Page 1 of 3
Hvor ligger plombene i gilera DNA? Noen sider å tipse ?
Posted: 22 May 2005 14:05
by doffern89
Mornings...
Er det noen plomber i gileraen som jeg selv kan fjerne?
Noen sider som kan ambefales der hvor det er ytligere info å bilder tas gjerne i mot:P
Posted: 22 May 2005 23:32
by Wright
Gilera scootere: Ta bort ring mellom variator og sett på effektanlegg.Nyere modeller med katalysator har meget liten dyse, så her må større dyse monteres. Disse har også en slangetilkobling som går fra eksospotta til luftfilteret. Dette blendes. Ønskes ytterligere effektøkning anbefales 70ccm sylinder. Sammen med Yamaha/Minarelli scootermotorer er dette blandt de sprekeste scootermotorene (når de trimmes). Orginaldysa er kun 56, og er alt for liten.
så istedenfor effektanlegg om du ikkke kjøper d så er d vel enten et blindrør eller ei blombe i potta ....
Posted: 23 May 2005 00:52
by Trulso
eller bare enkelt sagt, siden DNA og Gilera runner purjet er ekstremt like i mottor og slikt, vil jeg si elektronisk sperre... den må du på verksted for og få fjernet. eller er jeg på vill spor
Posted: 23 May 2005 12:02
by Wright
er nok bare en ledning som må kuttes

ring crash.
Posted: 23 May 2005 15:48
by Axxeman
Ring i variatoren!
Blindrør på potta, hva slags modell er det?
jeg har 2001 modell og den har ikke noen elektronisk sperre
Posted: 23 May 2005 15:59
by Trulso
er bare på nyere det er elektronisk.. men tur det må mere til enn og kutte en leding

Posted: 24 May 2005 13:45
by doffern89
får jeg noe efektøkning ved å bare fjerne ringen ?
Plomba i potta, må den slipes vekk eller er det mulig å dra denne ut? Evt. foring el. . . .
Fjerne ring, evt plombe i potta + større dyse (hvilket nr?..kjører 2002 modell) Hvor mye efektøkning vil det da bli ca?
Posted: 24 May 2005 17:08
by Axxeman
plomberingene på potta er to rør som bare stikker ut, sånn at det blir mindre motstand, disse kan du kutte av å sveise igjen. Hvis du er lur så kutter du av rørene, tetter de igjen å sveiser rørene på så ser det ut som de ikke er rørt (krever litt skills med svieseapparat å sånn da)
Når du fjerner de får du ikke bedre toppfart men bedre bunndrag å akslerasjon.
Fjerner du ringen i variatoren øker toppfarten fra 50 til 70

Posted: 24 May 2005 21:55
by doffern89
ok , så hvis jeg da bare fjerner ringen i variatoren (eller hva det kalles) så får jeg ca 70?
Noen som har tegning el. som kan vise litt hvordan jeg fremgår denne oprasjonen?...
Posted: 25 May 2005 18:00
by doffern89
trenger svar

??
Posted: 25 May 2005 22:27
by Axxeman
Kan sjekke om jeg kan ta noen bilder i morra!

Posted: 25 May 2005 22:44
by doffern89
jaja:D det er nice... men spørsmålet var om eg fikk efektøkning ved å BARE fjerne ringen i variatoren...? dvs ikke ta plomba i potta, gidder ikks stuke med det, hvis det må sveises osv. er moppen til kameraten det er snakk om

Posted: 26 May 2005 08:58
by Axxeman
Ja da går den i 70

Posted: 26 May 2005 14:16
by doffern89
coool...
fint hvis noen fikk sendt ut no tegninger az:D
Posted: 26 May 2005 14:21
by doffern89
hvis u også kan gi meg en simpel forklaring på hvordan den fjernes å hvordan jeg kommer til så jeg får fjernet den... bare litt enkel veileding:D