldes det at den trekker inn "ny kald" luft gjennom gliper ved inngangen til sylinderen hvor potten er festet. prøv med litt høy temp eksos pasta. Husk å ikke vær sparsom, rester som ikke ser fint ut som stikker ut pusser du av etterpå med sandpapir el.lignende.

Posted: 13 Nov 2006 16:46
by bmh
Hei alle sammen!

Takker og bukker for tips og vink!

Skal jaggu prøve med eksos pasta!
Kommer ett nytt innlegg ifra meg, når jeg har fått prøvd det!