Page 1 of 2
Honda nsr 2003 trim (plomber/effekt anlegg)
Posted: 03 May 2007 08:36
by Trotat
Hei, jeg har nylig kjøpt meg en honda nsr 2003 modell (svar og grå ofc

)
Lurer på om noen har noen bra guider til trim, ingen vits i å overdrive.
Jeg har selv prøvd å fjerne en plombering som sitter i innsuget og lurer på om den har noe å si? (fikk den ikke ut pga 1000 ledninger)?
Noen som vet om et verksted i nærheten av Asker/bærum som fjerner plomberinger for deg?
Har såvidt fått testa sykkelen og den går greit selv uten trim (fikk den opp i 130 med en bakpå).
vil gjerne få den til å gå bra til en billig penge så det er det jeg mener med å ikke overdrive. Vurderer plomberinger eller treffektpotte og forgasser.
Konklusjon : hvor sitter de nødvendige plomberingene og hvordan fjerner jeg dem? Kan jeg få noen til å gjøre det for meg?
Hva er prisen? Hvor kan jeg skaffe en rimelig effekt potte og forgasser? trenger ikke noe nytt og fansy så lenge sykkelen går bra... takk for gode svar forhåpentlighvis...
Posted: 03 May 2007 12:55
by NeoN
kjøp deg effektanlegg, ser ikke noen grunn til at du skal kjøpe større forgasser, med mindre du trimmer den utover effektanlegget=)
Posted: 03 May 2007 15:19
by Trotat
ok takk for den

noen anelse hvordan den vil gå med effektannlegg?
har ikke så mye penger nå så kan få problemer med et nytt og fint anlegg... Men penger til et brukt et klarer jeg så lenger ikke fyren som selger skal ha alt for mye... lurer på priser og sånt...
Forresten har noen en god guide til å fjerne plomberinger? husk at det er 2003 modell og er forskjellig med hvor plombene sitter og sånt fra noen årsmodeller..
Posted: 03 May 2007 15:46
by Bonnis
Plombene er på samme plass som alle NSR`er av den nye typen.
Kjøp deg Gianelli svanehals. Kun 1700,- på mc-deler.no da vil i tillegg sykkelen se helt original ut.
NSR blir også levert med et nedplombert stempel. Bytt ut dette med det fabrikkoriginale, så vil du få ca 28hk. Rundt 22-23 ved kun effektanlegg.

Posted: 03 May 2007 15:59
by ErlingSG
Lyddemperen på originalt nsr-eksosanlegg er sveiset på, så du må nok kjøpe lyddemper av et slag i tillegg om du ikke vil ødelegge original-anlegget..
Du må gjerne fortelle meg hvordan man nedplomberer et stempel
Tror ikke man merker så mye forskjell med å ta ut den hvite plastskiva i innsuget...
Posted: 03 May 2007 19:25
by vegsir
Bonnis wrote:Plombene er på samme plass som alle NSR`er av den nye typen.
Kjøp deg Gianelli svanehals. Kun 1700,- på mc-deler.no da vil i tillegg sykkelen se helt original ut.
NSR blir også levert med et nedplombert stempel. Bytt ut dette med det fabrikkoriginale, så vil du få ca 28hk. Rundt 22-23 ved kun effektanlegg.

setter du på effektannlegg så får du rundt 20hk. skal du få 28hk som er originalt så trenger du dette:
-uplombert eksos/effektannlegg
-fp cdi. gjør at den trekker bedre på alle turtall og den drar så langt du vil. og sykkelen rister mindre
-fp eksosventilstyring. gjør at eksosventilen åpner 95% i stedefor 75% og er åpen lengre
-fp sylinder. er flere skyllekanaler eller noe i den
fp cdi og eksosventilstyring koster rundt 3-3500 pr stk. sjekk autodb lurer på omdet er en som importerer de der. eller gå inn på mopedportalen.com og snakk med en som kaller seg humm.
jeg har uplombert eksos og fp cdi på min. og eksosventilen er ute for tiden. drar dårlig på mellomregisteret, men når du kommer over 8000 så drar den rimelig bra. har ikke fått testa noen toppfart enda(ikke lange nok sletter her) men har 130 på 5 gir ved 11.000 omdreininger. ser ikke vitsen med å dra den over rødstreken.
plombai eksosen sitter ca 10-20cm i fra enden av svana(den enden som står i sylinderen. veldig lett å gjøre dette selv hvis du eller noen du kjenner kan sveise. du burde samtidig bytte til 135 eller 138 dyse.
Posted: 04 May 2007 10:17
by Trotat
takk for tips, men vil helst holde meg innenfor en rimelig pris.. tenker på max pris ca 2000.
vil gjerne høre mer om det stempelet?
Posted: 04 May 2007 11:00
by ErlingSG
kenneth@instebo.no
Denne karen selger ifølge nicket sitt gianelli effektanlegg til HBO 1000,-

Regner med det er greit jeg legger ut adressa di her, Kenneth siden du allerede har en salgspost her..
Posted: 04 May 2007 11:14
by vegsir
Trotat wrote:takk for tips, men vil helst holde meg innenfor en rimelig pris.. tenker på max pris ca 2000.
vil gjerne høre mer om det stempelet?
skal muligens selge min fp cdi for 2500. helst etter at sykkelen er solgt
Posted: 04 May 2007 11:16
by ErlingSG
Bare 500 under nypris?
Posted: 04 May 2007 12:36
by Trotat
1000 kr for gianelli virker som en fin pris:P bare så lenge det ikke er ødelagt og 40 år gammelt
Posted: 04 May 2007 12:38
by Trotat
som sagt har jeg tenkt 2000 som en maks pris + at cdi ikke gir for mye effekt. en effekt potte er mye bedre..
Posted: 04 May 2007 13:15
by NeoN
sats på effektpotte med det første:) tror nok det holder en stund for deg i og med at det er førstegangssykkel!
når du er lei av effektanlegget og har økonomi til mer trim kan du jo selvfølgelig slenge på mer;)
ta det litt etter litt!
Posted: 04 May 2007 13:35
by vegsir
ErlingSG wrote:Bare 500 under nypris?
ja det står jo der. tror han som jeg vet importerer tar 3400 for en ny en. skal du kjøpe i butikk så er det endel dyrere enn det. du må gjerne se om du finner noe billigere om du vil. men dete r i hvertfall det jeg skal ha for min. og det har vært mange som ville kjøpe den, men jeg vil egentlig la kjøper av sykkelen min få sjangs først.
Posted: 04 May 2007 14:50
by Trotat
Mulig det blir effektpotte. Men er det noen plomber jeg burde ta ut? i såfall hvilken og hvordan?